Connect with us
Advertisement

Eveniment

Reacție a Casei de Asigurări de Sănătate Alba, după investigația Alba24 privind serviciile gratuite la cabinetele stomatologice

Publicat

Casa de Asigurări de Sănătate Alba a făcut precizări în urma investigației Alba24 pe tema imposibilității de a obține o programare pentru servicii medicale stomatologice decontate prin CNAS. Reprezentanții instituției reamintesc obligațiile pe care le au furnizorii de servicii medicale stomatologice.

Reporterii Alba24 au constatat o indisponibilitate aproape totală din partea medicilor stomatologi de a oferi servicii medicale dentare decontate prin CNAS.

Vezi și: INVESTIGAȚIE Alba24: Programări imposibile la cabinetele stomatologilor pentru servicii decontate de CAS Alba

Majoritatea medicilor contactați au afirmat faptul că oferă astfel de servicii numai minorilor, lucru nepermis de contractele semnate cu CAS Alba.

În adresa formulată de reprezentanții CAS Alba se arată faptul că stomatologii sunt „obligați la acordarea unui pachet de servicii medicale de bază, în mod echitabil şi nediscriminatoriu, oricărui asigurat in cadrul sumelor alocate lunar/trimestrial”.

Adresa CJAS Alba – în atenția furnizorilor de ”servicii medicale de medicină dentară în asistenţa medicală de specialitate din ambulatoriu pentru specialitatea medicină dentară”

”În conformitate cu prevederile Legii 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările și completarile ulterioare, asigurările sociale de sănătate reprezintă principalul sistem de finanţare a ocrotirii sănătăţii populaţiei care asigură accesul la un pachet de servicii de bază pentru asiguraţi. Obiectivele sistemului de asigurări sociale de sănătate sunt:

  • a) protejarea asiguraţilor faţă de costurile serviciilor medicale în caz de boală sau accident;
  • b) asigurarea protecţiei asiguraţilor în mod universal, echitabil şi nediscriminatoriu, în condiţiile utilizării eficiente a Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.

Asigurările sociale de sănătate sunt obligatorii şi funcţionează ca un sistem unitar, iar obiectivele menţionate mai sus se realizează pe baza următoarelor principii:

  • a) alegerea liberă de către asiguraţi a casei de asigurări;
  • b) solidaritate şi subsidiaritate în constituirea şi utilizarea fondurilor;
  • c) alegerea liberă de către asiguraţi a furnizorilor de servicii medicale, de medicamente şi de dispozitive medicale, în condiţiile prezentei legi şi ale contractului-cadru;
  • d) descentralizarea şi autonomia în conducere şi administrare;
  • e) participarea obligatorie la plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate pentru formarea Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate;
  • f) participarea persoanelor asigurate, a statului şi a angajatorilor la managementul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate;
  • g) acordarea unui pachet de servicii medicale de bază, în mod echitabil şi nediscriminatoriu, oricărui asigurat;
  • h) transparenţa activităţii sistemului de asigurări sociale de sănătate;
  • i) libera concurenţă între furnizorii care încheie contracte cu casele de asigurări de sănătate.

Având în vedere cele mai sus menționate, precum și articolul apărut în publicația online Alba24.ro cu titlul Programări imposibile la cabinetele stomatologilor pentru servicii decontate de CJAS Alba, vă atragem atenția că, prin contractul de furnizare de servicii medicale de medicină dentară în asistenţa medicală de specialitate din ambulatoriu pentru specialitatea medicină dentară pe care l-ați semnat cu CAS Alba, vă desfășurați activitatea în cadrul  sistemului de asigurări sociale de sănătate din România și prin urmare sunteți obligați la acordarea unui pachet de servicii medicale de bază, în mod echitabil şi nediscriminatoriu, oricărui asigurat în cadrul sumelor alocate lunar/trimestrial.

Pentru încadrarea în sumele alocate lunar/trimestrial, cabinetele de medicină dentară pot întocmi liste de prioritate pentru furnizarea serviciilor de medicină dentară, dacă este cazul.

Totodată, în conformitate cu prevederile art.7 lit.d) din contractul de furnizare de servicii medicale de medicină dentară în asistenţa medicală de specialitate din ambulatoriu pentru specialitatea medicină dentară pe care l-ati semnat cu CAS Alba, furnizorul de servicii de medicină dentară se obligă

  • <să respecte dreptul la libera alegere de către asigurat a medicului şi a furnizorului, să acorde servicii prevăzute în pachetul minimal de servicii şi pachetul de servicii de bază, fără nicio discriminare;
  • să acorde servicii medicale persoanelor care nu deţin cod numeric personal, prevăzute la art. 225 alin. (1) lit. a), e) şi f) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, dar nu mai mult de un an de zile de la data înregistrării acestora în sistemul de asigurări sociale de sănătate>

Prin urmare, in situatia in care vor fi constatate nerespectarea obligatiilor contractuale asumate, vor fi aplicate sancțiunile prevăzute în contract, respectiv:

  • a) la prima constatare, avertisment scris;
  • b) la a doua constatare se diminuează cu 3% contravaloarea serviciilor de medicină dentară aferente lunii în care s-au înregistrat aceste situaţii.
  • c) la a treia constatare se diminuează cu 5% contravaloarea serviciilor de medicină dentară aferente lunii în care s-au înregistrat aceste situaţii”.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Un ochi

    duminică, 09.07.2023 at 11:08

    Da…e fantastic să le oprești 3% sau maxim 5%…Toți stomatologii sunt transpirați de frică 😁😁😁
    Da ia spuneți-le că la a treia abatere le opriți contractele. E altceva!!!
    Pâinea se mănâncă felii, căci altfel se îneacă și nu mai ajung la cozonac!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement