Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Alba Iulia are planuri pentru reducerea aglomerației în oraș. Așteaptă finanțare pentru proiecte de 30 milioane euro


Publicat

alba iulia

Proiectele pentru modernizarea a 15 din cele 25 de străzi din Alba Iulia incluse în loturi de reabilitare a infrastructurii rețea majoră de transport public urban au ajuns la faza precontractuală, așteptând finanțarea prin POR. Administrația locală trebuie să actualizeze documentațiile, la cererea ADR Centru. Proiectele intră la aprobare în ședința extraordinară a Consiliului Local din 11 octombrie.

În total, cele două loturi cu 15 străzi presupun investiții de 145.688.224,41 lei (aproximativ 30 milioane euro), din care Primăria Alba Iulia va trebui să suporte cheltuieli neeligibile și contribuție proprie în valoare totală de peste 57 milioane lei (circa 40% din suma totală) sau 12 milioane euro.

Primăria are planuri pentru reconfigurarea circulaţiei pe aceste străzi, astfel încât să fie pus accent pe transportul public de călători, circulaţia cu bicicletele sau pietonală, reducerea emisiilor poluante şi limitarea circulaţiei cu autoturisme personale. Mai exact, să fie redusă circulația cu autovehiculele personale și să crească numărul bicicliștilor, pietonilor și celor care folosesc mijloacele de transport în comun.

Proiectul major de reabilitare a infrastructurii rețea majoră de transport public urban a fost împărţit pe 3 loturi, iar fiecare dintre acestea pe tronsoane, ce vor fi incluse pentru finanţare, separat, pe etape, în cadrul POR 2014-2020. În ședința din 11 octombrie, consilierii vor avea de aprobat actualizarea documentațiilor pentru primele 2 loturi.

Primăria detaliază şi soluţiile tehnice de reconfigurare a infrastructurii rutiere în oraş, pentru fiecare stradă vizată. Unele vor avea mai multe benzi de circulaţie sau vor fi cu sens unic, pentru a crea spaţiu special pentru autobuze şi piste de biciclete, se vor regândi parcajele de pe marginea drumului, vor fi staţii de încărcare a maşinilor electrice şi sistem de monitorizare a traficului.

“Sunt străzi cu carosabil realizat din îmbrăcăminte asfaltică, la care în timp au fost efectuate lucrări de întreţinere curentă, însă sistemul rutier este învechit şi nu asigură o structură corespunzătoare care să satisfacă traficul rutier actual şi de perspectivă, prezentând pe alocuri degradări, denivelări, tasări, fiind periclitată siguranţa circulaţiei. Nu există piste de biciclete amenajate, circulaţia desfăşurându-se pe partea carosabilă sau trotuare, generând numeroase accidente de circulaţie.

De asemenea, circulaţia auto se desfăşoară pe aceeaşi cale de rulare cu transportul local de călători şi nu există peste tot alveole amenajate pentru staţiile de transport în comun, motiv pentru care apar blocaje în trafic”, se arată în documentaţie.

Pentru reducerea disconfortului urban şi înscrierea în POR 2014-2020, s-a propus structurarea proiectului pe tronsoane, care să poată fi realizate concomitent şi chiar cu operatori diferiţi, potrivit reprezentanţilor Primăriei.

Pe toată lungimea străzilor vizate s-au proiectat măsuri de siguranţă a circulaţiei şi sistem inteligent al traficului: sistem de management al traficului, de comunicaţie prin fibră optică, de supraveghere video, de informare în trafic, de inforcement, de management al iluminatului public, de alimentare cu energie electrică a iluminatului public, sistem automat pentru închirierea bicicletelor, centru de control.

LOT 1: Reabilitarea infrastructurii rețea majoră de transport public urban lot 1 – tronsonul 1, 2 și 3

Lucrările sunt estimate să dureze 33 de luni, iar investiţia necesară este de 81.470.449,53 lei (inclusiv TVA) din care contribuția municipiului Alba Iulia 4.172.806,4 lei (cheltuieli neeligibile) și 1.545.952,85 lei confinanțare proiect.

Străzile: Regiment V Vânători, Bd. Ferdinand, str. I.I.C. Brătianu, str. Ardealului, Bd. Tudor Vladimirescu, str. Turnătoriei, str. Cabanei (Bărăbanţ) – total 6.549 ml.

Obiectivele proiectului pentru lotul 1: reducere cu 3,9% emisii echivalent CO2 generate de transport rutier motorizat prin îmbunătățirea infrastructurii transportului public de persoane, infrastructurii pietonale și pentru bicicliști, începând cu anul 2022; creșterea utilizării transportului nemotorizat, respectiv a numărului de bicicliști cu 28,6% și a numărului de pietoni cu 5,4% prin reabilitarea a 11,408 km de infrastructură pietonală și amenajarea a 6,525 km de piste pentru bicicliști, precum și bike sharing; creșterea cu 18,5% a numărului de pasageri în transportul public local prin crearea a 8,910 km benzi dedicate transportului public, reabilitarea a 6,549 km infrastructură transport publică existent și modernizarea a 24 stații de autobuz; reducerea traficului cu autoturisme personale cu 6,5%.

Tronson 1: străzile T. Vladimirescu (1414 m), Turnătoriei (1250 m), Cabanei (575 m) şi ITS (sistem inteligent de transport) aferent –  total 3239 ml. Investiţia necesară: 28.621.625 (6.256.914 euro), din care construcţii-montaj 21.049.053 lei (4.601.489 euro).

Tronson 2: str. Regiment V Vânători (944 m), Bd. Ferdinand (1657 m) şi ITS aferent – total 2601 ml. Investiţia necesară: 29.998.876 lei (6.557.991 euro), din care lucrări construcţii-montaj 21.327.068 lei (4.662.266 euro)

Tronson 3: străzile I.C. Brătianu (430 m), Ardealului (279 m) şi ITS aferent, centru de comandă şi control ITS – total 709 ml. Investiţia necesară: 22.692.111 lei (4.960.675 euro), din care lucrări construcţii-montaj 8.234.933 lei (1.800.220 euro)

Prin proiect s-a propus o limitare a spaţiului aferent transportului privat şi de mărfuri, creându-se benzi dedicate transportului public urban, piste pentru biciclete, trotuare, s-au proiectat staţii pentru încărcarea motoarelor electrice, reamenajarea staţiilor de transport în comun, staţii de închiriere a bicicletelor, măsuri de siguranţă a circulaţiei, soluţii de colectare a apei pluviale (pe Regiment V Vânători şi Turnătoriei, unde acestea nu există).

Soluţiile tehnice:

Strada Regiment V Vânători: stradă principală cu lungime de 944 ml; pe traseul acesteia se suprapune DN1 (E810 – intrarea în Alba Iulia dinspre Sebeş); se vor amenaja două benzi marginale dedicate exclusiv transportului local şi una/două benzi pentru transportul urban, piste de biciclete şi trotuare pe ambele părţi şi, acolo unde există, spaţiu zone verzi

Bd. Ferdinand: lungime, 1657 ml; va avea 4, respectiv 3 benzi de circulaţie, piste de biciclete şi trotuare pe ambele părţi şi un spaţiu verde cu lăţime variabilă; se va amenaja o staţie de închiriere biciclete de tip Bike Sharing

Str. I.C. Brătianu: lungime de 430 ml; va avea 4 benzi de circulaţie, două dedicate exclusiv transportului local şi două pentru transportul privat; pe partea stângă se va amenaja o pistă de biciclete cu dublu sens şi trotuar cu lăţimea m inimă de 1,20 m; se va amplasa o staţie de încărcare a autovehiculelor electrice

Str. Ardealului: lungime, 279 mp; continuarea străzii I.C. Brătianu până la intersecţia semaforizată cu Calea Moţilor; va avea 4 benzi de circulaţie, două dedicate exclusiv transportului local şi două pentru transportul privat; pe partea stângă se va amenaja o pistă de biciclete cu dublu sens, spaţiu verde cu lăţime variabilă şi trotuar cu lăţimea minimă de 1,20 m

Bd. Tudor Vladimirescu: lungime, 1.414 ml; tronson între str. Petru Dobra până la podul peste râul Ampoi; se va amenaja cu 4 benzi de circulaţie, două marginale dedicate exclusiv transportului local şi două pentru transportul privat; pe ambele părţi ale străzii se va amenaja un aliniament de arbori, o pistă de biciclete şi un trotuar; se vor amenaja staţii de închiriere biciclete şi staţii pentru încărcarea autovehiculelor electrice

Strada Turnătoriei: 1250 ml; de la strada Mureşului la strada Cabanei; va avea 2 benzi de circulaţie şi trotuare pe ambele părţi

Strada Cabanei: lungime de 575 ml; de la intersecţia cu strada Cornişei până la Turnătoriei; două benzi de circulaţie şi trotuare pe ambele părţi.

LOT 2: Reabilitarea infrastructurii rețea majoră de transport public urban lot 2 – tronsonul 1, 2 și 3.

Lucrările sunt estimate să dureze 24 luni, iar investiţia necesară este de 64.217.774,88  lei (inclusiv TVA). Contribuția proprie a municipiului Alba Iulia – 72.765,49 lei (cheltuieli neeligibile) și cofinanțare de 51.494.989,45 lei (circa 80%)

Străzile: Bd Republicii, Bd Revoluţiei, Str. Lalelelor, str. Pinului, str. Francisca, str. Nicolae Grigorescu, str. Gh. Pop de Băseşti, Bd. Încoronării – total 8494 ml.

Obiectivele proiectului pentru lotul 2: reducere cu 3,5% emisii echivalent CO2 generate de transport rutier motorizat prin îmbunătățirea infrastructurii transportului public de persoane, infrastructurii pietonale și pentru bicicliști, începând cu anul 2022; creșterea utilizării transportului nemotorizat, respectiv a numărului de bicicliști cu 100% și a numărului de pietoni cu 10,5% prin reabilitarea a 14,54 km de infrastructură pietonală și amenajarea a 9,54 km de piste pentru bicicliști, precum și bike sharing; creșterea cu 7,9% a numărului de pasageri în transportul public local prin crearea a 9,54 km benzi dedicate transportului public, reabilitarea a 8,5 km infrastructură transport publică existent și modernizarea a 21 stații de autobus; reducerea traficului cu autoturisme personale cu 5,4%

Tronson 1: Republicii (1700 ml) și ITC aferent. Investiţia necesară: 19.730.147,29 lei (4.313.166,16 euro) din care lucrări de construcţii-montaj 14.321.388,72 lei (3.130.768,78 euro)

Tronson 2: Bd Revoluţiei (1835 ml) și ITS aferent. Valoarea totală, inclusiv TVA: 27.095.634,72 lei, respectiv 5.923.319,94 euro, din care construcții-montaj 20.169.800,54 lei, respectiv 4.409.277,84 euro

Tronson 3: Lalelelor (895 ml), Nicolae Grigorescu (535 ml), Pinului (503 ml), Francisca (758 ml), Gh. Pop de Băseşti (660 ml), Bd Încoronării (1608 ml) şi ITC afferent – lungime totală 4.959 ml. Investiţia necesară: 17.276.992,88 lei (3.776.887,21 euro) din care lucrări de construcţii-montaj 12.949.556,02 lei (2.830.875,31 euro)

Prin proiect s-a propus o limitare a spaţiului aferent transportului privat şi de mărfuri, creându-se benzi dedicate transportului public urban, piste pentru biciclete, trotuare, s-au proiectat staţii pentru încărcarea motoarelor electrice, reamenajarea staţiilor de transport în comun, staţii de închiriere a bicicletelor, măsuri de siguranţă a circulaţiei.

Soluţii tehnice:

Traseele proiectate se vor suprapune peste cele existente, constând în 2 sau 4 benzi de circulaţie. Unde există 4 benzi de circulaţie, cele 2 benzi marginale vor fi amenajate exclusive pe banda dedicată transportului local, iar celelalte două benzi pentru transportul privat. Pe fiecare stradă au fost prevăzute trotuare de minim 1,5 metri lăţime şi piste de biciclete, acolo unde spaţiul permite, amplasate la limita carosabilului şi delimitate fizic între ele prin aliniamente de borduri, separatoare fizice (stâlpi, bolarzi, stâlpişori etc) sau aliniamente de spaţiu verde. Au fost prevăzute sisteme de închiriere a bicicletelor, dispunând de o flotă de 240 de biciclete.

Au fost prevăzute spaţii pentru amenajarea parcărilor prin reconfigurarea spaţiilor şi crearea de alveole speciale, astfel încât să fie eliminate parcările amplasate pe carosabil.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

VIDEO: Transformă-ți vechiul telefon într-o cameră de supraveghere, un monitor pentru bebeluși sau un difuzor improbizat

Publicat

Dacă aveți telefoane vechi care adună praful într-un sertar undeva, nu le vindeți pe nimic. Dacă funcționează în continuare, le puteți folosi pentru aplicații domestice. Să zicem o cameră de securitate, un monitor pentru bebeluși sau un difuzor improvizat Google Home, de exemplu.

Una dintre cele mai utile modalități de a îmbunătăți ciclul unui telefon vechi este să îl transformați într-o cameră de securitate la domiciliu.

Veți avea nevoie doar de un trepied sau o montură și de niște programe software, precum aplicațiile Manything și Alfred.

Acest lucru funcționează și pentru tablete, desigur, deși configurarea și poziționarea acestora ar putea fi un pic mai complicată din cauza dimensiunii suplimentare.

Din moment ce multe dintre dispozitivele pe care te pregătești să le arunci sunt și rezistente la apă, o tabletă sau un telefon vechi, ți-ar putea servi drept cameră de supraveghere și în exterior.

Pasul 1: Aveți nevoie de o aplicație de cameră de securitate care rulează pe vechile dvs. telefoane

Pentru început, va trebui să alegeți o aplicație pentru camera de securitate pentru telefon. Majoritatea aplicațiilor oferă multe dintre aceleași caracteristici, cum ar fi streaming local, streaming cloud, înregistrarea și stocarea filmărilor la nivel local sau de la distanță și detectarea mișcării și alertele.

După configurare, veți putea să vă monitorizați spațiul de locuit și să vă controlați camera de securitate de oriunde, direct de pe noul dvs. telefon.

Una dintre cele mai bune opțiuni pentru configurarea telefonului ca și cameră de securitate este Alfred. Este multiplataforma, deci nu contează dacă vechiul dvs. telefon era un telefon Android sau iPhone. Și același lucru este valabil și pentru noul dvs. telefon.

Alfred este gratuit și vă oferă o vizualizare la distanță a fluxului live, detectarea mișcării cu alerte, stocare gratuită în cloud, o alimentare audio bidirecțională și utilizarea atât a camerelor frontale, cât și a celor spate. Pentru a debloca funcții suplimentare, cum ar fi vizualizarea și înregistrarea cu rezoluție mai mare, funcțiile de zoom, eliminarea anunțurilor și stocarea în cloud de 30 de zile, puteți face upgrade la Alfred Premium.

Descărcați Alfred (Android, iOS) atât pe telefoanele vechi, cât și pe cele noi sau pe orice tablete pe care doriți să le utilizați.

Pe noul telefon, glisați prin introducere și atingeți Start. Selectați Viewer și atingeți Next.

După ce ajungeți la pagina de conectare, faceți clic pe Conectați-vă cu Google (este necesar un cont Google) și conectați-vă cu acreditările contului dvs. Google.

Pe vechiul telefon, repetați aceiași pași, dar în loc să selectați Viewer, selectați Camera. Și asigurați-vă că vă conectați la același cont Google.

Odată ce ambele telefoane sunt conectate la Alfred, ați terminat cu configurarea. Alfred a simplificat opțiunile camerei pentru a include doar câteva setări. Pe iOS, puteți activa doar detectarea mișcării, puteți alege între camerele din față și din spate și activați sau dezactivați sunetul.

Dacă utilizați un dispozitiv Android, aveți acele opțiuni și puteți, de asemenea, să activați focalizarea continuă, să solicitați Alfred redeschiderea automată în cazul în care telefonul repornește, setați o rezoluție și activați o blocare a codului de acces.

De pe noul dvs. telefon, puteți modifica alte câteva setări, cum ar fi adăugarea altor persoane în Trust Circle (acordarea accesului altor persoane la fluxurile dvs. video), eliminarea unei camere, verificarea de câte ori s-a deconectat o cameră, stabilind sensibilitatea de detectare a mișcării și activând un filtru de lumină slabă pe camere.

Deși Alfred este o alegere solidă, rețineți că nu este singura alegere. De departe, de fapt. Manything, Salient Eye și Presence sunt toate opțiuni solide gratuite, cu un model de abonament accesibil, dacă aveți nevoie de mai multe funcții. Iar camera web IP este una dintre cele mai populare opțiuni numai pentru Android.

Pasul 2: alegeți un loc pentru a vă poziționa camera

După ce fluxul este activat, va trebui să configurați și să poziționați camera. Poate doriți să se concentreze pe punctul principal de intrare în casa dvs., curtea din spate, locul în care depozitați obiecte de valoare sau un punct pe care credeți că poate fi deosebit de vulnerabil.

De asemenea, puteți configura o cameră IP ca monitor pentru bebeluși.

Pasul 3: Montați și alimentați noile camere de securitate

Pentru a monta sau poziționa camera, un trepied mic pentru smartphone sau un suport cu ventuză poate face minuni și vă poate ajuta să poziționați camera într-un loc discret.

Pentru a lărgi câmpul vizual, luați în considerare cumpărarea unui obiectiv cu unghi larg pentru telefon, ceva care poate fi achiziționat online.

Fluxul video este foarte intensiv, iar telefonul va fi pornit 24/7. Pentru a împiedica moartea telefonului în primele ore, va trebui să îl poziționați aproape de o sursă de alimentare.

Un cablu Micro-USB sau Lightning de 3 metri vă va oferi mai multă flexibilitate în locul în care îl puneți.

Sursa: cnet.com

Foto: Captură youtube

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

68 de ani de la moartea lui Mircea Vulcănescu în temnița Aiudului. A salvat cu generozitate o viață și a murit ca un martir

Publicat

S-au împlinit 68 de ani de la moartea lui Mircea Vulcănescu în temnița Aiudului, în data de 28 octombrie 1952. Avea 48 de ani. A murit salvând un tânăr pentru care s-a întins pe cimentul rece și ud spre a-l încălzi. De la această generozitate ar fi contractat o boală pulmonară care i-a adus sfârșitul, iar presupusele sale ultime cuvinte, aproape mitologice, „să nu ne răzbunați!”, aveau să devină un reper în construcția discursului despre suferință în închisorile comuniste.

Mircea Vulcănescu (1904-1952). Filosof, sociolog, economist, profesor de etică, subsecretar de stat la Ministerul de Finanțe în perioada 28 ianuarie 1941-23 august 1944.

Arestat la 18 mai 1946 conform legii 312/1945 „pentru urmărirea şi sancționarea celor vinovați de dezastrul țării sau de crime de război”.

Memorialul Aiud a postat pe contul de Facebook un text prin care readuce la lumină destinul tragic al unuia dintre marii intelectuali ai României:

”Parcursul lui concentraționar înregistrează o scurtă detenție la închisoarea Arsenal (18-28 mai 1964), apoi eliberarea urmată de rearestare la 30 august 1946.

Condamnat la 8 ani temniță grea, începe executarea pedepsei la Aiud, apoi, la rejudecarea procesului, tranzitează închisoarea Văcărești (1947).

Al doilea proces al lotului (1947/8) nu schimbă condamnările inițiale, iar Vulcănescu va fi retrimis la Aiud. Cercetările în vederea unei anchete îl vor aduce la Jilava, în iarna 1950/51. Înapoiat la Aiud, avea să moară în toamna anului 1952.

Numele lui Mircea Vulcănescu a rămas cunoscut mai cu seamă în lumina gestului său din închisoare pentru salvarea vieții unui mai tânăr coleg de suferință.

Lui i se asociază istorisirea salvării de la moarte a unui tânăr istovit de puteri, pentru care s-ar fi întins pe cimentul rece și ud spre a-l încălzi.

De la această generozitate ar fi contractat o boală pulmonară care i-a adus sfârșitul, iar presupusele sale ultime cuvinte, aproape mitologice, „să nu ne răzbunați!”, aveau să devină un reper în construcția discursului despre suferință în închisorile comuniste.

Cariera sa interbelică, implicarea sa în dezbaterile de idei ale tinerei generații Criterion (cea mai importantă generație din istoria culturii române), cercetarea lui sociologică, publicistica și opera lui filosofică, precum și gestul său din detenție l-au înscris în memorie ca o figură luminoasă din generația interbelică întemnițată în comunism.

„În temniţă vorbea şi cuvântul lui era ascultat. Îi învăţa să gândească pe cei ce fuseseră conducători ai ţării. Concepţia sa era una profund creştină de pe poziţii politice democratice. Îl vedeam adesea la biserică, atunci când biserica din Aiud nu fusese încă transformată în W.C.

Întreţinând o febrilă activitate intelectuală în rândul deţinuţilor, Mircea Vulcănescu era un inamic declarat al marxiştilor. Din cauza unor prelegeri ţinute la Jilava a fost dus la camera neagră, aproape dezbrăcat, împreună cu alţi „bandiţi”.

Ţinuţi flămânzi, neavând pe ce să se odihnească, au început să cadă pe mâzga rece, care aducea îmbolnăvirea şi moartea. Mircea Vulcănescu s-a aşezat jos, ca să poată sta alţii pe el şi le-a zis: „Eu voi muri. Salvaţi-vă voi.

Nu a murit atunci, dar revenind la Aiud a continuat să vorbească iar ei au continuat să îl pedepsească până ce l-au ucis. A fost un om cu caracter de diamant.” – Ioan Ianolide – Întoarcerea la Hristos via Memorialul Aiud.

A fost și politician și orator de mare forță. Mircea Vulcănescu a deținut funcția de Subsecretar de Stat la Ministerul de Finanțe în guvernul Ion Antonescu, în perioada 27 ianuarie 1941 – 23 august 1944. Din această poziție i-a refuzat mentorului său, Nae Ionescu, scutirea de taxe pentru o mașină pe care acesta o adusese din Germania.

Unul dintre cei mai tenace negociatori ai României cu cel de-al Treilea Reich, Mircea Vulcănescu a reușit, între 1941 și 1944, să obțină pentru Banca Națională a României 8 vagoane de aur (confiscate de URSS imediat după 23 august 1944) și înzestrarea Armatei a 4-a cu echipament militar german nou.

A făcut parte, alături de Mircea Eliade, Emil Cioran și alții, din Generația Criterion.

În perioada stalinismului crunt prin care a trecut țara la jumătatea secolului trecut, s-au petrecut cele mai mari atrocități din istoria modernă a României.

Elitele țării au fost exterminate programatic în pușcăriile comuniste. Majoritatea lor au murit în chinuri năpraznice, înfometați, bătuți și chinuiți psihic prin hărțuirea familiilor. O rană adâncă pe care noii comuniști, din perioada ceaușistă au negat-o și o neagă în continuare.

Citește și: Generația care a înfăptuit Marea Unire, exterminată în beciurile comuniste. ”Răsplată” pentru părinții României Mari

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Argumentele depuse la Roma pentru beatificarea celor 7 martiri de către de Papa Francisc la Blaj, cuprinse în 12 volume

Publicat

papa la blaj

Editura Galaxia Gutenberg oferă cititorilor o serie de 12 volume având ca temă martiriul celor șapte episcopi greco-catolici români, precum și persecuția împotriva Bisericii Române Unite.

E vorba de o sinteză a lucrării colective a Postulaturii, denumite POSITIO super martyrio, prin care s-a argumentat la Roma Cauza de beatificare a lui „Valeriu Traian Frențiu și a celor șase însoțitori”.

Papei Francisc a condus, la Blaj, beatificarea celor şapte episcopi greco-catolici martiri. Evenimentul a avut loc pe Câmpia Libertăţii, la finalul unui proces canonic derulat pe durata a 20 de ani.

Textele din aceste volume aduc informații exacte, bazate pe documente de arhivă și pe mărturii, constituind un material de referință pentru această temă.

Citește și: DOCUMENTAR ALBA24: Cine sunt martirii greco-catolici beatificați de Papa Francisc pe Câmpia Libertății de la Blaj

În data de 5 aprilie 2018, Postulatura Cauzei de beatificare a episcopilor greco-catolici a anunţat predarea lucrării Positio super martyrio la Congregaţia Cauzelor Sfinţilor, lucrare conţinând documentaţia necesară argumentării martiriului celor şapte episcopi.

r

Acest studiu în două volume, însumând 1900 de pagini, sintetizează în mod argumentat, pe baza documentelor de arhivă, mărturia şi jertfa episcopilor greco-catolici care, în faţa persecutorului comunist, au preferat moartea decât să-şi trădeze credinţa lor catolică.

 Titlurile volumelor:

1. Episcop Vasile Aftenie – viața și martiriul

2. Episcop Valeriu Traian Frențiu – viața și martiriul

3. Episcop Ioan Suciu – viața și martiriul

4. Episcop Tit Liviu Chinezu – viața și martiriul

5. Episcop Ioan Bălan – viața și martiriul

6. Episcop Alexandru Rusu – viața și martiriul

7. Episcop Iuliu Hossu – viața și martiriul

8. Planificarea „lichidării” Bisericii Române Unite

9. Desfășurarea pe teren a „lichidării”Bisericii Române Unite în 1948

10. Răspunsul Episcopatului greco-catolic la persecuție (1944-1948) – în pregătire

11. Calea Crucii comună a Episcopatului greco-catolic (1948-1956) – în pregătire

12. Persecuția împotriva Bisericii Române Unite până la moartea episcopului Iuliu Hossu – în pregătire

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

România are al doilea cel mai mic preţ la benzină şi motorină din Uniunea Europeană. Unde este combustibil și mai ieftin

Publicat

scumpiri

România are al doilea cel mai mic preţ la benzină şi motorină din Uniunea Europeană, după Bulgaria, arată ultimele date ale Oil Bulletin, publicaţie a Comisiei Europene, analizate de AGERPRES.

Începând cu data de 19 octombrie, benzina costă în România 0,934 euro pe litru în medie, în timp ce media europeană este de 1,265 euro pe litru.

Bulgaria are cel mai mic preţ la benzină, respectiv 0,897 euro pe litru, în timp ce benzina cea mai scumpă se găseşte în Danemarca – 1,458 euro, Italia – 1,389 euro şi Suedia – 1,362 euro pe litru.

Situaţia este similară şi în ceea ce priveşte motorina. În România, carburantul diesel costă 0,906 euro pe litru, faţă de media europeană, care este de 1,105 euro pe litru.

De asemenea, bulgarii plătesc cel mai puţin pentru litrul de motorină, respectiv 0,866 euro, în timp ce ţările cele mai scumpe sunt Suedia – 1,341 euro pe litru, Belgia – 1,269 euro şi Italia – 1,260 euro pe litru.

Preţurile analizate sunt cele din benzinării, adică au toate taxele incluse.

Conform Oil Bulletin, instituţia care furnizează aceste date la Bruxelles din partea României este Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de afaceri.

În România, cele mai mari lanţuri de benzinării sunt OMV Petrom, Rompetrol, Lukoil, Mol, Socar şi Gazprom.

Preţurile prezentate reprezintă media ponderată calculată săptămânal pe baza cotei de piaţă a fiecărui furnizor de date pentru fiecare tip de carburant.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate