Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Sebeș: acțiuni de dezinsecție pe raza municipiului. Atenționări pentru locuitori

Publicat

sebes

Primăria Municipiului Sebeș anunță acțiuni de dezinsecție pe domeniul public din municipiu.

Luni, 30 mai și marți, 31 mai, în funcție de condițiile meteorologice, se desfășoară intervenții de dezinsecție pe raza domeniului public al Municipiului Sebeș, potrivit sursei citate.

Vezi și Alba Iulia, Aiud și Blaj, nominalizate ca ZONE METROPOLITANE într-o lege aprobată de Guvern. Ce localități vor include

Produsele folosite sunt avizate de Ministerul Sănătății.

Persoanele cu probleme respiratorii sau cardiace, precum și copiii sunt rugați să nu intre în raza directă de acțiune a echipamentelor de pulverizat.

Intervențiile sunt monitorizate de reprezentanții Serviciului Public de Administrare a Patrimoniului Sebeș și de Poliția Locală a municipiului.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Țepeș

    joi, 02.06.2022 at 12:23

    Păduchii și șobolanii de lîngă bl 164 din cartier Kogălniceanu pe cănd?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ECONOMIE

Amenzi de până la 6.500 de lei pentru achiziția de alcool și țigări cu voucherele sociale. Poliția Locală le poate aplica

Publicat

Utilizarea cardurilor sociale pentru achiziția de alcool și țigări poate dauce amenzi de aproximativ 6.500 de lei, a declarat miercuri ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş. 

De asemenea, cardurile blocate în cazul persoanelor care le-au folosit pentru a achiziţiona băutură şi ţigări vor rămâne blocate până la următoarea tranşă de bani pe care statul o va livra.

”Ne aşteptam să existe astfel de cazuri, motiv pentru care, în Ordonanţa care a fost aprobată, am şi introdus un capitol de sancţiuni, încât astfel de lucruri să le putem sancţiona”, a spus Boloş la Digi24.

Acesta a adăugat că fapta este de natură contravenţională și se pot aplica amenzi care nu sunt deloc de neglijat pentru că merg până la 40 de puncte de amendă, undeva în jurul a 6.500 de lei.

Aceste amenzi pot fi aplicate și de Poliția Locală, a mai spus ministrul.

Tot ce trebuie să știți despre voucherele sociale în valoare de 250 lei

Tichetele, oferite pe suport electronic (card), au o valoare nominală de câte 250 lei și sunt destinate persoanelor aflate în situații de deprivare materială sau risc de sărăcie.

Mai exact, peste 2,5 milioane de persoane primesc tichete pentru achiziția de produse alimentare și mese calde în valoare de aproximativ de 3 miliarde de lei.

Mecanismul de distribuire prevede trei etape:

1) emiterea cardurilor de către unitățile desemnate (imprimarea datelor beneficiarilor și inserarea CIP-ului),

2) împlicuire și distribuirea prin intermediul CN Poșta Română și

3) încărcarea valorică a cardurilor.

Pentru a veni în ajutorul beneficiarilor, MIPE a răspuns celor mai frecvente întrebări adresate pe tema voucherelelor sociale:

1. Cât timp va fi oferit acest sprijin?

Voucherele se vor acorda o dată la două luni, până la finalul anului.

2. Trebuie să depun vreo cerere pentru a primi cardul?

Nu. Dacă vă numărați printre persoanele eligibile, așa cum sunt stabilite de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS), cardul va fi livrat către dumneavoastră de către angajații Poștei Române, fără să fie nevoie să demarați dumneavoastră vreo procedură în acest sens.

În cazul în care îndepliniți criteriile pentru a fi printre beneficiarii eligibili, dar până la finalul perioadei în care se alocă tranșa I nu veți intra în posesia cardului, vă rugăm să vă adresați celui mai apropiat oficiu poștal, de unde veți primi îndrumări.

3. Unde găsesc instrucțiuni despre folosirea cardului?

Cardurile vor fi însoțite de scrisori care conțin instrucțiuni de utilizare (inclusiv codul PIN), detalii despre  operatorii economici parteneri și un număr de telefon pentru cazurile în care întâmpinați probleme.

Emitenților de carduri le-au fost alocate județele astfel:

Sodexo: Bihor, Bistrița Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare, Sălaj, Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu, Arad, Călărași, Hunedoara, Timiș

UP Romania: Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Tulcea, Vrancea, București, Ilfov, Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea

Edenred: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui, Argeș, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Prahova, Teleorman

Numerele de telefon oficiale la care puteți suna în cazul în care întâmpinați probleme în utilizarea cardurilor sunt următoarele:

Edenred: 021 301 33 03

Sodexo: 021 204 46 64

UP România: 0374 66 22 73

4. Cum pot plăti cu cardul?

Cardul permite plăți contactless, încă de la prima tranzacție, prin apropierea sa de terminalul POS.

5. Pot retrage numerar de pe carduri?

Nu puteți retrage numerar de pe carduri, ele pot fi utilizate doar pentru achiziționarea de produse alimentare/mese calde de la operatorii economici parteneri.

6. Cât timp sunt valabile sumele?

Sumele disponibile pe card sunt valabile 12 luni de la data încărcării lor.

7. Cine sunt cei peste 2,5 de beneficiari care primesc tichete sociale?

a) Pensionarii din sistemul public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi prevăzute de legi cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;

b) Persoanele încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;

c) Familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere, ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;

d) Familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;

e) Familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condițiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;

f) Persoanele fără adăpost, așa cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.

8. Ce fac dacă, deși inițial nu mă număram printre persoanele eligibile, devin în următoarele luni?

Ministerul Muncii și Solidarității Sociale va actualiza lunar, înainte de fiecare alimentare a tichetului social pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, listele cu beneficiari, pentru a verifica eventuale modificări intervenite față de listele anterioare.

Pentru beneficiarii nou introduși în program vor fi eliberate noi suporturi electronice.

De asemenea, verificarea condițiilor de venit pentru beneficiarii incluși în categoriile a)-d), se face exclusiv de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).

9. Pot să înstrăinez cardul pe care îl primesc?

Nu. Sunt interzise și se sancționează conform legii:

a) utilizarea de către beneficiari a tichetelor sociale în alt scop decât achiziționarea de produse alimentare și mese calde;

b) solicitarea de către beneficiari și/sau furnizarea de numerar în schimbul tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde sau pentru fracțiuni din acestea;

c) refuzul nejustificat al unităților afiliate de a accepta tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde.

Refuzul este justificat dacă există o suspiciune rezonabilă privind autenticitatea tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde sau identitatea dintre titularul tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde și destinatarul final al acestora;

d) comercializarea tichetelor sociale;

Cardurile pot fi folosite doar de către beneficiari. În cazuri excepționale, în care beneficiarul nu se poate deplasa la operatorii economici pentru a utiliza ajutorul, atunci poate încredința tichetele unei persoane apropiate, dar doar împreună cu actul de identitate.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Tinerii se uită la televizor de aproape șapte ori mai puțin decât cei de peste 65 de ani. Studiu

Publicat

Tinerii se uită în prezent de aproape șapte ori mai puțin la televizor decât persoanele de peste 65 de ani, potrivit unui raport al autorității de reglementare Ofcom, citat de BBC.

Potrivit raportului Ofcom, tinerii cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani petrec doar 53 de minute pe zi uitându-se la televizor, ceea ce reprezintă o scădere de două treimi în ultimii 10 ani.

În același timp, cei cu vârsta de 65 de ani și peste petrec în medie puțin sub șase ore pe zi uitându-se la televizor.

Această „diferență între generații” în ceea ce privește obiceiurile de vizionare este mai mare ca niciodată, potrivit raportului anual Media Nations al Ofcom.

Acesta a atribuit decalajul utilizării alternativelor la televiziune, cum ar fi serviciile de streaming și videoclipurile de scurt metraj.

În raportul său, Ofcom a precizat că aproximativ una din cinci locuințe din Marea Britanie are acces la toate cele trei mari servicii de streaming – Netflix, Disney+ și Amazon Prime.

Acesta a precizat că 5,2 milioane de locuințe au acum acces la toate cele trei, ceea ce ar costa aproximativ 300 de lire sterline pe an dacă ar plăti pentru ele individual.

Cu toate acestea, în raport se precizează că cifra include testele gratuite și persoanele care împart conturile între gospodării.

Ofcom a constatat, de asemenea, că, în general, numărul de locuințe abonate la cel puțin un serviciu de streaming a scăzut cu 350.000. Acesta a dat vina pe presiunea asupra bugetelor gospodăriilor ca urmare a creșterii costului vieții.

Dar a constatat, într-un sondaj realizat în rândul persoanelor care și-au anulat serviciile, că trei sferturi dintre acestea plănuiau să își reînnoiască abonamentele atunci când situația lor se va schimba.

„Revoluția streaming-ului întinde decalajul dintre generații în ceea ce privește televiziunea, creând o prăpastie clară în ceea ce privește obiceiurile de vizionare ale tinerilor și ale persoanelor mai în vârstă”, a declarat directorul Ofcom pentru informații de piață, Ian Macrae.

„Radiodifuzorii tradiționali se confruntă cu o concurență dură din partea platformelor de streaming online, căreia îi răspund parțial prin popularitatea propriilor aplicații de redare la cerere, în timp ce televiziunea de radiodifuziune este încă locul unde trebuie să meargă pentru marile evenimente care reunesc națiunea, cum ar fi finala Euro sau sărbătorirea Jubileului”, a mai spus el.

În 2021, Ofcom a constatat că timpul petrecut în fața ecranului – durata medie de timp pe care oamenii o petrec vizionând conținut video pe toate dispozitivele – a atins o medie zilnică de cinci ore și 40 de minute. Acesta a scăzut cu 25 de minute în cele mai recente cifre, care au constatat că, în medie, oamenii au petrecut 59% din timpul petrecut pe ecran vizionând televiziune în direct sau catch-up.

Între timp, o treime dintre adulții din Marea Britanie urmăresc videoclipuri de scurtă durată – sau videoclipuri cu o durată mai mică de 10 minute – iar 65% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani le urmăresc zilnic.

Această cifră este mult mai mare pentru publicul tânăr, 93% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 15 și 17 ani vizionând zilnic videoclipuri de scurtă de pe YouTube, 90% pe Instagram și 73% pe TikTok.

Raportul a analizat, de asemenea, tipul de videoclipuri scurte pe care oamenii le urmăresc online și a constatat că conținutul de tip „how to” – cum ar fi rețete sau DIY – este cel mai vizionat.

Aproximativ 59% au declarat că urmăresc videoclipuri online cu știri scurte, 32% au declarat că urmăresc videoclipuri despre jocuri video și puțin peste jumătate dintre adulții chestionați au declarat că urmăresc videoclipuri postate online de prieteni și familie.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Guvernul menține măsurile de plafonare şi compensare a preţului la energie în sezonul rece

Publicat

Măsurile de plafonare şi compensare a preţului la energie vor rămâne active în formula necesară protejării cetăţenilor şi economiei, a spus miercuri premierul Nicolae Ciucă.

Potrivit unui comunicat al Guvernului, în cadrul unei reuniuni pe probleme de energie, s-a discutat despre măsurile de protejare a consumatorilor casnici şi a economiei de efectele creşterii preţurilor la energie.

„La nivelul Guvernului continuăm pregătirea sezonului rece, asigurând populaţiei şi economiei româneşti alimentarea cu energie.

Aşa cum ne-am asumat, măsurile de plafonare şi compensare a preţului la energie vor rămâne active, în formula necesară protejării cetăţenilor şi economiei.

În paralel, stabilim noi responsabilităţi pentru a accelera implementarea proiectelor de infrastructură în energie, valorificând oportunităţile pe care România le are la nivel naţional şi geostrategic”, a afirmat Ciucă.

Prim-ministrul a stabilit un plan de acţiune care să asigure predictibilitate din perspectiva producţiei de energie, cât şi din punct de vedere bugetar, se menţionează în comunicat.

La solicitarea premierului, Ministerul Energiei va prezenta pe 22 august situaţia programelor de investiţii în capacităţile de producţie, atât ale companiilor de stat, cât şi cele dezvoltate de mediul privat.

Tot pe 22 august, ANRE urmează să transmită Guvernului o informare cu privire la evoluţia pieţei energetice din ianuarie până în prezent, cât şi cu privire la stadiul implementării schemei de sprijin pentru clienţii finali.

De asemenea, până la data de 31 august, Ministerul Energiei va transmite Comitetului interministerial pentru asigurarea rezilienţei energetice şi implementarea proiectelor de infrastructură în energie Programul de iarnă în domeniul energetic.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

FOTO: Bazin de înot didactic și pentru agrement, la Aiud. Investiție a CNI de peste 20 de milioane de lei. Cum va arăta

Publicat

Un bazin de înot didactic și pentru agrement urmează să fie construit în curând în municipiul Aiud, printr-o investiție a CNI de peste 20 milioane de lei. 

Compania Națională de Investiții (CNI) a lansat miercuri, 17 august, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru proiectare-faza adaptare la amplasament, execuție lucrări și asistența tehnică din partea proiectantului aferent obiectivului de investitii „Proiect Tip – Construire Bazin de înot didactic și agrement, ștr. Ostașilor, nr. 16D, municipiul Aiud, județul Alba” – încălzire cu gaz.

Valoarea totală este estimată la 20.444.623,29 de lei, fără TVA.

Potrivit memoriului tehnic, la baza conceptului clădirii propuse a stat generarea unei cantități cât mai mare de energie din surse regenerabile. Toate prevederile/tipurile de lucrări au avut în vedere impactul cât mai mic pentru mediu atât pentru perioada de execuție cât și, mai ales, pentru perioada de exploatare.

Însăși forma clădirii a avut în spate necesarul de energie regenerabilă cât mai mare iar acest lucru a dus proiectul într-o direcție atât corect din punct de vedere tehnic cât și estetic. Acoperișul cladirii este plan, înclinat față de orizontală, și decentrat, pentru a oferi o suprafață cât mai mare pe care să se poata așeza, în mod sustenabil, cât mai multe panouri, termice și fotovoltaice.

Clădirea va fi amplasată astfel încât acoperișul să fie orientat către sud, pentru a putea beneficiar de aportul maxim al soarelui.

Clădirea va fi subsol parțial + parter + 1 etaj partial și se va înscrie într-un dreptunghi cu dimensiunile 36,95 x 39,70 m; înălțimea la streașină va fi de 3,87 m, înălțimea la coamă va fi de 10,62 m. Suprafața construită a clădirii va fi de 1.289,13 mp, cea desfășurată fără subsol va fi de 1.684,45 mp.

Clădirea – din punct de vedere funcțional – este împărțită în două elemente distincte, zona bazinului și zona tribunelor. Zona bazinului are un regim de înălțime parter și subsol tehnic iar partea tribunelor are un regim de înăltime parter și etaj.

Etajul este alcătuit din gradene pentru spectatori în cele 3 travei centrale iar cele din margine au ca destinație diverse activități sportiv-recreative.

Funcțiuni

Va exista un acces principal și două secundare la cota trotuarului, precum și patru accese secundare la nivelul subsolului. Din holul de acces va exista holul de distribuție al clădirii; accesul la etaj se va face pe o scară principală și pe două scări secundare. Accesele la subsol se vor face din exterior.

La subsol, la cota -3.20 vor fi spații tehnice; la cota -1.40 va fi bazinul și spațiul tehnic perimetral bazinului.

La parter vor fi plaja bazinului și spațiile pentru sportivi. Bazinul va avea 15,40 x 25,02 m, plajele laterale vor avea 2,00 m, cele de capăt vor avea 6,85 m.

La etaj – care va fi o supantă – vor fi gradenele pentru 124 de spectatori, o sală de forță și una pentru gimnastică aerobică, precum și vestiare pentru acestea.

Bazin

Cuva bazinului de înot va avea pereții din panouri metalice confecționate din Inox tip AISI 441Li / AISI 470, laminat industrial (nu în șantier) la cald cu PVC de tip dur. Bazinul este compus din panouri prefabricate, prelaminate care necesită instalare mecanică în șantier și sigilare în vederea obținerii etanșeității dorite. Nu se realizează lucrări de sudare, modificare panouri, adăugire și sau debitare în șantier, numai lucrări de asamblare mecanică și sigilare.

Radierul bazinului va fi sigilat/acoperit cu liner din PVC de minim 1.5 mm grosime, ranforsat cu plasă din fibră de sticlă compatibil cu linerul montat pe panouri. Ulterior montajului mecanic, se vor verifica dimensiunile bazinului pentru conformarea cu standardele competiționale în vigoare. După certificarea dimensiunilor se va proceda la sigilarea panourilor, aplicarea marcajelor cât și instalarea echipamentelor competiționale (headwall, blockstarturi, fanioane etc).

Instalații electrice

Clădirea va avea instalații electrice:

  • alimentare cu energie electrică
  • instalația fotovoltaică
  • iluminat de siguranță:
    • iluminat de securitate pentru evacuare
    • iluminat de securitate pentru continuarea lucrului
    • iluminat de securitate împotriva panicii
    • iluminat de securitate pentru intervenții
  • instalația de detectare și semnalizare incendiu
  • instalația de protecție prin legare la pământ
  • instalația de paratrăsnet tip prevectron

Instalații sanitare

Clădirea va avea instalații sanitare:

  • alimentare cu apa rece potabilă și apă caldă menajeră
  • canalizare
  • instalații tehnologice

Instalații termice

Clădirea va avea instalații termice:

  • centrala termică – cu combustibil gazos
  • pompe de căldură
  • preparare a apei calde menajere
  • panouri solare
  • instalație de încălzire
  • instalație de ventilare-climatizare.

Alei carosabile și parcare

Aleea carosabilă va avea 6 m lățime se va racorda la carosabilul existent. Vor exista 40 locuri de parcare, din care 4 pentru persoane cu dizabilități și 2 pentru microbuze.

Structura rutieră propusă pentru aleile carosabile și locurile de parcare este:

  • 4 cm strat de uzură BA 16
  • 6 cm strat de binder BAD 22.4
  • 15 cm strat superior de fundație din agregate naturale stabilizate cu lianți hidraulici rutieri
  • 30 cm strat de fundație din balast
  • 10 cm strat de formă

Dimensiunile în plan ale locurilor de parcare vor fi 5 x 2,50 m. Locul de parcare pentru persoanele cu dizabilități va avea dimensiunile în plan de 5 x 3,70 m, din care 2,50 m locul propriu zis de parcare și 1,20 m spațiul suplimentar de manevră. Locul de parcare pentru microbuz va avea 3 x 9 m.

Încadrarea aleilor carosabile și a platformei pentru parcare se va face cu borduri din beton 20 x 25 cm montate pe fundații din beton de ciment clasa C16/20.

Spații verzi

Vor exista spații verzi cu gazon.

Structura spațiilor verzi va fi:

  • gazon
  • pământ vegetal uscat compactat

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax