Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Probleme de funcționare a platformei de sănătate PIAS. Precizările CNAS: serviciile acordate pot fi înregistrate off-line

Publicat

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a anunțat miercuri că furnizorii în contract cu casele de asigurări de sănătate pot înregistra serviciile acordate şi în modul off-line. Precizările vin în contextul în care în ultimele zile Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a înregistrat unele disfuncţionalităţi, acestea nefiind rezolvate încă.

Potrivit unui comunicat, disfuncţionalităţile platformei informatice nu au fost rezolvate în totalitate, astfel că şi miercuri există situaţii în care la accesarea platformei de către furnizori se mai înregistrează erori de conectare.

„Ne cerem scuze pacienţilor şi furnizorilor pentru problemele întâmpinate în accesarea sistemului informatic al asigurărilor de sănătate.

Vom întreprinde toate demersurile necesare pentru rezolvarea acestei situaţii. Din păcate, cu toate eforturile depuse de echipa CNAS, astfel de probleme mai pot apărea până la retehnologizarea şi redimensionarea sistemului”, a declarat Adela Cojan, preşedintele CNAS, citată în comunicat.

Sistemul informatic, subdimensionat și cu tehnologii învechite

Conform aceleiaşi surse, sistemul informatic al asigurărilor sociale de sănătate este subdimensionat şi construit pe tehnologii şi echipamente învechite.

CNAS aminteşte că a iniţiat un proiect pentru redimensionarea şi retehnologizarea sistemului informatic, care va fi realizat cu fonduri din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

„Până la implementarea proiectelor de redimensionare şi retehnologizare a întregii platforme informatice, sistemul de stocare şi prelucrare a datelor va fi extins astfel încât să putem îmbunătăţi timpii operaţionali”, se arată în comunicat.

CNAS recomandă furnizorilor de servicii medicale ca, în conformitate cu prevederile legale, până la remedierea disfuncţionalităţilor să înregistreze serviciile prestate în modul off-line.

Totodată, CNAS menţionează că urmează ca prin Ordin al Preşedintelui CNAS să fie stabilită procedura de raportare în PIAS a serviciilor acordate off-line în această perioadă, a celor acordate off-line anterior producerii disfuncţionalităţii, care aveau termen de raportare în această perioadă, precum şi a serviciilor acordate off-line în luna iunie 2023 care nu au putut fi raportate în termenul legal de 72 de ore.

sursă: Agerpres

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax