Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Producătorul Eduard Schneider din Sebeș va colabora cu echipa realizatoare a filmului despre viața lui Carl Filtsch. Filmările încep în aprilie


Publicat

Filmul despre viața muzicianului din Sebeș, care a zguduit întreaga Europă și pe cei mai mari compozitori la începutul secolului XIX, Carl Filtsch, face primii pași înspre realizare la începutul anului 2015, cel mai probabil în luna aprilie. Din echipa care va realiza filmul va face parte și producătorul și videograful din Sebeș, Eduard Schneider, ca operator al celei de-a doua camere de filmare.

Citiți și: Povestea lui Carl Filtsch, copilul din Sebeș care i-a impresionat pe titanii muzicii secolului XIX, în curând pe marile ecrane. Filmările încep în 2015

Proiectul filmului:

Povestea uimitoare a unui copil genial. Carl își dăruiește întreaga energie muzicii. Susținătorii săi așteaptă tot mai mult de la el. Un singur om observă că organismul lui firav nu poate ține pasul cu marele lui spirit. Este oare prea târziu pentru a-i schimba destinul?

Scenariul:

O poveste captivanta. Scenariul filmului, scris de Brigitte Drodtloff, este susținut de Asociația Germană pentru Promovarea Filmului (Filmförderungsanstalt FFA) din Berlin. Scenariul se bazează pe cercetări personale și reconstruiește pe baza mai multor biografii și documente istorice o poveste captivantă, care va fi transpusă în film într-o notă de interpretare personală. .

Povestea, pe scurt

Joseph este un tânăr în vârstă de 24 de ani, atractiv și ambițios. Jeanette, la fel de tânără și foarte frumoasă, este căsătorită cu contele Bánffy, care este ceva mai în vârstă. O iubire interzisă dar care nu poate fi oprită.

Joseph descoperă în Carl, fratele lui mai tânăr cu 17 ani, un talent deosebit pentru pian. Contele Bánffy și soția lui se angajează să promoveze cariera micului Carl – și astfel Joseph are șansa de a se apropia de Jeanette.

De acum, micul Carl va fi învățat și îndrumat de către cei mai buni profesori de muzică ai timpului. Prin persistența talentului și prin farmecul lui deosebit, Carl avansează pe drumul spre celebritate la curtea împăratului austriac și este pe cale de a deveni cel mai iubit pianist din Europa, în timp ce mentorul său, ambițiosul conte Bánffy, urcă  scara ierarhiei. Pentru iubirea oarbă dintre Joseph și Jeanette însă, nu mai există limite – și, la apogeul faimei lui Carl, dragostea lor interzisă este demascată. Scandalul este iminent, iar cariera tânărului geniu ardelean Carl este periclitată. Din acest moment, interesele politice, presiunea financiară și intrigile însoțesc turneele pline de succes și consum uriaș ale tânărului geniu.

Carl reușește să aducă muzica lui Chopin la Curtea Regală Britanică și i se prezice un viitor grandios, un “al doilea Mozart”. În timp ce Joseph este sfâțiat între responsabilitatea lui pentru Carl și iubirea pentru Janette, iar contele Bánffy își vede de interesele lui, nimeni nu observă că micul Carl, acest pianist și compozitor extrem de talentat dar firav, nu mai face față ritmului trepidant de zi cu zi. Este o cursă contra cronometru dar nici Joseph sau Jeanette și nici familia, prietenii sau admiratorii nu vor putea să-l salveze pe Carl…

Cu două săptămâni înainte de a împlini 15 ani, tânărul care a atins ca nimeni altul inimile semenilor săi, se stinge. Joseph este distrus, a eșuat în responsabilitea sa. Acum el mai are un singur țel: să dea acestei tragedii un sens, pentru a păstra amintirea fratelui său. Muzica lui Carl Filtsch trăiește mai departe și impresionează pe oricine o ascultă.

Echipa

Brigitte Drodtloff – scenariul si regia

Brigitte Drodtloff provine dintr-o familie din Ardeal. La vârsta de zece ani ea era deja cunoscută în massmedia: timp de șapte ani a prezentat în limba germană emisiunile pentru copii în cadrul Televiziunii Române și a absolvit ulterior cursurile renumitei Facultăți de Film, Teatru și Televiziune din București.

După ce s-a stabilit în Germania, Brigitte Drodtloff a lucrat cu succes ca autoare de scenarii, ca regizoare de teatru (ex.”Hoții” de Friedrich Schiller, care s-a bucurat de un succes enorm în Sibiu), dramaturg, producatoare și manager pentru evenimente culturale internaționale.

“Omul”, utimul film de scurt metraj, scris, regizat și produs de Brigitte Drodtloff a fost onorat de către Organizația Germană pentru Evaluarea Filmelor cu predicatul “deosebit de valoros” și va fi prezentat în premieră la Festivalul de Film din Hof/Germania.

Sabin Tambrea

Pentru rolul lui Joseph, fratele lui Carl

Sabin s-a născut în Ardeal și a beneficiat de instruire muzicală pentru vioară, violă și pian.

A absolvit studiile de actorie în 2010 la Facultatea de Actorie “Ernst Busch” în Berlin, unde este încă din 2008 membru al “Ansamblului Berlinez” sub conducerea lui Claus Peymann.

În 2011 a jucat rolul titular în “Ludwig II”, o producție cinematografică de Peter Sehr și Marie Noelle, pentru care a fost distins cu Premiul Bavarez de Film pentru cel mai bun tânăr talent și a fost nominalizat ca cel mai bun actor într-un rol principal pentru Premiul German de Film.

Peter Szaunig – Consultanta muzicala

Pentru consultanța muzicală privind moștenirea muzicală a lui Carl Filtsch am apelat la cunoscutul pianist, muzicolog și biograf Peter Szaunig – care, de altfel, este și inițiatorul și co-fondatorul Festivalului Internațional Carl Filtsch din Sibiu.

Anne Nikitin – Muzica filmului

Coloana sonoră a filmului va fi compusă de Anne Nikitin – o muziciană care a fost deja premiată pentru nota deosebită pe care a conferit-o multor filme documentare, scurtmetraje, thrillere și comedii. Pentru lungmetrajul “Impostorul” (The Imposter), Anne Nikitin a fost onorată cu premiul BAFTA.

Frank Glencairn – cameră

Frank Glencairn lucreaza din 1997 în industria cinematografică și de televiziune, inițial în domeniul de efecte speciale și montaj, ulterior în calitate de cameramann, senior editor și regizor pentru filme comerciale. Din 2007 el lucrează ca freelancer în domeniul cinematografiei și este un artist independent recunoscut și onorat cu mai multe premii – ultima distincție fiind renumitul “REMI Gold Award” de la Worldfest Film Festival din Houston/Texas. Pentru filmul “Omul” de Brigitte Drodtloff, Frank Glencairn a asigurat camera, montajul și colorgrading-ul.

Citește și: DOCUMENTAR: 35 de OAMENI care te fac să fii MÂNDRU că ești din județul Alba. Eroi, savanți, scriitori, muzicieni sau actori



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

OMS: Numărul de noi cazuri de Covid-19 creşte din nou în Europa, după o lună și jumătate în care a scăzut ”promițător”

Publicat

Numărul cazurilor noi de infecție cu coronavirus crește în Europa după șase săptămâni de declin, potrivit conducerii regionale a Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii. Numai săptămâna trecută s-au înregistrat peste un milion de cazuri noi de Covid-19.

După șase săptămâni de declin, numărul persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2 a început din nou să crească au anunțat joi reprezentanții Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), potrivit Agerpres, care citează AFP şi Reuters.

„Constatăm o recrudescenţă în Europa Centrală şi de Est. Noile cazuri cresc, de asemenea, în mai multe ţări din Europa de Vest, unde ratele erau deja ridicate”, a declarat directorul OMS pentru Europa, Hans Kluge, în cadrul unei conferinţe de presă.

Săptămâna trecută, noile cazuri de Covid-19 în Europa au crescut cu 9%, până la puţin peste un milion, potrivit biroului regional al OMS.

„Acest lucru pune capăt unei scăderi promiţătoare observate timp de şase săptămâni a noilor cazuri, mai mult de jumătate din regiunea noastră înregistrând un număr din ce în ce mai mare de noi infectări”, a mai spus Hans Kluge.

OMS Europa: „Accelerați vaccinarea!”

Oficialul OMS a estimat că europenii trebuie să „revină la elementele de bază” pentru a lupta împotriva coronavirusului şi a variantelor sale, folosind instrumentele în vigoare şi accelerând vaccinarea.

Din cele 53 de ţări din regiunea europeană a OMS, 45 şi-au început campania de vaccinare.

Conform datelor oficiale compilate de AFP, în Uniunea Europeană, 2,6% din populaţie a primit două doze din unul dintre vaccinurile împotriva Covid-19 şi 5,4% au primit cel puţin o doză.

Date recente despre vaccinările împotriva Covid-19 cu Pfizer/BioNTech şi AstraZeneca sunt încurajatoare, a declarat la rândul său consilierul regional european pentru OMS, Siddhartha Datta.

Datele pot determina OMS să revizuiască recomandările privind intervalele între prima şi a doua doză de vaccin, a mai spus Siddhartha Datta.

Sursa: Agerpres

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Câlnic a cumpărat coșuri de gunoi invizibile. Achiziții nejustificate, descoperite de inspectorii Curții de Conturi

Publicat

Un raport al Curții de Conturi Alba a descoperit o serie de cheltuieli nejustificate la Primăria Câlnic. Spre exemplu, administrația locală a plătiti 33.000 de lei pe coșuri de gunoi stradale care nu au fost găsite la inspecția în teren. 

De asemenea, aproape 100.000 de lei au fost cheltuiți pe materiale de curățenie cumpărate fără respectarea legii achizițiilor publice.

Inspectorii Curții de Conturi au descoperit și alte nereguli, legate de plata unor servicii pentru utilajele instituției și de achiziția unor plăcuțe cu numere pentru case.

Precizări din raportul Curții de Conturi Alba:

”Au fost majorate nelegal cheltuielile materiale la U.A.T.C. Câlnic cu suma de 33.000 lei, prin acceptarea la plată şi decontarea efectivă în perioada 2017-2018 a unor coşuri de gunoi stradale care nu au fost identificate la inspecţia în teren efectuată în timpul auditului.

Entitatea auditată nu a aplicat prevederile legale privind achiziţiile publice, nu a recepţionat obiectele de inventar facturate şi nu a distribuit bunurile în cauză, potrivit scopului achiziţiei.

Totodată, Camera de Conturi Alba a stabilit că a fost făcută plata nejustificată a unor materiale de curăţenie (soluţie pentru pardoseli, pastile dezinfectante) în sumă de 97.000 lei, în condiţiile în care aceste materiale au fost achiziţionate fără aplicarea reglementărilor legale privind achiziţiile publice, nu au fost recepţionate, nu au fost date în consum, fiind în fapt trecute direct pe cheltuieli în momentul achiziţiei, abatere identificată la U.A.T.C. Câlnic.

Tot aici s-a făcut plata nelegală a unor materiale (plăcuţe numere pentru case) în sumă de 24.000 lei, în condiţiile în care achiziţionarea acestora s-a realizat fără aprobarea consiliului local, într-o cantitate mai mare decât cea necesară, fără aplicarea prevederilor legale privind achiziţiile publice, fără a fi recepţionate, fiind trecute direct pe cheltuieli în momentul achiziţiei şi fără a fi distribuite locuitorilor comunei care deţin imobile.

Plata nejustificată a unor servicii – conducător auto, în sumă de 18 mii lei, pentru utilajele din dotarea entității auditate, facturate de prestator și pentru care nu există documente care să justifice prestarea acestor servicii, abatere identificată la U.A.T.C. Câlnic.”

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Trei elicoptere echipate pentru căutare și salvare în condiții dificile, inclusiv în zone montane, au intrat în dotarea SMURD

Publicat

Trei elicoptere Airbus de tip H135, dotate pentru misiuni aero-medicale, achiziționate cu fonduri europene, au intrat astăzi în dotarea Inspectoratul General de Aviație al Ministerului de Interne și vor fi folosite de SMURD.

Elicopterele de ultimă generație sunt echipate pentru misiuni medicale, dar și pentru cele de căutare-salvare, inclusiv în zonele de munte greu accesibile, fiind dotate cu troliu, potrivit reprezentanților Ministrului Afacerilor Interne.

„De acum, vom putea interveni mai repede pentru a-i ajuta pe cei aflați în pericol, pe o zonă mai largă cu mai multe aeronave”, a transmis ministrul de Interne, Lucian Bode, pe Facebook.

În total, șase elicoptere au fost achiziționate prin Proiectul VIZIUNE 2020 din Programul Operațional Infrastructură Mare, gestionat de Departamentul pentru Situații de Urgență, urmând să mai fie livrate trei.

Foto: Facebook

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Aiud: Concurs pentru două posturi de director executiv și de inspector. Calendar și condiții pentru candidați

Publicat

primaria aiud

Primăria Municipiului Aiud organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nederminată a două posturi. Este vorba despre un post de director executiv al Direcției Economice din cadrul aparatului de specialitate al primarului și un post de inspector, clasa I, grad profesional principal în cadrul Direcției Economice, Compartiment Impozite și taxe locale persoane fizice din cadrul aparatului de specialitate al primarului.

Ambele concursuri sunt organizate la sediul instituției din str. Cuza Vodă, nr. 1, în baza art. II din Legea nr.203/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Postul de director executiv al Direcției Economice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud

Condiţiile de participare la concurs pentru postul de director executiv al Direcției Economice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de știință: științe economice;

– absolvenți cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

– vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 7 ani.

Candidații trebuie să îndeplinească condiţiile de ocupare a unei funcții publice, prevăzute la art. 465 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Durata timpului de muncă pentru funcția publică de director executiv este de 8h/zi, respectiv 40h/săptămână, reprezentând durată normală a timpului de muncă.

Condiţiile de desfăşurare a concursului:

– Proba scrisă: 05.04.2021, ora 11:00 – sediul Primăriei Municipiului Aiud, sala Ion I.C.Brătianu;

– Interviul: se va susţine într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise;

– Dosarele de înscriere la concurs se depun în perioada 04.03.2021 – 23.03.2021 (ora 16:00), la Biroul Resurse Umane, Control Intern din cadrul Primăriei Municipiului Aiud.

Condiţiile de participare şi condiţiile de desfăşurare a concursului, bibliografia, tematica, atribuțiile stabilite în fișa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului se afişează la sediul Primăriei Municipiului Aiud şi pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Relații suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Aiud, situată în Aiud, str. Cuza Vodă, nr. 1, număr de telefon 0258 861 310, interior 1013/fax 0258 861280, e-mail: resurse@aiud.ro, persoana de contact: Cipcigan Patricia Tatiana, șef birou al Biroului Resurse Umane, Control Intern, precum și de pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Postul de inspector, clasa I, grad profesional principal în cadrul Direcției Economice, Compartiment Impozite și taxe locale persoane fizice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud

Durata timpului de muncă pentru funcția publică de inspector, clasa I, grad profesional principal este de 8h/zi, respectiv 40h/săptămână, respectiv durată normală a timpului de muncă.

Candidații trebuie să îndeplinească condiţiile de ocupare a unei funcții publice, prevăzute la art. 465 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Condițiile de participare la concurs pentru postul de inspector, clasa I, grad profesional principal în cadrul Direcției Economice, Compartiment Impozite și taxe locale persoane fizice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de știință: științe economice;

– vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani.

Condiţiile de desfăşurare a concursului:

– Proba scrisă: 06.04.2021, ora 11:00 – sediul Primăriei Municipiului Aiud, sala Ion I.C.Brătianu;

– Interviul: se va susţine într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise;

– Dosarele de înscriere la concurs se depun în perioada 04.03.2021 – 23.03.2021 (ora 16:00), la sediul Primăriei Municipiului Aiud.

Condiţiile de participare şi condiţiile de desfășurare a concursului, bibliografia, tematica, atribuțiile stabilite în fișa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului se afişează la sediul Primăriei Municipiului Aiud şi pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Relații suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Aiud, situată în Aiud, str. Cuza Vodă, nr. 1, număr de telefon 0258 861 310, interior 1013/fax 0258 861280, e-mail: resurse@aiud.ro, persoana de contact: Dancea Stînea Anamaria, consilier în cadrul Biroului Resurse Umane, Control Intern, precum și de pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate