Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primarii, obligați să se împrumute din Trezorerie pentru proiectele din PNDL. Senatul, convocat în sesiune extraordinară


Publicat

Biroul Permanent se va întruni, miercuri, pentru a convoca Senatul în sesiune extraordinară în vederea introducerii în procedură parlamentară a Ordonanţei de Urgenţă prin care unităţile administrativ-teritoriale se pot împrumuta de la Trezoreria statului.

Este o măsură extrem de importantă pentru administrațiile locale care au probleme în continuarea proiectelor de investiții începute prin PNDL.

Fondurile pentru aceste proiecte s-au terminat, iar Guvernul a anunțat că alți bani ar putea veni la rectificarea bugetară. Până atunci, primarilor li s-a recomandat să se împrumute în trezorerie.

Citește și: Epuizarea fondurilor din PNDL aruncă în aer investițiile locale. Ce spun primarii din Alba, despre impactul deciziei

Guvernul a adoptat, miercurea trecută, ordonanţa de urgenţă prin care unităţile administrativ-teritoriale se pot împrumuta de la Trezoreria statului.

Suma este de 630 milioane lei, iar actul normativ oferă posibilitatea accesării de împrumuturi la dobânzi de 1% până la 1,5%, în funcţie de perioada de rambursare contractată de până la 3 ani şi respectiv de până la 5 ani.

Conform articolului 115 din Constituţia României, ordonanţa de urgenţă intră în vigoare doar după depunea ei pentru dezbatere, în procedură de urgenţă la forul legislativ sesizat, în acest caz Senatul, şi după ce este publicată în Monitorul Oficial.

Dacă nu se află în sesiune Parlamentul, atunci oricare dintre Camere este convocată obligatoriu în 5 zile de la depunerea sau trimiterea actului normativ.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

35 de polițiști locali din Alba Iulia vor fi concediați. Ce restructurări mai face Gabriel Pleșa și câți bani se vor economisi

Publicat

politie locala

Mai mulți angajați ai Primăriei Alba Iulia vor fi concediați în următoarea perioadă. Măsura vine în urma auditului realizat la nivelul Primăriei, audit care a costat 25.000 de euro. 

Mai exact vor fi concediați 35 de polițiști locali și va dispărea postul de director, care acum este vacant. 

În urma reorganizării aparatului Primăriei, prin concedieri și mutări în funcții ierarhic inferioare se va face o economie, de 287.276 euro pe an. 

De asemenea se va renunța la 8 posturi de conducere din cadrul instituției.

Măsura a fost votată, marți 28 septembrie în ședință de Consiliu Local.

Potrivit proiectului care a ajuns pe masa consilierilor locali, înainte de reorganizare în structura Poliției Locale există 178 de posturi, iar ulterior va avea 143.

Modificările sunt propuse cu data de 1 ianuarie 2022.

Direcția Poliția Locală se va transforma în Serviciul Poliția Locală.

În subordinea Serviciului Poliția Locală vor fi:

Biroul de Ordine și liniște publică (cu un șef birou și 36 de posturi de polițiști locali, toate în prezent ocupate).

Biroul Disciplină în construcții afișaj stradal se redenumește Birou Disciplină în construcții, iar funcționarii publici vor fi numiți în cadrul noii structuri redenumite.

Biroul Paza Bunurilor I (45 de posturi de agent de pază și unul de șef birou) și Biroul Paza Bunurilor II (1 șef birou și 40 de agenți de pază) se desființează și se înființează Compartimentul Paza Bunurilor – structură nouă cu 51 de funcții de execuție cu studii generale/medii.

Prin această reorganizare, se desființează și posturile de șef birou și 35 de funcții de agent de pază, din 1 ianuarie, se arată în documentație, dar se mai precizează că funcțiile de agent de pază se redenumesc în agent de securitate și că ulterior se va stabili un regulament de organizare a concursului pentru ocuparea funcțiilor contractuale de agent pază/agent de securitate.

Compartimentul Circulația pe drumurile publice – va fi înființat, cu 16 posturi de execuție (polițist local: doar unul dintre aceste posturi este vacant)

Compartimentul juridic, implementare, O.V., baze de date, evidența persoanelor, corespondență – va fi înființat (cu 9 posturi de execuție/ polițist local și un șofer; doar unul dintre aceste posturi este vacant)

Compartiment Logistic-Armament – va fi înființat (cu 3 posturi de consilier, referent, șofer, toate ocupate)

Compartiment Protecția Mediului Comercial – va fi înființat (cu 8 posturi de polițist local, din care ocupate sunt șapte)

Compartiment Dispecerat, Monitorizare – va fi înființat (cu 7 posturi, unul vacant)

Prin noua structură, sunt desființate Biroul Evidență persoane, intervenție, însoțire (11 posturi), inclusiv funcția de șef birou, care devine consilier superior la compartiment juridic; Biroul Circulație pe drumurile publice (17 posturi) care devine compartiment; Biroul dispecerat (6 posturi) – devine compartiment și cel de instruire/logistică/protecția mediului (15 posturi) ce devine și el compartiment.

Primarul Gabriel Pleșa a transmis un comunicat de presă cu privire la reogranizarea din cadrul Primăriei.

Gabriel Pleșa a împlinit un an la conducerea Primăriei Alba Iulia.

CITEȘTE ȘI: Radiografia unui an cu Gabriel Pleșa la Primăria Alba Iulia: Promisiuni din campania electorală vs. realitatea din teren. SONDAJ

Ce a spus Gabriel Pleșa

”În urma auditului efectuat la nivelul primăriei municipiului Alba Iulia, am putut să ajungem la o serie de concluzii obiective, prin care vom reuși să eficientizăm activitatea instituției, chiar dacă asta va însemna ca unii angajați să își găsească un alt job.

În urma unei prime reorganizări, votată, astăzi, de către Consiliul Local Alba Iulia, vor fi eliminate mai multe posturi de conducere și vor fi desființate astfel mai multe Birouri, urmând ca acestea fie să se transforme în simple compartimente, fie să dispară cu totul.

Economia care se va resimți la bugetul local este de aproximativ 1.419.144 lei/an, urmând ca Primăria Municipiului Alba Iulia să renunțe la 8 posturi de conducere, 5 dintre acestea fiind numai din aparatul de specialitate al primarului.

Cealaltă problemă care rămâne nerezolvată este continuitatea mai multor departamente, unde avem nevoie să formăm urgent profesioniști care să asigure pe mai departe o funcționare normală sau chiar să dinamizăm și mai mult activitatea, în raport cu cetățenii urbei.

Avem foarte multe așteptări de la toți angajații primăriei și ne dorim ca aceștia să înțeleagă faptul că sunt în slujba fiecărui cetățean și că aceștia trebuie tratați cu respect, la fel cum regretăm că unii dintre actualii angajați ne vor părăsi.

Sunt și departamente deficitare, unde avem nevoie de specialiști foarte bine pregătiți care să dea un suflu nou. Tocmai din acest motiv, am propus spre înființare Biroul de Digitalizare, structură prin care ne dorim să angajăm profesioniști care vor ajuta la digitalizarea serviciilor primăriei. Sperăm să rezolvăm acest deficit de personal și să găsim profesioniști adevărați, dornici să îmbunătățească imaginea administrației publice locale.

Cele mai multe reduceri de personal vor fi făcute, este adevărat, la Poliția Locală Alba Iulia.

De altfel, urmează ca Direcția Poliția Locală să se transforme în Serviciul Poliția Locală, urmând ca cele mai multe posturi de conducere să dispară definitiv.

Albaiulienii au nevoie să se simtă siguri pe străzi, să luptăm cu fenomenul infracțiunilor și al violențelor, dar și cu cerșetoria care a invadat de câteva luni bune orașul nostru.

Iar acest lucru se va face având polițiștii locali în stradă și nu prin birouri.

Din Aparatul de Specialitate al Primarului, Direcțiile, Serviciile și Birourile care se vor desființa sau vor fi transformate în Compartimente sunt: Serviciul Baze Sportive și Agrement – se transformă în compartimente; se desființează postul de Șef centru la Centrul Național de Informare și Promovare Turistică;

Din cadrul Poliției Locale, Biroul Circulația pe drumurile publice – devine Compartiment; Biroul Juridic, Implementare P.V, Baze de date, Evidența Persoanelor, Corespondență, din cadrul Politiei Locale – devine Compartiment; Biroul Dispecerat, Monitorizare – devine Compartiment; Biroul Evidența Persoanelor, Intervenție, Însoțire – se desființează”, a declarat Gabriel Pleșa.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

IPJ Alba angajează inginer silvic. Concurs de încadrare directă din sursă externă, pe funcție de ofițer. Condiții

Publicat

sediul IPJ Alba

Pe lista celor 19 posturi scoase de concurs în această perioadă de Inspectoratul de Poliție Județean Alba se află și cel de ofițer, specialitatea „ordine publică – silvicultură”.

Candidații trebuie să aibă pregătire de inginer silvic, iar persoana care va câștiga concursul va fi angajat la Biroul Combaterea Delictelor Silvice din cadrul Serviciului de Ordine Publică.

Vezi și IPJ Alba: 19 posturi scoase la concurs pentru angajări din sursă externă. LISTA și condiții pentru candidați

Înscrierile se fac până în 5 octombrie, inclusiv în zilele nelucrătoare, online. AICI, detalii.

Pentru postul de ofițer, specialitatea „ordine publică – silvicultură” la Biroul Combaterea Delictelor Silvice din cadrul Serviciului de Ordine Publică, persoanele interesate să se înscrie trebuie să aibă studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul de licență/specializarea silvicultură, exploatări forestiere sau studii universitare de licență, ciclul I (în sistem Bologna) în domeniul de licență silvicultură precum și o vechime de doi ani, în specialitatea studiilor.

Concursul va consta  în desfășurarea unei probe de evaluare a performanței fizice, care este eliminatorie și o probă scrisă, constând în rezolvarea unui test-grilă.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Angajări la Poliția Română: Peste 8000 de candidați pe 400 de locuri de ajutor șef de post. În Alba, concurență de 25 pe un loc

Publicat

politie

Peste 8000 de candidați s-au înscris la concursurile pentru cele aproximativ 400 de posturi de ajutor șef de post, disponibile prin încadrare directă, din sursă externă, la Poliția Română.

În județul Alba, sunt înscriși 225 de candidați și sunt scoase la concurs 9 posturi de ajutor de șef de post. Acestea sunt la Meteș, Vințu de Jos, Hopârta, Ponor, Roșia de Secaș, Gârbova, Săsciori, Ohaba și Bucerdea Grânoasă. Concurența ar fi de 25 pe un loc.

Potrivit Poliției Române, la nivel național, 8.161 de candidați s-au înscris la concurs, pentru cele 412 posturi de ajutor șef de post, prin încadrare directă, din sursă externă.

Cei mai mulți candidați s-au înscris în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Ilfov, respectiv 378 de persoane, pe 15 posturi scoase la concurs (25,2 pe un loc – n.r.).

Cei mai mulți candidați pe loc au fost la Inspectoratul de Poliție Județean Gorj, unde s-au înscris 211 candidați, pe 6 posturi scoase la concurs (35 pe un loc – n.r.).

Sunt scoase la concurs prin încadrare directă, din sursă externă, 412 posturi în cadrul inspectoratelor de poliție județene ale Inspectoratului General al Poliției Române.

Calendarul concursului:

11 – 19 octombrie: evaluarea performanței fizice (probă eliminatorie, participă candidații ale căror dosare au fost validate)

23 octombrie: proba scrisă – test grilă.

Numirea candidaţilor declaraţi „admis” se va face în ordinea descrescătoare a notelor finale obţinute.

Probele de concurs

Proba de evaluare a performanței fizice

Evaluarea performanţei fizice are caracter eliminatoriu și se face potrivit normelor şi baremelor specifice prevăzute în anexa nr. 3.1 la Ordinul OMAI nr. 140/2016.

Evaluarea performanţei fizice a candidaţilor constă în parcurgerea în întregime a traseului practic-aplicativ şi a elementelor care îl compun şi abordarea obligatorie a tuturor obstacolelor.

Proba se desfăşoară numai în săli de sport.

Este declarat „promovat” candidatul care îndeplineşte baremul minim de 3’20”.

Rezultatele obţinute se aduc la cunoştinţa candidaţilor, la finalul probei, pe bază de semnătură.

Proba de evaluare a performanţei fizice este probă de concurs eliminatorie, nota la proba fizică nu va intra în calculul notei finale ca medie aritmetică cu nota la „testul grilă”, ci va fi luată în calcul, ca şi criteriu de departajare, doar în caz de egalitate între doi sau mai mulţi candidaţi la „testul grilă”, caz în care va fi declarat „admis” candidatul care a obţinut notă mai mare la proba fizică.

Proba de evaluare a performanţei fizice poate fi contestată o singură dată în termen de 24 de ore de la postarea rezultatelor pe pagina de internet a inspectoratelor de poliție, iar admiterea contestaţiei determină replanificarea candidatului şi susţinerea din nou a probei

Proba scrisă

Proba scrisă va consta într-un test scris, de tip grilă, elaborat de către Comisia Centrală de concurs din cadrul I.G.P.R. din tematica şi bibliografia recomandată, având ca scop verificarea cunoştinţelor de specialitate pe care le au candidaţii.

Numărul de subiecte va fi stabilit de Comisia Centrală de concurs.

Durata de rezolvare a testului este de 3 ore.

Pentru a fi declarat „admis”, candidatul trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

Ora şi locul unde se va desfăşura proba scrisă se vor stabili, în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica acestora prin postarea unui anunţ ulterior pe pagina de internet a inspectoratelor de poliție.

Rezultatul la proba test scris se poate contesta o singură dată în termen de 24 de ore de la afişare, iar contestaţiile se depun pe adresa de e-mail comunicată de inspectoratul de poliție.

Eventualele contestaţii se soluţionează de către comisia constituită în acest scop, în termenul legal.

Nota acordată după soluţionarea contestaţiei la proba scrisă este definitivă.

Candidaţii pot contesta numai notele la propriile lucrări.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Radiografia unui an cu Gabriel Pleșa la Primăria Alba Iulia: Promisiuni din campania electorală vs. realitatea din teren. SONDAJ

Publicat

În noaptea de 27 spre 28 septembrie 2020, Gabriel Pleșa câștiga alături de USR PLUS Primăria Alba Iulia.

A fost momentul când administrația PNL a fost învinsă după 24 de ani de stat la cârma administrației locale. 

Gabriel Pleșa a câștigat pe un val mare de simpatie, de care alesul lui Mircea Hava pentru a duce mai departe rolul de primar, Voicu Paul, nu a avut parte. 

Imediat după aflarea rezultatului, Gabriel Pleșa a izbucnit în lacrimi și i-a dedicat victoria tatălui său, care decedase în 2016.

După lacrimi, a curs și șampanie, însă pe trotuarul din fața sediului USR PLUS.

Șampania a curs ca și promisiunile candidatului Gabriel Pleșa în campania electorală.

În timpul campaniei, Gabriel Pleșa promitea în jur de 1000 de noi locuri de parcare, reformă în administrație, investiții în cultură și sport, ștrand în Alba Iulia, demolarea fostului cinematograf Columna, digitalizarea primăriei, un nou spital, camere video în oraș și tramvaie electrice. 

Evaluează activitatea administrației Pleșa, într-un SONDAJ Alba24.ro, la finalul acestui articol.

A trecut un an de la bătălia politică dintre USR PLUS și PNL, în care noul partid încheia domnia liberalilor în Alba Iulia și din care fostul viceprimar, Gabriel Pleșa, devenea primar din partea USR.

Ce a făcut Gabriel Pleșa într-un an?

Și-a menținut valul de simpatie pe care l-a avut în timpul alegerilor?

A demonstrat că poate conduce administrația locală și în următorii trei ani?

Sunt întrebări la care am căutat răspuns prin prisma acțiunilor pe care acesta le-a făcut alături de Primărie în decursul unui an.

”Reformă” în administrație

La scurt timp după noaptea alegerilor, primarul Pleșa a început angajările în primărie. Flaviu Buta și Bogdan Dogar, doi membri activi de partid în campania lui Pleșa, au devenit consilieri ai primarului.

Cei doi apar în video-ul din momentul în care Pleșa a aflat, în urma numărătorii paralele, că va fi primar.

Pe lângă Buta și Dogar, în video apare și Lucian Pralea, cel care a propus primăriei un moment cu  ”intrarea domnitorului Mihai Viteazul în Cetatea Alba Carolina”.

Angajările în cadrul primăriei continuat, după preluarea mandatului de primar.

VEZI ȘI: Angajări la Primăria Alba Iulia în mandatul lui Gabriel Pleșa. Ce salarii încasează bugetarii care lucrează în proiecte europene

Noul primar a adus și o firmă care a făcut un audit extern, activitate care a costat 25.000 de euro.

În urma auditului, în ședința marți, 28 septembrie, o serie schimbări și mutări de funcții din diverse aparate ale primăriei vor fi votate de consilierii primarului.

CITEȘTE ȘI: Audit extern la Primăria Alba Iulia, de 25.000 de euro: Cei aproape 800 de angajați, evaluați. Care este principala problemă

În mandatul primarului Pleșa a fost angajat și un nou arhitect șef al orașului: Alexandru-Ioan Damian, care a obținut postul după ce a candidat de două ori, singur.

După o vizită de lucru în Austria, primarul a declarat că primăria va avea birou unic pentru cetățeni, ”ca să nu mai bată la 5-10 uși” să le fie rezolvate problemele.

Prezent la aproape orice activitate din oraș

Gabriel Pleșa a fost prezent la aproape orice activitate din oraș.

Fie că vorbim de lansări de carte, evenimente culturale, concerte, evenimente artistice, concursuri de poezii, depunere de coroane de flori la bustul unor scriitori, primarul Pleșa a mers unde a fost chemat.

De fiecare dată a ținut un mic discurs și s-a fotografiat cu cei prezenți.

I-a chemat pe români la Alba Iulia, de 1 Decembrie, deși orașul era în carantină

Pe 30 noiembrie 2020, Alba Iulia era în ultima zi de carantină. Atunci, primarul Pleșa i-a invitat pe români să vină la Alba Iulia pentru a celebra 1 Decembrie.

”Noi ne vom strădui să fim cât mai eleganți, ca și forțele de ordine și poliția locală și să atragem atenția politicos, în așa fel în care cei care vin la Alba Iulia sau albaiulienii să iasă din casă, să se simtă bine de Ziua Națională”, declara atunci Gabriel Pleșa.

CITEȘTE ȘI: VIDEO Primarul din Alba Iulia, în ultima zi de carantină a orașului: Cei care vor să vină la 1 Decembrie vor fi primiți cu drag

Noaptea, CJSU a emis un nou ordin de carantină pentru Alba Iulia. Singurii care l-au ascultat pe primarul Pleșa și au venit la Alba Iulia au fost cei din AUR.

George Simon și Diana Șoșoacă au condus câteva sute membri AUR prin Cetatea Alba Carolina.

Mai mult de atât, nederajați de nimeni și nimic, au pus și un țambal în Poarta a treia.

Sărbători de Crăciun fără luminițe, în pandemie COVID

O acțiune criticată de cetățenii orașului a fost decizia primarului Pleșa de a nu decora orașul de Crăciun cu luminițe și de a investi banii în materiale de protecție anti-COVID.

Singurele decorațiuni au fost cele din Cetatea Alba Carolina.

CITEȘTE ȘI: FOTO-VIDEO: Luminițele de Crăciun s-au aprins oficial în Cetatea Alba Carolina. Decoruri minimaliste, din cauza pandemiei

A rezultat un oraș trist, deja acaparat de pandemia COVID. În schimb, Primăria a investit banii în materiale de protecție necesare celor care luptau în prima linie cu pandemia de COVID.

Transport public: Războiul cu STP, trotinete Lime și autobuze electrice

Sfârșitul lunii februarie și începutul lunii martie au fost marcate de războiul dintre STP și Primăria Alba Iulia. Mai exact, între Primăria Alba Iulia, AIDA-TL și STP se desfășoară un ”război” pentru semnarea noului contract de gestiune a transportului public în Alba Iulia și restul localităților care fac parte din AIDA-TL. Primăria Alba Iulia a rămas singura administrație locală care nu a semnat încă contactul.

Scandalul a culminat cu retragerea gratuităților pentru pensionari, elevi și studenți, pe rutele din Alba Iulia.

CITEȘTE ȘI: Războiul dintre Primăria Alba Iulia și STP: Consilierii Locali l-au mandatat pe Gabriel Pleșa pentru a semna noul contract

În luna februarie, primarul Pleșa anunța că a semnat contractul cu o firmă din Cehia care va aduce în Alba Iulia 13 autobuze electrice, 13 stații de încărcare lentă și 4 stații de încărcare rapidă, în valoare de 34.221.733 lei fără TVA.

Autobuzele fac parte dintr-un proiect mai amplu al primăriei, proiect scris în timpul administrației Hava. În materie de transport public, administrația Pleșa a adus la Alba Iulia trotinetele Lime.

O acțiune bună, însă, într-un oraș în care nu există aproape deloc piste de biciclete, deplasarea cu trotinetele electrice este o adevărată aventură.

A susținut public vaccinarea împotriva COVID

De la apariția vaccinului anti-COVID, primarul Pleșa a susținut vaccinarea și a promovat-o. Primăria Alba Iulia a organizat alături de DSP Alba, la Palatul Principia, o sesiune de vaccinare pe muzică clasică.

CITEȘTE ȘI: LIVE: S-a deschis centrul de vaccinare Drive-Thru din Alba Iulia. Precizările directorului DSP Alba și ale autorităților locale

Mai mulți artiști au întreținut atmosfera, timp în care cetățenii prezenți în Cetatea Alba Carolina erau îndemnați să se vaccineze împotriva virsului.

De asemenea, primăria a paticipat activ la ”Martonul Vaccinării” din parcarea stadionului Cetate.

A promis parcări pe locul ruinei cinematografului Columna, apoi și-a dat seama că nu îl poate dărâma. Problema evacuării locuitorilor din Turturica

Una dintre cele mai mari probleme în Alba Iulia este cea a parcărilor. Prea multe mașini, prea puține parcări.

Printre cele mai importate promisiuni din campania electorală a fost demolarea fostului cinematograf Columna și amenajarea unei parcări.

În primă fază, parcarea urma să fie trasată cu vopsea pe asfalt, apoi în timp să fie construită o parcare etajată.

CITEȘTE ȘI: Fostul cinematograf Columna din Alba Iulia NU POATE FI DEMOLAT. Primăria, obligată să renoveze dărăpănătura din centrul orașului

Cinematograful Columna a fost obținut de administrația de tranziție Voicu de la RADEF, iar actele de preluare au fost clare: clădirea trebuie să își păstreze utilitatea, cea de proiectat filme.

Și în timpul campaniei, dar și după ce a obținut fotoliul de primar, Gabriel Pleșa a susținut că va dărăma clădirea cinematografului, situată în spatele sediului primăriei.

Promisiunea primarului Pleșa din timpul campaniei electorale

Între timp, după ce a obținut fotoliul de primar, Gabriel Pleșa a aflat că nu poate dărăma clădirea și că, mai mult de atât, trebuie să o recondiționeze și să o facă funcțională.

Blocul ”Turturica”

În urmă cu patru ani, pe când Gabriel Pleșa era viceprimar, într-o dimineață de toamnă a început evacuarea celor din blocul G2. Exproprierea a avut titlul ”de utilitate publică”, în vederea construcției unei parcări.

Situația începută în ”administrația Hava” a rămas în aer, iar acum Gabriel Pleșa trebuie să o rezolve. Deși mare parte dintre cei care locuiau au fost evacuați, câteva familii, proprietari au primit din partea primăriei o ofertă de câteva mii de euro pentru acoperișul pe care îl au deasupra capului: un preț aproape simbolic – între 2.800 și 3.200 de euro.

CITEȘTE ȘI: ALBA IULIA Proprietarii din ”Turturica” – și momiți cu prețuri simbolice, și amenințați cu exproprierea. Interpelare la primărie

Mai mulți dintre proprietari au notificat deja primăria că nu acceptă ”dreapta despăgubire” în valoare de până la 3.000 de euro, însă, din punct de vedere al juriștilor, asta nu va opri exproprierea.

Proprietarii au varianta de a se judeca cu primăria, însă pot face asta abia ulterior, din stradă.

A început lucrări de modernizare pe mai multe străzi din oraș și treceri de pietoni. Lucrări de extindere a rețelei de energie electrică

La scurt timp după preluarea mandatului, a început să modernizeze mai multe străzi, precum Alcala de Henares, unde se va introduce apă, mai exact 1060 m de rețea de canalizare.

De asemenea, și pe strada Viilor au început lucrări. Proiectul include lucrări la sistemul rutier, o parcare cu 150 de locuri, iar pe partea stângă a drumului va fi amenajat un spațiu atât pentru pietoni, cât și pentru bicicliști. Valoarea totală a lucrărilor de modernizare este de peste 5,8 milioane de lei.

Au fost începute și lucrări de asfaltare pe strada Carpenului din Pâclișa. Este vorba de aproape 1,5 km de drum, cu o lățime a carosabilului de 6 m și 2 trotuare pietonale de câte 1 metru.

CITEȘTE ȘI: Încep lucrările de modernizare pe strada Viilor din Alba Iulia. 150 de locuri de parcare, trotuar și pistă de biciclete

A început extinderea rețelei de curent electric din cartierul Orizont. Este vorba despre 9,7 km de rețea nouă, o investiție de 1.244.500 lei.

De asemenea, la Primăria Alba Iulia a fost semnat luni, 27 septembrie 2021, un contract de peste 6,3 milioane de lei pentru reabilitarea, modernizarea și extinderea sistemului de iluminat public al municipiului Alba Iulia – cartierul Orizont și localitățile componente, Oarda de Sus, Oarda de Jos, Pâclișa, Micești și Bărăbanț.

Trecerile de pietoni din oraș sunt în plin proces de marcare cu roșu, pentru o vizibilitate mai bună.

Zonă industrială la Alba Iulia – faza pe declarații, promisiuni și certificate de urbanism în scopul elaborării PUZ

În luna august 2021, primarul Pleșa anunța că ”în curând vor fi scoase la licitație 13 loturi pentru investitori”.

În realitate însă, potrivit chiar informațiilor furnizate de primărie, ar putea fi vorba despre ani întregi.

Declarația legată de licitarea celor 13 loturi vine în condițiile în care nici măcar Primăria Alba Iulia nu deține prea multe detalii legate de viitoarea zonă de dezvoltare industrială.

Potrivit unui răspuns al instituției la o solicitare a Alba24.ro, înainte de a concesiona sau vinde parcelele respective, primăria va realiza infrastructura (inclusiv utilitățile). Iar acest lucru este încă departe.

Utilitățile vor fi realizate anterior concesiunii sau vânzării terenurilor.

CITEȘTE ȘI: ALBA IULIA: Zona de dezvoltare economică de pe centura municipiului, un vis îndepărtat. Precizările primăriei legate de termene

Reprezentanții primăriei spun că ”orizontul de timp pentru finalizarea utilităților în zonă este anul 2023”.

Aceștia nu au deocamdată idee despre costurile pe care le implică realizarea infrastructurii tehnice, însă precizează că este vorba despre aproximativ 1.300 de metri liniari de infrastructură de transport și tehnico-edilitară.

Mega-proiectele de mobilitate urbană în faza de plimbare virtuală

Lasate moștenire de vechea administrație, mai multe proiecte din fonduri europene pentru modificarea celor mai importante bulevarde din oraș sunt la stadiul de randări video.

Trei bulevarde principale din oraș (Încoronării, Revoluției 1989 și Republicii), alături de alte cinci străzi, sistematizate în perioada comunistă, după nevoile de trafic de atunci, vor fi modificate radical în privința transportului rutier, dar și a circulației pietonilor și bicicliștilor.

Deși trebuia ca în acest moment utilajele să lucreze, momentan totul este la nivel de documentație.

Proiectul prevede monitorizarea contravențiilor rutiere (trecerea pe culoarea roșie a semaforului sau accesarea benzilor dedicate transportului public urban), introducerea unui sistem de management al traficului asistat de computer și a unui sistem de bike-sharing cu 240 de biciclete electrice, 12 stații de închiriere și realizarea unor stații de încărcare a autovehiculelor electrice.

Prins la mijloc în scandalul gunoaielor – tranziția Polaris RER Vest

Timp de aproape trei luni, Alba Iulia a fost frontul bătăliei dintre cele două firme de colectare a gunoiului: Polaris care este pe picior de plecare și Asocierea RER VEST, care a câștigat contractul de la Galda de Jos.

Cei mai afectați au fost cetățenii. În plină vară, orașul a fost năpădit de gunoaie, în timp în care cele două firme se luptau în declarații și comunicate de presă.

Cetățenii s-au uitat către primarul Pleșa, deși nu era direct implicat. Unii au considerat că e pasiv și că nu intrevine activ în rezolvarea scandalului.

CITEȘTE ȘI: Războiul gunoaielor iscat de tranziția între Polaris și RER VEST: Cum au fost catalogate ca ”ilegale” noile tarife pentru gunoi

De altfel, printre singurele măsuri luate de primărie a fost o amendă de 2.500 de lei dată către Polaris și o serie de declarații ale primarului Pleșa.

Între timp, după ce RER VEST a anunțat că va intra să colecteze gunoiul din 30 noiembrie și Polaris – că va mai activa până la data respectivă, ca prin minune totul a revenit la normal.

Polaris a reînceput să ridice gunoiul din Alba Iulia și, din câte se pare, nici la depozitul de la Galda nu au mai fost probleme.

Evenimente artistice și culturale în Alba Iulia. Reenactment și concerte în Piața Cetății

Primarul Pleșa a continuat evenimentele culturale din Alba Iulia. Trupele de daci și romani au reapărut în fiecare vineri la Alba Iulia și de asemenea administrația Pleșa a păstrat și Garda Austriacă, cu mai multe reprezentații în timpul săptămânii.

Chiar dacă primăvara și vara anului 2021 au fost sub semnul pandemiei COVID, aproape în fiecare weekend, la Alba Iulia au existat manifestări artistice în Piața Cetății.

De la concerte și până la festivalul de film, evenimente au fost.

Festivalul Roman s-a bucurat de un real succes în parteneriat cu primăria, Sărbătoarea Muzicii la Alba Iulia de la jumătatea lunii septembrie, dar și Festivalul de Folk, care s-a desfășurat în Piața Cetății, au fost evenimente ce au scos oamenii din case.

Evenimente sportive și inaugurarea pistei de atletism de pe stadionul Cetate

În Alba Iulia, în ultimele luni au avut loc mai multe evenimente sportive, de la curse de bicicletă, la curse de atletism.

În urmă cu câteva zile, Gabriel Pleșa a inaugurat pista refăcută de pe stadionul Cetate. Un proiect început de fostul său coleg de primărie și adversar în campania electorală, Voicu Paul.

Atunci, la presiunile unor cetățeni, în plină campanie electorală, administrația Voicu a semnat contractul. Voicu nu a mai apucat să inaugureze pista din poziția de primar.

Pe pista refăcută a pășit Gabriel Pleșa care, alături de Gabriela Szabo, a dat startul unei competiții la care au particiat câteva sute de elevi.

Ce mai are de făcut Gabriel Pleșa în următorii trei ani

Dacă stăm să analizăm promisiunile din campania electorală, Gabriel Pleșa are de început foarte multe proiecte.

În linii mari: are de realizat un ștrand la Alba Iulia, de reabilitat stadionul Cetate sau de montat camere de supraveghere prin oraș.

Până acum totul e la stadiul incipient: pentru ștrand se caută arheologi care să facă o cercetare arheologică. La capitolul stadion, Gabriel Pleșa a spus că este pe lista scurtă de investiții și, cel mai probabil, vizează o investiție în echipa de fotbal orașului.

Proiectul pentru supraveghere video a început și primăria vrea să monteze 17 noi camere video de supraveghere în zece locații din municipiu.

De asemenea, a promis digitalizarea primăriei.

Mai mult, a promis un nou spital județean la Alba Iulia sau un pod nou peste Mureș.

Cei care l-au votat pe Gabriel Pleșa mai așteaptă, din partea administrației, 1000 de noi locuri de parcare promise în campania electorală.

Însă, cea mai mare promisiune a candidatului Pleșa, care între timp a devenit primar, a fost cea privind tramvaiele electrice la Alba Iulia.

Rămâne de văzut cum, în următorii trei ani, primarul Gabriel Pleșa va începe implementarea unui proiect privind tramvaie electrice în oraș.

Sondaj

Cum apreciați primul an de mandat administrativ al primarului din Alba Iulia, Gabriel Pleșa?

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate