Actualitate
Protecţia Consumatorului Alba a retras de la comercializare produse de aproape 20.000 de lei. Amenzile au depăşit suma de 100.000 de lei
Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba a dispus oprirea temporară sau definitivă de la comercializare a unor produse neconforme în valoare totală de aproape 20.000 de lei. În luna mai, 51 de consumatori nemulţumiţi de prestarea serviciilor anumitor societăţi comerciale au apelat la CJPC. Tot în aceeaşi lună au fost desfăşurate 221 acţiuni de control şi date amenzi de peste 100.000 de lei.
Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba a desfăşurat, în luna mai, 221 acţiuni de control, atât în mediul urban cât şi în mediul rural, în urma cărora s-au întocmit 91 procese verbale de constatare a contravenţiei, 124 procese verbale de constatare și 6 procese verbale de distrugere.
Cele 91 procese verbale de constatare a contravenţiei s-au încheiat la produse alimentare (46), produse nealimentare (28), servicii alimentare (2), servicii nealimentare (6) și alte segmente (9).
Totalul sancţiunilor aplicate în perioada menţionată prin procesele verbale de constatare a contravenţiei este în număr de 106 din care 53 avertismente şi 42 amenzi contravenţionale în valoare de 105.000 lei. Totalul vărsămintelor la buget (încasate operativ şi executări silite) este în valoare de 19.500 lei.
Valoarea totală a produselor şi serviciilor neconforme controlate este de 22.887,59 lei, din care extracomunitare în valoare de 13.890 lei.
Pentru deficienţele constatare s-au dispus măsuri de oprire temporară sau definitivă de la comercializare a produselor constatate cu abateri precum şi opriri temporare de la prestarea serviciilor şi s-au stabilit măsuri specifice de remediere a deficienţelor constatate.
Valoarea totală a produselor cu abateri oprite temporar de la comercializare este de 16.097,72 lei iar valoarea celor oprite definitiv de la comercializare este de 2.080,69 lei, pentru care s-au întocmit procese verbale de distrugere sau de retragere de la comercializare.
În cursul lunii mai s-au înregistrat un număr de 51 de reclamaţii și au fost cercetate un număr de 48 de reclamații, din care 9 au fost închise cu rezolvare amiabilă, 7 concluzionate ca fiind întemeiate, 24 neîntemeiate, 3 redirecţionate, 2 retrase, 3 nesoluţionabilă.
Contravaloarea achitată de care au beneficiat consumatorii care au reclamat produse sau servicii este de 474,99 lei.
Acţiunile de control tematice desfășurate în această perioadă au avut ca obiect verificarea respectării prevederilor legale în domeniul protecţiei consumatorilor în cadrul vânzărilor cu preţ redus.
De asemenea, alte acţiuni de control proprii au fost derulate în unităţi de alimentaţie publică şi magazine alimentare sau pentru verificarea respectării OUG 96/2002 privind acordarea de produse lactate şi de panificaţie pentru elevii din învăţământul primar şi gimnazial, pentru verificarea modului de respectare a legislației de comercializare, prezentare şi publicitate a suplimentelor alimentare, privind siguranţa jucăriilor și privind comercializarea produselor din cacao şi ciocolată destinate consumului uman.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News