Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

REZIDENŢIAT 2015: Posturile scoase la concurs în spitalele din ALBA şi din ţară. Înscrieri până în 23 octombrie


Publicat

medic-de-familieDin datele publicate de Ministerul Educaţiei în vederea organizării concursului de rezidentiat în 15 noiembrie, sunt 23 de posturi disponibile în spitalele din judeţul Alba, majoritatea la Blaj.

Concursului de rezidenţiat se organizează pe loc și pe post în medicină, medicină dentară și farmacie.

La nivel naţional, în sesiunea din 2015, absolvenţii universităţilor de medicină, medicină dentară şi farmacie vor putea concura pe un număr de 3388 locuri și posturi pentru medicină, 263 locuri pentru medicină dentară şi 152 locuri pentru farmacie.

Înscrierile pentru rezidenţiat se vor face până la data de 23 octombrie 2015, ora 15.00, la direcţiile de sănătate publică sau la ministerele cu reţea proprie, după caz.

Vezi integral Lista locurilor scoase la concurs rezidentiat 2015

Lista posturilor vacante pentru rezidenţi în spitalele din Alba:

Medicină:

Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia

– Boli Infecţioase: 1 post

– Chirurgie Toracică: 1 post

– Neonatologie: 1 post

– Radiologie-Imagistică Medicală: 1 post

Spitalul Orăşenesc Abrud

Boli Infecţioase: 1 post

– Chirurgie Generală: 1 post

Spitalul Municipal Blaj

– Anestezie şi Terapie Intensivă: 1 post

– Chirurgie Generală: 1 post

– Ambulatoriu Diabet Zaharat, Nutriţie şi Boli Metabolice: 1 post

– Medicină de laborator: 2 posturi

– Medicină Internă: 1 post

– Neonatologie: 1 post

– Obstetrică-Ginecologie: 1 post

– Pediatrie: 1 post

– Dispensar TBC Pneumologie: 1 post

– Radiologie – Imagistică Medicală: 1 post

– Ambulatoriu Urologie: 1 post

Spitalul Orăşenesc Câmpeni

– Anestezie şi Terapie Intensivă: 1 post

– Chirurgie Generală: 1 post

– Ambulatoriu Gastroenterologie: 1 post

– Medicină Internă: 2 posturi

Niciun post vacant pentru farmacie.

Vezi integral Lista posturi rezidentiat 2015.

Taxa de examen este 360 de lei, testul-grilă va avea 200 de întrebări şi concursul va dura 4 ore. Înscrierile la concurs se fac până în 23 octombrie.

Se organizează în centrele universitare:

Bucureşti: pentru posturile publicate în Bucureşti şi judeţele Argeş, Brăila, Buzău, Călăraşi, Constanţa, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Ilfov, Prahova, Teleorman, Tulcea şi pentru locurile publicate în centrele universitare Bucureşti şi Constanţa;

Cluj-Napoca: pentru posturile publicate în judeţele Alba, Bihor, Cluj, Maramureş, Sălaj, Satu Mare şi pentru locurile publicate în centrele universitare Cluj-Napoca şi Oradea;

Craiova: pentru posturile publicate în judeţele Braşov, Dolj, Gorj, Olt şi Vâlcea şi pentru locurile publicate în centrele universitare Craiova şi Braşov;

Iaşi: pentru posturile publicate în judeţele Bacău, Botoşani, Galaţi, Iaşi, Neamţ, Suceava, Vaslui, Vrancea şi pentru locurile publicate în centrele universitare Iaşi şi Galaţi;

Târgu Mureş: pentru posturile publicate în judeţele Bistriţa-Năsăud, Covasna, Harghita, Mureş, Sibiu şi pentru locurile publicate în centrele universitare Târgu Mureş şi Sibiu;

Timişoara: pentru posturile publicate în judeţele Arad, Caraş-Severin, Hunedoara, Timiş şi pentru locurile publicate în centrele universitare Timişoara şi Arad.

Candidaţii de la ministerele cu reţea sanitară proprie, precum şi cei care concurează pe locurile publicate de Ministerul Educaţiei și Cercetării vor susţine concursul numai în centrul universitar Bucureşti. Este vorba despre candidaţii cetăţeni de origine etnică română cu domiciliul stabil în străinătate, posesori ai diplomei de medic obţinute în România ori într-un alt stat membru al Uniunii Europene concurează pe locurile publicate de Ministerul Educaţiei și Cercetării Științifice, care va distribui aceste locuri pe centrele universitare.

Detalii despre concurs şi promovare

În cazul în care într-un centru universitar se vor constata încălcări flagrante ale prezentei metodologii sau vicierea rezultatelor de concurs, Ministerul Sănătăţii îşi rezervă dreptul de a anula rezultatele concursului din centrul universitar respectiv, situaţie în care concursul va fi reluat în acelaşi centru, pe cheltuiala universităţii de medicină şi farmacie respective, se precizează în documentul citat.

Concursul se desfăşoară sub formă de test-grilă cu 200 de întrebări, pentru fiecare domeniu, pe o durată de 4 ore.

– 25% din total sunt întrebări tip complement simplu, cu un singur răspuns corect posibil din 5; se notează fiecare întrebare cu răspuns corect cu 4 puncte; dacă la aceste întrebări candidaţii marchează mai mult sau mai puţin de un răspuns corect, întrebarea se anulează (punctaj 0);

-) 75% din total sunt întrebări tip complement multiplu cu 2 – 4 răspunsuri corecte; fiecare întrebare cu răspunsuri corecte este notată cu 5 puncte; dacă la aceste întrebări candidatul marchează mai puţin de două sau mai mult de 4 răspunsuri, întrebarea se anulează (punctaj 0).

Punctajul minim de promovare reprezintă 60% din punctajul maxim realizat la cele 200 de întrebări pentru fiecare domeniu. Se calculează la nivelul fiecărui centru universitar în care se organizează concursul

Departajarea candidaţilor care au obţinut punctajul maxim posibil se face prin susţinerea unei probe suplimentare de departajare. Această probă constă în 100 de întrebări din tematica şi bibliografia aprobate, de tip complement multiplu, alcătuite cu 24 de ore înainte de susţinerea probei, într-un sediu securizat. Această probă are loc în ziua de sâmbătă, 21 noiembrie 2015, în centrul universitar în care s-a desfăşurat concursul. Corectura se face în mod electronic în sala de concurs, în prezenţa candidaţilor. Rezultatele sunt folosite pentru alcătuirea unei ierarhizări a candidaţilor care au obţinut punctajul maxim posibil. Candidaţii care nu se prezintă la proba de departajare figurează în clasificare în ordine alfabetică, după ierarhizarea candidaţilor care au susţinut proba de departajare. Pentru susţinerea probei de departajare nu se percepe taxă.

Ocuparea locurilor/posturilor în specialitate se face în ordinea punctajului de promovare obţinut, pe fiecare centru universitar, în limita locurilor/posturilor publicate pentru fiecare domeniu în centrul universitar respectiv, alcătuindu-se o singură clasificare pentru fiecare domeniu.

Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii care devin rezidenţi pe locuri încheie un contract individual de muncă pe perioadă determinată, egală cu durata rezidenţiatului, cu unitatea sanitară la care au fost repartizate locurile pentru rezidenţiat.

Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii care devin rezidenţi pe post încheie contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată cu unitatea sanitară publică ce a publicat postul respectiv.

Rezidenţii au obligaţia să efectueze pregătirea şi să susţină examenul de specialist în specialitatea pentru care au optat, în maximum 5 ani de la data încheierii programului de pregătire.

Rezidenţii pot efectua cumul de funcţii numai în condiţiile respectării integrale a curriculei şi a programului de pregătire stabilit pentru toţi rezidenţii.

Reguli pentru candidaţi

La concurs se pot prezenta candidaţii posesori ai unei diplome de licenţă în profil medico-farmaceutic uman sau o diplomă echivalentă cu aceasta, rezidenţii aflaţi în pregătire, specialiştii care doresc să efectueze pregătire într-o altă specialitate, cu respectarea prevederilor legale, privitor la obţinerea celei de a doua specialităţi; specialiştii care au efectuat programul de pregătire prin rezidenţiat, forma pe post, pot obţine a doua specialitate după îndeplinirea condiţiei din actul adiţional încheiat la contractul de muncă; candidaţii care îndeplinesc condiţiile privind cetăţenia şi au diplomă de licenţă în profil medico-farmaceutic uman sau o diplomă echivalentă cu aceasta.

Toţi candidaţii trebuie să fie apţi din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activităţii în domeniul pentru care candidează.
Pentru candidaţi medici specialişti, formarea în a doua specialitate se poate obţine numai în regim cu taxă. Taxa anuală pentru pregătirea într-o nouă specialitate, obţinută prin concurs de rezidenţiat, este aceeaşi cu cea prevăzută pentru a doua specialitate fără concurs de rezidenţiat.

Înscrierile pentru concurs se fac prin direcţiile de sănătate publică, respectiv prin ministerele cu reţea sanitară proprie, din momentul apariţiei în presă a publicaţiei de concurs până la data de 23 octombrie 2015, inclusiv.

Dosarul de înscriere

Dosarul de înscriere a candidatului va conţine următoarele documente:

– cererea de înscriere la concurs, în care se vor menționa: numele candidatului, iniţiala/iniţialele tatălui, precum şi toate prenumele candidatului înscrise în buletinul, cartea de identitate sau paşaportul cu care se va legitima la intrarea în sală, aflate în termen de valabilitate;

– centrul universitar şi domeniul pentru care concurează (cu excepţia candidaţilor de la ministerele cu reţea sanitară proprie şi cei care concurează pe locurile publicate de Ministerul Educaţiei și Cercetării Științifice, pentru care concursul se susţine numai în centrul universitar Bucureşti).

– candidaţii vor menţiona în cererea de înscriere şi acordul pentru folosirea numelui şi pentru afişarea rezultatului pe internet;

– xerocopia buletinului, cărţii de identitate sau a paşaportului (paginile din care reies numele şi prenumele candidatului, precum şi data naşterii);

– copia legalizată a diplomei de licenţă de medic, stomatolog (medic dentist) sau farmacist. Absolvenţii promoţiei 2015 pot prezenta, până la eliberarea diplomei de licență, adeverinţă privind promovarea examenului de licenţă;

– adeverinţa eliberată de unitatea în care este încadrat, din care să reiasă specialitatea în care este confirmat şi tipul contractului individual de muncă, numai pentru rezidenţi şi specialişti;

– certificatul medical privind starea de sănătate, eliberat de unitatea sanitară teritorială desemnată de direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti, în care se precizează că este apt/inapt din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activităţii în domeniul pentru care candidează;

– copia legalizată a actelor doveditoare (certificat de căsătorie etc.) prin care şi-a schimbat numele faţă de numele înscris în diploma de licenţă, dacă este cazul;

– chitanţa de plată a taxei de concurs. Cuantumul taxei de participare la concursul de rezidenţiat pe post şi pe loc în medicină, medicină dentară şi farmacie, sesiunea 15 noiembrie 2015, se stabileşte la suma de 360 lei/participant. Taxa se va plăti în contul IBAN RO36TREZ70020E365000XXXX, CUI 4266456, DTMB ( Direcţia de Trezorerie a Municipiului Bucureşti) beneficiar Ministerul Sănătăţii, adresa: str. Cristian Popişteanu Nr. 1-3, sector 1, Bucureşti, cod: 010024.

După finalizarea înscrierilor, respectiv la data de 23 octombrie 2015, ora 15.00, candidaţii nu mai pot solicita schimbarea opţiunilor de a concura într-un anumit centru universitar, sub niciun motiv.

Un candidat poate depune un singur dosar de concurs. Depunerea mai multor dosare ale aceleiaşi persoane, pentru mai multe centre universitare, atrage măsura eliminării candidatului respectiv din concurs.

Listele cu candidaţii admişi în concurs, pe centre universitare şi domenii, se vor afişa pe site-ul rezidentiat.ms.ro la data de 4 noiembrie 2015.

Repartizarea candidaţilor pe săli se face diferenţiat, pe domeniile pentru care s-au înscris, de către fiecare universitate de medicină şi farmacie.

La data de 12 noiembrie 2015, candidaţii pot afla sala şi ora începerii probei de concurs vizitând paginile de internet ale universităţilor de medicină şi farmacie sau site-ul rezidentiat.ms.ro

Cu cel puţin 24 de ore înainte de concurs, la fiecare sală se afişează lista candidaţilor repartizaţi în sala respectivă.

Candidaţii ale căror dosare de înscriere au fost admise, dar în ziua concursului sunt declarați absenți în sălile de concurs, nu vor beneficia de returnarea taxei achitate pentru concurs. Beneficiază de returnarea taxei achitate pentru concurs doar candidaţii ai căror dosare de înscriere sunt respinse

Desfăşurarea concursului

Concursul se desfăşoară în ziua de duminică, 15 noiembrie 2015. În dimineaţa zilei de concurs, la ora 7.30, şeful de sală şi supraveghetorii lipesc în dreptul fiecărui loc din sală o legitimaţie de bancă cu numărul de ordine al candidatului respectiv, număr corespunzător cu cel aflat în listele candidaţilor.

Începând cu ora 8.30, candidaţii pot intra în sala în care au fost repartizaţi. La intrare se legitimează în faţa şefului de sală cu buletinul/cartea de identitate sau paşaportul, documente ce trebuie să fie în termen de valabilitate. Cei fără un astfel de document valabil nu sunt primiţi în sala de concurs.

Candidaţii sunt aşezaţi în sală în ordine alfabetică, conform listelor finale afişate, cu excepţia perechilor soţ – soţie, fraţi – surori, care au obligaţia, sub sancţiunea anulării lucrării şi eliminării din concurs, să semnaleze şefului de sală aceste situaţii, pentru a putea fi aşezaţi separat. Candidaţii aflaţi în sală pot declara, sub semnătură, situaţiile menţionate mai sus. Fiecare candidat se aşează la locul indicat prin legitimaţia de bancă. Candidaţii ocupă numai locurile indicate de organizatori şi nu au voie să le schimbe între ei. În cazul în care locul desemnat iniţial nu este corespunzător, candidatul poate fi mutat pe un loc disponibil, dar numai la indicaţia şefului de sală.

Candidaţii sunt aşezaţi în sală în aşa fel încât să rămână cel puţin un loc liber între 2 candidaţi. În prezenţa candidaţilor, şefii de sală citesc instrucţiunile privind modul de desfăşurare a concursului.

Începând cu ora 9.00 candidaţilor li se împart grilele pentru răspuns şi câte o cariocă neagră pentru completarea grilei (atât pentru completarea răspunsurilor considerate corecte, cât şi pentru completarea datelor de identitate).

Se procedează la verificarea de către fiecare candidat a grilei, pentru a se identifica eventualele greşeli de tipărire, caz în care grila respectivă este înlocuită. Fiecare candidat completează apoi datele personale în spaţiul special de pe grilă, cu litere majuscule.

Sacii sigilaţi conţinând caietele cu întrebări sunt aduşi la săli în jurul orei 9.30. La ora 10.00 se desigilează sacii în toate sălile de concurs din toate centrele universitare. Li se împart apoi candidaţilor caietele cu întrebări, ţinându-se cont de tipul de grilă primit anterior. Din momentul în care în sala de concurs a fost distribuit ultimul caiet începe măsurarea timpului de concurs, care este de 4 ore. Şeful de sală notează la loc vizibil (fie prin scriere pe tablă, fie pe o hârtie, care este afişată) şi informează candidaţii despre ora de începere şi ora de terminare a concursului.

Candidaţii care nu sunt prezenţi în sală în momentul deschiderii sacilor cu caietele cu întrebări (ora 10.00) nu mai au acces în sala de concurs

În timpul concursului candidaţii nu au voie să consulte niciun fel de materiale, să discute cu ceilalţi candidaţi, să copieze sau să aibă asupra lor aparatură electronică de comunicare. Materialele documentare sunt depozitate într-un colţ al sălii, unde candidaţii nu au acces până la terminarea concursului. Tot aici se vor depozita şi telefoanele mobile, închise pe toată durata probei de concurs.

La terminarea concursului candidaţii predau şefului de sală, sub semnătură, grila de răspuns. Caietul cu întrebări rămâne în posesia candidaţilor, cu excepţia celor care, din indiferent ce motiv, părăsesc sala în primele 3 ore de concurs.

Comisia locală de rezidenţiat analizează şi comunică răspunsurile corecte rămase definitive, în termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. Comunicarea grilei corecte rămase definitivă se face prin publicarea pe pagina de internet a universităţii de medicină şi farmacie şi prin afişarea la sediul comisiei locale de concurs şi constituie răspuns la contestaţiile primite.

Clasificarea pe domenii rezultă prin unificarea electronică a rezultatelor stabilite în urma aplicării grilei corecte rămase definitivă. Clasificarea se face pe domenii, pe fiecare centru universitar în care a fost organizat concursul.

Alegerea postului sau a locului în specialitate şi a centrelor de pregătire

Alegerea locurilor/posturilor în specialitate şi a centrelor de pregătire se face în aceeaşi zi cu publicarea clasificărilor, pe baza punctajului şi a clasificărilor, la o dată stabilită de comun acord de universităţile de medicină şi farmacie, în intervalul orar 9.00 – 21.00. Candidaţii se vor prezenta în centrul universitar unde au susţinut concursul de rezidenţiat. Dacă repartiţia nu se finalizează în prima zi, va continua în ziua următoare, în acelaşi interval orar, iar locurile şi posturile rămase disponibile se vor afişa pe pagina de internet la sfârşitul primei zile de repartiţie. În urma alegerii locului/postului şi a centrului de pregătire în specialitate se vor înainta Ministerului Sănătăţii listele nominale, inclusiv în format electronic, privind locurile/posturile, specialităţile şi centrele alese şi procesele-verbale ale sesiunii de alegeri (cu semnăturile candidaţilor) în termen de 3 zile lucrătoare.

Candidaţii sau împuterniciţii acestora care nu sunt prezenţi la data, ora şi locul fixate pentru alegerea postului ori a locului în specialitate şi a centrului de pregătire pierd drepturile conferite de concurs.

Candidaţii care deţin un titlu de specialist şi aleg loc/post au obligaţia ca în termen de 15 zile de la data încheierii contractului individual de muncă pe durată.

determinată sau nedeterminată, după caz, să depună la Ministerul Sănătăţii angajamentul de plată pentru cea de a doua specialitate.

Plata taxei se face în lei, anual, în două tranşe semestriale egale, în termen de maximum 60 de zile calendaristice de la începutul semestrului. Neplata taxei în condiţiile stipulate în angajamentul de plată atrage excluderea definitivă din programul de pregătire.

Locurile şi posturile rămase neocupate în urma finalizării alegerilor nu se vor putea redistribui altor candidaţi declarați promovați în alte centre universitare, acestea urmând a fi ocupate numai printr-un alt concurs de rezidenţiat.

Vezi integral METODOLOGIE REZIDENTIAT 2015

Potrivit legislaţiei în vigoare, “rezidenţiatul reprezintă forma specifică de învăţământ postuniversitar pentru absolvenţii licenţiaţi ai facultăţilor de medicină, medicină dentară şi farmacie, care asigură pregătirea necesară obţinerii uneia dintre specialităţile cuprinse în Nomenclatorul specialităţilor medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţă medicală”.

Rezidenţiatul cuprinde instruire teoretică şi practică pe durată de 3 până la 7 ani, în funcţie de specialitate şi se organizează pe domeniile medicină , medicină dentară şi farmacie, în regim de programe cu timp integral, în formele pe loc şi pe post.

În cazul specialităţii medicină de familie se poate organiza şi rezidenţiat în regim de program cu timp parţial, cu durată de 5 ani. Cifra de şcolarizare a rezidenţilor se aprobă anual prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului educaţiei naţionale.

Rezultatele concursului naţional se confirmă prin ordin al ministrului sănătăţii.

Candidaţii care în urma concursului nu aleg loc sau post în una din specialităţile medicale publicate, se confirmă medici rezidenţi medicină de familie şi susţin examen de medic specialist în specialitatea menţionată după totalizarea a 3 ani de pregătire efectuată în calitate de medic rezident. AICI, mai multe detalii.

Specialităţile deficitare pentru care se organizează rezidenţiat pe post

Potrivit unui alt proiect de Ordin MS, au fost stabilite specialităţile deficitare pentru care se organizează rezidenţiat pe post în spitale clinice cu secţii clinice universitare, institute sau centre medicale clinice în sesiunea 15 noiembrie 2015.

Potrivit acestuia, s-a solicitat și o estimare a necesarului de specialiști pentru următorii 3-7 ani şi s-a constatat un deficit major de personal (prin pensionare, migrație, lipsă de candidați la concursurile organizate) pentru următoarele specialităţi: anestezie şi terapie intensivă, chirurgie cardiovasculară, epidemiologie, farmacie clinică, hematologie, medicină de laborator, neonatologie, oncologie medicală, pediatrie, psihiatrie, psihiatrie pediatrică, radioterapie, radiologie şi imagistică medicală.

În ordin se precizează că se înregistrează un deficit însemnat și la specialitatea medicină de urgență.

“În cazul acestei specialități atât Comisia de Specialitate a Ministerului Sănătății, cât și domnul dr.Raed Arafat, secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne opinează pentru publicarea la acest concurs numai de locuri (140 locuri). Acest punct de vedere a fost exprimat ca urmare a gradului redus de ocupare a posturilor de rezidenți medicină de urgență în sesiunile de concurs anterioare, precum și de Decizia nr. 5 a Înaltei Curți de Casație și Justiție”, potrivit sursei citate.

Prevederile privind Metodologia pentru Rezidenţiat 2015 şi specialităţile deficitare intră în vigoare odată cu publicarea ordinelor de ministru în Monitorul Oficial.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

LIVE VIDEO: Volei Alba Blaj – CSM Lugoj. Ultimul meci al turneului numărul 1 din returul sezonului

Publicat

Volei Alba Blaj și CSM Lugoj joacă astăzi, de la ora 18:00, în ultimul meci al turneului numărul 1 al returului sezonului regulat, organizat în Sala „Timotei Cipariu” din Blaj.

Ambele echipe s-au impus în meciurile cu Dinamo de la acest turneu: Volei Alba Blaj a câștigat cu 3-0, în timp ce CSM Lugoj a învins cu 3-2.

Meciul poate fi urmărit LIVE și accesând acest LINK

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

A șasea tranșă de vaccin Pfizer BioNTech sosește luni în România. Cum vor fi distribuite cele peste 92.000 de doze

Publicat

Luni, 25 ianuarie, va sosi în România a șasea tranșă de vaccin de la Pfizer BioNTech care constă în 92.430 doze, pe cale aeriană, pe aeroporturile din Otopeni, Cluj-Napoca și Timișoara.

Transportul către centrele de stocare este asigurat de firma producătoare, inclusiv pe cale terestră. Vaccinurile sunt transportate în condiții optime de siguranță, în containere speciale,
cu gheață carbonică și folie etanșă.

Astfel, procesul de vaccinare continuă atât în centrele din București, cât și din țară, fiind distribuite 92.430 doze Pfizer BioNTech, după cum urmează:

  • Centrul Regional de Distribuție București: 35.100 doze;
  • Centrul Regional de Distribuție Brașov: 11.700 doze;
  • Centrul Regional de Distribuție Cluj: 10.530 doze;
  • Centrul Regional de Distribuție Constanța: 9.360 doze;
  • Centrul Regional de Distribuție Craiova: 7.020 doze;
  • Centrul Regional de Distribuție Iași: 11.700 doze;
  • Centrul Regional de Distribuție Timișoara: 7.020 doze.

În centrele de vaccinare se vor utiliza atât doze recepționate de România în tranșa curentă, cât și în tranșele anterioare, pe baza solicitărilor transmise la Centrul Național și centrele regionale de depozitare, prin direcțiile de sănătate publică județene și cea a municipiului București.

Conform calendarului de livrare, următoarea tranșă de vaccin ar urma sa fie adusă în România marți, 26 ianuarie, iar la acest moment se așteaptă confirmarea oficială în acest sens
din partea firmei producătoare.

Reamintim că la data de 15 ianuarie a debutat Etapa a II-a a campaniei de vaccinare, destinată persoanelor cu vârsta peste 65 de ani, persoanelor cu boli cronice, indiferent de vârstă, precum și personalului-cheie care desfășoară activități în domenii esențiale.

În România, alocarea dozelor de vaccin se realizează conform calendarului de livrare pus la dispoziție de firma producătoare, sens în care, săptămânal, țara noastră primește tranșele de vaccin necesare imunizării populației. Pe măsură ce noile tranșe ajung în România, aplicația de programare se actualizează și permite continuarea procesului de programare pentru categoriile populaționale aflate în etapa curentă.

În ceea ce privește calendarul de livrare a dozelor, compania Pfizer a anunțat revenirea la programul inițial de livrări către Uniunea Europeană începând cu 25 ianuarie și va crește numărul de doze în jurul datei de 15 februarie.

Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19 este un organism interministerial, fără personalitate juridică, în subordinea directă a Secretariatului General al Guvernului și coordonarea prim-ministrului.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VREMEA în ALBA între 25 și 31 ianuarie: Perioade de ninsoare, lapoviță și ploi. Situația pe localități

Publicat

Vremea se răcește ușor sâptămâna următoare în județul Alba și revin ninsorile. Temperaturile maxime vor atinge în weekend 8 … 10 grade Celsius, iar minimele vor coborâ până la valori de -9 … -10 grade Celsius în zonele montane. 

Sunt așteptate perioade de ninsoare luni, miercuri, joi dar și în weekend.

Vă prezentăm condiții meteo în săptămâna 25 – 31 ianuarie, în localități din județul Alba:

Luni, 25 ianuarie

Alba Iulia: minime de -2 grade Celsius, maxime de 4 grade Celsius; perioade de ninsoare

Sebeș: minime de -2 grade Celsius, maxime de 4 grade Celsius; perioade de ninsoare

Șugag: minime de -5 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; mai frig

Aiud: minime de -2 grade Celsius, maxime de 4 grade Celsius; perioade de ninsoare

Blaj: minime de -2 grade Celsius, maxime de 4 grade Celsius; perioade de ninsoare

Ocna Mureş: minime de -3 grade Celsius, maxime de 4 grade Celsius; perioade de ninsoare

Zlatna: minime de -3 grade Celsius, maxime de 4 grade Celsius; perioade de ninsoare

Abrud: minime de -7 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; perioade de ninsoare

Câmpeni: minime de -7 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; perioade de ninsoare

Arieşeni: minime de -7 grade Celsius, maxime de 1 grad Celsius; perioade de ninsoare

Cugir: minime de -2 grade Celsius, maxime de 4 grade Celsius; perioade de ninsoare

Marți, 26 ianuarie

Alba Iulia: minime de -4 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; predominant noros

Sebeș: minime de -4 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; predominant noros

Șugag: minime de -7 grade Celsius, maxime de -2 grade Celsius; predominant noros

Aiud: minime de -5 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; predominant noros

Blaj: minime de -5 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; predominant noros

Ocna Mureş: minime de -4 grade Celsius, maxime de 1 grad Celsius; predominant noros

Zlatna: minime de -6 grade Celsius, maxime de 0 grade Celsius; predominant noros

Abrud: minime de -10 grade Celsius, maxime de -2 grade Celsius; predominant noros

Câmpeni: minime de -10 grade Celsius, maxime de -2 grade Celsius; predominant noros

Arieşeni: minime de -9 grade Celsius, maxime de -2 grade Celsius; predominant noros

Cugir: minime de -4 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; predominant noros

Miercuri, 27 ianuarie

Alba Iulia: minime de -5 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; câțiva fulgi

Sebeș: minime de -5 grade Celsius, maxime de 1 grad Celsius; câțiva fulgi

Șugag: minime de -8 grade Celsius, maxime de -5 grade Celsius; câțiva fulgi

Aiud: minime de -4 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; câțiva fulgi

Blaj: minime de -4 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; câțiva fulgi

Ocna Mureş: minime de -4 grade Celsius, maxime de -1 grad Celsius; câțiva fulgi

Zlatna: minime de -6 grade Celsius, maxime de -1 grad Celsius; câțiva fulgi

Abrud: minime de -9 grade Celsius, maxime de -3 grade Celsius; câțiva fulgi

Câmpeni: minime de -9 grade Celsius, maxime de -3 grade Celsius; câțiva fulgi

Arieşeni: minime de -10 grade Celsius, maxime de -3 grade Celsius; noros

Cugir: minime de -5 grade Celsius, maxime de 1 grade Celsius; câțiva fulgi

Joi, 28 ianuarie

Alba Iulia: minime de -3 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; câțiva fulgi

Sebeș: minime de -3 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; nori și soare

Șugag: minime de -8 grade Celsius, maxime de -4 grade Celsius; câțiva fulgi

Aiud: minime de -3 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; nori și soare

Blaj: minime de -3 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; nori și soare

Ocna Mureş: minime de -4 grade Celsius, maxime de 1 grad Celsius; nori și soare

Zlatna: minime de -5 grade Celsius, maxime de -1 grad Celsius; câțiva fulgi

Abrud: minime de -7 grade Celsius, maxime de -3 grade Celsius; câțiva fulgi

Câmpeni: minime de -7 grade Celsius, maxime de -3 grade Celsius; câțiva fulgi

Arieşeni: minime de -8 grade Celsius, maxime de -4 grade Celsius; câțiva fulgi

Cugir: minime de -3 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; nori și soare

Vineri, 29 ianuarie

Alba Iulia: minime de 1 grad Celsius, maxime de 4 grade Celsius; câteva averse

Sebeș: minime de 1 grad Celsius, maxime de 4 grade Celsius; câteva averse

Șugag: minime de 1 grad Celsius, maxime de 2 grade Celsius; câteva averse

Aiud: minime de 1 grad Celsius, maxime de 4 grade Celsius; câteva averse

Blaj: minime de 1 grad Celsius, maxime de 4 grade Celsius; câteva averse

Ocna Mureş: minime de 0 grade Celsius, maxime de 3 grade Celsius; câteva averse

Zlatna: minime de -8 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; câteva averse

Abrud: minime de -9 grade Celsius, maxime de 1 grad Celsius; câteva averse de ninsoare

Câmpeni: minime de -9 grade Celsius, maxime de 1 grad Celsius; câteva averse de ninsoare

Arieşeni: minime de 0 grade Celsius, maxime de 0 grade Celsius; câteva averse de ninsoare

Cugir: minime de 1 grad Celsius, maxime de 4 grade Celsius; câteva averse

Sâmbătă, 30 ianuarie

Alba Iulia: minime de 1 grad Celsius, maxime de 6 grade Celsius; noros

Sebeș: minime de 1 grad Celsius, maxime de 6 grade Celsius; ninsoare și lapoviță sporadice

Șugag: minime de -1 grad Celsius, maxime de 5 grade Celsius; șanse de ninsoare

Aiud: minime 1 grad Celsius, maxime de 6 grade Celsius; ninsoare și lapoviță sporadice

Blaj: minime de 1 grad Celsius, maxime de 6 grade Celsius; ninsoare și lapoviță sporadice

Ocna Mureş: minime de 0 grade Celsius, maxime de 4 grade Celsius; noros

Zlatna: minime de -1 grad Celsius, maxime de 1 grad Celsius; ninsoare și lapoviță sporadice

Abrud: minime de -1 grad Celsius, maxime de 0 grade Celsius; ninsoare sporadică

Câmpeni: minime de -1 grad Celsius, maxime de 0 grade Celsius; ninsoare sporadică

Arieşeni: minime de -1 grad Celsius, maxime de 5 grade Celsius; ninsoare și lapoviță sporadice

Cugir: minime de 1 grad Celsius, maxime de 6 grade Celsius; ninsoare și lapoviță sporadice

Duminică, 31 ianuarie

Alba Iulia: minime de 2 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; înnorare urmată de cer senin

Sebeș: minime de 2 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; înnorare urmată de cer senin

Șugag: minime de -1 grad Celsius, maxime de 7 grade Celsius; soare printre nori înalți

Aiud: minime de 2 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; soarele răzbate printre nori

Blaj: minime de 2 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; soarele răzbate printre nori

Ocna Mureş: minime de 0 grade Celsius, maxime de 7 grade Celsius; nebulozitate variată

Zlatna: minime de 2 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; soare printre nori înalți

Abrud: minime de 1 grad Celsius, maxime de 8 grade Celsius; noros

Câmpeni: minime de 1 grad Celsius, maxime de 8 grade Celsius; noros

Arieşeni: minime de -1 grad Celsius, maxime de 6 grade Celsius; noros

Cugir: minime de 2 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; înnorare urmată de cer senin

sursa: accuweather.com

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Terasele sezoniere din Alba Iulia vor putea funcționa și în extrasezon, cu taxe reduse la jumătate. PROIECT, în Consiliul Local

Publicat

Terasele sezoniere din municipiul Alba Iulia vor putea funcționa și în extrasezon, respectiv între 1 noiembrie și 31 martie, prevede un proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local din data de 29 ianuarie. Documentul prevede, de asemenea, reducerea taxei datorate de utilizatorii teraselor pe perioada de extrasezon, de la 0,5 lei/mp/zi la 0,25 lei/mp/zi. 

Consilierii locali din Alba Iulia vor avea de votat în ședința de vineri, 29 ianuarie, aprobarea prelungirii perioadei de funcționare a teraselor sezoniere în municipiu.

Citește și Patronii de trăsuri și tonete din Cetatea Alba Carolina cer scăderea chiriilor. 2820 de euro, cea mai mare chirie lunară

Potrivit raportului de specialitate, având în vedere contextul național și internațional generat de dinamica evoluției situației epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19, situație care a dus la suspendarea sau restrângerea unor activități, impactul asupra activităților desfășurate de operatorii economici din HoReCa fiind unul major. Pentru a-și putea acoperi o parte din pierderile financiare suferite și a nu se vedea siliți să renunțe la afaceri, o parte dintre operatorii economici au solicitat Primăriei Alba Iulia acceptul pentru a putea desfășura activități specifice pe terasele sezoniere și în extrasezon, respectiv în perioada cuprinsă între 1 noiembrie și 31 martie.

Pentru a veni în sprijinul acestor operatori economici, prin proiectul de hotărâre supus votului consilierilor locali se propune prelungirea perioadei de funcționare a teraselor sezoniere în perioada cuprinsă între data de 1 noiembrie – 31 martie, pe toată perioada stării de alertă. (ab24)

Pe lângă prelungirea acestei perioade se mai propune reducerea taxei datorate de utilizatorii teraselor sezoniere pe perioada de extrasezon de la 0,50 lei/mp/zi la 0,25 lei/mp/zi.

Desfășurarea activităților în extrasezon pe terasele sezoniere se va putea face în baza unei cereri a operatorilor economici care le exploatează, urmând ca pentru amplasarea de terase sezoniere în sezonul 2021 deținătorii de terase sezoniere să facă demersurile necesare potrivit dispozițiilor din Regulamentul privind amplasarea, organizarea și funcționarea teraselor sezoniere pe domeniul public sau privat al municipiului Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate