Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Regulament nou pentru organizarea transportului de mărfuri și a circulației utilajelor în Alba Iulia. Proiect, în CL


Publicat

Alba Iulia va avea un nou regulament de organizare a transportului de mărfuri și a circulației utilajelor în municipiu. 

Consilierii locali din Alba Iulia vor avea de votat în ședința de marți, 30 martie, un proiect pentru aprobarea Regulamentului de organizare a transportului de mărfuri și a circulației utilajelor în municipiu.

Potrivit referatului de aprobare, Regulamentul de organizare a transportului de mărfuri și a circulației utilajelor în municipiul Alba Iulia, aprobat prin HCL nr. 295/2019 nu mai corespunde întrutotul cerințelor actuale privind satisfacerea necesităților de transport ale ale instituțiilor statului, agenților economici și ale populației.

Astfel, se propune aprobarea unui nou regulament care, față de regulamentul actual va cuprinde modificări și completări care vizează:

  • reglementări privind autorizarea circulației vehiculelor de transport marfă și a utilajelor în municipiul Alba Iulia, prin implementarea serviciilor de emitere online a autorizațiilor de acces;
  • excepții cu privire la vehiculele care nu sunt supuse autorizării, respectiv cele care aparțin unor instituții sau autorități ale statului, aflate în misiuni specifice și vehiculele care aparțin agenților economici prestatori de servicii publice, pe durata lucrărilor de intervenții de urgență sau avarii sau a lucrărilor prevăzute în contractele încheiate cu municipiul Alba Iulia sau Consiliul Local Alba Iulia;
  • excepții cu privire la vehiculele supuse autorizării fără taxă, respectiv cele care aparțin sau sunt utilizate de agenții economici ce au în derulare contracte de investiții publice încheiate cu municipiul Alba Iulia sau Consiliul Local Alba Iulia;
  • reglementări cu privire la răspunderea beneficiarului și/sau transportatorului pentru eventuale deteriorări din zona drumului public, produse în timpul transportului autorizat.

Accesul și circulația vehiculelor în municipiul Alba Iulia

Pentru circulația vehiculelor cu masa maximă autorizată de peste 7,5 tone pe străzile modernizate din municipiul Alba Iulia, respectiv a vehiculelor cu masa maximă autorizată de peste 5,0 tone în zona 0, este obligatorie obținerea autorizației de acces.

În categoria străzilor modernizate sunt incluse străzile cu îmbrăcăminte rutieră din beton asfaltic, pavaje din beton, beton rutier, altele decât cele menționate în continuare.

Vehiculele de transport mărfuri și utilajele vor avea acces în municipiul Alba Iulia, fără a fi necesară obținerea autorizației de acces, pe următoarele străzi / sectoare de străzi: str. Regimentul V Vânători, Șoseaua de centură, str. Alexandru loan Cuza, str. Tudor Vladimirescu (tronsonul cuprins între str. A. I. Cuza și str. Republicii), str. Republicii, str. Calea Moților (tronsonul cuprins între bd. Republicii și str. Zlatnei), str. Zlatnei.

De asemenea, următoarele străzi / sectoare de străzi nu vor fi restricționate pentru circulația vehiculelor de transport mărfuri și a utilajelor: calea de acces din str. A. I. Cuza spre strada Turnătoriei, str. Turnătoriei tronsonul cuprins între str. Măceșului și str. Cabanei, str, Cabanei (pațial), str. Gării, calea de acces din str. A.I. Cuza spre str. Ampoița, str. Fabricilor, str. Livezii tronsonul cuprins între str. T. Vladimirescu și str. C Negruzzi, str. Gh. Șincai, str. E. Racoviță, str. Mărășești tronsonul cuprins între Șoseaua de ocolire a mun. Alba lulia și str. București, str. București – tronsonul cuprins între str. Mărășești și imobilul cu nr. 88, bd. Ferdinand I tronsonul cuprins între str. Regimentul V. Vânători și bd. Încoronării, bd. Încoronării tronsonul cuprins între bd. Ferdinand și str. Iașilor, str. Iașilor tronsonul cuprins între bd. Încoronării și Autogara Alba Iulia, str. Maramureșului, str. Viilor, str. Biruinței -tronsonul cuprins între DN 1 și str. Busuiocului.

Accesul de la traseul nerestricționat menționat anterior spre celelalte străzi ale municipiului va fi semnalizat prin mijloace de semnalizare rutieră: indicatoare rutiere, panouri adiționale și marcaje rutiere.

Este permisă circulația vehiculelor și utilajelor cu masa maximă autorizată de până la 7,5 tone pe străzile modernizate din municipiul Alba lulia, respectiv a vehiculelor și utilajelor cu masa maximă autorizată de până la 5,0 tone în zona 0, firă a fi necesară o autorizație de acces.

„Zona 0” include Cetatea istorică Alba Carolina și cuprinde străzile: Mihai Viteazul – tronsonul cuprins între Poarta I a Cetății și bulevardul 1 Decembrie 1918, Unirii – tronsonul cuprins între strada Aurel Vlaicu și strada Mitropolit Alexandru Șterca Șuluțiu, Păcii, Gabriel Bethlen, Mitropolit Andrei Șaguna, Mitropolit Alexandru Șterca Șuluțiu, Militari, Mitropolit
Simion Ștefan, Aleea Sf. Capistrano, Aleea Sf. Eugeniu.

În „zona 0”, pentru transportul mărfurilor / materialelor de construcții este permis accesul vehiculelor cu masa totală maximă autorizată de până la 20,0 tone inclusiv, numai în baza autorizației de acces. Doar în cazuri excepționale, când natura sau specificul mărfurilor / materialelor transportate nu permite transportul acestora cu vehicule având masa maximă autorizată mai mică de 20,0 tone, se permite accesul vehiculelor cu masa totală maximă autorizată peste 20,0 tone, în baza autorizației de acces.

Autorizația de acces se poate elibera pentru perioade de:

a) o zi, având valabilitate de 24 de ore;

b) o lună, având valabilitate de 30 de zile;

c) mai multe luni consecutive, dar nu mai mult de 12 luni.

Autorizația de acces se eliberează de Primăria municipiului Alba lulia prin serviciile de specialitate. Cerea de eliberare a autorizației de acces se poate depune la registratura Primăriei municipiului Alba Iulia sau online, pe pagina de internet a Primăriei municipiului Alba lulia, https://www.apulum.ro, secțiunea „Servicii Online”.

Nerespectarea prevederilor se sancționează cu amendă de până la 2.500 de lei, cu retragerea autorizației de acces sau potrivit prevederilor OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, Regulamentului de aplicare a OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice și OG 43/1997 privind regimul juridic al drumurilor.

De asemenea, dacă pe durata transportului se produc deteriorări de orice fel în zona drumului public, elementele deteriorate vor fi aduse la starea inițială pe cheltuiala beneficiarului și/sau transportatorului în numele căruia s-a emis autorizația de acces, în termen de cel mult 30 de zile de primirea notificării de producere a prejudiciului, emisă de Primăria municipiului Alba Iulia. Constatarea prejudiciilor la elementele din zona drumului, se face de către serviciile de specialitate din cadrul Primăriei municipiului Alba Iulia, în baza oricăror mijloace legale de probă.

Vezi AICI proiectul de hotărâre privind aprobarea Regulamentului a transportului de mărfuri și a circulației utilajelor în municipiul Alba Iulia (.PDF)



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Bianca

    joi, 25.03.2021 at 14:07

    Rusine! Sa nu fiti capabili sa faceti o centura ocolitoare pe latura de nord a orasului pentru tot traficul, mai ales cel greu spre Muntii Apuseni. E o poluare imensa si nu se respecta nicio regula: masini fara prelate din care curge nisip sau sar pietre. Cetatenii de pe acele strazi cu trafic greu NU ar trebui sa mai plateasca impozit pentru tot discomfortul adus de poluarea excesiva!!!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Transport gratuit la școală pentru elevii din învățământul primar, de anul viitor. Proiect adoptat la Camera Deputaților

Publicat

elevi

Elevii din învăţământul primar vor putea beneficia de transport specializat de la/până la unitatea de învăţământ, cheltuielile fiind asigurate din bugetul de stat, prin transfer, către unităţile administrativ-teritoriale.

Proiectul care completează Legea Educaţiei naţionale nr. 1/2011 a fost adoptat miercuri de Camera Deputaților, în calitate de prim for sesizat, cu 277 de voturi „pentru”, trei „împotrivă” şi 17 abţineri. Trei deputaţi nu au votat.

„În municipii şi oraşe, elevii din învăţământul primar care frecventează cursurile unei unităţi de învăţământ de stat, particulare şi confesionale autorizate/acreditate pot beneficia de transport specializat de tipul curse şcolare, pentru transportul de la/până la unitatea de învăţământ.

Acoperirea cheltuielilor pentru transportul specializat se asigura din bugetul de stat, prin transfer, către unităţile administrativ-teritoriale”, prevede un amendament la proiect care aparţine deputaţilor Natalia-Elena Intotero (PSD) şi Szabo Odon (UDMR).

Prevederile vor intra în vigoare începând cu prima zi a anului şcolar 2022 – 2023.

Proiectul urmează să fie supus dezbaterii Senatului.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Incendiu de vegetație la Șeușa, comuna Ciugud. Câțiva oameni din sat au ieșit să stingă focul

Publicat

Un puternic incendiu de vegetație a izbucnit miercuri seară, în jurul orei 22:30, la Șeușa, comuna Ciugud. 

Iarba uscată și tufele de pe un deal din apropierea satului, au luat foc pe o zonă extinsă. 

Câțiva oameni din localitate au ieșit afară, încercând să stingă incendiul. Flăcările sunt departe de zona locuită a satului, nefiind pericol ca focul să ajungă la case.

Foto: Cititor Alba24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

România, în top 10 mondial la creșterea și penetrarea plăților cu telefonul mobil. ”Este ușor, nu mai avem nevoie de parole”

Publicat

Românii au devenit tot mai interesați să plătească la magazine cu telefonul mobil, cu ceasul sau brățările. Astfel, România a ajuns în top 10 mondial la creșterea și penetrarea plăților cu telefonul mobil.

Anunțul a fost făcut de Cătălin Crețu managerul general al Visa Europe pentru Romania, Croatia, Slovenia și Malta, la DCNews unde a vorbit despre alternativele plăților cu cardul: plățile cu telefonul, ceasul sau brățările.

„Am vorbit până acum despre plata cu cardul, dar foarte interesant e saltul făcut de plățile cu telefonul mobil, cu ceasuri, cu brățări. Anul trecut, în România, creșterea plăților cu mobilul era de 10% de la lună la lună.

Deja, și aici, România e în top 10 mondial pentru creșterea și penetrarea plăților cu telefonul mobil.

Am intrat în utilizarea amprentei sau a recunoașterii cu ajutorul irisului, deci odată ce începem să utilizăm telefonul mobil e mult mai ușor, nu mai avem nevoie de parole.

E mult mai ușor, nu mai trebuie să luăm portofelul.

Luăm doar telefonul mobil sau, când ieșim la alergat, putem plăti cu anumite ceasuri unde dorim. Rețeaua de comercianți, de terminale, este eminamente contactless, peste 90 – 95%.

Anul acesta credem că vom termina cu aproape de 100% din terminalele POS care vor accepta plățile contactless.

Practic, fenomenul este de noua normalitate”, a declarat Cătălin Crețu

Schimbări majore în comerțul online

Segmentul online a beneficiat masiv, mai ales magazinele de amenajare a locuinței, magazinele alimentare și bineînțeles magazinele pentru haine și accesorii.

Știm foarte bine că schimbarea a venit nu doar din partea deținătorilor de carduri, dar a venit și din partea comercianților. Mulți dintre ei, pentru a supraviețui, au deschis și comerțul online, și vânzările online.

Alții, efectiv au fost puși pe hartă. Gândiți-vă că înaintea acestei perioade, care era prezența sau vizibilitatea firmelor de livrare la domiciliu? Foarte redusă. În această perioadă efectiv au crescut exponențial.

Sau dacă ne gândim la aceste firme noi care activează în zona de mobilitate urbană. Este un concept nou și poate puțin metaforic pentru toate firmele acelea care au distribuit scuterele electrice în țară, prin orașele mari.

Înainte foarte puțină lume le folosea. Iată că odată cu restricțiile acestea, din ce în ce mai mulți oameni au apelat, și-au înregistrat cardurile, și au început să facă aceste tranzacții fără să simtă efectiv. „, a declarat Cătălin Crețu

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Mai puțin de jumătate dintre bolnavi au anticorpi, la șase luni de la trecerea prin COVID. Studiu

Publicat

Mai puțin de jumătate dintre cei care au trecut prin infecția SARS-CoV-2 mai prezintă anticorpi la 180 de zile de la vindecare, arată un studiu. 44% dintre persoanele care au trecut prin infecție au continuat să prezinte simptome post-vindecare.

Studiul făcut de Regina Maria, demarat în august 2020, în București și Cluj, s-a bazat pe folosirea testului de anticorpi IgG anti-Nucleocapsidă – anticorpii specifici bolii.

În timp ce faza I a studiului a evaluat răspunsul imun la 43-56 de zile de la primirea rezultatului pozitiv la testarea RT-PCR, faza a II-a examinează gradul de protecție după o perioadă de timp mai mare, de 180 de zile de la depășirea fazei acute a bolii.

În faza II a studiului au fost testați doar pacienții care aveau un răspuns imun detectabil la prima testare, pentru a observa evoluția în timp a anticorpilor post COVID.

Studiul arată că, la jumătate de an, foștii pacienți sunt și mai puțin protejați: doar 47% au mai prezentat anticorpi detectabili.

Anterior, faza I evidențiase anticorpi la 79% dintre persoane, la mai puțin de 3 luni de la testarea RT-PCR pozitivă. Nu s-au înregistrat diferențe semnificative între femei și bărbați.

Studiul a remarcat că 17% dintre cei vindecați, care au realizat un test RT-PCR după faza acută a bolii, au prezentat rezultate pozitive. Un singur pacient a înregistrat un test RT-PCR pozitiv în contextul apariției de noi simptome sugestive COVID-19. Cazuistica internațională cuprinde puține descrieri care să indice faptul că, în astfel de cazuri, este vorba despre o reinfectare, limitarea certificării acestora fiind impusă de necesitatea secvențierii suplimentare și a integrării într-un context epidemiologic bine documentat.

„Deși azi știm mult mai multe despre acest virus și afectarea pe care o poate produce, studiile sunt în continuă desfășurare și metodele de protejare eficientă sunt permanent testate. Impactul imediat al acestor concluzii se răsfrânge asupra protecției suplimentare pe care trebuie să o oferim cadrelor medicale implicate în tratarea pacienților COVID-19 și expuse riscului infectării recurente, dar și a societății per ansamblu”, declară dr. Teodora Ionescu, medic specialist epidemiolog.

Simptome persistente după vindecare

44% dintre persoanele din studiu au prezentat simptome post vindecare, dintre care cele mai frecvente au fost: tuse, oboseală, lipsa gustului, lipsa mirosului, dificultăți respiratorii, căderea părului, dureri musculare sau insomnii. Un studiu The Lancet Psychiatry lansat recent anunța sechele neurologice și psihiatrice cu o incidență de 34% a pacienților care au avut COVID-19, în primele 6 luni de la vindecare. Alte studii internaționale confirmă persistența simptomelor post vindecare, în diferite grade de afectare și necesități de reinternare.

59% dintre pacienții cu rezultat de anticorpi detectabili la 180 de zile de la vindecare nu au prezentat simptomatologie persistentă după ieșirea din izolare. Așadar, persistența simptomelor post-COVID nu pare să se coreleze cu persistența anticorpilor IgG detectabili.

Numeroase alte studii internaționale au arătat că, după vindecare, pacienții nu mai sunt contagioși, în ciuda unei eventuale persistențe a unor teste RT-PCR pozitive. Excepțiile se înscriu în categoria unor situații specifice, de pacienți imunodependenți sau cu forme severe de boală.

Vaccinare sau imunitate dobândită natural?

Diferitele mutații are virusului implică reluarea epuizantă a cercetărilor de fiecare dată, pacienții vindecați se pot reinfecta, iar populația continuă să fie la risc, guvernele impunând gradual noi măsuri de protecție.

Cel mai mare studiu desfășurat până acum referitor la riscul de reinfectare, derulat în Danemarca, a arătat că, deși infecția inițială era asociată cu un grad general de protecție la reinfectare de 80%, pe segmentul de vârstă de peste 65 de ani, această protecție a fost revizuită dramatic la 47%.

Studiul imunității post-vaccinare demarat de Regina Maria, încă în derulare, evidențiază rezultate promițătoare: 80% dintre persoanele care au trecut prin infecție și ulterior s-au vaccinat au prezentat valori ridicate ale anticorpilor protectori. De asemenea, persoanele cu vârsta peste 50 de ani care au trecut prin infecția cu SARS-CoV-2 au prezentat un titru mediu al anticorpilor dobândiți post-vaccinare semnificativ mai mare decât cel al persoanelor care nu au trecut prin boală.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate