Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Alba Iulia se îndatorează cu 100 milioane de lei pentru Palatul Principilor, stadion, spații de joacă, ștrand și alte investiții


Publicat

21903620_1591589710862623_408180180_nReabilitarea Stadionului Municipal, a locurilor de joacă, construirea bazei sportive și de agrement, Ansamblul Memorial al Marii Uniri sunt doar o parte din investițiile trecute în agenda Primăriei Alba Iulia pentru anul Centenarului, 2018. În vederea realizării celor propuse, administrația intenționează să emită obligațiuni în valoare de 100.000.000 de lei, cu o maturitate cuprinsă între 10 și 20 de ani.

În contextul generat de intrarea în Anul Centenarului și de implementare în premieră în România a conceptului Smart City, aparatul de specialitate din cadrul Primăriei Alba Iulia a identificat obiectivele de investiții prioritare de interes public și local care trebuie realizate în perioada următoare. Pentru ca aceste investiții să fie realizate, administrația a realizat un proiect de hotărâre, care va fi votat în ședința de CL din 26 septembrie, pentru contractarea unei finanțări rambursabile prin emiterea de obligațiuni municipale, în sumă de 100.000.000 de lei.

Cu această sumă se vor realiza următoarele investiții:

-construire grădiniță cu program prelungit nr.16 prin schimbarea destinației și extindere clădire cantină din incita Colegiului Tehnic Alexandru Domșa – 3.762.260 lei.

-conservarea, restaurarea și valorificarea durabilă a ansamblului Palatul Principilor din Alba Iulia- Reabilitarea acoperișurilor și planșeelor peste etaj la corpurile A,B,C,D, F, și G – 15.539.598 lei

-conservarea, restaurarea și valorificarea durabilă a ansamblului Palatul Principilor din Alba Iulia- Corpurile A,B,C,D, F, și G, amenajarea curților interioare și amenajarea zonelor exterioare adiacente palatului. Desfințarea corpului C2 – 5.104.660 lei

-construire bază sportivă și de agrement în zona bazin Olimpic – 15.000.000 de lei

-reabilitare Stadion Municipal Victoria Cetate – 7.000.000 de lei

-schimb de destinație din casă în casa Memorială „Camil Velican”, restaurare, punere în valoare și realizare împrejurime – 2.600.000 de lei

-Ansamblul Memorial al Marii Uniri – 9.500.000 de lei

-schimb de destinație din CT 10 în complex de servicii pentru persoane cu dizabilități AGAPE Alba Iulia – 3.294.482 lei

-ansamblu urban cu spații socio-culturale educative și de locație- Cartier Gheorghe Șincai – 22.000.000 lei

-reabilitare locuri de joacă și agrement – 2.000.000 de lei

-platforme de îngropare pentru deșeuri urbane – 14.200.000 de lei.

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

4 Comentarii

4 Comments

  1. om

    joi, 21.09.2017 at 12:54

    Buna treaba!

  2. iulia

    joi, 21.09.2017 at 14:45

    Asteptam ,ca in locurile de joaca pentru copii , sa fie plantati copaci mari ( nu doar ornamentali ) care sa asigure umbra ,in perioada verii . Cred ca este singurul oras din tara , fara un parc central , cu alei si banci , pentru mamici cu copii, varstnici si oricine , fara sa mearga kilometri.

  3. om

    vineri, 22.09.2017 at 16:02

    Mult as vrea si eu asta, Iulia!

  4. andi

    duminică, 24.09.2017 at 08:58

    Nu cred pana nu vad nimik realizat.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Cum te înregistrezi pentru șomaj sau pentru găsirea unui loc de muncă, dacă ești proaspăt absolvent. Informații și documente

Publicat

birou gol

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba informează absolvenţii de învățământ din promoţia 2021 că sunt aşteptaţi să se înregistreze în evidenţele instituţiei.

Absolvenţii instituțiilor de învățământ care se înregistrează în evidenţele agenţiilor pentru ocuparea forței de muncă în raza cărora își au domiciliul, ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă beneficiază de servicii gratuite de informare şi consiliere profesională, medierea muncii, servicii de formare profesională, precum și de măsuri de stimulare a ocupării (prime).

Acte necesare înscriere AJOFM pentru absolvenți

Actele necesare pentru înregistrarea absolvenților în evidenţele agenţiilor teritoriale ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, sunt:

– actul de identitate;

– diploma de absolvire sau adeverinţa din care să rezulte data absolvirii;

– Curriculum Vitae;

– declarație pe proprie răspundere- privind starea de sănătate; formularul poate fi descărcat AICI.

– acord de utilizare a datelor cu caracter personal; formularul poate fi descărcat AICI.

Prin absolvent al unei instituţii de învăţământ se înţelege persoana care a obţinut o diplomă sau un certificat de studii, în condiţiile legii, în una dintre instituţiile de învăţământ gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condiţiile legii.

Precizăm că înregistrarea ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă în termen de 60 de zile de la absolvire, este o etapă prealabilă și obligatorie în vederea obținerii indemnizației de șomaj.

Aceasta numai în cazul în care nu au reușit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale în termenul menționat.

În cazul absolvenţilor de liceu, indiferent dacă au promovat sau nu examenul de Bacalaureat, termenul de 60 de zile se calculează din ziua următoare datei absolvirii studiilor stabilită prin regelementările normative în vigoare.

În cazul elevilor care nu au situaţia școlară încheiată la toate materiile, termenul de 60 de zile se calculează de la data promovării examenului de corigență, data înscrisă în adeverinţa eliberată de instituţia de învăţământ.

Alte informații privind acordarea indemnizației de șomaj pentru absolvenții de învățământ sunt afişate pe site-ul instituției www.anofm.ro, secțiunea Persoane fizice/ Indemnizații de șomaj si venituri de completare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Legea care prevede monitorizarea cu BRĂȚĂRI ELECTRONICE în cadrul unor proceduri judiciare și penale, promulgată de Iohannis

Publicat

Legea privind monitorizarea electronică în cadrul unor proceduri judiciare şi execuţional penale a fost promulgată de către preşedintele Klaus Iohannis, a informat, luni, Administraţia Prezidenţială.

Deputaţii au adoptat proiectul pe 21 aprilie, cu unanimitate de voturi. Acesta are ca obiect de reglementare crearea unei infrastructuri care să permită monitorizarea electronică în cadrul unor proceduri judiciare şi execuţional penale, cu ajutorul unor dispozitive mobile sau fixe, precum şi stabilirea responsabilităţilor autorităţilor implicate în proces.

Proiectul, care a trecut de Comisiile juridică şi de apărare cu mai multe amendamente de tehnică legislativă, faţă de forma adoptată de Senat în 2020, reglementează înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Sistemului Informatic de Monitorizare Electronică – SIME, modul de utilizare a dispozitivelor electronice de supraveghere şi modul de acţiune în situaţia generării unor alerte, precum şi măsuri de protecţie a datelor din cadrul SIME.

SIME este un ansamblu de sisteme informatice dedicate, aplicaţii, echipamente şi reţele de comunicaţii şi tehnologia informaţiei, precum şi de dispozitive electronice de supraveghere, destinat monitorizării electronice în cadrul unor proceduri judiciare şi execuţional penale.

Dispozitivul de supraveghere se montează pe gleznă sau pe braț

Dispozitivul electronic de supraveghere mobil se montează pe glezna persoanelor supravegheate. Prin excepţie, acest dispozitiv se montează pe braţul persoanei atunci când montarea pe gleznă nu este fizic posibilă sau este contraindicată medical.

Deputaţii au adoptat un amendament conform căruia SIME se mai utilizează în scopul supravegherii la distanţă, potrivit Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, cu modificările şi completările ulterioare.

În ce condiții se face supravegherea cu brățară electronică

Potrivit formei iniţiale, adoptată de Senat, SIME se mai utiliza în scopul supravegherii la distanţă a deţinuţilor, potrivit Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, cu modificările şi completările ulterioare, prin amendament fiind astfel eliminat din text cuvântul „deţinuţi”.

În cazul în care persoana protejată este un minor care nu a împlinit vârsta de 14 ani sau o persoană fără discernământ, consimţământul cu privire la utilizarea dispozitivului electronic de supraveghere se exprimă de către reprezentantul legal, cu excepţia situaţiei în care unicul reprezentant legal este chiar persoana supravegheată, caz în care consimţământul se va exprima de către reprezentantul Direcţiei de Asistenţă Socială, prevede un alt amendament.

În scopul prevăzut de proiectul de lege, organul de supraveghere şi/sau operatorul tehnic are dreptul să pătrundă în imobilul unde se execută măsura, fără acordul persoanei supravegheate sau al persoanelor care locuiesc împreună cu aceasta.

Comunicarea între organul de supraveghere şi persoana supravegheată sau persoana protejată realizată prin intermediul unor sisteme de comunicare la distanţă poate fi înregistrată.

Înregistrarea se realizează cu informarea prealabilă a persoanei supravegheate sau persoanei protejate, fără a fi necesar acordul acesteia.

sursa: AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

ITM Alba: Patru persoane la muncă fără forme legale, amenzi de peste 90.000 de lei. Rezultatele controalelor la firme din județ

Publicat

sediul ITM Alba

Inspectorii de muncă din Alba au dat amenzi de peste 90.000 de lei și au găsit patru persoane aflate în activitate fără a avea forme legale de angajare, în urma verificărilor efectuate la firme din județ, săptămâna trecută.

Potrivit ITM Alba, în perioada 10 –15 mai, în domeniul relațiilor de muncă, au fost controlați 53 de angajatori, cu 516 salariați. Au fost constatate 114 nereguli și date trei amenzi în valoare de 80.000 de lei și 7 avertismente, pentru 10 firme.

Amenzile au fost la trei angajatori unde au fost găsite în total patru persoane fără forme legale de angajare

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • primirea în lucru a salariaţilor fără întocmirea în formă scrisă a contractelor individuale de muncă
  • netransmiterea în termenul legal a elementelor referitoare la încadrarea în muncă a salariaților
  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă, anuale
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent
  • neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat
  • netransmiterea în termenul legal în Revisal a modificărilor intervenite în executarea contractelor individuale de muncă

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, au fost controlate 35 de unități și constatate 70 de nereguli. Au fost sancționați 13 angajatori cu trei amenzi (12.500 lei) și 15 avertismente.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor
  • lipsa evaluării riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate
  • lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
  • lipsa instruirii periodice a lucrătorilor
  • organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006
  • lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate
  • desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Atleta Ana Rodean, un nou record național obținut la proba de 35 kilometri marș, la Campionatul European din Cehia

Publicat

Un nou record național obținut de atleta din Alba Iulia, Ana Rodean, legitimată la Clubul Sportiv Unirea.

Recordul a fost înregistrat la Campionatul European din Cehia unde atleta a ocupat poziția a 13-a la proba de 35 kilometri marș.

Campionatul European de Marș a fost organizat duminică, 16 mai 2021, la Poděbrady, Cehia.

La 36 de ani, Ana Rodean a participat la proba de 35 de kilometri marș, nou introdusă în competiție și a obținut primul record național la o astfel de probă, cu timpii 2:59:27.

Sportiva a ocupat locul 13.

Atleta Mihaela Acatrinei, de la CS Unirea Alba Iulia, a concurat ca de obicei la proba de 20 de kilometri marș, obținând timpii 1:42:37.

Sportiva ar fi întâmpinat probleme medicale înainte de debutul competiției.

”Este de apreciat că, în ciuda problemelor medicale, Mihaela Acatrinei a continuat și terminat cursa, în contextul în care în alte situații similare sportivele au abandonat-o.

Suntem obișnuiți ca ea să nu renunțe, indiferent de dificultățile care apar.

Ana Rodean, prima sportivă româncă participantă la proba de 35 km marș, obține un rezultat foarte bun, care oferă speranțe de calificare la Campionatul Mondial de Atletism de la Eugene, Oregon, Statele Unite ale Americii, din 2022.

Felicit întreg lotul care a reprezentat cu cinste România în Cehia”, a transmis Corneliu Mureșan, director CS Unirea Alba Iulia.

Cele două atlete sunt antrenate de către profesorul Gabriel Avram, care a făcut parte din lotul României la Campionatul European de Marș, compus din 7 sportivi (4 la masculin și 3 la feminin) și 3 oficiali.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate