Administrație
Primăria Alba Iulia preia cereri pentru locuințele sociale. Documente necesare și criterii de eligibilitate
Primăria Municipiului Alba Iulia prin Direcția de Asistență Socială anunță preluarea de cereri în vederea întocmirii listei de priorități pentru repartizarea de locuințe sociale disponibile de închiriat pentru anul 2024.
Cererile se depun în perioada 15.09.2023 – 13.10.2023, de luni până joi între orele 7,30 -16,00 și vineri între orele 7,30 -13,30 la sediul Direcției de Asistență Socială Alba Iulia, str. Republicii, nr.26.
Solicitanții pot ridica formularul de cerere și lista actelor justificative de la sediul Direcției de Asistență Socială Alba Iulia și de pe pagina web a Primăriei Alba Iulia, precum și de pe pagina Direcției de Asistență Socială Alba Iulia: directiadeasistentasocialaalbaiulia.ro.
Criteriile de acordare și punctajele pot fi vizualizate în acest DOCUMENT.
De menționat că nu este vorba despre locuințe sociale noi ci despre cele care se eliberează pe parcursul anului și trebuie repartizate din nou.
Acte necesare pentru obținerea unei locuințe sociale la Alba Iulia
- Acte de identitate pentru toţi membrii familiei solicitantului şi a familiei unde locuieşte în prezent dacă este cazul;
- Certificate de naştere pentru copii;
- Certificat de căsătorie;
- Certificat de deces, sentință de divorț, definitivă și executorie, dacă este cazul;
- Adeverinţă pentru minor/student, în care să se specifice că frecventează cursurile școlare/universitare, dacă beneficiază de bursă, tipul şi cuantumul acesteia, în original;
- Acte doveditoare privind veniturile nete realizate în ultimele 12 luni – se anexează după caz actul corespunzător categoriei de venit obţinut sau orice altă dovadă de venit, în original;
- Acte doveditoare privind mijloacele de transport;
- Sentinţă de încredinţare copii, de stabilire a pensiei alimentare, actualizate, definitive și executorii, după caz;
- Contractul de închiriere/subînchiriere pentru domiciliul/reședința actual(ă) al solicitantului, valabil, înregistrat la Administrația Județeană a Finanțelor Publice Alba;
- Contract de comodat încheiat în formă autentică sau sub semnătură cu dată certă;
- Act de proprietate/folosință al părinţilor solicitanţilor, care locuiesc/nu locuiesc împreună cu aceştia;
- Acte medicale (certificat de încadrare în grad, certificat de incapacitate a muncii, certificat de la medicul specialist pentru minorii care nu urmează o formă de învățământ, certificat medico-legal psihiatric pentru persoanele cu deficiențe psihice);
- Acte doveditoare pentru solicitanţii proveniţi din sistemul de protecţie a copilului, în care să se specifice perioada de instituţionalizare;
- Acte de studii pentru solicitant;
- Declaraţie notarială potrivit căreia solicitantul şi toţi membrii majori ai familiei nu deţin în proprietate o locuinţă, nu au înstrăinat o locuinţă după 1.01.1990, nu au beneficiat de sprijinul statului în credite şi execuţie pentru realizarea unei locuinţe şi nu deţin în calitate de chiriaş o altă locuinţă din fond locativ de stat (conform Legii 114/1996 republicată,cu modificările şi completările ulterioare);
- Adeverință de la Asociația de proprietari/locatari din care să rezulte suprafața utilă a imobilului și numărul persoanelor care au figurat la calcularea cheltuielilor comune, pentru luna anterioară depunerii/actualizării cererii. Pentru persoanele care locuiesc în locuințe sociale se prezintă adeverință că nu au datorii la chirie și utilități. În cazul în care nu există Asociație de proprietari/locatari, titularul cererii prezintă o declarație notarială cu suprafața utilă a locuinței, numărul de persoane care locuiesc la adresa respectivă, pentru luna anterioară depunerii/actualizării cererii.
- Alte acte justificative, în funcție de situația descrisă în cerere/anchetă social
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News