Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

POSTURI la SCDVV Blaj, IPJ Alba, primării, şcoli şi alte instituţii publice din judeţ. Condiţii pentru candidaţi


Publicat

birou-gol-zile-libere-e1519215884228

Peste 20 de posturi sunt vacante în această perioadă, în instituţii publice din judeţul Alba. Candidaţii interesaţi de aceste locuri de muncă trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind studii sau vechime în muncă sau alte cerinţe.

Vezi şi ANGAJĂRI în POLIŢIE 2019: 290 de posturi scoase la concurs, 9 dintre ele în ALBA. LISTA şi condiţii de înscriere

Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:

a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exercițiu;
e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

Posturi vacante şi condiţii de participare la concurs:

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba

– muncitor calificat IV – I  la Serviciul Logistic – poziția 66, din statul de organizare al unității

Condiţii: absolvenți ai uneia din următoarele forme de pregătire: școală de arte și meserii/ școală profesională, cu următoarele calificări profesionale: lucrător instalator pentru construcții, instalator instalații tehnico-sanitare și de gaze, instalator instalații de încălzire centrală; sau liceul având una din următoarele calificări profesionale: tehnician instalator pentru construcții; sau școală postliceală/școală de maiștri având una din următoarele calificări profesionale: maistru instalator în construcții; minimum 2 ani vechime în muncă în calificarea profesională corespunzătoare studiilor de specialitate absolvite; absolvenți sau să urmeze după încadrare un curs de fochist autorizat I.S.C.I.R., clasa C; apt medical; apt psihologic.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 26 ianuarie

Concurs: 7 martie, ora 11.00 proba practică; 12 martie, ora 11.00 proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obține la Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba, cu sediul în Alba lulia, Piaţa Ion .C. Brătianu nr. 1 B, telefon 0258/806161, interior 20112, de luni până vineri, între orele 08.00 – 16.00

Primăria Municipiului Alba Iulia

– consilier IA

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în specializarea: studii europene sau ştiinţe politice; vechimea în specialitatea studiilor necesare – minimum 7 ani; cunoştinţe de operare PC – nivel mediu; cunoştinţe de minimum 2 limbi de circulaţie internaţională nivel avansat.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 21 ianuarie 2019, ora 15:00

Concurs: 4 februarie 2019, ora 11:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obține la sediul Primăriei Municipiului Alba lulia din Calea Moţilor nr. 5 A, et. 2, telefon 0258 819462.

Liceul cu Program Sportiv Alba lulia

– muncitor calificat

Condiţii: apt de muncă; vârsta peste 18 ani; studii medii; vechime minimum – 5 ani.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 21 ianuarie 2019, ora 14.00

Concurs: 30 ianuarie 2019, ora 12:00: proba practică; 30 ianuarie 2019, ora 14:00: proba interviu.

îngrijitor

Condiţii: apt de muncă: vârsta peste 18 ani; studii medii; vechime minimum 5 ani; curs igienizare valabil.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 21 ianuarie 2019, ora 14.00

Concurs: 30 ianuarie 2019, ora 2:00: proba practică; 30 ianuarie 2019, ora 14:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Liceul cu Program Sportiv Alba lulia, judeţul Alba, telefon 0258,835.346.

Direcția de Asistență Socială Sebeş

– îngrijitor la domiciliu (3 posturi) la Centrul de îngrijiri la Domiciliu pentru Persoane Vârstnice

Condiţii: studii liceale absolvite cu diplomă de bacalaureat; vechime în muncă – minimum 3 ani.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 31 ianuarie 2019

Concurs: 8 februarie 2019, ora 11:00: proba scrisă; 12 februarie 2019, ora 11:00: proba interviu.

Relații suplimentare se obțin la sediul Direcției de Asistență Socială din subordinea Consiliului Local al Municipiului Sebeș, Aleea Lac nr. 12, Judeţul Alba, telefon 0258/731.007.

Serviciul Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș

– inspector de specialitate IA

Condiţii: studii superioare tehnice de lungă durată ( prioiectare, construcții, mecanică, instalații); vechimea în specialitatea necesară: minimum 3 ani de activitate; calificări: managementul proiectelor, evaluare și expertiză în construcții, etc.

consilier IA

Condiţii: studii superioare de lungă durată (economice); vechime în specialitate necesară: minimum 3 ani de activitate.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 22 ianuarie 2019, ora 15.00

Concurs: 31 ianuarie 2019, ora 10.00: proba scrisă; 5 februarie 2019, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Serviciului Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș, str. Viilor nr. 28, Județul Alba, telefon 0258/730.148.

Serviciul Public de Interes Local Administraţia Patrimoniului Local Aiud

– muncitor calificat, treapta profesională III – Biroul Seră, Zone verzi

Condiţii: studii medii sau şcoală profesională; vechime în muncă – minimum 3 ani.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 21 ianuarie 2019, ora 15:00

Concurs: 30 ianuarie 2019, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relații suplimentare se pot obține la sediul Serviciului Public de Interes Local Administraţia Patrimoniului Local Aiud, din str.Tribun Tudoran nr.9, județul Alba, telefon 0258/861.593 interior 13.

Grădiniţa cu Program Prelungit „Lumea Copiilor“ Blaj

– îngrijitor

Condiţii: nivelul studiilor – gimnaziale; vechime îu specialitate studiilor necesare ocupării postului – nu se solicită.

Concurs: 11 februarie 2019, ora 10:00: proba scrisă; 13 februarie 2019, ora 10:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare la Grădiniţa cu Program Prelungit „Lumea Copiilor“, Blaj, județul Alba, tel. 0258-711023,0733021597, 0727378369.

Primăria Comunei Poiana Vadului

– inspector, clasa I, grad profesional asistent, Compartimentul Impozite și Taxe

Condiţii: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice: minimum 1 an.

Concurs: 11 februarie 2019, ora 11:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relații suplimentare suplimentare se pot obține la sediul Primăriei Comunei Poiana Vadului, judeţul Alba, telefon 0786/395.317.

Primăria Orașului Teiuș

– consilier, clasa I, grad profesional debutant la Serviciul urbanism și amenajarea teritoriului, protecție civilă-Compartiment cadastru

Condiţii: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul cadastru și măsurători topografice.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 4 februarie 2019, ora 16:00

Concurs: 14 februarie 2019, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentate se obţin la sediul Primăriei Orașului Teiuș, Str. Clujului nr. 80, Județul Alba, telefon 0258.851.101, int. 24 .

Liceul „Dr. Lazăr Chirilă” Baia de Arieș

– îngrijitor – 0.5 normă

Condiţii: studii medii, cu diplomă de absolvire a liceului; să aibă cel puțin 5 ani vechime în câmpul muncii.

fochist – 0.5 normă

Condiţii: absolvent a 10 clase sau școală profesională de 3 ani; curs de fochist și autorizație ISCIR; vechimea: să aibă cel puțin 5 ani vechime în câmpul muncii.

Concurs: 5 februarie 2019, ora 9:00: proba scrisă; 5 februarie 2019, ora 12:00/13:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obține la sediul Liceului „Dr. Lazăr Chirilă”,din Baia de Arieș, Str.22 Decembrie nr. 41 județul Alba, telefon 0258/775.001.

Primăria Avram Iancu

– asistent informare și publicitate (funcţie temporar vacantă în cadrul Proiectului „Comunitatea Moţilor Harnici”, Programul Operaţional Capital Uman (POCU) 2014- 2020, Axa prioritară 4 – „Incluziunea socială şi combaterea sărăciei”, Obiectiv Specific 4.1. „Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie şi excluziune socială din comunităţile marginalizate”, POCU/138/4/1/114930)

Condiţii: studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat, experiență mai mare de 5 ani, timp parțial de 4 ore/zi.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 4 februarie 2019

Concurs: 6 februarie 2019, ora 10:00: proba scrisă; 6 februarie 2019, ora 13:00: proba orală (interviu).

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Comunei Avram Iancu, str. Avram Iancu nr. 169, judeţul Alba, telefon: 0786/023.585.

ALTE POSTURI

Staţiunea de Cercetare-Dezvoltare pentru Viticultură şi Vinificaţie (SCDVV) Blaj – 8 posturi

– cercetător ştiinţific (CS) – 3 posturi (studii superioare)

– cercetător ştiinţific gradul I (CS I) -1 post (studii superioare)

– cercetător ştiinţific gradul III (CS III) – 1 post (studii superioare)

– asistent de cercetare ştiinţifică (ACS) – 2 posturi (studii superioare)

– tehnician treapta I (T I) – 1 post (studii medii)

Condiţii: vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: 2 ani.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 22 ianuarie 2019

Concurs: 28 ianuarie 2019, ora 10:00: proba scrisă; 29 ianuarie 2019, ora 10:00: proba practică; 31 ianuarie 2019, ora 10:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Staţiunea de Cerectare-Dezvoltare pentru Viticultură şi Vinificaţie Blaj, cu sediul in Blaj, strada Gheorghe Bariţiu, nr, 2. judeţul Alba, tel.Telefon 0258 – 711623/0744 903728.

Primăria Municipiului Aiud (2 posturi)

– arhitect şef al municipiului

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul arhitectură sau în domeniul urbanism cu studii de masterat sau postuniversitare în domeniul urbanismului şi amenajării teritoriului conform art. 36 indice 1 lit. b) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismului, cu modificările şi completările ulterioare; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management, ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; atestat eliberat de Registrul Urbaniştilor din România; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 7 ani.

– director executiv – Direcţia Economică

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ştiinţe economice; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management, ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 7 ani.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 22 ianuarie 2019

Concurs: 6 februarie 2019, ora 10.00: proba scrisă; data și ora interviului se vor comunica ulterior.

Concurs organizat de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici. Relații suplimentare se pot obține la sediul ANFP din București, telefon 0374/112.769.

Colegiul Naţional „Titu Maiorescu” Aiud

– administrator financiar (contabil – şef)

Condiţii: studii economice superioare, vechimea în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – 3 ani.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 23 ianuarie 2019, ora 14:00

Concurs: 28 ianuarie 2019, ora 10.00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Colegiului Naţional „Titu Maiorescu” din Aiud, str. Ecaterina Varga nr. 10, Judeţul Alba, telefon: 0258/861.946.

Primăria Oraşului Zlatna

– arhitect şef

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul arhitectură, urbanism sau în domeniul inginerie civilă absolvent de master sau studii postuniversitare în domeniul urbanismului şi amenajării teritoriului, absolvent al cursurilor de formare profesională continuă de specialitate în domeniul amenajării teritoriului, urbanismului şi autorizării construcţiilor, în condiţiile prevederilor art. 36 indice1 lit. c) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare; atestat Registrul Urbaniştilor din România; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 22 ianuarie 2019

Concurs: 5 februarie 2019, ora 10.00: proba scrisă; data și ora interviului se vor comunica ulterior.

Relații suplimentare se pot obține la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din București, telefon 0374/112.769.

Serviciul Public de Interes Local Administraţia Patrimoniului Local Aiud

– muncitor calificat, treapta profesională III, din cadrul Biroului Seră, Zone verzi

Condiţii: studii medii sau şcoală profesională; vechime în muncă – minimum 3 ani.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 21 ianuarie 2019, ora 15:00

Concurs: 30 ianuarie 2019, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relații suplimentare se pot obține la sediul Serviciului Public de Interes Local Administraţia Patrimoniului Local Aiud, din str.Tribun Tudoran nr.9, județul Alba, telefon 0258/861.593 interior 13.

Primăria comunei Cenade

– consilier, clasa I, gradul profesional asistent, la Compartimentul Cadastru, Agricultură, Registrul Agricol

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul agronomiei sau medicină veterinară; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: minimum 1 an; cunoştinţe de operare pe calculator.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 21 ianuarie 2019, ora 16.00

Concurs: 28 ianuarie 2019, ora 10.00: proba scrisă; 30 ianuarie 2019, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare cu privire la bibliografie şi conţinutul dosarului pentru concurs se obţin la telefon: 0258.789.003.

Primăria comunei Vidra

– muncitor calificat I – Compartimentul întreţinere şi deszăpeziri drumuri comunale

Condiţii: şcoală profesională mecanic maşini şi utilaje sau curs de calificare mecanic maşini şi utilaje; vechime în muncă minimum 5 ani.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 21 ianuarie 2019, ora 16.00

Concurs: 30 ianaurie 2019, ora 11.00 proba scrisă; data și ora probei interviu vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la Primăria Vidra, telefon 0258.786,575.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Mutaţia britanică a coronavirusului, asociată unei mortalităţi crescute. Noua tulpină pare a fi cu aproape 30% mai mortală

Publicat

Premierul britanic Boris Johnson a declarat vineri că varianta coronavirusului SARS-CoV-2 detectată iniţial în Marea Britanie în luna decembrie provoacă de asemenea o mortalitate crescută, în plus faţă de faptul că este mai contagioasă, relatează AFP şi Reuters.

Guvernul din Regatul unit analizează mutarea rapelului pentru a doua doză de vaccin la 12 săptămâni, pentru a nu aglomera centrele de vaccinare și pentru a putea vaccina cu prima doză o parte cât mai mare din populație.

”Am fost informaţi astăzi că, în plus faţă de răspândirea mai rapidă, se pare că acum există unele dovezi că noua variantă (a coronavirusului) poate fi asociată unui grad mai ridicat al mortalităţii”, a spus Johnson la un briefing de presă.

În privinţa vaccinurilor anti-COVID-19 deja dezvoltate, el a menţionat că datele existente în prezent arată că ambele vaccinuri aprobate deocamdată în Marea Britanie (AstraZeneca/Oxford şi Pfizer/BioNtech) sunt eficace atât împotriva variantelor anterioare ale coronavirusului SARS-CoV-2, cât şi a celor recent descoperite.

Mutaţia britanică a coronavirusului a devenit dominantă la Londra şi într-o parte a Angliei, provocând o creştere puternică a spitalizărilor şi deceselor, iar sistemul sanitar britanic a fost copleşit de valul de internări, această mutaţie fiind în prezent semnalată şi în afara Marii Britanii.

Numărul zilnic al infectărilor în această ţară începe să scadă sub efectul lockdown-ului, dar se menţine la valori ridicate, cu 40.201 de noi cazuri vineri, rămânând ridicat şi numărul deceselor, care au fost 1.401 în ultimele 24 de ore.

Guvernul de la Londra încearcă să stăvilească răspândirea virusului printr-o campanie rapidă şi masivă de vaccinare, până în prezent fiind vaccinaţi circa 5.38 de milioane de britanici.

Informațiile preliminare sugerează că varianta de coronavirus care a apărut în Marea Britanie ar putea fi cu 30% mai mortală, spune premierul Boris Johnson.

Datele au fost evaluate de oamenii de știință din cadrul unui grup consultativ, care apoi au informat guvernul, conform BBC.

Dovezile sunt în stadiu preliminar.

Studiile au arătat tulipna britanică se poate răspândi mai ușor decât alte versiuni ale virusului.

„Pe lângă răspândirea mai rapidă, acum pare, de asemenea, că există unele dovezi că noua variantă – varianta care a fost identificată pentru prima dată în Londra – ar putea fi asociată cu un grad mai ridicat de mortalitate”, a spus Boris Johnson.

La rândul său, consilierul ştiinţific al guvernului britanic, Patrick Vallance, a declarat că dovezile privind letalitatea „sunt îngrijorătoare”, dar „nu sunt încă puternice”.

Noua variantă pare a fi cu aproximativ 30% mai mortală.

De exemplu, din o mie de persoane care au peste 60 de ani, infectate cu varianta veche, se estimează că 10 pot muri. În rândul celor infectați cu noua tulpină, estimările arată 13 decese din 1.000.

Noua variantă a fost detectată pentru prima dată în Kent în septembrie. De atunci a devenit versiunea dominantă a virusului în Anglia și Irlanda de Nord și s-a răspândit în peste 50 de alte țări.

Guvernul britanic analizează amânarea rapelului cu cea de-a doua doză pentru vaccin la 12 săptămâni

Datele de până acum susţin decizia Marii Britanii de a amâna până în a 12-a săptămână administrarea celei de-a doua doze de vaccin Pfizer, a afirmat joi ministrul Sănătăţii Matt Hancock în parlament, transmite Reuters.

„Circa 89% din eficacitate vine între a 14-a şi a 21-a zi după prima doză”, a spus Hancock, adăugând că a analizat datele şi că acestea susţin decizia autorităţilor de a prelungi la 12 săptămâni intervalul de timp între administrarea celor două doze.

„Ne uităm la aceste date şi măsurăm eficacitatea aici, pe plan intern, pentru cei care au fost vaccinaţi, comparând datele între cei care au fost vaccinaţi şi cei care au fost testaţi pozitiv. Monitorizăm această situaţie şi vom publica aceste date imediat ce vor fi clinic valide”, a adăugat ministrul britanic al Sănătăţii.

Rezultate descurajante după lockdown

Un studiu de prevalenţă, cunoscut ca REACT-1, a sugerat că numărul cazurilor de infectare nu a scăzut în primele zile de lockdown, deşi guvernul a susţinut că impactul restricţiilor introduse la 5 ianuarie nu se reflectă încă în cifre.

„Cred că este prea devreme pentru a spune când vom putea să ridicăm o parte din restricţii”, a spus joi premierul Boris Johnson la un post de radio.

„Ceea ce vedem în datele ONS, în studiul REACT, este contagiozitatea noii variante (a virusului) pe care am văzut-o venind exact înainte de Crăciun. Nu e niciun dubiu că se răspândeşte într-adevăr foarte rapid”, a menţionat Johnson.

Noua tulpină pune mari probleme 

Prezentând cele mai recente date – care acoperă perioada 6-15 ianuarie -, profesorul Steven Riley, unul din conducătorii studiului, a precizat că rata de prevalenţă a fost de 1,58%, cea mai ridicată consemnată de studiul REACT, început în mai 2020. Aceasta înseamnă o creştere de peste 50% faţă de mijlocul lui decembrie.

Riley a avertizat şi în ce priveşte speranţele imediate legate de vaccinuri. ‘Vaccinul va avea doar un impact limitat asupra prevalenţei pe termen scurt’, le-a spus el reporterilor.

Potrivit lui Paul Elliott, expert în epidemiologie şi sănătate publică, director al programului REACT, menţinerea la nivel ridicat a cazurilor de infectare s-ar putea datora în parte variantei mai transmisibile a virusului descoperite la sfârşitul anului trecut.

surse: Agerpres, Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cât poate fi întârziat rapelul pentru vaccinul anti-COVID, „fără afectarea eficacității”. Precizări oficiale

Publicat

Rapelul pentru vaccinul împotriva COVID-19 poate fi întârziat și până la 42 de zile, potrivit Comitetului național de coordonare a activităților privind vaccinarea (CNCAV) împotriva COVID-19.

În prospectul vaccinurilor produse de Pfizer-BioNTech și Moderna se arată că rapelul poate fi programat în intervalul de 21-28 de zile după administrarea primei doze.

CNCAV citează studii potrivit cărora rapelul poate fi întârziat și până la 42 de zile, „fără afectarea eficacității”.

Precizările vin în contextul în care mulți români care se programează la vaccin nu găsesc loc pentru rapel în termen de 21-28 de zile, așa cum recomandă prospectul vaccinului, în condițiile în care cantitățile de vaccin livrate în România nu sunt constante, iar săptămâna aceasta s-au înregistrat întârzieri.

Reprezentanții Comitetului național de coordonare a activităților privind vaccinarea împotriva COVID-19 precizează, însă, că „persoana este anunțată, în mod automat, când este programată la rapel și nu se pune problema la acest moment de amânare a rapelului la nicio persoană”.

Centrul pentru Prevenirea și Controlul Bolilor din Statele Unite a anunțat că a modificat intervalul recomandat între administrarea primei și celei de-a doua doze de vaccin cu tehnologia ARN mesager, rapelul putând fi întârziat până la 6 săptămâni. „A doua doză ar trebui administrată cât mai aproape posibil de perioada recomandată”, se arată în recenta îndrumare transmisă de CDC. „Însă, dacă nu este posibilă respectarea intervalului recomandat, a doua doză a vaccinurilor împotriva Covid-19 a Pfizer-BioNTech și Moderna poate fi programată pentru administrare cu până la 6 săptămâni distanță (42 de zile) după prima doză”, afirmă CDC.

Experții Organizației Mondiale a Sănătății au anunțat și ei, tot vineri, că administrarea rapelului poate fi amânată până la 6 săptămâni.

În perioada 15 ianuarie 2021, orele 15:00 – vineri, 22 ianuarie, orele 09:00, pe platforma informatică programare.vaccinare-covid.gov.ro s-au programat 740.294 persoane din etapa a II-a de vaccinare (315.449 adulți peste 65 ani, 162.317 persoane cu afecțiuni cronice și 262.528 angajați din domenii esențiale).

Din punct de vedere al modalității de accesare a platformei, programarea persoanelor din etapa II s-a realizat astfel:

– individual direct în platformă – 278.690 de persoane

– prin intermediul medicilor – 135.800 de persoane

– telefonic, prin Call Center – 82.993 de persoane

– prin intermediul angajatorului – 242.811 de persoane din domenii esențiale

surse: hotnews.ro, vaccinare-covid.gov.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

TAXE mai mari la creșele din Alba Iulia. Care sunt costurile pe care trebuie să le suporte lunar părinții în 2021

Publicat

s

Părinții cu copii la creșele de stat din Alba Iulia vor avea de plătit, în 2021, contribuție lunară de până la 5,6 lei / copil / zi, față de 3,4 lei / copil / zi în 2020. Consilierii locali vor avea de aprobat taxele la creșă pentru acest an, în ședința de vineri, 29 ianuarie.

Consilierii locali din Alba Iulia vor avea de votat, în ședința din 29 ianuarie, un proiect privind aprobarea costului mediul lunar de întreținere și a contribuției părinților / reprezentanților legali pentru copiii care frecventează creșele din municipiul Alba Iulia în anul 2021.

Potrivit documentului, costul mediu lunar de întreținere pentru copiii care frecventează creșele din municipiul Alba Iulia în anul 2021 va fi în cuantum de 582,75 lei/copil/lună.

Potrivit legii, contribuția lunară de întreținere a copiilor înscriși în unitățile în care se oferă servicii de educație timpurie antepreșcolară, suportată de părinții / reprezentanții legali ai acestora, se determină în funcție de cheltuielile de întreținere, hrană și gospodărie, obiecte de inventar, echipament și cazarmament, materiale igienico-sanitare și altele asemenea, precum și numărul de zile frecventate de copil în aceste unități.

Valoarea contribuției se stabilește în cote procentuale și nu poate depăși 20% din costul mediu lunar de întreținere în unitatea publică în care se oferă servicii de educație antepreșcolară.

Contribuția părinților / reprezentanților legali  ai căror copii beneficiază de serviciile creșelor din municipiul Alba Iulia se stabilește după cum urmează:

  • pentru părinții / reprezentanții legali care au un singur copil în familie și au un venit mediu lunar brut cumulat peste 700 de lei, cuantumul contribuției zilnice va fi de 5,55 lei / copil / zi, rotunjit la 5,60 lei (3,4 lei/copil/zi în 2020)
  • pentru părinții / reprezentanții legali care au doi sau mai mulți copii în familie și au un venit mediu lunar brut cumulat peste 700 de lei, cuantumul contribuției zilnice va fi de 2,77 lei / copil / zi, rotunjit la 2,80 lei (1,7 lei/copil/zi în 2020)
  • pentru părinții / reprezentanții legali care au un singur copil în familie și au un venit mediu lunar brut cumulat între 225 și 699 de lei, cuantumul contribuției zilnice va fi de 2,77 lei / copil / zi, rotunjit la 2,80 lei (1,7 lei/copil/zi în 2020)
  • pentru părinții / reprezentanții legali care au doi sau mai mulți copii în familie și au un venit mediu lunar brut cumulat între 225 și 699 de lei, cuantumul contribuției zilnice va fi de 1,38 lei / copil / zi, rotunjit la 1,40 lei (1 leu/copil/zi în 2020)

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Câți profesori vor să se vaccineze anti-COVID. Precizările Ministrului Educației despre categorii prioritare. Situația din Alba

Publicat

examen profesor

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat vineri că un număr de 168.000 de persoane din sistemul naţional de învăţământ şi-au exprimat opţiunea de a se vaccina anti-COVID-19.

Potrivit ministrului, 126.000 de persoane din cele 168.000 care doresc să se vaccineze lucrează „nemijlocit” cu elevii şi studenţii.

„Această decizie a fost luată de către un număr de 168.000 de persoane din sistemul naţional de învăţământ. Pentru că acesta este numărul celor care au răspuns: da, dorim să ne vaccinăm în prima etapă. Toţi ceilalţi până la 355.000 nu sunt persoane care au respins vaccinarea. (…) Am încercat să facem o prioritizare la nivelul celor care şi-au declarat disponibilitatea pentru vaccinare din cei 168.000 de angajaţi – 126.000 sunt persoane pe care le-am identificat ca lucrând la interfaţa directă, nemijlocită, cu elevii şi studenţii.

Sunt, spre exemplu, şi situaţii, este vorba despre grădiniţe, de şcoli speciale şi de alte astfel de situaţii în care am considerat că tot personalul interacţionează direct cu elevii, interacţionează direct cu copiii în cazul grădiniţelor cu copii care nu au obligativitatea de purta mască pe baza vârstei mici. Aceştia sunt o categorie prioritară”, a explicat ministrul cu prilejul unui webinar dedicat personalului din învăţământ privind vaccinarea anti-COVID.

El a spus că are deplină încredere că cei care organizează campania de vaccinare vor identifica soluţia prin care personalul din învăţământ, „îndeosebi” cel care lucrează nemijlocit cu elevii şi studenţii, va fi vaccinat prioritar.

„Deci înainte de data de 8 februarie, planificată pentru deschiderea şcolii, în situaţiile menţionate va începe o vaccinare prioritizată conform cu prioritatea pe care toată societatea românească spune că o acordă şcolii româneşti. Modalitatea tehnică prin care acest lucru se va face fără a afecta niciuna din programările făcute până acum sunt convins că va fi identificată şi procesul de vaccinare va începe înainte de data de 8 februarie”, a mai afirmat ministrul.

Situația din județul Alba

Potrivit centralizatorului întocmit pe baza raportărilor de la Inspectoratele Școlare, în județul Alba din cele 5479 de persoane cât reprezintă totalul persoanelor încadrate în sistemul de învățământ preuniversitar și-au exprimat disponibilitatea pentru a fi vaccinate mai puțin de jumătate- 2283, adică 41,67%.

La ”Universitatea 1 Decembrie  1918” din Alba Iulia procentul personalului care și-a manifestat disponibilitatea pentru vaccinare este de 87,63%.

Județul Alba- disponibilitate vaccinare personal din învățământ preuniversitar:

  • 1694 dintr-un total de 3939 adică 43, 01% – din categoria personal didactic
  • 208 dintr-un total de 463  adică 44,92% – din categoria personalului didactic auxiliar
  • 381 dintr-un total de 1077 adică 35,38% – din categoria personalului nedidactic

Situația pe județe: disponibilitate vaccinare personal învățământ

Tabel județe raportari  inspectorate școlare – disponibilitate la vaccinare personal din învățământ preuniversitar

sursă: edu.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate