Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Raport al Departamentului de Stat, legat de apariția Sars-Cov la Wuhan. Ipoteze: Un accident de laborator sau proiect militar?


Publicat

Departamentul de Stat al SUA a lansat public un document în care acuză autoritățile chineze de ascunderea unor date esențiale legate de originea Sar-Cov-2 și ridică semne de întrebare serioase legate de proveniența virusului. 

Documentul cuprinde date despre activitatea Institutului de Virusologie de la Wuhan și a fost publicat pe siteul departamentului și poate fi consultat AICI.

Redăm mai jos conținutul documentului:

”De mai bine de un an, Partidul Comunist Chinez (PCC) a împiedicat în mod sistematic o investigație transparentă și aprofundată a originii pandemiei COVID-19, alegând în schimb să aloce resurse enorme înșelăciunii și dezinformării.

Aproape două milioane de oameni au murit. Familiile lor merită să știe adevărul.

Doar prin transparență putem afla ce a cauzat această pandemie și cum să o prevenim pe următoarea. Guvernul SUA nu știe exact unde, când sau cum a fost transmis virusul COVID-19 – cunoscut sub numele de SARS-CoV-2 – la oameni.

Nu am stabilit dacă focarul a început prin contactul cu animale infectate sau a fost rezultatul unui accident la un laborator din Wuhan, China.

Virusul ar fi putut apărea în mod natural din contactul uman cu animalele infectate, răspândindu-se într-un model compatibil cu o epidemie naturală.

Alternativ, un accident de laborator ar putea semăna cu un focar natural dacă expunerea inițială a inclus doar câțiva indivizi și a fost agravată de o infecție asimptomatică.

Oamenii de știință din China au cercetat coronavirusuri de origine animală în condiții care au crescut riscul de expunere accidentală și potențial neintenționată. Obsesia mortală a PCC pentru secret și control vine în detrimentul sănătății publice din China și din întreaga lume.

Informațiile nedivulgate anterior din această foaie informativă, combinate cu rapoarte open-source, evidențiază trei elemente despre originea COVID-19 care merită un control mai aprofundat:

1. Boli în cadrul Institutului de Virologie Wuhan (WIV):

Guvernul SUA are motive să creadă că mai mulți cercetători din cadrul WIV s-au îmbolnăvit în toamna anului 2019, înainte de primul caz identificat de focar, cu simptome compatibile atât cu COVID-19, cât și cu bolile sezoniere obișnuite.

Acest lucru ridică întrebări cu privire la credibilitatea afirmației publice a cercetătorului principal WIV Shi Zhengli că a existat o „infecție zero” în rândul personalului WIV și al studenților cu virusuri SARS-CoV-2 sau legate de SARS.

Infecțiile accidentale din laboratoare au cauzat mai multe focare anterioare de virus în China și în alte părți, inclusiv un focar SARS din 2004 la Beijing, care a infectat nouă persoane, ucigând una.

PCC a împiedicat jurnaliștii independenți, anchetatorii și autoritățile globale din domeniul sănătății să intervieveze cercetătorii de la WIV, inclusiv cei care erau bolnavi în toamna anului 2019.

Orice anchetă credibilă cu privire la originea virusului trebuie să includă interviuri cu acești cercetători și o contabilitate completă a bolii lor nedeclarate anterior.

2. Cercetare la WIV:

Începând cel puțin din 2016 – și fără nicio indicație de oprire înainte de izbucnirea COVID-19 – cercetătorii WIV au efectuat experimente care implică RaTG13, coronavirusul de lilieci identificat de WIV în ianuarie 2020 drept cel mai apropiat eșantion de SARS-CoV-2 (96,2 % similar).

WIV a devenit un punct focal pentru cercetarea internațională a coronavirusului după focarul SARS din 2003 și de atunci a studiat animale, inclusiv șoareci, lilieci și pangolini.

WIV a publicat o înregistrare a efectuării cercetărilor privind „câștigul funcției” pentru a proiecta viruși himerici.

Dar WIV nu a fost transparent sau consecvent în ceea ce privește înregistrarea sa de a studia virusurile cele mai asemănătoare cu virusul COVID-19, inclusiv „RaTG13”, pe care le-a prelevat dintr-o peșteră din provincia Yunnan în 2013 după ce mai mulți mineri au murit de boală asemănătoare SARS.

Anchetatorii OMS trebuie să aibă acces la evidența lucrărilor WIV asupra liliecilor și a altor coronavirusuri înainte de izbucnirea COVID-19.

Ca parte a unei anchete amănunțite, trebuie să aibă o contabilitate completă a motivului pentru care WIV a modificat și apoi a eliminat înregistrările online ale activității sale cu RaTG13 și alți viruși.

3. Activitate militară secretă la WIV:

Secretul și nedivulgarea sunt practici standard pentru Beijing.

Timp de mulți ani, Statele Unite și-au exprimat în mod public îngrijorarea cu privire la activitatea trecută a armelor biologice a Chinei, pe care Beijingul nu a documentat-o ​​și nici nu a demonstrat-o, în ciuda obligațiilor sale clare în temeiul Convenției privind armele biologice.

În ciuda faptului că WIV s-a prezentat ca o instituție civilă, Statele Unite au stabilit că WIV a colaborat la publicații și proiecte secrete cu armata Chinei.

WIV s-a angajat în cercetări clasificate, inclusiv experimente pe animale de laborator, în numele armatei chineze din cel puțin 2017.

Statele Unite și alți donatori care au finanțat sau au colaborat la cercetarea civilă la WIV au dreptul și obligația de a determina dacă vreuna dintre finanțările noastre pentru cercetare a fost redirecționată către proiecte militare secrete chineze la WIV.

Revelațiile de astăzi doar zgârie suprafața a ceea ce este încă ascuns despre originea COVID-19 în China.

Orice investigație credibilă asupra originii COVID-19 necesită un acces complet și transparent la laboratoarele de cercetare din Wuhan, inclusiv facilitățile, eșantioanele, personalul și înregistrările acestora.

Pe măsură ce lumea continuă să lupte împotriva acestei pandemii – și pe măsură ce anchetatorii OMS își încep activitatea, după mai mult de un an de întârzieri – originea virusului rămâne incertă.

Statele Unite vor continua să facă tot ce pot pentru a sprijini o investigație credibilă și aprofundată, inclusiv prin continuarea cererii de transparență din partea autorităților chineze.”



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

ACCIDENT GRAV pe DN1 Sebeș – Sibiu, lângă Cristian. Impact între un TIR și un autoturism. Trafic blocat

Publicat

Un accident rutier grav s-a petrecut joi seara pe DN1 Sebeș-Sibiu, lângă Cristian. Un bărbat este în stop cardio-respiratoriu, fiind aplicate manevre de resuscitare.

Potrivit IPJ Sibiu, politiștii rutieri care au ajuns la fata locului au constatat că în accident au fost implicate un autoturism și un ansamblu TIR.

Potrivit ISU Sibiu, șoferul autoturismului a fost rănit grav. Se afla în stop cardio-respirator și se efectuau manevre de resuscitare.

Au mai fost rănite două persoane – o femeie și șoferul TIR-ului.

TIR-ul transporta cartofi.

La fața locului intervin echipaje de poliție, de descacerare și SMURD.

sursă foto: sibiuindependent.ro

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Furnizorii de energie trebuie să refacă facturile eronate în termen de 15 zile. Ordonanța a fost publicată în Monitorul Oficial

Publicat

contor curent gaz

A fost publicată Ordonanța de urgență privind refacerea facturilor eronate la energie și gaze naturale. Conform Ordonanței, furnizorii sunt obligați, din oficiu, să refacă facturile în maximum 15 zile de la data emiterii acestora, iar pentru facturile care au fost deja emise, termenul de refacere este de 15 zile.

Potrivit Ordonanței, furnizorii sunt obligați, din oficiu, să refacă facturile în maximum 15 zile de la data emiterii acestora, iar pentru facturile care au fost deja emise, termenul de refacere este de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, adică începând de astăzi. Nu vor fi percepute penalități.

Ordonanța adoptată de Guvern introduce prevederi noi legate de refacerea facturilor emise eronat de către furnizorii de energie electrică și gaze naturale, adică fără respectarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică și gaze naturale pentru sezonul rece 2021— 2022.

Debranșarea ori sistarea serviciilor nu va fi permisă până la sfârșitul lunii septembrie 2022

Un prim articol introdus în Ordonanța publicată astăzi în Monitorul Oficial se referă la interdicția debranșării ori sistării serviciilor pentru următoarea perioadă de timp, o măsură luată de autorități pentru a preveni posibile abuzuri din partea furnizorilor de energie și gaze.

„Debranșarea de la rețea sau sistarea prestării serviciilor în domeniile energie electrică și/sau de gaze naturale corespunzătoare neachitării debitelor restante înregistrate de clienții finali prevăzuți la art. 1 alin. (1) lit. a) nu se poate realiza mai devreme de 90 de zile de la data încetării aplicării schemei de sprijin.”

Virgil Popescu: termenul de 90 de zile începe din iunie 2022

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a precizat că termenul de 90 de zile începe să curgă după sfârșitul lunii iunie 2022, când se fac recalculări.

Așadar, debranșarea și sistarea serviciilor pentru consumatori nu va fi permisă până la sfârșitul lunii septembrie 2022.

Alte măsuri prevăzute în Ordonanța de urgență:

– (1) Pe perioada aplicării prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 118/2021, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 259/2021, cu modificările și completările ulterioare, emitenții facturilor de energie și/sau gaze naturale întocmite cu încălcarea prevederilor art. 1 și 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2021, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 259/2021, cu modificările și completările ulterioare, sunt obligați, din oficiu, să le refacă în maximum 15 zile de la data emiterii acestora.

Pentru facturile deja emise, termenul de refacere a acestora este de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.

(2) Facturile prevăzute la alin. (1) vor fi recalculate și emise fără penalități.

(3) Se suspendă executarea obligației de plată a facturilor în curs de recalculare, până la emiterea noilor facturi cu respectarea dispozițiilor legale prevăzute la art. 1 și 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2021, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 259/2021, cu modificările și completările ulterioare.

Guvernul ia măsuri: se interzice debranșarea inclusiv pentru consumatorii care deja au restanțe

„Furnizorii au obligația să le recalculeze fără penalități în termen de 15 zile și de asemenea pe această perioadă de 15 zile se suspendă și o eventuală plată a acestora. De asemenea, pentru a preîntâmpina posibile abuzuri vor fi interzise și debranșările”, a spus acesta.

Ministrul mai spune că de interzicerea debranșării vor beneficia si consumatorii care deja înregistrează restanțe la facturi.

„Toți consumatorii casnici, nu doar cei vulnerabili, pe perioada de aplicare a acestei legi, vor beneficia de interzicerea debranșării. Eu sper ca toată lumea să fie de bună credință și să nu abuzeze de acest lucru și efectiv doar celor cărora li se întâmpla lucruri si nu pot sa-si plătească facturile. Și perioada de aplicare se va extinde cu încă 90 de zile după finalizarea acestei scheme de ajutor, finalizarea legii, așa cum a fost și data trecută în lege.”, a declarat ministrul.

Care este perioada de aplicare a legii

„Perioada de aplicare a legii, dacă nu mă înșel, ținând cont că până în 31 iunie se refac si se recalculează facturi, cred că este 31 iunie. Cu certitudine este până în 31 martie, dar până la 31 iunie furnizorii recalculează facturi. Este text în lege, chiar nu mai țin minte exact.”, a spus Virgil Popescu.
Clienții nu mai sunt nevoiți să contacteze furnizorii

Ministrul Energiei a precizat că în Ordonanța de urgență s-a stipulat clar că furnizorii au obligația de a reface facturile emise eronat. Așadar, nu mai este necesar pentru consumatori să facă reclamație la furnizori, decât în situația în care furnizorii nu respectă legile prevăzute în Ordonanță.

„Dacă nu se întâmplă, clienții ar trebui să facă reclamație la furnizori. Dar eu cred ca toți furnizorii vor reface facturile, pentru că e un semnal puternic dat de premier săptămâna trecută.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Flubot, o variantă de malware pentru Android care fură informații sensibile, se propagă prin sms către utilizatori din România

Publicat

telefon mobil

În ultimele zile, echipa Directoratului Național de Securitate Cibernetică a primit notificări de la utilizatori din România care au primit mesaje de tip SMS, nesolicitate, în care erau informați că ar urma să primească un pachet prin curier rapid.

În spatele acestui mesaj se află o tentativă de atac tip phishing, o încercare a atacatorilor de a extrage date sensibile de la utilizatori.

Acest atac conține și o componentă de răspândire de malware, care se activează în momentul în care mediul de pe care se face click este unul cu sistem de operare Android.

Mesajele sunt create astfel încât să pară a veni de la un serviciu de curierat (DHL) și furnizează un link pentru instalarea unei aplicații de urmărire a comenzilor.

De fapt, utilizatorul nu instalează o aplicație legitimă, în realitate pe dispozitiv instalându-se o variantă de malware denumită Flubot.

Nu este prima dată când acest tip de atac vizează utilizatori din România. Flubot este o variantă de troian bancar care afectează dispozitivele care rulează sistemul de operare Android.

Această variantă de malware pentru terminalele mobile are rolul explicit de a extrage credențiale de acces de pe dispozitive, cu focus pe detalii financiar-bancare.

Pentru toate celelalte cazuri, în care utilizatorii folosesc alte sisteme de operare, atacatorii redirecționează potențialele victime către site-uri care găzduiesc campanii de tip scam.

În plus, pentru răspândirea rapidă către alte potențiale victime, FluBot obține accesul la contactele din telefonul victimei, cărora le trimite același mesaj menționat.

Sursă: Cert.ro

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Rezidenții care nu susțin examenul de specialist vor putea fi angajați în anumite spitale. Care sunt condițiile. PROIECT, la MS

Publicat

Medicii rezidenți care nu s-au prezentat la examenul de specialist vor putea fi angajați în spitalele care au deficit major de personal, doar pe perioadă determinată, de cel mult un an de la finalizarea rezidențiatului, potrivit unui proiect publicat în dezbatere publică, marți, de Ministerul Sănătății.

Proiectul pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 18/2009 privind organizarea și finanțarea rezidențiatului a fost publicat în dezbatere marți, 18 ianuarie, de Ministerul Sănătății.

„Medicii rezidenți care nu s-au prezentat la examenul de specialist pot fi încadrați cu contract individual de muncă pe durată determinată de maxim un an de la finalizarea stagiului de pregătire, în funcția de medic și salarizarea corespunzătoare ultimului an de pregătire, în unități sanitare publice care înregistrează deficit de personal și sub îndrumarea unui medic cu drept de liberă practică în specialitatea respectivă”, prevede documentul.

Potrivit notei de fundamentare, printre schimbările preconizate se numără accesul la examenul de specialist pentru rezidenții detașați în alte unități sanitare care au întrerupt stagiul în care se aflau în baza Ordinului comandantului acțiunii, pe perioada stării de urgență, respectiv a stării de alertă instituită pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de SARS-Cov2.

Proiectul prevede, de asemenea:

  • rezolvarea situației absolvenților de medicină, promoții anterioare anului 2005, care nu dețin un titlu de specialist, fiind în prezent încadrați ca medici de medicină generală în servicii de ambulanță, UPU/SMURD, cabinete școlare etc.
  • reducerea cheltuielilor bugetare prin reglementarea mai exactă a perioadei de finanțare de la bugetul statului a cheltuielilor de personal în scopul formării de specialiști care să ocupe posturile vacante din unitățile sanitare
  • creșterea calității pregătirii rezidenților de la domeniul medicină dentară și domeniul farmacie prin reducerea supraaglomerării unităților de pregătire și corelarea numărului de rezidenți cu numărul de profesori/îndrumători de formare
  • punerea în aplicare a politicilor privind creșterea gradului de digitalizare prin introducerea „caietului de monitorizare” în format electronic
  • se realizează o ciclicitate în ceea ce privește revizuirea curriculumurilor de pregătire, în acord cu progresul științei
  • prin impunerea unei vârste maxime de prezentare la concursul de rezidențiat, rețeaua de asistență medicală, în primul rând cea publică, ar mai putea beneficia de serviciile medicilor specialiști, medicilor stomatologi specialiști și farmaciștilor specialiști cel puțin un număr de ani egal cu durata medie de pregătire prin rezidențiat
  • să dă posibilitatea ca medicii rezidenți care nu s-au prezentat la examenul de specialist să poată fi încadrați cu contract individual de muncă pe durata determinata de maxim un an de la finalizarea stagiului de pregătire, în funcția de medic și salarizarea corespunzătoare ultimului an de pregătire, în unități sanitare publice care înregistrează deficit major de personal, având în vedere contextual epidemiologic actual
  • este necesară reglementarea de urgență a situațiilor privind schimbarea specialității pentru rezidenții pe loc care din motive obiective nu pot efectua specialitatea aleasă în urma concursului de rezidențiat

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate