Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Alba Iulia are planuri pentru reducerea aglomerației în oraș. Așteaptă finanțare pentru proiecte de 30 milioane euro


Publicat

alba iulia

Proiectele pentru modernizarea a 15 din cele 25 de străzi din Alba Iulia incluse în loturi de reabilitare a infrastructurii rețea majoră de transport public urban au ajuns la faza precontractuală, așteptând finanțarea prin POR. Administrația locală trebuie să actualizeze documentațiile, la cererea ADR Centru. Proiectele intră la aprobare în ședința extraordinară a Consiliului Local din 11 octombrie.

În total, cele două loturi cu 15 străzi presupun investiții de 145.688.224,41 lei (aproximativ 30 milioane euro), din care Primăria Alba Iulia va trebui să suporte cheltuieli neeligibile și contribuție proprie în valoare totală de peste 57 milioane lei (circa 40% din suma totală) sau 12 milioane euro.

Primăria are planuri pentru reconfigurarea circulaţiei pe aceste străzi, astfel încât să fie pus accent pe transportul public de călători, circulaţia cu bicicletele sau pietonală, reducerea emisiilor poluante şi limitarea circulaţiei cu autoturisme personale. Mai exact, să fie redusă circulația cu autovehiculele personale și să crească numărul bicicliștilor, pietonilor și celor care folosesc mijloacele de transport în comun.

Proiectul major de reabilitare a infrastructurii rețea majoră de transport public urban a fost împărţit pe 3 loturi, iar fiecare dintre acestea pe tronsoane, ce vor fi incluse pentru finanţare, separat, pe etape, în cadrul POR 2014-2020. În ședința din 11 octombrie, consilierii vor avea de aprobat actualizarea documentațiilor pentru primele 2 loturi.

Primăria detaliază şi soluţiile tehnice de reconfigurare a infrastructurii rutiere în oraş, pentru fiecare stradă vizată. Unele vor avea mai multe benzi de circulaţie sau vor fi cu sens unic, pentru a crea spaţiu special pentru autobuze şi piste de biciclete, se vor regândi parcajele de pe marginea drumului, vor fi staţii de încărcare a maşinilor electrice şi sistem de monitorizare a traficului.

“Sunt străzi cu carosabil realizat din îmbrăcăminte asfaltică, la care în timp au fost efectuate lucrări de întreţinere curentă, însă sistemul rutier este învechit şi nu asigură o structură corespunzătoare care să satisfacă traficul rutier actual şi de perspectivă, prezentând pe alocuri degradări, denivelări, tasări, fiind periclitată siguranţa circulaţiei. Nu există piste de biciclete amenajate, circulaţia desfăşurându-se pe partea carosabilă sau trotuare, generând numeroase accidente de circulaţie.

De asemenea, circulaţia auto se desfăşoară pe aceeaşi cale de rulare cu transportul local de călători şi nu există peste tot alveole amenajate pentru staţiile de transport în comun, motiv pentru care apar blocaje în trafic”, se arată în documentaţie.

Pentru reducerea disconfortului urban şi înscrierea în POR 2014-2020, s-a propus structurarea proiectului pe tronsoane, care să poată fi realizate concomitent şi chiar cu operatori diferiţi, potrivit reprezentanţilor Primăriei.

Pe toată lungimea străzilor vizate s-au proiectat măsuri de siguranţă a circulaţiei şi sistem inteligent al traficului: sistem de management al traficului, de comunicaţie prin fibră optică, de supraveghere video, de informare în trafic, de inforcement, de management al iluminatului public, de alimentare cu energie electrică a iluminatului public, sistem automat pentru închirierea bicicletelor, centru de control.

LOT 1: Reabilitarea infrastructurii rețea majoră de transport public urban lot 1 – tronsonul 1, 2 și 3

Lucrările sunt estimate să dureze 33 de luni, iar investiţia necesară este de 81.470.449,53 lei (inclusiv TVA) din care contribuția municipiului Alba Iulia 4.172.806,4 lei (cheltuieli neeligibile) și 1.545.952,85 lei confinanțare proiect.

Străzile: Regiment V Vânători, Bd. Ferdinand, str. I.I.C. Brătianu, str. Ardealului, Bd. Tudor Vladimirescu, str. Turnătoriei, str. Cabanei (Bărăbanţ) – total 6.549 ml.

Obiectivele proiectului pentru lotul 1: reducere cu 3,9% emisii echivalent CO2 generate de transport rutier motorizat prin îmbunătățirea infrastructurii transportului public de persoane, infrastructurii pietonale și pentru bicicliști, începând cu anul 2022; creșterea utilizării transportului nemotorizat, respectiv a numărului de bicicliști cu 28,6% și a numărului de pietoni cu 5,4% prin reabilitarea a 11,408 km de infrastructură pietonală și amenajarea a 6,525 km de piste pentru bicicliști, precum și bike sharing; creșterea cu 18,5% a numărului de pasageri în transportul public local prin crearea a 8,910 km benzi dedicate transportului public, reabilitarea a 6,549 km infrastructură transport publică existent și modernizarea a 24 stații de autobuz; reducerea traficului cu autoturisme personale cu 6,5%.

Tronson 1: străzile T. Vladimirescu (1414 m), Turnătoriei (1250 m), Cabanei (575 m) şi ITS (sistem inteligent de transport) aferent –  total 3239 ml. Investiţia necesară: 28.621.625 (6.256.914 euro), din care construcţii-montaj 21.049.053 lei (4.601.489 euro).

Tronson 2: str. Regiment V Vânători (944 m), Bd. Ferdinand (1657 m) şi ITS aferent – total 2601 ml. Investiţia necesară: 29.998.876 lei (6.557.991 euro), din care lucrări construcţii-montaj 21.327.068 lei (4.662.266 euro)

Tronson 3: străzile I.C. Brătianu (430 m), Ardealului (279 m) şi ITS aferent, centru de comandă şi control ITS – total 709 ml. Investiţia necesară: 22.692.111 lei (4.960.675 euro), din care lucrări construcţii-montaj 8.234.933 lei (1.800.220 euro)

Prin proiect s-a propus o limitare a spaţiului aferent transportului privat şi de mărfuri, creându-se benzi dedicate transportului public urban, piste pentru biciclete, trotuare, s-au proiectat staţii pentru încărcarea motoarelor electrice, reamenajarea staţiilor de transport în comun, staţii de închiriere a bicicletelor, măsuri de siguranţă a circulaţiei, soluţii de colectare a apei pluviale (pe Regiment V Vânători şi Turnătoriei, unde acestea nu există).

Soluţiile tehnice:

Strada Regiment V Vânători: stradă principală cu lungime de 944 ml; pe traseul acesteia se suprapune DN1 (E810 – intrarea în Alba Iulia dinspre Sebeş); se vor amenaja două benzi marginale dedicate exclusiv transportului local şi una/două benzi pentru transportul urban, piste de biciclete şi trotuare pe ambele părţi şi, acolo unde există, spaţiu zone verzi

Bd. Ferdinand: lungime, 1657 ml; va avea 4, respectiv 3 benzi de circulaţie, piste de biciclete şi trotuare pe ambele părţi şi un spaţiu verde cu lăţime variabilă; se va amenaja o staţie de închiriere biciclete de tip Bike Sharing

Str. I.C. Brătianu: lungime de 430 ml; va avea 4 benzi de circulaţie, două dedicate exclusiv transportului local şi două pentru transportul privat; pe partea stângă se va amenaja o pistă de biciclete cu dublu sens şi trotuar cu lăţimea m inimă de 1,20 m; se va amplasa o staţie de încărcare a autovehiculelor electrice

Str. Ardealului: lungime, 279 mp; continuarea străzii I.C. Brătianu până la intersecţia semaforizată cu Calea Moţilor; va avea 4 benzi de circulaţie, două dedicate exclusiv transportului local şi două pentru transportul privat; pe partea stângă se va amenaja o pistă de biciclete cu dublu sens, spaţiu verde cu lăţime variabilă şi trotuar cu lăţimea minimă de 1,20 m

Bd. Tudor Vladimirescu: lungime, 1.414 ml; tronson între str. Petru Dobra până la podul peste râul Ampoi; se va amenaja cu 4 benzi de circulaţie, două marginale dedicate exclusiv transportului local şi două pentru transportul privat; pe ambele părţi ale străzii se va amenaja un aliniament de arbori, o pistă de biciclete şi un trotuar; se vor amenaja staţii de închiriere biciclete şi staţii pentru încărcarea autovehiculelor electrice

Strada Turnătoriei: 1250 ml; de la strada Mureşului la strada Cabanei; va avea 2 benzi de circulaţie şi trotuare pe ambele părţi

Strada Cabanei: lungime de 575 ml; de la intersecţia cu strada Cornişei până la Turnătoriei; două benzi de circulaţie şi trotuare pe ambele părţi.

LOT 2: Reabilitarea infrastructurii rețea majoră de transport public urban lot 2 – tronsonul 1, 2 și 3.

Lucrările sunt estimate să dureze 24 luni, iar investiţia necesară este de 64.217.774,88  lei (inclusiv TVA). Contribuția proprie a municipiului Alba Iulia – 72.765,49 lei (cheltuieli neeligibile) și cofinanțare de 51.494.989,45 lei (circa 80%)

Străzile: Bd Republicii, Bd Revoluţiei, Str. Lalelelor, str. Pinului, str. Francisca, str. Nicolae Grigorescu, str. Gh. Pop de Băseşti, Bd. Încoronării – total 8494 ml.

Obiectivele proiectului pentru lotul 2: reducere cu 3,5% emisii echivalent CO2 generate de transport rutier motorizat prin îmbunătățirea infrastructurii transportului public de persoane, infrastructurii pietonale și pentru bicicliști, începând cu anul 2022; creșterea utilizării transportului nemotorizat, respectiv a numărului de bicicliști cu 100% și a numărului de pietoni cu 10,5% prin reabilitarea a 14,54 km de infrastructură pietonală și amenajarea a 9,54 km de piste pentru bicicliști, precum și bike sharing; creșterea cu 7,9% a numărului de pasageri în transportul public local prin crearea a 9,54 km benzi dedicate transportului public, reabilitarea a 8,5 km infrastructură transport publică existent și modernizarea a 21 stații de autobus; reducerea traficului cu autoturisme personale cu 5,4%

Tronson 1: Republicii (1700 ml) și ITC aferent. Investiţia necesară: 19.730.147,29 lei (4.313.166,16 euro) din care lucrări de construcţii-montaj 14.321.388,72 lei (3.130.768,78 euro)

Tronson 2: Bd Revoluţiei (1835 ml) și ITS aferent. Valoarea totală, inclusiv TVA: 27.095.634,72 lei, respectiv 5.923.319,94 euro, din care construcții-montaj 20.169.800,54 lei, respectiv 4.409.277,84 euro

Tronson 3: Lalelelor (895 ml), Nicolae Grigorescu (535 ml), Pinului (503 ml), Francisca (758 ml), Gh. Pop de Băseşti (660 ml), Bd Încoronării (1608 ml) şi ITC afferent – lungime totală 4.959 ml. Investiţia necesară: 17.276.992,88 lei (3.776.887,21 euro) din care lucrări de construcţii-montaj 12.949.556,02 lei (2.830.875,31 euro)

Prin proiect s-a propus o limitare a spaţiului aferent transportului privat şi de mărfuri, creându-se benzi dedicate transportului public urban, piste pentru biciclete, trotuare, s-au proiectat staţii pentru încărcarea motoarelor electrice, reamenajarea staţiilor de transport în comun, staţii de închiriere a bicicletelor, măsuri de siguranţă a circulaţiei.

Soluţii tehnice:

Traseele proiectate se vor suprapune peste cele existente, constând în 2 sau 4 benzi de circulaţie. Unde există 4 benzi de circulaţie, cele 2 benzi marginale vor fi amenajate exclusive pe banda dedicată transportului local, iar celelalte două benzi pentru transportul privat. Pe fiecare stradă au fost prevăzute trotuare de minim 1,5 metri lăţime şi piste de biciclete, acolo unde spaţiul permite, amplasate la limita carosabilului şi delimitate fizic între ele prin aliniamente de borduri, separatoare fizice (stâlpi, bolarzi, stâlpişori etc) sau aliniamente de spaţiu verde. Au fost prevăzute sisteme de închiriere a bicicletelor, dispunând de o flotă de 240 de biciclete.

Au fost prevăzute spaţii pentru amenajarea parcărilor prin reconfigurarea spaţiilor şi crearea de alveole speciale, astfel încât să fie eliminate parcările amplasate pe carosabil.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Polițiștii din Alba vor primi două pistoale radar, trei sonometre și trei echipamente pentru măsurarea transparenței geamurilor

Publicat

Consiliul Județean Alba cumpără echipamente de măsurare a nivelului de zgomot (sonometre), de măsurare și înregistrare a vitezei de deplasare a autovehiculelor (radare/pistoale laser) și de măsurare a transparenței geamurilor (Tint Meter).

Acestea urmează să fie achiziționate în cadrul unui proiect pentru creșterea capacității operaționale la solicitările cetățenilor și pentru creșterea capacității de investigare a structurilor IPJ Alba. 

În acest sens Consiliul Județean Alba a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru furnizare echipamente de măsurare.

Valoarea totală estimată este de 201.870 lei, fără TVA.

Potrivit documentației, vor fi achiziționate:

  • echipament de măsurare zgomot (sonometre) – 3 buc. – valoare estimată: 75.000 de lei
  • echipament de măsurare și înregistrare a vitezei de deplasare a autovehiculelor (pistol laser) – 2 buc. – valoare estimată: 122.000 de lei
  • echipament de măsurare transparență geamuri (Tint Meter) – 5 buc. – valoare estimată: 4.870 de lei

Specificații tehnice

Sonometru 2245 (sau echivalent) pentru măsurarea nivelului de zgomot ambiental și la nivelul țevii de eșapament, incluzând:

  • calibrator
  • microfon special
  • protecție zgomot ambiental
  • echipament Ipad sau echivalent pentru control la distanță
  • încărcător
  • trepied
  • buletin de verificare metrologică valabil minim 1 an
  • certificat de etalonare emis de INM pentru sonometru și calibrator valabil 3 ani
  • geantă de transport
  • aplicație de măsurare a zgomotului la țeava de eșapament
  • pachet de instruire și certificare operatori

Pistol laser TruCam2 (sau echivalent) pentru supravegherea, măsurarea și înregistrarea vitezei de deplasare a autovehiculelor, incluzând:

  • card SD 32 GB și cititor card SD
  • geantă Pelicase pentru transportul în siguranță
  • 2 bucăți acumulator reîncărcabil
  • alimentator curent electric pentru rețea 220V și 12V
  • parasolar
  • suport umăr și suport trepied
  • aplicația software TruCAM2Viewer sau echivalent
  • 3 bucăți stylus pentru controlul ecranului tactil
  • buletin de verificare metrologică valabil minim 1 an
  • certificat de calibrare și garanție
  • kit de utilizare pe timp de noapte
  • trepied

Tint Meter Inspector II (sau echivalent) pentru măsurarea transparenței geamurilor autovehiculelor, incluzând:

  • construcție din 2 piese, pentru utilizarea la orice tip de geam, inclusiv lunetă
  • autocalibrare
  • interval de măsurare transparență: 0% – 100%
  • timp afișare rezultat: maxim 1 secundă
  • măsurătorile nu sunt afectate de lumina ambientală
  • geantă transport
Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALERTĂ: Tentativă de înșelăciune în numele Poliției Române. Amendă falsă de la ”Brigada Rutieră”, primită pe email

Publicat

Mai mulți șoferi români au primit e-mail-uri prin care au fost informați că ar fi fost sancționați în trafic pentru depășirea vitezei legale. Acestora li s-a cerut să plătească amenda online.

Poliția Română atrage atenția pe contul de Facebook asupra unei înșelătorii și avertizează românii să nu dea curs unor astfel de solicitări.

De pe o adresă de e-mail ce pare a fi a Brigăzii Rutiere vine o amendă electronică, în care șoferul este informat că a fost sancționat în trafic și că poate plăti jumătate din amendă prin plată online.

Într-o postare pe pagina de Facebook, reprezentanții Poliției Române atrag atenția că este vorba de un nou tip de înșelăciune.

„Acest e-mail nu este emis de Poliția Română! Este doar un nou tip de înșelăciune! Nu dați curs unor astfel de solicitări și verificați orice foarte bine, înainte de a introduce online datele bancare!”, spun polițiștii din cadrul IGPR, pe pagina oficială de Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Patru angajați ai ISU Alba au alergat 17 kilometri, de la Sebeș la Alba Iulia. Ștafeta Veteranilor – Invictus, la Sala Unirii

Publicat

Patru angajați ai ISU Alba au participat miercuri la Ștafeta Veteranilor, Invictus. Aceștia au alergat peste 17 kilometri, de la Sebeș la Alba Iulia. 

Reprezentanții instituției au postat pe Facebook o serie de fotografii de la eveniment.

”Suntem onorați că am luat parte la acest eveniment național unde am îmbinat pasiunea pentru sport cu recunoștința pe care o purtăm în suflet pentru eroi.

Colegii noștri, plt. adj. Suvaina Cosmin, plt. maj. Avram Mihai, sg. maj. Madaras Mădălin, sg. maj. Nasta Cătălin au ales să participe la acest deosebit eveniment.

Aceștia au preluat ștafeta din Municipiul Sebeș, au alergat peste 17 kilometri, până în orașul din Inima României – Alba Iulia unde, de asemena, s-a predat ștafeta care va avea ca destinație Municipiului Carei, ultima glie străbună eliberată de sub ocupația horthystă, de către Armata României, la data de 25 octombrie 1944.

Acțiunea organizată de Asociația Invictus România presupune purtarea în alergare, pe trei trasee, a unei ștafete reprezentată de una dintre culorile drapelului tricolor – albastru, galben și roșu,

Regula este ca, în permanență, cel puțin doi participanți să se afle în alergare, ducând, în acest mod, ștafeta mai aproape de destinație.

Traseele însumează peste 3.800 de km, având ca punct final de întâlnire municipiul Carei, ultima glie străbună eliberată de sub ocupația horthystă, de către Armata României, la data de 25 octombrie 1944”.

Echipa Veteranilor – Invictus a fost primită miercuri la Sala Unirii din Alba Iulia.

Ștafeta Veteranilor, editia a VIII-a, a pornit pe data de 1 octombrie de la Mărășești și va ajunge pe 25 octombrie, de Ziua Armatei Române, la Carei.

Evenimentul sportiv presupune purtarea a trei ștafete, pe trei trasee diferite, a căror culoare coincide cu culorile Drapelului Național – albastru, galben, roșu.

Cele trei trasee însumează aproximativ 3800 de km.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

20 octombrie: Ziua internațională a bucătarului și cofetarului. International Chef’s Day- sărbătoarea unei meserii de mii de ani

Publicat

În 20 octombrie, se sărbătorește ziua mondială a bucătarului şi cofetarului. „International Chef’s Day” a fost sărbătorită pentru prima dată în anul 2004, la iniţiativa lui Chef dr. Bill Gallagher şi Asociaţiei Mondiale a Bucătarilor.

Scopul celebrării bucătarilor şi cofetarilor din întreaga lume este recunoaşterea profesionalismului acestei profesii.

Anual bucătarii şi cofetarii din peste 70 de ţări ale lumii marchează ziua lor profesională – Ziua internaţională a bucătarilor.

Worldchef s-a angajat să folosească această zi pentru a sărbători o meserie nobilă, întotdeauna amintindu-şi că este datorie permanentă a bucătarilor să transmită cunoştinţele şi abilităţile culinare următoarei generaţii, sentiment de mândrie şi angajament faţă de viitor.

În ultimii ani, evenimentul a fost orientat şi către copiii din întreaga lume, învăţându-i despre importanţa unei alimentaţii sănătoase, prin găzduirea de ateliere de divertisment.

În cadrul lor copiii vor descoperi o listă întreagă de alimente sănătoase şi vor afla despre beneficiile unor mese combinate folosind ingrediente de bază: broccoli, portocală, măr, morcov, castravete şi spanac.

De fapt, World Association of Chefs Societes, care patronează evenimentele specifice la nivel mondial în ziua de 20 octombrie, s-a angajat să dedice Ziua internaţională a bucătarilor pentru a educa copiii din întreaga lume despre importanţa unei alimentaţii sănătoase.

În acest sens, bucătarii speră să-i îndrume pe copii spre profesii gastronomice şi să-i înveţe practici culinare sănătoase, pe care le pot transmite mai departe.

În România nu se organizează încă manifestări specifice cu ocazia acestei zile. În lume, însă, bucătarii participă la competiții de artă culinară, demonstrații și acțiuni cu scopuri umanitare.

Istoria profesiei

Bucătari au fost mereu pe Pământ, scrie ladyinthehome.com. Ei există la fel de mult ca și omenirea. oamenii primitivi să înțeleagă că carnea prăjită peste un foc de tabără este mult mai gustoasă crud și condimentat cu sare, mai ales, fără să știe, am pus bazele pentru dezvoltarea profesiei „bucătarul-șef.“

Cu toate acestea, primii bucătari adevărați sunt încă considerați reprezentanți ai unei ere ne-preistorice, iar civilizația antică a Fr. Creta. În anul 2006 î.Hr.

Conducătorul grec avea printre subiecții săi un om al cărui misiune era să pregătească mâncare pentru soldați. Dar, probabil, egiptenii și sumerienii erau familiarizați cu arta culinară.

De-a lungul istoriei dezvoltării afacerii bucătarului a existat o atitudine ambiguă față de alimente.

De exemplu, în aceleași Hellas în diferite orașe în diferite moduri se uite la gătit: spartanii nu a acordat nici o importanță acestui proces, oamenii din Atena, dimpotrivă, experimentând puternic în acest domeniu.

Dar bucătarii și-au respectat întotdeauna propria persoană. Specialiștii culinari specialiști romani au fost cei mai activi, au organizat revolte, au elaborat noi tradiții. Marele rol al gătitului sa reflectat în mitologie.

Deci, grecii au venerat Culina, aproape a zecea muză, bucătarul Asclepius. Versiunea romană este Muse Culinary.

Evul Mediu a trecut în acest plan sub auspiciile celei mai severe stagnări. Și numai până la sfârșitul erei sumbre, gătitul a început să se dezvolte cu o forță reînnoită, iar Italia sa transformat într-un centru de gătit. În timpul domniei lui Ludovic al XIV-lea, Franța a devenit principalul său rival.

Gătitul rusesc a început să se formeze în cadrul familiei. Iar aici, spre deosebire de Europa, femeile dominau. Gătitul de specialitate a fost în secolul al XI-lea în Rusia. Bucătarii erau la casele nobile.

O mulțime de rețete antice ruse conțin „pictura la feluri de mâncare regală” (secolul 17). Shchi, kulebyaki, kisel, kvass, plăcinte – toate acestea și multe altele pot fi găsite pe paginile volumului.

Specialiștii culinari ruși au avut o gândire specială nu numai despre tipurile de produse alimentare pe care le-au pregătit, ci și despre manipulările care au loc în acest moment.

De aceea, multe feluri de mâncare au fost păstrate mult timp, iar calitatea lor a rămas excelentă. Ca disciplină independentă, gătitul a apărut în Rusia la sfârșitul secolului al XVIII-lea.

Surse: bucpress.eu, ladyinthehome.com

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate