Eveniment
Pro Infrastructură: Mulți șoferi merg pe contrasens pe autostradă în mod conștient, nu din neatenție. Avertismentul asociației
Asociația Pro Infrastructură atrage atenția cu privire la un fenomen apărut pe autostrăzile din România: șoferii care se deplasează pe contrasens.
Reprezentanții asociației consideră că o parte dintre aceștia o fac intenționat, după ce greșesc intrarea: în loc să continue până la prima ieșire, ”întorc pur și simplu vehiculul și pornesc în sens opus”.
Aceștia identifică și alte cauze care îi aduc pe șofei în această situație: lipsa proiectării orientate pe șofer a drumurilor și semnalizării lor, lipsa testelor cu șoferi a indicatoarelor de orientare duce la proiectare incoerenta a nodurilor și semnalizării.
Postarea celor de la Asociația Pro Infrastrutură:
”Circulația pe contrasens pe autostradă nu este un fenomen specific românesc: mulți șoferi ajung din greșeală în această situație chiar și în Germania sau SUA.
Din păcate investigarea acestor incidente în România relevă o concluzie îngrijorătoare: mulți români ajung pe contrasens perfect constient, nu din neatentie, după ce au intrat pe autostradă legal dar nu în direcția în care doreau să se deplaseze.
Pentru a corecta această situație întorc pur și simplu vehiculul și pornesc în sens opus!
Pericolul de ciocnire frontală cu consecințe fatale e cu atât mai mare cu cât, după întoaarcere, mulți dintre ei aleg să circule pe contrasens pe cea mai rapidă bandă a autostrăzii, că doar ei sunt obișnuiți să circule pe dreapta, adică stânga celor care circulă corect!
Și asta nu e tot: ca să scape cât mai repede din această situație, circulă cu viteză mare! Așa s-a întâmplat și în recentul incident din nodul Turda, unde un cetățean a condus câțiva kilometri pe contrasens pe A3 spre Gilău. Câțiva șoferi au reușit să-l evite în ultimul moment.
Detalii aici: VIDEO UPDATE La un pas de tragedie. Mașină pe contrasens pe Autostrada A3 în zona Turda, la un pas să provoace un accident
Nu s-a născut încă șoferul care să nu fi ratat vreodata o ieșire sau intrare de autostradă, i se poate întâmpla oricui.
În asftel de cazuri, continuați până la prima ieșire și orientați-vă după ce ați ieșit de pe autostradă. Ca să evitați astfel de incidente, consultați harta de a porni la drum și planificați cu atenție deplasarea în nodurile mai complicate (cum e nodul Turda și viitorul nod Sebeș), chiar dacă aveți GPS.
Nu opriți și nu întoarceti pe autostradă, e pericol de moarte!
La prima vedere autoritățile nu au ce face ca să evite astfel de cazuri, că doar nu putem lua măsuri pentru fiecare șofer care încalcă legea în mod grosolan.
Dar acești șoferi pun viețile altora în pericol, și e destul loc de mai bine în semnalizarea nodurilor rutiere și intersecțiilor din țară.
Cerem așadar CNAIR să revizuiască semnalizarea rutieră în noduri, în colaborare cu societatea civilă.
Cerem de asemenea Ministerului Transporturilor să colaboreze cu Ministerul de Interne care a investigat aceste incidente și să publice o situație a nodurilor în care au avut loc astfel de incidente, orelor din zi, vârstele șoferilor, și alte informații relevante.
Este important ca societatea să înțeleagă magnitudinea și gravitatea acestui fenomen. Lipsa proiectării orientate pe șofer a drumurilor și semnalizării lor, lipsa testelor cu șoferi a indicatoarelor de orientare duce la proiectare incoerenta a nodurilor și semnalizării.
Ideal ar fi ca toate nodurile să fie testate înainte de a fi construite, folosind de exemplu focus-grupuri sau realitate virtuală. Este necesară și o campanie de sensibilizare a publicului la consecințele circulației pe contrasens pe autostrăzi” se arată în postarea celor de la Pro Infrastructură.
Sursă și foto: Asociația Pro Infrastructură
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News