Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Precizările DNA privind reţinerea fostului şef al jandarmilor din Alba. Vezi acuzaţiile aduse lui Herţa şi comandantului de grupă


Publicat

Procurorii DNA au făcut publice motivele reţinerii fostului şef al Jandarmeriei Alba, Ioan Onac Herţa şi a comandantului de grupă Liviu Rusu, cercetaţi într-un dosar de înşelăciune şi abuz în serviciu. Cei doi au fost transportaţi, miercuri, la Bucureşti şi vor fi prezentaţi, joi, Tribunalului Militar cu propunere de arestare preventivă pentru 29 de zile.

În cazul colonelului în rezervă Ioan Onac Herţa, procurorii susţin că, din 2006, în calitate de inspector șef în cadrul I.J.J. Alba, a aprobat eliberarea a peste 150 de documente false pe baza cărora, atât el, cât și angajați ai IJJ Alba au obținut diferite credite bancare. Pentru Liviu Rusu, procurorii au formulat mai multe acuzaţii, printre care şi şantaj în formă continuată.

Citeşte şi Fostul şef al Jandarmeriei Alba şi un angajat, reţinuţi de DNA. Ioan Onac Herţa şi Liviu Rusu, cercetaţi în dosarul adeverinţelor false

Vă prezentăm, integral, comunicatul de presă DNA:

“Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a infracțiunilor de corupție săvârșite de militari efectuează acte de urmărire penală față de următoarele persoane:
– colonel (rez.) HERȚA IOAN-ONAC, fost inspector șef în cadrul I.J.J. Alba, în sarcina căruia s-au reținut infracțiunile de abuz în serviciu contra intereselor persoanelor dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos material sau nematerial (faptă săvârșită în formă continuată începând cu anul 2006); înșelăciune (4 acte materiale); asociere pentru săvârșirea de infracțiuni; fals intelectual (faptă săvârșită în formă continuată începând cu anul 2006); omisiunea sesizării organelor judiciare, în formă continuată (7 acte materiale);
– căpitan RUSU LIVIU – VALENTIN, comandant de grupă în cadrul I.J.J Alba, în sarcina căruia s-au reținut infracțiunile de abuz în serviciu contra intereselor publice, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un avantaj patrimonial sau nepatrimonial, în formă continuată; șantaj, în formă continuată; instigare la infracțiunea de fals intelectual, în formă continuată (3 acte materiale); instigare la infracțiunea de abuz în serviciu contra intereselor persoanelor dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos patrimonial sau nepatrimonial, în formă continuată (3 acte materiale); înșelăciune în formă continuată (2 acte materiale).
Din Ordonanța de punere în mișcare a acțiunii penale întocmită de procurori au rezultat următoarele:
Începând cu anul 2006, inculpatul Herța Ioan-Onac, în calitate de inspector șef în cadrul I.J.J. Alba, a aprobat eliberarea a peste 150 de documente false pe baza cărora, atât inculpatul, cât și angajați ai IJJ Alba au obținut diferite credite bancare.
În perioada 2007 – 2010, inculpatul Rusu Liviu – Valentin a depus la bancă o adeverință de salariu eliberată de către comanda unității (semnată și de inculpatul Herța Ioan-Onac) și o cerere de acordare a unui împrumut, ambele falsificate în sensul majorării venitului realizat de titular (scopul fiind de a-l ajuta să obțină un credit ipotecar mai mare, în mod ilegal. De asemenea, inculpatul a depus la o instanță judecătorească o adeverință falsificată prin menționarea unui salariu lunar mai mic decât cel real, scopul fiind acela de nu plăti la buget taxa de timbru judiciar.
În cursul anului 2007, pe fondul existenței unei plângeri penale la IPJ Alba față de Rusu Liviu – Valentin, acesta în timpul programului de lucru, folosind un autovehicul al Jandarmeriei, s-a deplasat și a pătruns într-un spital, pentru rezolvarea unor probleme personale și a provocat o stare conflictuală, în încercarea de a obține probe în vederea disculpării sale.
Ca urmare a unei plângeri formulate chiar de mama sa împotriva lui Rusu Liviu – Valentin după conflictul din spital, plângere adresată șefului de la acea vreme al I.J.J. Alba, respectiv inculpatului Herța Ioan Onac, inculpatul Rusu Liviu Valentin a ascuns adevărul, expunând o situație neconformă cu realitatea.
Fără să ceară alte relații de la IPJ Alba (unde fusese depusă plângerea împotriva inculpatului Rusu Liviu – Valentin) și fără să facă alte investigații, inculpatul Herța Ioan Onac a întocmit și semnat o adresă în care a precizat, în fals, că la data de 02.02.2007, lucrătorul de jandarmi Rusu Liviu Valentin ar fi intrat în unitatea spitalicească la solicitarea organelor de poliție și că, de altfel, unitatea respectivă se afla în raza lui de patrulare. Astfel, în demersul de a-și proteja subordonatul, Herța Ioan Onac nu și-a respectat obligația de a sesiza organul judiciar competent cu privire la faptele comise.
În cursul anului 2006-2007, inculpatul Rusu Liviu – Valentin a pretins și primit diferite sume de bani de la o persoană, amenințând-o că, în situația în care nu-i va da banii, va posta pe internet poze compromițătoare care i-ar putea afecta imaginea și viața de familie. Totodată, prin amenințare, a constrâns-o pe aceeași persoană să întocmească un înscris din care rezulta că aceasta îi datora inculpatului suma de 45.000 lei, fapt neadevărat.
În perioada 2006-2013, profitând de funcția de comandant de grupă, inculpatul Rusu Liviu – Valentin și-a încălcat atribuțiile de serviciu, pe timpul misiunilor de pază și patrulare, de pe raza municipiului Alba Iulia, în sensul că, în toată perioada descrisă, acesta dădea ordin conducătorului auto al echipajului mobil de patrulare compus din mai mulți lucrători ai Jandarmeriei, să staționeze în mod repetat și nelegal, în diferite locații, pentru ca el să își poată rezolva probleme personale. La data de 19 iulie 2011, opt subofițeri ce făceau parte din grupa al cărei comandant era Rusu Liviu Valentin au depus rapoarte personale inspectorului șef al I.J.J. Alba, Herța Ioan Onac privind staționările nelegale. Ca urmare a rapoartelor, deși s-a propus de către comisia de control, comandantul Herța Ioan Onac nu a sesizat nici consiliile de onoare de la nivelul unității și nici organul judiciar competent, pentru efectuarea de cercetări împotriva lui Rusu Liviu Valentin pentru aspectele penale reclamate de subordonații săi.
În cursul anului 2011, Herța Ioan Onac, deși luase la cunoștință despre o faptă de furt calificat săvârșită de Rusu Liviu Valentin în paguba unui subordonat, nu și-a îndeplinit obligația legală de a sesiza de îndată organul judiciar competent.
În anul 2006, un subordonat al inculpatului Herța Ioan Onac a întocmit un raport în care a consemnat că era nevoit să efectueze servicii mai dese din cauză că un alt coleg lipsea luni întregi de la serviciu. Acesta din urmă, fiind zugrav, avea permisiune din partea șefilor săi să lipsească în schimbul unor lucrări pe care le executa gratuit. Herța Ioan Onac nu și-a respectat obligația de a sesiza organul judiciar competent cu privire la faptele comise.
În perioada 2005-2006, inculpatul Rusu Liviu Valentin a lucrat fără forme legale la o baltă de pescuit aparținând unei societăți comerciale și s-a ocupat de aprovizionarea unui magazin al aceleiași societăți, prestând astfel activități incompatibile cu funcția exercitată. Deși a luat la cunoștință de aceste activități, inculpatul Herța Ioan Onac nu a luat nicio măsură în sensul efectuării de cercetări ori a sesizării organelor competente.
În cursul anului 2009, Herța Ioan Onac, luând la cunoștință în mod direct de săvârșirea unei infracțiuni (respectiv de lovirea ofițerului inferior în grad), comisă de un subordonat al său, nu a sesizat organul judiciar competent.
Inculpaților Herța Ioan-Onac și Rusu Liviu – Valentin li s-au adus la cunoștință acuzațiile în conformitate cu prevederile art. 6 alin. 3 Cod de procedură penală, iar la data de 4 decembrie 2013, procurorii anticorupție au dispus reținerea acestora pentru 24 de ore.
La data de 5 decembrie 2013, inculpații Herța Ioan-Onac și Rusu Liviu – Valentin urmează a fi prezentați la Tribunalul Militar București cu propunere de arestare preventivă pentru 29 de zile.
Facem precizarea că punerea în mișcare a acțiunii penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, necesară în vederea propunerii unor măsuri preventive, activitate care nu poate, în nicio situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.”


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comments

  1. Pingback: A început judecarea propunerii de arestare preventivă pentru fostul şef al jandarmilor din Alba. Decizie la Tribunalul Militar pentru Herţa şi Rusu | Alba24

  2. Pingback: Fostul şef Jandarmeriei Alba, Ioan Herţa, trimis în judecată de DNA la Tribunalul Militar. În dosar sunt acuzaţi alţi 36 de jandarmi | Alba24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


TOP articole in ultimele zile

Publicitate

EVENIMENT

Un nou caz de infectare cu COVID în județul Alba. Test pozitiv pentru o femeie de 49 de ani, din Alba Iulia

Publicat

coronavirus

Un nou caz de coronavirus a fost confirmat la nivelul județului Alba, miercuri, 1 aprilie. Este vorba despre o femeie de 49 de ani, din  cartierul Bărăbanț – Alba Iulia.

La nivelul județului Alba, până în acest moment sunt șase cazuri de coronavirus, dintre care unul, primul caz, confirmat vindecat.

Potrivit reprezentanților Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia, o femeie, în vârstă de 49 de ani, internată în cadrul secției de boli infecțioase a Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia, într-un salon special amenajat pentru pacienții COVID-19, a fost declarată pozitiv, în urma analizelor efectuate în cadrul Laboratorului Direcției de Sănătate Publică Alba.

Femeia s-a prezentat în cadrul Unității de Primiri Urgențe cu ușoare simptome respiratorii, unde a primit tratament și i-au fost recoltate probe biologice pentru COVID-19. În prezent, starea sa generală de sănătate este bună, pacienta fiind afebrilă, fără simptome specifice, dar sub atenta supraveghere a cadrelor medicale.

Pacienta a fost confirmată cu COVID-19, boală cauzată de infectarea cu noul coronavirus (SARS-CoV-2), în cursul zilei de 01.04.2020.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Indemnizații și alte ajutoare sociale care pot fi obținute online în această perioadă. Detalii pentru beneficiari

Publicat

munca birou

Unele drepturi și beneficii sociale pot fi obținute în continuare online, în contextul stării de urgență. Documentele se pot transmite electronic, potrivit măsurilor dispuse de Guvern.

Exemple de beneficii sociale ce pot fi obținute online:

Indemnizația de șomaj:

Pentru ajutorul de șomaj, actele necesare se depun electronic la AJOFM ([email protected], pentru persoanele din județul Alba). Lista documentelor diferă de la caz la caz, în funcție de situația în care se află solicitantul. Șomeri sunt considerate persoanele care nu au un loc de muncă și care nu câștigă bani sau care au venituri provenite din activități autorizate legal, dar care sunt mai mici decât valoarea indicatorului social de referință (ISR), adică 500 de lei pe lună.

Pot fi considerați șomeri și pot cere indemnizația de șomaj și absolvenții în vârstă de cel puțin 16 ani, care nu s-au putut angaja într-o perioadă de 60 de zile de la terminarea școlii, chiar dacă nu au un stagiu de cotizare minim. Aceștia pot primi un ajutor de șomaj de 250 de lei, timp de șase luni.

Vezi și ȘOMAJUL TEHNIC: AJOFM Alba primește, de ASTĂZI, documentele transmise electronic. FORMULARE și alte detalii pentru angajatori

Ca regulă, pentru a putea beneficia de ajutorul de șomaj, cei fără loc de muncă trebuie să aibă un stagiu minim de cotizare, respectiv cel puțin 12 luni în ultimele 24 de luni anterioare depunerii cererii. Indemnizația poate fi de 375 de lei (75% din valoarea ISR) dacă au stagiu de cotizare cel puțin un an sau mai mare, în funcție de perioada de cotizare. Indemnizația se acordă pe perioade de cel puțin 6 luni până la 12 luni, tot luând în considerare perioada de cotizare.

Citește și ȘOMAJUL TEHNIC: Formularele pentru PFA, întreprinderile individuale și profesii liberale. Se transmit online la AJPIS

Beneficiarii trebuie să se înregistreze la agențiile pentru ocuparea forței de muncă în a căror rază teritorială își au domiciliul sau reședința.

Indemnizația de concediul pentru creșterea copilului

Documentele pentru indemnizație se depun prin e-mail la primăria de care aparțin cu domiciliul. Acestea sunt:

  • cererea-tip;
  • certificat de naștere copil;
  • certificatul căsătorie (dacă e cazul);
  • acte identitate ale părinților;
  • decizia de suspendare a activității pe un contract de muncă (solicitantul a intrat în concediu de maternitate/paternitate);
  • adeverința de la angajator cu veniturile nete;
  • un extras de cont bancar dacă dorește plata prin cont (pentru beneficiarul indemnizației, nu soțul/soția care nu a aplicat pentru beneficiu); este indicată această variantă de plată în această perioadă;
  • certificatul handicap al copilului/părintelui (dacă este cazul).

Indemnizația lunară pentru creșterea copilului se stabilește în cuantum de 85% din media veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni din ultimii doi ani anteriori datei naşterii copilului. Indemnizația nu se cumulează cu salariul, astfel că, dacă părintele în cauză decide să se întoarcă mai devreme la muncă, pierde banii aferenți indemnizației pentru creșterea copilului.

Indemnizația nu poate fi sub 1.250 de lei și nici peste 8.500 de lei (indiferent cât de mari ar fi veniturile părintelui care intră în CCC). limita de venituri impozabile ce pot fi obținute simultan cu indemnizația de creștere a copilului este de 6.250 de lei.

În cazul stimulentului de inserție, acordat celor care se întorc din concediul de creștere mai repede la muncă, documentele se depun tot la primărie (actele pentru indemnizația de creștere și decizia doveditoare a reluării activității). Dacă își pierd locul de muncă din cauza COVID-19, cei care primeau stimulent de inserție și-l vor păstra.

Alocația de stat pentru copil

Actele se depun tot la primării, online: actele de identitate ale părinților, certificatul de căsătorie, sentința de divorț (dacă e cazul), certificatul de naștere al copilului, dar și extrasul de cont pentru ca alocația să vină în contul bancar.

Tot online se pot depune cererile și documentele și pentru alocația de plasament, însă la agențiile județene de plăți și inspecție socială.

Ajutoarele sociale

Alocația pentru susținerea familiei și venitul minim garantat se solicită tot la primărie.

Documente necesare:

  • adeverința de la agenția de muncă din care reiese că persoana caută loc de muncă (nu e necesară pentru alocația pentru susținerea familiei);
  • copie după actele de identitate ale familiei;
  • dacă are persoană cu handicap în întreținere – documente doveditoare;
  • dacă are copii sub șapte ani – certificat de naștere al acestora;
  • copii după actele de proprietate ale bunurilor deținute (case, apartamente, terenuri, mașini).

sursă: avocatnet.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

OFICIAL: Bilanțul deceselor a ajuns la 92 în România. Ultimele două cazuri, un bărbat și o femeie din București

Publicat

coronavirus

Au fost înregistrate încă două decese din cauza noului coronavirus în România. Potrivit Grupului de Comunicare Strategică, numărul total al deceselor la nivel național ajunge la 92.

Cazuri de decese din cauza coronavirus, raportate prin Grupul de Comunicare Strategică:

Deces 92

Femeie, 78 ani din municipiul București. Internata în data de 18.03.2020 pe secția orotopedie a Spitalul Universitar de Urgenta București pentru o fractura trohanteriana. Se confirmă în data de 29.03.2020 cu infecție COVID-19 și este transferată în 29.03.2020 la Spitalul Colentina.
Deces 31.03.2020. Antecedente personale patologice: boală cardiovasculara, diabet, boala neuro musculară, boală pulmonară cronică.

Deces 91

Bărbat, 70 ani, din municipiul Bucuresti. Internat în data de 29.03.2020 la Spitalul Universitar de Urgență Bucuresti pe secția de Nefrologie pentru dializă, pacientul fiind dializat cronic. Debut simptome respiratorii 29.03.2020, se recoltează proba, care este pozitivă în data de 30.03.2020. Pacientul este transferat în data de 30.03.2020 la spitalul Victor Babeș, însă decedează în salvare. Data deces: 30.03.2020

Deces 90

Femeie, 77 ani din jud. Covasna. Internată în SJU Sfântu Gheorghe, din 18.03.2020 în ATI, recoltare pentru COVID-19 în 26.03.2020, confirmată în 28.03.2020. Decedată în 30.03.2020. Comorbidități: Mielita cervicala, tetraplegie.

Deces 89

Femeie, 66 ani din București. Internată în 24.03.2020 în SCU “Bagdasar-Arseni”(pentru lipotimie cu traumatism minor), transferată în 25.03.2020 în Spitalul de Boli Infecțioase Victor Babeș. Recoltare pentru COVID-19 în 25.03.2020, confirmata în 28.03.2020, decedată în 29.03.2020. Comorbidități: Boală cardiovasculară, HTA, Schizofrenie.

Deces 88

Bărbat, 72 ani din jud. Suceava. Pacient cu domiciliul în jud. Botoșani, internat în SJU Suceava din data de 14.03.2020 pe Secția de Medicina Internă. Recoltat pentru COVID-19 în 25.03.2020, confirmat în 31.03.2020. Decedat în 31.03.2020. Afecțiuni asociate: afecțiuni cardiace și BPOC.

Deces 87

Bărbat, 77 ani din jud. Bistrița Năsăud. Internat din 22.03.2020 în SJU Bistrița – Secția Boli Interne, cu diagnosticul: BPOC acutizat, Cardiomiopatie dilatativa, Cardiopatie Ischemica Cronica, Fibrilatie atriala cu alura rapida, Insuficiență Cardiacă Congestivă stadiul III, Extrasistole ventriculare, Pneumonie interstitial, Pleurezie mica inchisa dreapta, Hipertrofie de prostata, Insuficienta Renala std.III.

Recoltare probe biologice pentru COVID -19 în 24.03.2020. Externat în 30.03.2020 înaintea primirii rezultatului pentru COVID-19 (pe biletul de externare este precizat: evoluție favorabilă sub tratament, recomandare de continuare a tratamentului). Confirmat cu COVID -19 în 31.03.2020, proba lucrata în Laboratorul IRO Cluj. Decedat acasă în 31.03.2020.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Centru cultural cu sală de festivități și sală expozițională, construit la Daia Română. Cum va arăta clădirea

Publicat

Un Centru cultural ce va include printre altele o sală de festivități cu scenă și o sală expozițională va fi construit la Daia Română, printr-o investiție de peste 1,5 milioane de lei.

Compania Națională de Investiții (CNI) a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație privind execuția lucrărilor pentru obiectivul de investiții „Construire și dotate Centru cultural, sat Daia Română, comuna Daia Română, județul Alba”.

Valoarea totală estimată este de 1.562.540,24 de lei, fără TVA.

Clădirea va fi construită pe un teren în suprafață de 375 mp. Imobilul va avea o suprafață utilă de 292,03 mp și un regim de înălțime P + M.

Din punct de vedere funcțional, Centrul cultural propus va avea patru zone:

  • Zona principală ce va fi alcătuită din:
    • o zonă de acces exterioară cu podest și rampă de acces pentru persoanele cu dizabilități, dimensionată conform normativelor în vigoare;
    • un hol de unde se realizează accesul atât în sala de festivități, cât și în zona secundară și mansardă;
    • o sală de festivități și scenă.

  • Zona secundară ce va fi alcătuită din:
    • un grup sanitar, compartimentat pe sexe și dimensionat corespunzător persoanelor cu dizabilități;
    • un vestiar, dotat cu grup sanitar propriu.
  • Mansardă ce va fi alcătuită din:
    • scara de acces și sala expozițională, cât și spații pentru depozitare.
  • Zona tehnică ce va avea acces separat și va fi dimensionată și echipată corespunzător pentru funcționarea unei centrale pe combustibil solid.

Capacitatea Centrului cultural va fi de 100 de persoane.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate