Connect with us
Publicitate

Actualitate

PREŢUL kilometrului românesc de autostradă: Până la 21 milioane de euro. De TREI ORI MAI SCUMP decât cel croat

Publicat

foto aerian autostrada sebes turda_aprilie 2015_2 Varianta finală a Master Planului General de Transport, publicat în această săptămână de Ministerul Transporturilor prevede realizarea a 1.300 de kilometri de autostradă, în valoare totală de 13 miliarde euro. Preţul pe kilometrul de autostradă, potrivit estimărilor, variază între 5 milioane de euro şi 21 milioane de euro, în funcţie de relief.

Proiectele de autostradă incluse în Master Plan sunt: Sibiu – Brașov, Comarnic  – Brașov, Ploiești  – Comarnic, Gilău  – Borș, Pitești – Craiova, Brașov  – Bacău, Pitești – Sibiu, Bacău – Pașcani, Târgu Neamț – Ungheni, Târgu Mureș – Târgu Neamț.

Potrivit planului, cea mai scumpă autostradă este Târgu Mureș – Târgu Neamț, pentru care a fost calculat 2,9 miliarde de euro. Comarnic – Brașov ar urma să coste sub un miliard de euro, iar Sibiu  – Pitești  – 1,6 miliarde de euro.

Cel mai scump tronson ar urma să fie construit pe ruta Comarnic – Brașov, unde un kilometru de autostradă, pe segmentul Posada  – Azuga sau pe Azuga – Surduc, ar urma să coste 21 de milioane de euro.
Costurile de construcție prevăzute pentru autostrăzi sunt:

Sibiu – Brașov: 816 milioane de euro; cost per kilometru de 6-7 milioane de euro, în funcție de tronson
Comarnic – Brașov: 997 milioane de euro; cost mediu per kilometru cuprins între 7 și 21 de milioane de euro
Ploiești – Comarnic: 306 milioane de euro; cost per kilometru de 6 milioane de euro
Gilău  – Borș: 1,3 miliarde de euro; cost per kilometru cuprins între 3,7 și 10 milioane de euro
Pitești – Craiova: 899 milioane de euro; cost per kilometru de circa 7 milioane de euro
Brașov – Bacău: 1,8 miliarde de euro; cost per kilometru cuprins între 6 milioane de euro și 15,7 milioane de euro
Pitești – Sibiu: 1,6 miliarde de euro; cost per kilometru cuprins între 6 și 18 milioane de euro
Bacău – Pașcani: 485 milioane de euro; cost per kilometru de circa 6 milioane de euro
Târgu Neamț – Ungheni: 1,12 miliarde de euro; cost per kilometru cuprins între 7,7 și 9,5 milioane de euro
Târgu Mureș – Târgu Neamț:  2,9 miliarde de euro; cost per kilometru cuprins între 9,1 și 19,7 milioane de euro.

În plan este inclusă și variantă de ocolire a Bucureștiului, pentru care a fost calculat un cost de 1,3 miliarde de euro, cu un cost per kilometru în valoare de 13,1 milioane de euro.

Comparativ, standardele din 2010 avansau un cost de aproape trei ori mai mic pentru construirea unui kilometru de autostradă la munte.

Pentru autostrăzile din vestul ţării aflate acum în lucru, România a cheltuit între 3 şi 7 milioane de euro pe kilometru.

În Masterplanul de transport se face referire şi la Autostrada Sebeş-Turda, lucrările fiind în desfăşurare.

În alte state, costurile sunt de la 6,29 milioane euro pe kilometru în Slovenia, 6,6 milioane de euro pe kilometru în Croaţia la 8,5 milioane de euro în Germania şi 9,5 milioane de euro în Slovacia, pentru zone de şes, potrivit CNADNR.

În Croația costul mediu pentru un kilometru al autostrăzii Bosiljevo–Split s-a ridicat la 7,1 milioane de euro, ceea ce ar însemna că în total autostrada a costat 2,21 miliarde de euro pentru acel segment de 311,4 km. Potrivit wikipedia.org pe segmentul finalizat în 2011 al autostrăzii croate s-au construit 27 de poduri, 66 de viaducte, 165 de supratraversări, 107 subtraversări, 25 de pasaje și 22 de tuneluri.

Citeşte şi FOTO: AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA primeşte 150 milioane euro de la Uniunea Europeană şi va fi gata la sfârşitul anului 2016

surse: Ministerul Transporturilor (mt.ro), evz.ro, CNADNR (cnadnr.ro), wikipedia.org

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate