Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

MAREA MODERNIZARE a străzilor la Alba Iulia. 36 milioane de euro pentru reconfigurarea infrastructurii de transport

Publicat

Alba iulia Cetate

Primăria Alba Iulia prezintă detaliat planurile pentru modernizarea a 25 de străzi din oraş, pe care va fi reconfigurată circulaţia, astfel încât să fie pus accent pe transportul public de călători, circulaţia cu bicicletele sau pietonală, reducerea emisiilor poluante şi limitarea circulaţiei cu autoturisme personale.

Investiţia totală este estimată la 36,8 milioane de euro, însă proiectul major de reabilitare a infrastructurii rețea majoră de transport public urban a fost împărţit pe 3 loturi, iar fiecare dintre acestea pe tronsoane, ce vor fi incluse pentru finanţare, separat, pe etape, în cadrul POR 2014-2020. Cel mai probabil, contractele vor urma să fie semnate începând de anul viitor, astfel că va mai dura până vor fi demarate lucrările.

Primăria detaliază şi soluţiile tehnice de reconfigurare a infrastructurii rutiere în oraş, pentru fiecare stradă vizată. Unele vor avea mai multe benzi de circulaţie sau vor fi cu sens unic, pentru a crea spaţiu special pentru autobuze şi piste de biciclete, se vor regândi parcajele de pe marginea drumului, vor fi staţii de încărcare a maşinilor electrice şi sistem de monitorizare a traficului.

“Sunt străzi cu carosabil realizat din îmbrăcăminte asfaltică, la care în timp au fost efectuate lucrări de întreţinere curentă, însă sistemul rutier este învechit şi nu asigură o structură corespunzătoare care să satisfacă traficul rutier actual şi de perspectivă, prezentând pe alocuri degradări, denivelări, tasări, fiind periclitată siguranţa circulaţiei. Nu există piste de biciclete amenajate, circulaţia desfăşurându-se pe partea carosabilă sau trotuare, generând numeroase accidente de circulaţie.

De asemenea, circulaţia auto se desfăşoară pe aceeaşi cale de rulare cu transportul local de călători şi nu există peste tot alveole amenajate pentru staţiile de transport în comun, motiv pentru care apar blocaje în trafic”, se arată în documentaţie.

Pentru reducerea disconfortului urban şi înscrierea în POR 2014-2020, s-a propus structurarea proiectului pe tronsoane, care să poată fi realizate concomitent şi chiar cu operatori diferiţi, potrivit reprezentanţilor Primăriei.

Pe toată lungimea străzilor vizate s-au proiectat măsuri de siguranţă a circulaţiei şi sistem inteligent al traficului: sistem de management al traficului, de comunicaţie prin fibră optică, de supraveghere video, de informare în trafic, de inforcement, de management al iluminatului public, de alimentare cu energie electrică a iluminatului public, sistem automat pentru închirierea bicicletelor, centru de control.

Documentaţiile tehnico-economice, faza avizare lucrări intervenţii şi indicatori tehnico-economici, intră la aprobare în şedinţa Consiliului Local din 22 iunie, astfel:

Reabilitarea infrastructurii rețea majoră de transport public urban lot 1 – tronsonul 1, 2 și 3. Străzile: Regiment V Vânători, Bd Ferdinand, str. I.I.C. Brătianu, str. Ardealului, Bd. Tudor Vladimirescu, str. Turnătoriei, str. Cabanei (Bărăbanţ) – total 6.549 ml. Lucrările sunt estimate să dureze 33 de luni, iar investiţia necesară este de 17.775.580 euro.

Tronson 1: străzile T. Vladimirescu (1414 m), Turnătoriei (1250 m), Cabanei (575 m) şi ITS (sistem inteligent de transport) aferent –  total 3239 ml. Investiţia necesară: 28.621.626 lei (6.256.914 euro), din care construcţii-montaj 21.049.054 lei (4.601.489 euro).

Tronson 2: str. Regiment V Vânători (944 m), Bd. Ferdinand (1657 m) şi ITS aferent – total 2601 ml. Investiţia necesară: 29.998.876 lei (6.557.991 euro), din care lucrări construcţii-montaj 21.327.068 lei (4.662.265 euro)

Tronson 3: străzile I.C. Brătianu (430 m), Ardealului (279 m) şi ITS aferent, centru de comandă şi control ITS – total 709 ml. Investiţia necesară: 22.692.111 lei (4.960.675 euro), din care lucrări construcţii-montaj 8.234.934 lei (1.800.221 euro)

Prin proiect s-a propus o limitare a spaţiului aferent transportului privat şi de mărfuri, creându-se benzi dedicate transportului public urban, piste pentru biciclete, trotuare, s-au proiectat staţii pentru încărcarea motoarelor electrice, reamenajarea staţiilor de transport în comun, staţii de închiriere a bicicletelor, măsuri de siguranţă a circulaţiei, soluţii de colectare a apei pluviale (pe Regiment V Vânători şi Turnătoriei, unde acestea nu există).

Soluţiile tehnice:

Strada Regiment V Vânători: stradă principală cu lungime de 944 ml; pe traseul acesteia se suprapune DN1 (E810 – intrarea în Alba Iulia dinspre Sebeş); se vor amenaja două benzi marginale dedicate exclusiv transportului local şi una/două benzi pentru transportul urban, piste de biciclete şi trotuare pe ambele părţi şi, acolo unde există, spaţiu zone verzi

Bd. Ferdinand: lungime, 1657 ml; va avea 4, respectiv 3 benzi de circulaţie, piste de biciclete şi trotuare pe ambele părţi şi un spaţiu verde cu lăţime variabilă; se va amenaja o staţie de închiriere biciclete de tip Bike Sharing

Str. I.C. Brătianu: lungime de 430 ml; va avea 4 benzi de circulaţie, două dedicate exclusiv transportului local şi două pentru transportul privat; pe partea stângă se va amenaja o pistă de biciclete cu dublu sens şi trotuar cu lăţimea m inimă de 1,20 m; se va amplasa o staţie de încărcare a autovehiculelor electrice

Str. Ardealului: lungime, 279 mp; continuarea străzii I.C. Brătianu până la intersecţia semaforizată cu Calea Moţilor; va avea 4 benzi de circulaţie, două dedicate exclusiv transportului local şi două pentru transportul privat; pe partea stângă se va amenaja o pistă de biciclete cu dublu sens, spaţiu verde cu lăţime variabilă şi trotuar cu lăţimea minimă de 1,20 m

Bd. Tudor Vladimirescu: lungime, 1.414 ml; tronson între str. Petru Dobra până la podul peste râul Ampoi; se va amenaja cu 4 benzi de circulaţie, două marginale dedicate exclusiv transportului local şi două pentru transportul privat; pe ambele părţi ale străzii se va amenaja un aliniament de arbori, o pistă de biciclete şi un trotuar; se vor amenaja staţii de închiriere biciclete şi staţii pentru încărcarea autovehiculelor electrice

Strada Turnătoriei: 1250 ml; de la strada Mureşului la strada Cabanei; va avea 2 benzi de circulaţie şi trotuare pe ambele părţi

Strada Cabanei: lungime de 575 ml; de la intersecţia cu strada Cornişei până la Turnătoriei; două benzi de circulaţie şi trotuare pe ambele părţi.

Reabilitarea infrastructurii rețea majoră de transport public urban lot 2 – tronsonul 1 și 2: Bd Republicii, Bd Revoluţiei, Str. Lalelelor, str. Pinului, str. Francisca, str. Nicolae Grigorescu, str. Gh. Pop de Băseşti, Bd. Încoronării – total 8494 ml. Lucrările sunt estimate să dureze 24 luni, iar investiţia necesară este de 12.056.999,7 euro.

Tronson 1: Republicii (1700 ml), Lalelelor (895 ml), Nicolae Grigorescu (535 ml), Pinului (503 ml), Francisca (758 ml), Gh. Pop de Băseşti (660 ml) şi ITS aferent – total 5.051 ml. Investiţia necesară: 27.099.231,65 lei (5.924.106,25 euro) din care lucrări de construcţii-montaj 21.193.467,3 lei (4.633.059,48 euro)

Tronson 2: Bd Revoluţiei (1935 ml), Bd Încoronării (1608 ml) şi ITS aferent – total 3.443 ml. Investiţia necesară: 28.054.307,82 lei (6.132.893,45 euro), din care lucrări construcţii-montaj 22.140.963,5 lei (4.840.189,64 euro)

Prin proiect s-a propus o limitare a spaţiului aferent transportului privat şi de mărfuri, creându-se benzi dedicate transportului public urban, piste pentru biciclete, trotuare, s-au proiectat staţii pentru încărcarea motoarelor electrice, reamenajarea staţiilor de transport în comun, staţii de închiriere a bicicletelor, măsuri de siguranţă a circulaţiei.

Citeşte şi Hava pregătește „Marea Revoluție Urbană” pe bulevardele principale din Alba Iulia. 14 milioane de euro pentru 8 km

Soluţii tehnice:

Traseele proiectate se vor suprapune peste cele existente, constând în 2 sau 4 benzi de circulaţie. Unde există 4 benzi de circulaţie, cele 2 benzi marginale vor fi amenajate exclusive pe banda dedicată transportului local, iar celelalte două benzi pentru transportul privat. Pe fiecare stradă au fost prevăzute trotuare de minim 1,5 metri lăţime şi piste de biciclete, acolo unde soaţiul permite, amplasate la limita carosabilului şi delimitate fizic între ele prin aliniamente de bordure, separatoare fizice (stâlpi, bolarzi, stâlpişori etc) sau aliniamente de spaţiu verde. Au fost prevăzute sisteme de închiriere a bicicletelor, dispunând de o flotă de 40 de biciclete.

Au fost prevăzute spaţii pentru amenajarea parcărilor prin reconfigurarea spaţiilor şi crearea de alveole speciale, astfel încât să fie eliminate parcările amplasate pe carosabil.

Structura rutieră va avea 30 cm strat de pământ stabilizat cu stabilizator de sol, 35 cm strat de fundaţie inferior din balast, 25 cm strat de fundaţie superior din piatră spartă, 12 cm strat de bază (BA31,5), 6 cm strat de legătură (BA20), 4 cm SMA16.

Reabilitarea infrastructurii rețea majoră de transport public urban lot 3 – tronsonul 1 și 2. Străzile: Tache Ionescu, Octavian Goga, Decebal, Doinei, Henri Coandă, Calea Moţilor, Bd. Horea, Cloşca, Vasile Goldiş, Bd. 1 Decembrie 1918 – total 5.255 ml. Lucrările sunt estimate să dureze 24 de luni, iar investiţia necsară este de 7.001.499,22 euro.

Tronson 1: străzile Tache Ionescu (625 ml), Octavian Goga (725 ml), Decebal (555 ml), Doinei (266 ml), Henri Coandă (263 ml), Calea Moţilor (574 ml), Bd. Horea (550 ml), Cloşca (574 ml) şi ITS aferent – total 4.132 ml. Investiţia necesară: 22.063.608,56 lei (4.823.279,24 euro) din care lucrări de construcţii-montaj 17.663.815,71 lei (3.861.449,74 euro).

Tronson 2: străzile Vasile Goldiş (573 ml), Bd. 1 Decembrie 1918 (550 ml) – – total 1.123 ml. Investiţia necesară: 9.964.049,48 lei (2.178.219,98 euro) din care lucrări construcţii-montaj 8.135.543,97 lei (1.778.494,22 euro)

Soluţii tehnice:

Strada Tache Ionescu: parte carosabilă de 3,5 m lăţime, bandă dedicată transportului public de 4 m lăţime, trotuare pe ambele părţi, pistă pentru biciclete cu dublu sens

Strada Octavian Goga: parte carosabilă de 3,5 m lăţime, bandă dedicată transportului public de 4 m lăţime, trotuare pe ambele părţi, pistă pentru biciclete cu dublu sens, spaţiu verde pe partea dreaptă

Strada Decebal: parte carosabilă de 3,5 m lăţime, bandă dedicată transportului public de 4 m lăţime, trotuare pe ambele părţi, pistă pentru biciclete cu dublu sens, spaţiu verde pr ambele părţi, spaţiu parcare

Strada Doinei: parte carosabilă 2 x 3,5 lăţime, trotuare pe ambele părţi, spaţiu parcare

Strada Henri Coandă: parte carosabilă 2 x 3,5 lăţime, trotuare pe ambele părţi

Calea Moţilor: parte carosabilă 2 x 3,5 lăţime, bandă dedicată transportului public de 4 m lăţime, trotuare pe ambele părţi, spaţiu verde pe zona unde căile sunt denivelate

Bd. Horea: parte carosabilă 2 x 3,5 lăţime, parte carosabilă bandă dedicată transportului public de 4 m lăţime, trotuare pe ambele părţi

Strada Cloşca: parte carosabilă 2 x 3,5 lăţime, bandă dedicată transportului public de 4 m lăţime, trotuare pe ambele părţi

Strada Vasile Goldiş: parte carosabilă 2 x 3,5 lăţime, spaţiu verde

Bd. 1 Decembrie 1918: parte carosabilă 2 x 3,5 lăţime, bandă dedicată transportului public de 2×4 m lăţime, trotuare pe ambele părţi, spaţiu verde

Străzile vor avea structură rutieră suplă cu 30 cm strat de pământ stabilizat cu stabilizator de sol, 35 cm strat de fundaţie inferior din balast, 25 cm strat de fundaţie superior din piatră spartă, 12 cm strat de bază (BA31,5), 6 cm strat de legătură (BA20), 4 cm SMA16.

Vor fi şi lucrări de canalizaţie tehnică, iluminat public pe partea stângă a străzii, amenajare spaţii verzi, mobilier urban (bănci, coşuri de gunoi, rastele pentru biciclete) şi ridicări la cotă pentru cămine şi guri de scurgere

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax