Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Prima persoană vaccinată anti-COVID în Sebeș, managerul spitalului, Anca Franchini: ”Am vrut să dau un exemplu celor nehotărâți”


Publicat

Luni, în prima zi a campaniei de vaccinare anti-COVID din județul Alba, la spitalul din Sebeș s-au vaccinat 20 de medici și asistente.

Prima persoană care s-a vaccinat anti-COVID la Sebeș a fost managerul spitalului, Anca Franchini.

Aceasta a declarat, pentru Alba24.ro, că se simte bine după vaccin.

”Deși nu sunt personal medical, am vrut să dau un exemplu, poate se mobilizează și cei nehotărâți. Nu au fost semnalate reacții adverse în urma vaccinărilor de luni”, a spus Anca Franchini.

Managerul spitalului s-a vaccinat luni dimineața, în jurul orei 8.20.

Vezi și FOTO-VIDEO: A început campania de vaccinare anti-COVID în Alba. Directorul medical al Spitalului Județean și șeful UPU, primii vacinați

Spitalului Municipal Sebeș i-au fost repartizate 90 de doze de vaccin pentru personalul medical din linia întâi.

În perioada 5-6 ianuarie, se vor vaccina 35 de persoane pe zi.

Vezi și FOTO Campania de vaccinare la spitalul din Aiud: Attila Batiz, primul medic imunizat anti-COVID-19

Ulterior, va fi vaccinat personalul medicaldin categoria I: medici de familie, stomatologi, farmaciști, medici școlari, asistenți medicali școlari și comunitari, personal de îngrijire din centre rezidențiale și îngrijiri la domiciliu.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Ministrul de Interne: Peste 18.000 de candidaturi pentru 2.086 de locuri, la concursurile de trecere în corpul ofiţerilor

Publicat

Ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, a anunţat, sâmbătă, că peste 18.000 de angajaţi MAI s-au înscris pentru cele 2.086 de locuri disponibile la concursurile de trecere a agenţilor de poliţie şi a subofiţerilor în corpul ofiţerilor.

„Concursurile de trecere a agenţilor de poliţie şi a subofiţerilor în corpul ofiţerilor se apropie de final. Am constatat cu bucurie că, pentru cele 2.086 de locuri disponibile – majoritatea din cadrul structurilor operative din toată ţara şi de la toate armele – au fost înscrise peste 18.000 de candidaturi. Această concurenţă îmi dovedeşte că există mulţi angajaţi din M.A.I. dornici să evolueze în carieră, ştiut fiind faptul că examenul este unul greu, iar pentru reuşită este nevoie de o pregătire susţinută inclusiv teoretică, nu doar practică”, a scris Bode pe Facebook.

El a precizat că a ţinut ca aceste concursuri să se desfăşoare în condiţii optime, pentru a oferi tuturor şansa de a-şi valorifica pregătirea, experienţa şi de a-şi asuma noi responsabilităţi în cadrul Ministerului Afacerilor Interne.

„O parte din aceste examene deja s-au finalizat. Celor care au devenit deja ofiţeri le doresc să aibă o carieră frumoasă, cu rezultate foarte bune! Pe aceia care nu au fost la fel de norocoşi, de această dată, îi încurajez să continue să se perfecţioneze şi să facă performanţă la locul de muncă, indiferent de linia de activitate. Astăzi are loc o nouă etapă în derularea acestor concursuri. Astfel, cei mai buni au oportunitatea de a avansa în profesia pe care au ales-o. Sunt convins că acest lucru va contribui inclusiv la obţinerea de rezultate performante în activităţile structurilor, acolo unde avem nevoie de forţe suplimentare”, a adăugat ministrul.

sursa: Facebook (Lucian Bode)

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Ministrul Educației: 5 ore pe săptămână pentru recuperarea materiei. Fără ore în sistem hibrid. Când vor fi vaccinați profesorii

Publicat

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, susține că are asigurări că vaccinarea angajaților din învățământ va începe înainte de 8 februarie, dată la care începe semestrul al doilea.

„Am asigurarea coordonatorului campaniei de vaccinare că înainte de 8 februarie va începe acest proces destinat personalului din învățământ”, a spus Sorin Cîmpeanu, la Digi24.

Vezi și Când se termină semestrul și câte zile de școală mai au elevii. Structura anului școlar 2020-2021 cu detalii despre examene

Întrebat dacă este timp, astfel încât profesorii să fie imunizați până la 8 februarie, ministrul Educației a spus: „Nu, categoric nu, și chiar dacă ar fi timp să se vaccineze, vaccinul își produce efectele după ce a fost făcut și rapelul, deci evident nu este timp fizic.

Însă, preocuparea noastră este, și am mai mult decât încrederea în discuțiile cu coordonatorul campaniei de vaccinare doctorul Valeriu Gheorghiță, că înainte de începerea semnestrului 2 personalul din învățământ va beneficia de prioritate într-o modalitate foarte clar definită, fără a afecta niciuna dintre planificările deja făcute”, a mai spus ministrul.

Acesta a precizat că 45% din angajații din învățământul preuniversitar și 60% din universitar au declarat „în mod echivoc că au disponibilitate de vaccinare”.

Pregătirea remedială, 5 ore/săptămână. Orele în sistem hibrid, eliminate

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, susține că pregătirea remedială pentru recuperarea orelor pierdute de elevi în timpul cursurilor online va fi de cinci ore/săptămână. El a anunțat că orele în sistem hibrid vor fi eliminate.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că Ministerul pregătește o ordonanță de urgență care să prevadă recuperarea orelor pierdute de elevi în timpul cursurilor online. Sorin Cîmpeanu susține că pierderile generate de predarea online sunt evidente și mari.

„În acelaşi timp, aş adăuga şi faptul că sunt foarte neuniforme, diferă foarte mult de la o zonă la alta, de la o şcoală la alta şi mai cu seamă, de la un elev la altul, în funcţie de acea componentă de circumstanţă, de accesul la echipamente şi de accesul la internet, pentru că avem şi pierderile structurale, generate de predarea online în sine în raport cu predarea clasică.

Predarea online, pe care noi am făcut-o şi acolo unde putea fi adaptată – şi există zone în care va trebui să continuăm – şi acolo unde era mai puţin adecvată şi acolo unde nu era deloc adecvată. Am fost obligaţi să apelăm la predarea online peste tot”, a declarat Sorin Cîmpeanu, la Digi24.

Astfel, potrivit ordinului, elevii ar urma să recupereze 5 ore pe săptămână.

„Am estimat un număr mediu de ore de pregătire remedială de cinci ore pe săptămână pentru aceia care au nevoie, pentru care cadrele didactice vor decide că pierderile se pot compensa prin cinci ore pe săptămână vreme de 16 săptămâni, pentru că atât durează programul pe care dorim să-l iniţiem prin Ordonanţă de Urgenţă.

16 săptămâni începând din februarie pentru cei care revin la şcoală şi – o nuanţă importantă – ce ai pierdut din cauza predării online nu are rost să încerci să recuperezi tot prin predare online, e nevoie de prezenţă fizică”, a mai spus ministrul Educației.

Profesorii vor fi recompensați pentru participarea la acest program de recuperare cu câte 100 lei pe oră.

De asemenea, ministrul a spus că, potrivit unei estimări de acum câteva zile, 1,4 milioane din cei 2,9 milioane de elevi ar urma să se întoarcă fizic la școală din 8 februarie, dar susține că datele se pot modifica.

Sorin Cîmpeanu a anunțat și eliminarea sistemului hibrid, în care profesorul preda concomitent elevilor aflați în clasă și celor care participau la ore în sistem online.

„Se elimină sistemul hibrid. Cred că nu puteam să ne așteptăm că nu va funcțional pentru că aceeași persoană încearcă să facă simultan două lucruri, să predea și online, și fizic, riscă să nu facă bine niciuna din cele două”, a mai spus Sorin Cîmpeanu.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

MAE anunță condiţii suplimentare pentru intrarea în Olanda. Persoanele trebuie să prezinte un test rapid, pe lângă cel PCR

Publicat

Toate persoanele care călătoresc, pe cale aeriană sau maritimă, în Regatul Ţărilor de Jos din zone de risc, inclusiv din România, trebuie să prezinte, începând de sămbătă, un test rapid privind noul coronavirus, efectuat cu maximum patru ore înainte de plecare, anunţă Ministerul Afacerilor Externe.

MAE precizează că autorităţile olandeze au anunţat noi măsuri privind condiţiile de intrare pe teritoriul Regatului Ţărilor de Jos, în contextul pandemiei de COVID-19, care se aplică începând de sâmbătă.

Astfel, conform informațiilor comunicate public de autoritățile olandeze, toate persoanele care călătoresc în Regatul Țărilor de Jos din zone de risc, inclusiv România, pe cale aeriană sau maritimă, trebuie să prezinte un test rapid (antigen sau LAMP – amplificare izotermă mediată prin buclă), efectuat cu maximum 4 ore înainte de plecare. Măsura se aplică inclusiv pasagerilor aflați în tranzit.

MAE precizează că măsura menționată anterior se aplică suplimentar față de obligația aplicabilă persoanelor cu vârsta de peste 13 ani, care intenționează să efectueze o călătorie pe cale aeriană, feroviară, maritimă sau rutieră în Regatul Țărilor de Jos și care trebuie să prezinte un test molecular tip PCR cu rezultat negativ pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu maximum 72 de ore anterior intrării pe teritoriul olandez.

Suplimentar celor două teste, toate persoanele cu vârsta de peste 13 ani care călătoresc pe cale aeriană în Regatul Țărilor de Jos trebuie să completeze o declarație de sănătate obligatorie, care se regăsește la următoarea pagină de internet:

https://assets.ctfassets.net/biom0eqyyi6b/1ujr8KV2qtylvVTMpEFDDA/43ed0ddba60cc60dee1164840f3a2add/Gezondheidsverklaring_engels.pdf.

Totodată, persoanele care sosesc din state terțe (altele decât cele membre UE) trebuie să completeze încă o declarație pe propria răspundere, disponibilă la:

https://www.government.nl/documents/forms/2020/12/04/coronavirus-negative-test-declaration-form

Operatorii care asigură servicii de transport de persoane au obligația de a verifica dacă pasagerii care sosesc pe cale aeriană sau maritimă dețin cele două teste pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, lipsa acestora atrăgând imposibilitatea îmbarcării.

Totodată, potrivit măsurilor aplicabile la acest moment, la sosirea în Regatul Țărilor de Jos, persoanelor care se deplasează din state încadrate în zona roșie sau portocalie (România este inclusă în zona portocalie) li se recomandă ferm autoizolarea pentru o perioadă de 10 zile.

Ministerul Afacerilor Externe reamintește că cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Haga: 0031 70 354 15 80, 0031 70 322 86 12, 0031 70 331 99 80, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) și preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanență. De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu un caracter de urgență, au la dispoziție telefonul de urgență al Ambasadei României la Haga: 0031 651 596 107.

sursa: mae.ro

Citeste mai mult
Publicitate

CÂMPENI

Apel umanitar pentru o familie din Apuseni, lansat de un pompier din Câmpeni. O mamă și trei copii au nevoie de o casă a lor

Publicat

Un pompier din Câmpeni a lansat vineri pe rețeaua de socializare Facebook un apel umanitar pentru ajutorarea unei familii din Munții Apuseni. Este vorba despre o femeie însărcinată, mamă a trei copii care au rămas fără tată după un accident tragic petrecut în urmă cu mai bine de o lună. 

Potrivit lui Alin Purda, mai mulți oameni inimoși au sărit deja în ajutorul familiei din comuna Scărișoara cu bani sau diverse obiecte și bunuri, însă pentru a le face viața mai ușoară, copilașii au nevoie de o casă a lor, o casă mai aproape de drum și de școală. În prezent, singurul venit al familiei este ajutorul social și alocația copiilor, sumă din care este imposibilă achiziționarea unei locuințe care să le asigure un trai decent. 

„Scriu această postare în ideea de a reuși să ducem până la capăt visul acestor copilași de a a avea o casă a lor, o casă undeva mai aproape de drum și școală, și de a avea o viață mai ușoară ca și a părinților care își câștigau cu mare dificultate banii necesari traiului zilnic!

Mulți cunoașteți cazul, mulți ați donat bani sau ați dus bunuri materiale și alimente, în cont din spusele mamei copiilor s-au adunat ceva bănuți dar nu suficient încât să putem să căutăm o căsuță care să le mai aline din suferința pierderii tatălui în tragicul accident din urmă cu ceva timp.

Scriu această postare și atașez numărul de cont al familiei unde cei care vor să mai ajute să îndeplinim visul familiei pot dona cât dorește și cât poate fiecare, specific din nou faptul că femeia beneficiază de ajutor social, și de alocațiile copiilor, singurele venituri stabile ale familiei la care nu poate renunța, întrucât conform legislației în vigoare crearea unui cont bancar pe numele ei ar duce la pierderea ajutorului social, dacă ar avea o sumă mai mare în acel cont, iar pentru a evita acel lucru, dorința dânsei a fost de a deschide cont pe numele fratelui, acolo unde are adunată o parte din suma necesară achiziționării unei locuințe care să asigure un trai decent ei, celor trei copii mici, și celui de al patrulea, fiind gravidă în luna a 5-a!

Număr cont deschis la Agentia CEC Bank, sucursala Câmpeni: RO23CECEC001946387944411

Titular cont: Jurj Ioan Gheorghe”, a scris Alin Purda, pe pagina de Facebook.

Foto: Alin Purda, Facebook

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate