Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

REGULI şi locaţii pentru PICNIC, în Alba. Recomandări pentru cei care vor să se relaxeze la un grătar


Publicat

Mini-vacanţa de Paşte şi vremea frumoasă sunt prilej pentru albaiulieni şi turişti să aleagă ieşirile în aer liber. Şi cum relaxarea în natură merge bine cu un grătar, vă reamintim zonele amenajate din Alba Iulia unde vă puteţi plimba şi savura mâncarea pregătită “cu forţe proprii”, dar şi regulile pe care le aveţi de respectat.

Lângă Parcul Dendrologic „Dr. Ion Vlad”, pe dealul Mamut, sunt amenajate locuri de grătar, iar capacitatea terasei este de aproximativ 150 de locuri.

Cei care vor decide să petreacă o zi în mijlocul naturii vor trebui să aibă cărbunii pentru grătar, băuturile, dar şi apa, pentru a putea prepara mâncarea în condiţii optime.

Accesul este gratuit, între orele 9.00-21.00. Primăria a amplasat în interiorul complexului coşuri de gunoi şi toalete ecologice.

tariful de parcare pentru mașini este la același preț: 2 lei pe oră. Baza de agrement este deschisă până în data de 15 decembrie.

Accesul la grătare și la mesele din pavilionul respectiv este gratuit. Zona de picnic are un mare avantaj, te poți bucura de natură chiar și când plouă, deoarece pavilionul unde se află mesele și gratarele este acoperit. Cei care vor să petreacă o zi la baza de pe Mamut trebuie, înainte, să consulte totuși regulamentul de acces:

REGULAMENT de funcţionare a Bazei de Agrement situate în municipiul Alba Iulia, lângă Parcul Dendrologic „Dr.Ioan Vlad”

Art.1. (1) Accesul publicului în incinta Bazei de Agrement este permis folosind exclusiv aleile asfaltate şi potecile marcate în acest scop, pe jos, cu bicicleta sau cu autoturisme. Accesul minorilor neînsoţiţi de adulţi şi accesul cu animale de companie sunt interzise.

(2) Accesul publicului în incinta Bazei de Agrement este permis numai în timpul programului de funcţionare a acestuia, în perioada 15 februarie – 15 decembrie, de luni până duminică, astfel:

a. în perioada 15 februarie – 1 aprilie, vizitarea este permisă între orele 9.00 – 21.00

b. în perioada 1 aprilie – 1 octombrie vizitarea este permisă între orele 9.00 – 24.00

c. în perioada 1 octombrie – 15 decembrie vizitarea este permisă între orele de funționare a pavilionului central

(3) Accesul în incinta Bazei de Agrement pe jos sau cu bicicleta este gratuit, cu excepţia perioadelor în care se desfăşoară manifestări cultural-artistice, în aceste perioade pentru accesul în incinta Bazei de Agrement percepându-se o taxă de acces stabilită de către CL.

(4) Parcarea autoturismelor în parcarea din incinta Bazei de Agrement se va putea face numai în limita locurilor disponibile, contra sumei de 2 lei/oră/autovehicul, cu excepţia autovehiculelor de intervenţie (pompieri, poliţie, ambulanţă, salubritate, etc.) şi autovehiculelor organizatorilor de evenimente cultural-artistice, care vor avea acces gratuit în incintă.

(5) Publicul va avea deplin acces la toate elementele componente ale Bazei de Agrement, cu excepţia Pavilionului Central destinat desfăşurării unor activităţi de alimentaţie publică, pavilion care va fi închiriat prin licitaţie publică.

Art.2.Accesul publicului în incinta Bazei de Agrement este permis numai prin punctele de acces existente.

Art.3.În incinta Bazei de Agrement, vizitatorii au următoarele obligaţii, (art.7 din Legea nr.54/2012 privind desfăşurarea activităţilor de picnic):

a. să nu distrugă, modifice ori să degradeze panourile informative, marcajele, indicatoarele, construcţiile, împrejmuirile sau orice alte amenajări aflate în perimetrul Bazei de Agrement;

b. să arunce deşeurile doar în locurile special amenajate;

c. să depună selectiv deşeurile de ambalaje în containerele inscripţionate corespunzător categoriei de deşeuri, în conformitate cu regulile privind colectarea selectivă;

d. să aprindă focul doar în locurile special amenajate şi să îl supravegheze în permanenţă;

e. să respecte orarul de desfăşurare a activităţii Bazei de Agrement;

f. să lase locul în care au desfăşurat activitatea de picnic curat şi nealterat;

g. să parcheze autovehiculele doar în zonele special amenajate în acest scop;

h. să folosească pentru satisfacerea necesităţilor fiziologice doar locurile special amenajate;

i. să nu folosească produse de igienă personală la o distanţă mai mică de 30 m faţă de cursurile de apă;

j. să nu spele obiectele care au deservit activităţii de picnic în apele din vecinătatea Bazei de Agrement. Împrăştierea pe sol a apei uzate rezultate în urma activităţii de picnic sau vărsarea acesteia în apele din vecinătatea Bazei de Agrement sunt interzise;

k. să nu hrănească animalele sălbatice;

l. să nu îndepărteze, să nu rănească ori să nu distrugă plantele, animalele, rocile sau orice alte elemente ale cadrului natural şi/sau construit;

m. să nu posteze semne sau mesaje;

n. să păstreze liniştea şi să nu deranjeze comunităţile locale, viaţa sălbatică sau alţi vizitatori;

o. să nu arunce ţigări, chibrituri sau orice alte obiecte aprinse în alte locuri decât în cele special amenajate;

p. să respecte ordinea publică şi bunele moravuri, conform prevederilor legislaţiei în vigoare;

q. să nu desfăşoare activităţi de picnic în afara incintei Bazei de Agrement.

Art.4. Constituie contravenţii şi se sancţionează următoarele fapte cu(art.8 din Legea nr.54/2012 privind desfăşurarea activităţilor de picnic):

a) nerespectarea prevederilor art. 3 lit. a), cu amendă de la 100 lei la 500 lei;

b) nerespectarea prevederilor art. 3 lit. b), cu amendă de la 200 lei la 2.000 lei;

c) nerespectarea prevederilor art.3 lit.c), cu amendă de la 100 lei la 500 lei;

d) nerespectarea prevederilor 3 lit.d), cu amendă de la 2.000 lei la 5.000 lei;

e) nerespectarea prevederilor art.3 lit. f), o) şi p), cu amendă de la 300 lei la 3.000 lei;

f) nerespectarea prevederilor art.3 lit. e), g) – j), cu amendă de la 100 lei la 200 lei;

g) nerespectarea prevederilor art.3 lit. k) – n), cu amendă de la 200 lei la 400 lei;

h) nerespectarea prevederilor art.3 lit. q), cu amendă de la 1.000 la 3.000 lei.

Art.5. (1) Prevederile art.4 din prezentul Regulament intră în vigoare în termen de 10 zile de la data publicării prezentei hotărâri.

(2) Sancţiunile contravenţionale stabilite în prezentul Regulament se pot aplica contravenienţilor persoane fizice sau juridice.

Art.6. Constatarea şi sancţionarea contravenţiilor se face de către agenţii constatatori din cadrul Serviciului Poliţia Locală a Municipiului Alba Iulia şi de împuterniciţi ai Primarului municipiului Alba Iulia.

Art.7. Contravenientul poate achita pe loc sau în cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal de constatare a contravenţiei ori, după caz, de la data comunicării acestuia jumătate din minimul amenzii prevăzute la art.4.Agenţii constatatori vor menţiona această posibilitate în procesul-verbal de constatare a contravenţiei.

Parcul Dendrologic „Dr. Ioan Vlad”

Minunea peisagistică a Transilvaniei, Parcul Dendrologic „Dr. Ioan Vlad” se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 19 de hectare, cu specii diverse de copaci, plante, flori şi faună, dispune de alei de promenadă, locuri de odihnă, podețe şi o parcare de 600 mp.

În județul Alba, locurile preferate de iubitorii de ieșiri „la iarbă verde” sunt zonele mai răcoroase din localitățile de munte – Ampoița, Râmeț, Rimetea-Buru sau pe malurile apelor: zona Cugir – Râul Mare, Râul Mic, Valea Sebeșului, Valea Mureşului și Valea Gălzii – Întregalde.

Recomandări de la ISU Alba:

– respectaţi instrucţiunile personalului silvic;

– pregătiţi focul pentru prepararea mâncării doar în locuri special amenajate, respectând regulile de prevenire a incendiilor;

– faceţi focul în locuri cât mai îndepărtate de vegetaţie şi în nici un caz în condiţii de vânt;

– nu lăsaţi copiii să se joace cu focul;

– nu lăsaţi niciodată focul nesupravegheat, deoarece chiar şi o rafală slabă de vânt ar putea modifica direcţia focului, îndreptând flăcările spre vegetaţie sau transportând scânteile incandescente la distanţe mai mari, în interiorul pădurii;

– menţineţi curăţenia în pădure: aruncaţi în locurile special amenajate hârtiile, resturile de mâncare ori sticlele. Ele ar putea contribui la propagarea incendiilor în pădure.

– stingeţi cu apă sau pământ focul/cărbunii încinşi înainte de a pleca din pădure.Dacă observaţi un inceput de incendiu, sunaţi imediat la numărul unic de urgenţă 112!



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Recomandări ale specialiștilor pentru persoanele care s-au vaccinat anti-Covid. Ce trebuie să facă dacă resimt disconfort

Publicat

În contextul campaniilor de vaccinare anti-COVID-19 care se derulează în aproape toate ţările lumii, specialiştii oferă şi sfaturi utile pentru ca oamenii să ştie ce au de făcut după ce au fost vaccinaţi.

Centrul pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor din Statele Unite (CDC) recomandă, pe site-ul său, ca persoanele care resimt durere sau disconfort după vaccin să discute cu medicul curant despre administrarea unui medicament fără prescripţie medicală, cum ar fi ibuprofen sau paracetamol.

De asemenea, pentru a reduce durerea şi disconfortul la locul administrării, poate fi aplicat un prosop curat, rece şi umed peste zonă. Este indicată folosirea sau efectuarea de exerciţii cu braţul.

Pentru a reduce disconfortul cauzat de febră, se recomandă consumul de lichide suficiente şi îmbrăcăminte lejeră.

Se impune apelarea medicului dacă roşeaţa sau sensibilitatea la locul administrării vaccinului creşte după 24 de ore şi dacă reacţiile adverse nu par să dispară după câteva zile.

De asemenea, Serviciul federal rus pentru supravegherea în domeniul protecţiei drepturilor consumatorilor Rospotrebnadzor recomandă ca cei cărora le-a fost administrat vaccinul să nu se expună la frig şi nici să se supraîncălzească, să evite stresul şi consumul de produse la care ştiu că au alergie, relatează TASS.

Academicianul Viktor Tutelian, consultant nutriţionist pe lângă Ministerul Sănătăţii rus, atenţionează să se evite timp de trei zile umezirea locului în care a fost injectat vaccinul, precum şi băile publice şi saunele. De asemenea, tot atâta timp ar trebui evitate activităţile fizice susţinute şi sportul.

Totodată, persoanele care au fost vaccinate împotriva COVID-19 ar trebui să acorde atenţie necesarului de vitamina D în organismul lor şi, dacă e nevoie, să elimine această deficienţă. Totodată, li se recomandă să consume alimente cu un conţinut ridicat de proteine. ‘Vaccinul se administrează pentru a stimula producerea de anticorpi specifici, iar anticorpii sunt structuri proteice. De aceea este mare nevoie de proteine, adică ouă, carne, peşte. Este important ca acestea să nu lipsească din alimentaţia zilnică’, explică Viktor Tutelian.

Întrucât alcoolul poate reduce sensibil imunitatea şi astfel poate face ca vaccinarea să fie ineficientă sau lipsită de sens, celor care se vaccinează li se recomandă să renunţe la consumul de băuturi alcoolice timp de trei zile după vaccinare.

Femeile şi tinerele sunt sfătuite să amâne cu două-trei luni după vaccin planificarea unei sarcini sau efectuarea unei ecografii. Sarcina este un factor de risc în cazul infectării cu SARS-CoV-2, conform experţilor ruşi. Sunt expuse unui risc ridicat în special femeile cu comorbidităţi.

Cu toate acestea, Ministerul Sănătăţii din Rusia – la fel ca instituţiile din domeniul sănătăţii din alte ţări – subliniază că riscurile în cazul vaccinării sunt mult mai mici decât posibilele consecinţe ale infectării cu SARS-CoV-2.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Voluntarii din Alba Iulia adună capace de plastic pentru cazuri medicale. Povestea unei campanii atipice

Publicat

Voluntarii din Alba Iulia s-au alăturat unei campanii naționale care presupune strângerea de capace de plastic, pentru cauze umanitare. 

Aceștia se organizează cu ajutorul grupului de Facebook ”Fapte bune din Alba”. Capacele strânse se adună la câteva magazine din oraș, care îi sprijină pe voluntari, lista lor fiind publică pe grupul respectiv.

Capacele sunt duse la Cluj, unde sunt preluate de Capace cu suflet și vândute, iar banii adunați din reciclarea lor sunt dublați de o persoană cu suflet mare, pe care inițiatorii campaniei o numesc ”îngerul sau păzitor” și care dorește să rămână anonimă.

Banii strânși sunt apoi donați spre diverse cazuri medicale.

  • Una dintre donațiile din anul 2020 a mers către Căsuța Blondie, un spațiu de tranzit realizat de Asociația Blondie, care oferă dreptul la viață și la dezvoltare copiilor bolnavi și singuri, celor care provin din familii cu probleme sociale, care au suferit intervenții chirurgicale complexe sau care au nevoie de un mediu atent controlat pentru o perioadă de timp, după externare.

Voluntarii strâng doar capace datorită raportului volum/greutate și a faptului că pot fi usor stocate și transportate față de alte tipuri de materiale reciclabile.

Sunt bune aproape orice de capace de plastic: de la PET-uri, sticle de lapte, iaurt, gel de duș, șampon, balsam, detergent de vase, stick-uri de lipici, tuburi de muștar, ketchup, de la borcanelele de plastic cu gumă de mestecat, de la borcanele de Nutella, de la cutiile de medicamente sau vitamine, capace de la spray-uri sau creme de față și de corp și multe altele.

Campania a început în 2013, la Cluj, iar treptat a prins amploare mare: se colecteaza acasă, la serviciu, la restaurante, la cafenele, la școli și la gradinițe și oriunde altundeva dorește lumea.

De atunci s-au strâns tone de capace, care au fost transformate în bani pentru cazuri speciale.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Sporuri de până la 7,5% din salariu pentru polițiști, cu impact bugetar de 119 milioane lei. Precizările ministrului de Interne

Publicat

Aproximativ 76.000 de angajați ai Poliției Române primesc din luna ianuarie sporul de titlu de specialist de clasă, care se calculează ca procent din salariul de bază și este acordat în trei trepte, de 2,5%, 5% și 7,5%.

Declarația a fost făcută de Lucian Bode, ministrul Afacerilor Interne, pentru G4Media.ro

”Am ajuns la o soluție cu sindicatele încă din decembrie anul trecut, ceea ce înseamnă că acest spor a intrat în plată în ianuarie. Este un spor care exista în legislație, dar nu fusese acordat până acum, și noi am reușit să îl acordăm”, a spus Bode pentru G4Media.ro.

Acordarea sporului are un impact bugetar de 119 milioane de lei anual, potrivit ministrului de Interne.

El a mai spus că sindicatele din poliție, care au organizat proteste în care denunță înghețarea salariilor, ar trebui să îi informeze pe angajați despre noul spor plătit.

Mai multe sindicate ale poliției au protestat în ultimele două săptămâni, reclamând înghețarea salariilor la nivelul anului 2020, în contextul în care zeci de mii de angajați din sectorul privat fie și-au pierdut locul de muncă în pandemie, fie au veniturile scăzute.

sursă: g4media.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Concurs MAI: Peste 8000 de candidați au dat proba scrisă pentru a deveni ofițeri de poliție. Câte locuri sunt

Publicat

Peste 8.000 de candidați, subofițeri și agenți de poliție, au susținut proba scrisă pentru ocuparea a 1.317 posturi de ofițer/ofițer de poliție în Ministerul Afacerilor Interne (MAI).

Selecția s-a organizat pentru trecerea în corpul ofițerilor/ ofițerilor de poliție a maiștrilor militari/ subofițerilor/ agenților de poliție, a anunțat MAI, potrivit dcnews.ro.

Vezi și Ministrul de Interne: Peste 18.000 de candidaturi pentru 2.086 de locuri, la concursurile de trecere în corpul ofiţerilor

Având în vedere numărul mare de posturi scoase la concurs pentru trecerea agenților/subofițerilor în corpul ofițerilor, respectiv 2.086, s-a luat decizia susținerii probelor de concurs etapizat, începând cu 8 ianuarie, precizează MAI într-un comunicat de presă.

Dintre structurile Ministerului Afacerilor Interne cărora le-a fost aprobată demararea procedurilor de concurs, un număr semnificativ de posturi pentru care s-a organizat concursuri a fost din cadrul Poliției Române (1.210), Jandarmeriei Române (220), Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (304), Poliției de Frontieră (147).

O pondere importantă a acestor posturi au avut-o cele din cadrul structurilor operative.

În situația posturilor din aceeași specialitate pentru care s-a organizat concurs,  au fost constituite comisii centrale de concurs, care au elaborat subiectele și grilele de corectare în mod centralizat, în condiții de confidențialitate, măsuri care au fost adoptate și în ceea ce privește distribuirea lor la nivelul unităților organizatoare.

Totodată, au fost dispuse măsuri care vizau identificarea și prevenirea unor situații de conflict de interese, în scopul evitării vicierii procedurilor de concurs și al asigurării tratamentului egal al candidaților, fără discriminări.

Conducerea ministerului a solicitat structurilor organizatoare să ia toate măsurile pentru desfășurarea concursurilor în cele mai bune condiții astfel încât să fie respectate atât regulile de protecție sanitară, cât și toate condițiile de legalitate. În acest context, inclusiv Corpul Național al Polițiștilor, Direcția Generală Anticorupție și Direcția Generală de Protecție Internă au acordat sprijin de specialitate pentru a garanta transparența și corectitudinea procedurilor de concurs.

La nivelul structurilor organizatoare, atât pe parcursul desfășurării probei scrise, cât și ulterior, nu au fost semnalate situații de nerespectare a procedurilor legale privind confidențialitatea subiectelor și a grilelor de corectare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate