Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

RESTRICȚII RIDICATE la ALBA IULIA și în alte localități din Alba, după ce incidența a scăzut sub 4. Ce măsuri rămân în vigoare


Publicat

alba iulia

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a decis sâmbătă ridicarea restricțiilor impuse la Alba Iulia în ultima perioadă, după ce incidența COVID a scăzut sub 4.

De duminică, 25 aprilie, deplasările în afara locuințelor vor fi restricționate doar de la ora 22.00, iar magazinele vor fi deschise până la ora 21.00.

De asemenea, se pot redeschide sălile de sport/fitness. Rămân însă închise restaurantele și cafenelele la interior, fiind permisă activitatea la terase și cea de livrare la domiciliu.

Măsuri similare sunt pentru Blaj, Ocna Mureș, Abrud, Ciugud, Rimetea.

Reamintim că la Alba Iulia, din 28 martie, erau impuse restricții de deplasare pe timp de weekend, până la ora 20.00, iar magazinele se închideau la ora 18.00, în condițiile în care incidența era peste 4. Acum, acestea au fost ridicate. Rămân în vigoare cele privind restricționarea deplasărilor doar de la ora 22.00, iar magazinele se vor închide la ora 21.00.

HOTĂRÂREA nr. 115 din 24.04.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire  a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza municipiilor Alba Iulia şi Blaj, oraşelor Abrud şi Ocna Mureş, comunelor Ciugud, Galda de Jos, Rimetea, Şpring şi Şugag

Vezi Hotărârea nr. 115 a CJSU Alba 24.04.2021

Art. 1 Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 24.04.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Anexa_Hotararea nr. 115 din 24.04.2021

Art. 2 (1) La nivelul municipiilor Alba Iulia şi Blaj, oraşelor Abrud şi Ocna Mureş, comunelor Ciugud şi Rimetea unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 3 şi mai mică sau egală cu 4/1.000 de locuitori, începând cu data de 25.04.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22.00-05.00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie.

DESCARCĂ de AICI: DOCUMENTE actualizate: MODELE DE DECLARAȚIE pe propria răspundere și ADEVERINȚĂ de la angajator

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

m) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 3 (1) La nivelul comunelor Galda de Jos, Şpring şi Şugag unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 25.04.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22.00-0500, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 6.00-22.00, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 06.00-22.00, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 06.00-22.00;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

În toate localitățile se permite circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în perioada 1 mai-2 mai 2021, în intervalul orar 2000-0500 pentru deplasarea și participarea la slujbele religioase

În toate localitățile se permite circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în perioada 8 mai-9 mai 2021, în intervalul orar 2000-0500 pentru deplasarea și participarea la sărbătoarea religioasă specifică lunii Ramazan

Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Pugiliștii CS Unirea Alba Iulia au câștigat medalii de aur, argint și bronz la Cupa României de Cadeți

Publicat

Clubul Sportiv (CS) Unirea Alba Iulia a obținut trei medalii, de aur, argint și bronz, la Cupa României de Cadeți, desfășurată la Arad.

Pugiliștii secției clubului albaiulian sunt pregătiți de către antrenorul emerit Nicolae Paștiu.

Competiția s-a desfășurat în perioada 10-15 mai, în sala de sport a Universității ”Aurel Vlaicu” din Arad.

Rezultate CS Unirea Alba Iulia:

Drăgoi Viorel Raul (14 ani), categoria 32 de kilograme – medalie de aur;

Stoica Patrick Julian (14 ani), categoria 34 de kilograme – medalie de argint;

Dăian Denis Raul (13 ani), categoria 80 de kilograme – medalie de bronz.

Cupa României de Cadeți s-a desfășurat cu respectarea tuturor măsurilor de prevenire a îmbolnăvirilor în actualul context epidemiologic.

”Băieții medaliați sunt sportivi de perspectivă care au confirmat și anii trecuți. Pregătirea lor a dat roade și îl felicit și pe antrenorul Nicolae Paștiu pentru pregătirea temeinică a tuturor celor care își doresc să facă performanță în acest sport. Mă bucur că seria rezultatelor bune, din această primăvară, este continuată de secția de box, după atletism, judo și haltere. Pregătirea sportivă și competițiile continuă!” – Corneliu Mureșan, director CS Unirea Alba Iulia.

Clubul Sportiv (CS) Unirea Alba Iulia este o structură sportivă de drept public, cu personalitate juridică, înființată în 1974 ca instituție publică în subordinea Ministerului Tineretului și Sportului, având ca obiect principal de activitate obținerea performanțelor sportive: selecția, pregătirea, participarea la competiții interne și internaționale, respectiv câștigare de medalii pe plan național și internațional.

CS Unirea Alba Iulia are, în prezent, 9 ramuri sportive active: atletism, powerlifting, haltere, orientare, box, judo, culturism, tenis de masă și taekwondo.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Maratonul de vaccinare din Alba: Peste 600 de persoane au primit prima doză, sâmbătă. Unde continuă acțiunile duminică

Publicat

Alte peste 600 de persoane s-au vaccinat sâmbătă în cadrul acțiunilor-maraton de vaccinare din județul Alba. Duminică, și Blajul se alătură acestei campanii.

În a doua zi a maratonului de vaccinare anti-COVID din județ, sâmbătă 15 mai, au primit prima doză 628 de persoane, precizează DSP Alba. Comparativ, vineri, numărul acestora era de 583.

Sâmbătă s-au imunizat 228 de persoane la punctul drive-thru din Alba Iulia (parcarea Stadionului Cetate), 222 la Sebeș și 178 la Cugir.

Cei care doresc să se vaccineze fără o programare prealabilă sunt așteptați și duminică la Alba Iulia, Sebeș, Cugir și Blaj.

ALBA IULIA

Locație: Centru tip Drive-Thru – vaccinare în mașină – în parcarea Stadionului Cetate (în spatele benzinăriei OMV)

Program maraton de vaccinare: vineri (14 mai), sâmbătă (15 mai), duminică (16 mai), orele 8.00-20.00

Tip vaccin: Pfizer

Acte necesare: buletin/carte de identitate, completare formular triaj AICI sau poate fi completat la locația vaccinării/centrul Drive-Thru

Alte detalii: primăria a anunțat că se va organiza tombolă cu premii pentru cei care se vaccinează; estimează circa 1500 de persoane vaccinate în cele trei zile

BLAJ

Locație: Centru mobil vaccinare – pe platoul din fața Centrului Cultural „Iacob Mureșianu”, Bulevardul Republicii, nr. 36

Program maraton de vaccinare: duminică, 16 mai, orele 8.00-20.00

Tip vaccin: Pfizer

Acte necesare: buletin/carte de identitate; adeverința de vaccinare cu serul Pfizer – dacă se face vaccinarea cu a doua doză

Alte detalii: se pot prezenta la vaccinare toate persoanele care au împlinit vârsta de 16 ani, fără programare; minorii care au împlinit vârsta de 16 ani se pot prezenta la vaccinare doar însoțiți de un părinte sau de reprezentantul legal; pentru persoanele vârstnice și fără posibilitate de deplasare la vaccinare, domiciliate în Blaj, Tiur, Mănărade, Spătac și Petrisat, Primăria Municipiului Blaj va asigura transportul la maratonul de vaccinare de duminică – acestea se pot înscrie la Serviciul de Asistență Comunitară Blaj, la numărul de telefon 0756.089.215.

SEBEȘ

Locație: Centrul de Zi pentru Persoane Adulte cu Dizabilități, cu sediul în Sebeș, bulevardul Lucian Blaga, numărul 45

Program maraton de vaccinare: vineri (14 mai), sâmbătă (15 mai), duminică (16 mai), orele 8.00-20.00

Tip vaccin: Pfizer

Acte necesare: buletin/carte de identitate

Alte detalii : nu este necesară o programare prealabilă în platforma națională de vaccinare ; minorii care au împlinit vârsta de 16 ani se pot vaccina în cadrul maratonului organizat, condiția fiind aceea de fi însoțiți de un părinte sau un  reprezentant legal.

CUGIR

Locație: centre mobile de vaccinare în corturi amenajate în aer liber

– în fața Catedralei din Cugir, sâmbătă, 15 mai, între orele 8.00-13.00

– în parcarea de lângă Piața 1 Mai din Cugir, duminică, 16 mai, orele 8.00-13.00

Tip vaccin: Pfizer

Acte necesare: buletin/carte de identitate

Alte detalii: persoanele cu vârsta peste 16 ani se vor putea vaccina fără programare; cetăţenii cu afecţiuni cronice sunt sfătuiţi să aibă asupra lor documentele medicale care atestă bolile de care suferă şi tratamentul pe care-l urmează.

După ora 13.00, activitatea Centrului de vaccinare din Cugir va trece la modalitatea extinsă, cu prezenţa direct fără programare, până la finalul programului de funcționare.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Declarația de beneficiar real va fi amânată până la 1 octombrie 2021. Anunțul ministrului Economiei

Publicat

Obligația declarării beneficiarului real de către o serie întreagă de firme și alte entități ar urma să fie amânată până în 1 octombrie.

Proiectul de ordonanță în acest sens a fost pus în transparență, anunță ministrul Economiei, Claudiu Năsui: „E doar o soluție temporară pentru o obligație inutilă reintrodusă brusc pentru toți antreprenorii”.

„Lupta împotriva birocrației continuă! Am pus în transparență proiectul de ordonanță pentru amânarea termenului de depunere a declarației de beneficiar real până la 1 octombrie”, anunță Claudiu Năsui.

Ministrul Economiei precizează că amânarea e doar o soluție temporară.

„Aceasta este doar o soluție temporară pentru o obligație inutilă reintrodusă brusc pentru toți antreprenorii, chiar și acolo unde e redundantă și statul deține deja datele cerute. Ne luptăm în continuare pentru a putea reveni la modelul anterior, practicat cu succes în Austria și alte țări din Europa”, conchide Năsui.

La începutul acestei săptămâni, ministrul anunțase că ”în ședința de coaliție s-a decis ca declarația de beneficiar să fie amânată până la 1 octombrie.

Până atunci vom încerca să convingem coaliția să revenim la sistemul din Austria. Adică sistemul care s-a aplicat și anul trecut în România, prin legea 108/2020, care nu chinuie sute de mii de firme cu o birocrație inutilă.

Declarația de beneficiar real este o declarație de aproximativ 10 foi prin care statul ne cere informații pe care le are deja. Și ni-le cere nu numai o dată, ci în fiecare an, chiar dacă nu se schimbă nimic.

Reușisem să eliminăm această declarație anul trecut, dar ea a revenit din cauza unui amendament care a fost strecurat pe furiș într-o lege anul acesta”.

O serie de firme care erau exceptate de la obligația declarării beneficiarului real al activității trebuie din nou să depună această declarație la Registrul Comerțului. Nerespectarea acestei obligații se sancționează cu amendă între 5.000 și 10.000 de lei.

surse: mediafax.ro, startupcafe.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

O decizie privind purtarea măștii la locul de muncă va fi luată la 1 iunie. Precizările premierului Cîțu

Publicat

Premierul Florin Cîţu a afirmat sâmbătă seara că o decizie în privinţa purtării sau nu a măştii la locul de muncă, acolo unde sunt doar persoane vaccinate, va fi luată de la 1 iunie.

„Încă nu este o decizie clară. După 1 iunie vom lua această decizie. Este în ordinul ministrului Sănătăţii. Cred că este o decizie luată înainte de analiza foarte bine. De la 1 iunie stabilim acest lucru. Deocamdată cu mască la locul de muncă, la interior. (…) După 1 iunie vorbim de alte modificări”, a spus Cîţu, la Teatrul Naţional Bucureşti.

Prim-ministrul a mai spus că de la 1 iunie Guvernul va modifica actele normative necesare pentru desfăşurarea în siguranţă a evenimentelor culturale.

„Vom modifica actele normative necesare, pentru a crea cadrul legal necesar ca să putem să mergem în acea etapă. În acest moment noi am prezentat în decizia CNSU următoarele etape, ca să foarte clar pentru români la ce să se aştepte”, a precizat Cîţu.

Întrebat dacă toţi românii vor avea acces la spectacole după 1 iunie, premierul Cîţu a spus: „Pentru toţi românii… depinde, dacă sunt vaccinaţi sau nu. Aţi văzut că fiecare eveniment, în interior sau în exterior, are anumite criterii (referitoare n.r.) la număr de persoane la interior, dacă persoanele sunt vaccinate, dacă organizatorii îşi asumă că persoanele sunt vaccinate, atunci vorbim de alt număr de persoane”, a spus premierul.

Referitor la o eventuală falsificare a actelor care atestă vaccinarea, Florin Cîţu a precizat că la TNB „s-a verificat foarte uşor” şi că „putem să discutăm de soluţii” pentru că „suntem în anul 2021”.

„Astăzi am intrat aici cu un buletin”, a spus premierul.

În altă ordine de idei, Cîţu a menţionat că „România a luat decizia, poate unică în Uniunea Europeană, de a permite cetăţenilor care vin din zona verde să intre în România, turiştii, fără niciun fel de documente care să ateste dacă sunt sau nu vaccinaţi, doar cu documentele necesare pentru a intra în România”.

Premierul Florin Cîţu a fost prezent sâmbătă seara la spectacolul-pilot cu piesa „Dineu cu proşti” de Francis Veber, la Teatrul Naţional Bucureşti.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate