Connect with us
Publicitate

ABRUD

Primarul din Roșia Montană, despre decizia UNESCO: Se blochează pe termen mediu și lung cea mai mare resursă de aur din Europa


Publicat

Primarul din Roșia Montană, Eugen Furdui, consideră că decizia UNESCO de a include Roșia Montană în patrimoniul mondial nu aduce beneficii nici pentru locuitori, nici pentru țară, potrivit Digi24.ro

„Cu siguranță, în momentul de față, e o decizie defavorabilă pentru comunitate și pentru țară. Dar aceasta este realitatea, nu ne putem opune.

Beneficii, în momentul acesta, nu va aduce comunității, decât greutăți, adică obligativități în plus, în ceea ce privește reconstruirea și renovarea unui imobil.

Aceasta în condițiile în care localitatea a fost grav afectată de inundații și multe case sunt avariate.

Să nu uităm că se blochează pe termen mediu și lung cea mai mare resursă de aur din Europa, care este Roșia Montană” a declarat primarul Furdui.

Furdui spune că decizia este defavorabilă pentru comunitate pentru că restaurarea și modernizarea oricărui imobil inclus în patrimoniul UNESCO „necesită avize speciale și birocrație”.

„Oamenii de aici nu sunt bogați, oamenii din mediul rural au fost obișnuiți să-și repare imobilul cum au putut”, a adăugat el.

„Alte beneficii, în afară de a facilita vizitarea sitului Roșia Montană, nu le vedem în momentul de față”, a mai spus Furdui.

Primarul adaugă că mare parte din comunitate nu-și dorea introducerea în patrimoniul UNESCO, așa cum a fost făcut proiectul, și că ar fi trebuit incluse doar siturile istorice.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

BLAJ

Dotări pentru noua creșă din Blaj, amenajată în locul unei foste grădinițe. Mobilier, materiale didactice și echipamente

Publicat

Primăria Blaj cumpără dotări de peste 540.000 de lei pentru noua creșă de pe strada Eroilor din municipiu. Reamintim faptul că fosta grădiniță de pe strada Eroilor din Blaj este în prezent transformată în creșă, prin lucrări de extindere, reabilitare și dotare. Creșa va începe să funcționeze în luna mai 2022 și va găzdui 80 de copii cu vârste cuprinse între 0 și 3 ani.

Primăria Blaj a lansat vineri, 17 septembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru achiziția de dotări pentru obiectivul de investiție „Extindere și dotare creșă la nivelul municipiului Blaj”.

Valoarea totală estimată este de 541.886,65 lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, obiectivul general al proiectului îl reprezintă schimbarea destinației unei clădiri din grădiniță în creșă prin lucrări de extindere, reabilitare și dotarea adecvată necesităților învățământului anteprescolar în vederea creșterii accesului, calității și atractivității educației pentru copiii din cadrul municipiului Blaj.

Licitația are ca obiect achiziționarea dotărilor (mobilier, jaluzele, echipamente IT, electronice, electrocasnice și active necorporale, materiale didactice, echipamente pentru bucătărie, echipamente izolator, plastice și lenjerie) pentru a dota creșa modernizată din cadrul proiectului.

Obiectivul specific la care contribuie furnizarea produselor:

  • Schimbarea destinației unei clădiri din grădiniță în creșă și dotarea corespunzătoare a acesteia ce constă în creșterea numărului de dotari achiziționate de la 0 dotări/echipamente la 125 dotări/echipamente în termen de 25 de luni de la semnarea contractului de finanțare.
  • Extinderea creșei de la o suprafață desfășurată existentă de 1.083,00 mp la o suprafață desfășurată propusă de 1.587,74 mp în termen de 25 de luni de la semnarea contractului de finanțare.
  • Adaptarea corespunzătoare a clădirii în care va funcționa creșa în vederea asigurării accesibilității și mobilității persoanelor cu dizabilități în cadrul creșei prin realizare rampă de acces, montare bare de sprijin, achiziționarea unui număr de 10 plăcuțe Braille în termen de 25 de luni de la semnarea contractului de finanțare.
Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: Toate paturile ATI pentru pacienți COVID sunt ocupate. Care este situația din județ

Publicat

Toate paturile ATI pentru pacienți COVID sunt ocupate în județul Alba, potrivit datelor transmise de Direcția de Sănătate Publică, pentru Alba24.ro.

Luni au fost transferați 9 pacienți de la spitalul județean, la spitalul din Aiud, iar marți vor fi transportați alți cinci pacienți.

La spitalul din Aiud sunt 14 paturi ATI și de terapie acută. La spitalul din Blaj sunt două paturi de terapie intermediară, iar la spitalul județean, alte două.

Potrivit directorului DSP Alba, Alexandru Sinea, în caz de nevoie, poate fi suplimentată capacitatea la spitalul din Aiud. Acolo sunt detașați doi medici anesteziști, de la alte spitale din județ.

De asemenea, la unitatea din Aiud vor fi asigurate gărzi de către toți medicii anesteziști operaționali din județ, prin rotație.

Numărul persoanelor spitalizate din cauza COVID-19 în spitalele din Alba a crescut de peste 7 ori faţă de acum aproape două săptămâni.

Vezi și ALBA: Numărul pacienților COVID internați în spitale, de șapte ori mai mare față de acum 2 săptămâni

Dacă în 8 septembrie erau internaţi în Alba 19 bolnavi de COVID-19, dintre care 2 la ATI, luni, 20 septembrie, la 138, din care 18 la ATI.

În condițiile în care cazurile se înmulțesc de la o zi la alta, începe să fie resimțită din nou criza de personal la nivelul unităților sanitare din județ și din țară.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Pontaj pe cartelă din toamna asta, la Primăria Alba Iulia. Angajații instituției nu vor mai putea întârzia sau lipsi la serviciu

Publicat

De la 1 noiembrie Primăria Alba Iulia va renunța la condica de prezență pentru angajați. Verificarea programului de lucru al acestora se va face cu ajutorul unui sistem de pontaj electronic cu cartele, ce va începe să fie testat de la începutul lunii octombrie. 

Primăria Alba Iulia a cumpărat luni, 20 septembrie, mai multe componente necesare implementării unui sistem pentru pontaj electronic al angajaților instituției. Este vorba despre abonamente lunare pentru o aplicație de pontaj și două kit-uri de pontaj electronic, compuse dintr-un mini PC și un cititor de cartele RFID. 

Reprezentanții instituției au precizat pentru Alba24.ro că în jurul datei de 1 octombrie va începe testarea sistemului și încărcarea bazei de date, iar din 1 noiembrie se va renunța la condica de prezență.

Valorea componentelor este de 3.100 de lei. Achiziția a fost făcută prin cumpărare directă pe platforma Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP), ofertantul fiind Electronista SRL din Alba Iulia.

În viitorul apropiat, angajații Primăriei Alba Iulia vor mai avea acces în clădirea instituției doar pe baza unui card de pontaj. Mai exact, fiecare angajat va primi un card pe care îl va scana dimineața când ajunge la muncă, în momentul în care iese în pauză și automat când i se va termina programul de lucru și va părăsi clădirea.

Potrivit descrierii publicate pe SEAP, fiecare abonament lunar oferă posibilitatea introducerii unui număr de până la 200 angajați/utilizatori/responsabili. Acest abonament include suportul tehnic pentru aplicație, telefonic, pe email sau prin intermediul chat-ului din aplicație.

KIT-ul de pontaj electronic va cuprinde:

  • mini PC X8S, Quad-Core 1.84 GHz, 2 GB Full HD 1080P Windows 10 + Android 4.4
  • cititor cartele RFID

Reamintim faptul că în 15 februarie, Primăria a lansat o licitație publică pentru achiziția a 1 .000 de carduri și a unei imprimante pentru carduri, iar pentru aceastea a alocat un buget de 12.000 de lei.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: Numărul pacienților COVID internați în spitale, de șapte ori mai mare față de acum 2 săptămâni

Publicat

pat spital

Numărul persoanelor spitalizate din cauza COVID-19 în spitalele din Alba a crescut de peste 7 ori faţă de acum aproape două săptămâni.

Dacă în 8 septembrie erau internaţi în Alba 19 bolnavi de COVID-19, dintre care 2 la ATI, luni, 20 septembrie, numărul acestora a ajuns, potrivit directorului executiv al DSP, Alexandru Sinea, la 138, din care 18 la ATI.

Vezi și GRAFIC: Evoluția numărului de pacienți internați la ATI, în ultimele 14 zile. Doar 19 paturi libere mai există la nivel național

Acesta a precizat că sunt ocupate toate paturile ATI şi pentru terapie acută, respectiv 14 la Aiud şi câte două la Blaj şi Alba Iulia.

Alexandru Sinea a precizat că, în caz de nevoie, ar putea fi suplimentat numărul paturilor de la ATI, pentru a asigura astfel tuturor pacienţilor acces la serviciile de sănătate necesare, dar că principala problemă este cea cauzată de numărul insuficient de medici ATI.

Luni, în Alba erau internaţi în total 138 de bolnavi de COVID-19:

  • 34 la Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia (Secţia Infecţioase)
  • 17 la Spitalul Municipal Blaj
  • 14 la Spitalul Orăşenesc Cugir
  • 13 la Spitalul Orăşenesc Abrud
  • 12 la spitalul din Câmpeni
  • 12 la Spitalul TBC Aiud
  • 10 la Spitalul Municipal Aiud
  • 8 la Spitalul Municipal Sebeş.

Acestora li se adaugă cele 18 persoane spitalizate la ATI în Aiud, Alba Iulia şi Blaj, a adăugat directorul executiv al DSP Alba.

Citește și ALBA: 32 de cazuri COVID confirmate în ultimele 24 de ore. Localitățile de unde provin persoanele infectate. Situația pe județ

Datele au fost transmise luni, de către Direcţia de Sănătate Publică (DSP) Alba, la solicitarea Agerpres.

De la începutul pandemiei, în martie anul trecut, în Alba au fost depistate cu COVID-19 22.150 de persoane, după efectuarea a 255.822 de teste. Au fost declarate vindecate 20.717 persoane, iar 682 au decedat.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate