Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

REZULTATE BAC 2014 în ALBA: NOTELE la examenul din sesiunea de vară. Promovabilitate cu 5% mai mare faţă de anul trecut


Publicat

elevi

REZULTATE BACALAUREAT 2014 în ALBA. Notele la examen. Ministerul Educaţiei a publicat pe edu.ro notele obţinute de cei 2.755 candidaţi prezenţi la probele de Bacalaureat 2014, sesiunea de vară. 67,8% au reuşit să obţină media 6, de promovare a examenului, rata de promovabilitate fiind cu 5% mai mare faţă de cea din aceeaşi sesiune de anul trecut. Dintre absolvenţii de clasa a XII-a şi a XIII-a din judeţul Alba care au participat la probe, doar o singură candidată, de la Liceul Teoretic „Sfântul Iosif” din Alba Iulia, a reuşit să obţină media 10. În schimb, toţi absolvenţii Colegiului Militar Liceal „Mihai Viteazul” din Alba Iulia care s-au prezentat la examen au promovat BAC-ul, aceeaşi performanţă fiind obţinută şi de promoţia de anul trecut. În top intră de anul acesta şi Liceul „Sfântul Iosif”, care are aceeaşi promovabilitate de 100%.

Citește și BACALAUREAT 2014 în ALBA: REZULTATE pe LICEE, înainte de contestaţii. Topul candidaţilor în funcţie de medii şi TOP LICEE

Vezi NOTELE şi MEDIILE candidaţilor din judeţul ALBA la BACALAUREAT 2014, sesiunea iunie-iulie.

Situaţia publicată pe site-ul IŞJ Alba: REZULTATE BACALAUREAT 2014 inainte de contestatii_1

Situaţia publicată pe edu.ro:

REZULTATE BAC 2014, LISTA candidaţilor alfabetic, AICI.

REZULTATE BAC 2014, LISTA candidaţilor după medie, AICI.

Luni, 7 iulie, timp de patru ore, în intervalul 12.00 şi 16.00, candidaţii nemulţumiţi de note pot depune contestaţii, iar rezultatele finale vor fi cunoscute abia vineri, 11 iulie. În judeţul Alba s-au înscris la această sesiune de Bacalaureat 2.919 de candidaţi, 446 dintre aceştia fiind tineri care nu au reuşit să promoveze probele anii trecuţi, iar 2.473 care au terminat cursurile în promoţia 2014.

Citeşte şi BACALAUREAT 2014 în ALBA: Cum depui contestaţie şi cum s-au desfăşurat probele

Anul trecut, rata de promovabilitate la Bacalaureat 2013 în judeţul Alba a fost de 62,18% înainte de contestaţii şi 63,41%, după contestaţii.

Media minimă de promovare, pe disciplină, este 5, iar media finală, totală, a tuturor disciplinelor, necesară pentru promovarea Bacalaureatului, este minimum 6.

Rezultatele vor fi afişate, luni dimineaţa, şi pe site-ul IŞJ Alba, iar după ora 10.00 şi la centrele de examinare din judeţul Alba, pentru sesiunea de vară a Bacalaureatului 2014:

Alba Iulia:

Colegiul Naţional “Horea, Cloşca şi Crişan” (rezultate pentru candidaţii care au susţinut probele de BAC, absolvenţi la HCC şi Colegiul Militar Liceal “Mihai Viteazul” Alba Iulia, Liceul Teoretic “Sfântul Iosif” Alba Iulia, Liceul Teoretic Teiuş)

Colegiul Economic “Dionisie Pop Marţian” (rezultate pentru candidaţii care au susţinut probele de la Colegiul Economic, Centrul de Afaceri Alba Iulia, Liceul de Arte “Regina Maria” Alba Iulia),

Colegiul Tehnic “Alexandru Domşa” (liceu arondat: Colegiul Tehnic “Dorin Pavel” Alba Iulia)

Colegiul Tehnic “Apulum” (licee arondate: Liceul “Corneliu Medrea” Zlatna, Liceul cu Program Sportiv Alba Iulia, Seminarul Teologic Ortodox “Sfântul Simion Ştefan” Alba Iulia)

Sebeş: Colegiul Naţional “Lucian Blaga” (licee arondate: Liceul cu Program Sportiv Sebeş, Liceul Tehnologic Sebeş)

Cugir: Colegiul Naţional “David Prodan” (arondat, Colegiul Tehnic “I.D. Lăzărescu” Cugir)

Blaj: Colegiul Naţional “Inochentie Micu Clain” (licee arondate: Liceul Teologic Greco Catolic “Sfântul Vasile cel Mare” Blaj,  Liceul Tehnologic “Ştefan Manciulea” Blaj, Liceul Tehnologic “Timotei Cipariu” Blaj, Liceul Tehnologic Jidvei)

Aiud: Colegiul Tehnic Aiud (arondate: Liceul Teologic Romano-Catolic “Grof Majlath Gusztav Karoly” Alba Iulia, Colegiul Naţional “Titu Maiorescu” Aiud, Liceul Tehnologic Agricol “Alexandru Borza” Ciumbrud, Colegiul Naţional “Bethlen Gabor” Aiud)

Ocna Mureş: Liceul Teoretic “Petru Maior” (arondat, Liceul Tehnologic Ocna Mureş)

Cîmpeni:

Colegiul Naţional “Avram Iancu” (licee arondate: Liceul Tehnologic “Ţara Moţilor” Albac, Liceul Tehnologic de Turism şi Alimentaţie Arieşeni)

Liceul Tehnologic Silvic Cîmpeni

Abrud: Liceul “Horea, Cloşca şi Crişan”

Baia de Arieş: Grup Şcolar “Dr. Lazăr Chirilă”

A doua sesiune de Bacalaureat 2014, cea “de toamnă”, începe în 18 august şi este precedată de perioada de înscrieri, în intervalul 14-18 iulie.

CALENDAR BACALAUREAT 2014 – sesiunea august-septembrie 2014

14 – 18 iulie Înscrierea candidaţilor la a doua sesiune de examen

18 – 19 august Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

18 – 19 august Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

19 – 20 august Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – proba C

21 – 22 august Evaluarea competenţelor digitale – proba D

25 august Limba şi literatura română – proba E)a) – proba scrisă

26 august Limba şi literatura maternă – proba E)b) – probă scrisă

27 august Proba obligatorie a profilului – proba E)c) – probă scrisă

29 august Proba la alegere a profilului şi specializării – proba E)d) – probă scrisă

1 septembrie Afişarea rezultatelor (până la ora 12.00) şi depunerea contestaţiilor (orele 12.00 – 16.00)

2 – 3 septembrie Rezolvarea contestaţiilor

4 septembrie Afişarea rezultatelor finale.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

România va avea o hartă a şcolilor dezavantajate. Cum vrea Ministerul Educației să ajute elevii defavorizați

Publicat

Ministerul Educației și Cercetării vrea să implementeze o hartă a școlilor dezavantajate din România , cu scopul precis de a ști unde e nevoie să aloce mai multe resurse pentru educație. 

„Hărta şcolilor dezavantajate din România” va avea un rol important în procesul de stabilire a modului şi a priorităţilor de alocare a resurselor şi a proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027. În plus, va putea ghida intervenţii strategice, realizate de Guvern, menite să reducă clivajele din educaţie, se precizează într-un comunicat al Ministerului.

Pentru realizarea acestui obiectiv, ministrul Monica Anisie a invitat o serie de organizaţii cu activităţi şi rezultate relevante în ceea ce priveşte asigurarea echităţii în educaţie să se alăture demersului.

Harta ar urma să identifice problemele specifice ale școlilor, de la lipsa toaletelor și până la calitatea actului educațional

„Avem convingerea că într-un astfel de parteneriat vom reuşi să realizăm această hartă a şcolilor dezavantajate din România, cu ajutorul căreia să putem interveni punctual şi adapta intervenţiile de la nivel central, judeţean şi local, în beneficiul fiecărui elev din România”, subliniază ministrul Anisie în invitaţia transmisă organizaţiilor şi instituţiilor.

De altfel, între acestea şi Ministerul Educaţiei şi Cercetării există „o colaborare de lungă durată”, concretizată în diverse parteneriate şi proiecte care au scopul de asigurare a echităţii în educaţie.

„Cu ajutorul unor parteneri din mediul asociativ, instituţional şi universitar care pot sprijini acest proces cu expertiza şi resursele necesare, vom realiza o hartă a şcolilor dezavantajate din România, prin intermediul căreia se vor identifica nevoile generale reale şi problemele specifice ale şcolilor, de la lipsa infrastructurii (toalete, apă potabilă etc.) până la calitatea actului educaţional. Harta şcolilor dezavantajate va reprezenta un instrument necesar pentru stabilirea modului de alocare a resurselor şi proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027”, se mai arată în comunicatul de presă.

O primă discuţie tehnică în acest sens este programată vineri, fiind aşteptaţi să participe reprezentanţii UNICEF în România, ai Consiliului Europei, ai Universităţii din Bucureşti, ai Institutului Naţional pentru Statistică şi ai Fundaţiei Agenţia de Dezvoltare Comunitară „Împreună”.

sursa: edu.ro

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Coronavirusul se răspândește cel mai mult în familie și între prieteni. Ce spune un medic

Publicat

sarbatoare chef pahare

Coronavirusul se răspândește cel mai mult în familie și la evenimentele private, arată un studiu făcut în Statele Unite, iar și în România concluziile sunt similare.

Medicul Valeriu Gheorghiță, de la Spitalul Militar din București, a explicat situația, la Digi24.

„Este cu siguranță unul dintre factorii care contribuie la răspândirea acestui virus, în mediul familial și în special la anumite petreceri desfășurate în mediul privat, unde este foarte greu să intervii din punctul de vedere al măsurilor de control.

Există o tendință de a nu respecta măsurile de protecție atunci când ne întâlnim în grupuri de persoane pe care le cunoaștem, cu care obișnuim să ne vedem periodic, cu diverse ocazii, și bineînțeles că cu această ocazie există acest risc de răspânire a infecției de la o persoană la alta, cu atât mai mult acolo unde avem o răspândire comunitară accelerată.

E clar că vorbim de o perioadă de sacrificii pentru toată lumea, dar dacă unii aleg să eludeze aceste reguli și să creadă că păcălesc măsurile de prevenție, se înșală, pentru că, inevitabil, această creștere a numărului de de cazuri se întoarce ca un bumerang și se răsfrânge și asupra lor. Nu putem trăi izolați, trăim într-o societate care funcționează pe baza unor reguli”, a declarat medicul.

sursă: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LOCKDOWN în Franța. Președintele Macron a anunțat carantină strictă pentru cel puțin o lună. Școlile vor rămâne deschise

Publicat

Franţa va intra din nou într-un “lockdown” naţional începând de vineri pentru a limita răspândirea noului coronavirus, a anunţat miercuri preşedintele Emmanuel Macron într-un discurs către naţiune, relatează Reuters şi AFP. Școlile vor rămâne deschise.

“Am decis că trebuie să reintrăm începând de vineri în izolarea care a stopat virusul. Măsura este valabilă pentru întreg teritoriul naţional”, a declarat şeful statului într-o alocuţiune televizată.

Noile măsuri pe care le-a anunţat, şi care vor intra în vigoare de vineri, înseamnă că oamenii vor trebui să rămână în locuinţe cu excepţia achiziţionării de bunuri esenţiale, deplasărilor la medic sau orei zilnice de mişcare în aer liber. Noul “lockdown” va fi valabil cel puţin până la 1 decembrie.

Oamenilor li se va permite în continuare să meargă la serviciu dacă angajatorul va considera că este imposibil să lucreze de acasă şi, o diferenţă faţă de precedenta izolare din martie, cele mai multe şcoli vor rămâne deschise.

Barurile, restaurantele şi magazinele neesenţiale vor fi închise în Franţa începând de vineri în cadrul noului “lockdown”, a precizat Macron.

“Virusul circulă cu o viteză pe care nici cele mai pesimiste estimări nu au anticipat-o. Ca toţi vecinii noştri, suntem depăşiţi de creşterea bruscă a răspândirii virusului”, a declarat Macron în discursul său.

“Suntem cu toţii în aceeaşi situaţie: depăşiţi de un al doilea val despre care ştim că va fi mai greu, mai letal decât primul”, a adăugat el.

Franţa a raportat marţi 523 noi decese de noul coronavirus într-o singură zi, cel mai ridicat bilanţ zilnic din aprilie.

Sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Rezultatele îngrijorătoare ale unui studiu: Creierul uman ar putea îmbătrâni cu 10 ani din cauza Covid-19

Publicat

Cercetătorii avertizează că persoanele care se recuperează după COVID-19 pot suferi efecte semnificative asupra funcției creierului, cele mai grave cazuri de infecție fiind asociate cu un declin mental echivalent cu îmbătrânirea creierului cu 10 ani, potrivit Reuters.

Un studiu la care au participat peste 84.000 de persoane, condus de Adam Hampshire, medic la Imperial College London, a constatat efecte îngrijorătoare ale coronavirusului asupra creierului uman. Astfel, la pacienţii cu forme severe de COVID-19, infecţia poate provoca un deficit cognitiv semnificativ timp de câteva luni.

„Analizele noastre se aliniază opiniei potrivit căreia există consecinţe cognitive cronice ale COVID-19”, au scris cercetătorii într-un raport. „Oamenii care şi-au revenit, inclusiv cei care nu mai manifestă simptome, au prezentat deficite cognitive semnificative”.

Testele cognitive măsoară cât de bine îndeplineşte creierul anumite sarcini, spre exemplu amintirea cuvintelor sau îmbinarea pieselor de puzzle. Astfel de teste sunt utilizate pe scară largă pentru a evalua performanţele cerebrale la persoane care suferă de boli precum Alzheimer şi îi pot ajuta pe medici să monitorizeze tulburările temporare de la nivelul encefalului.

Echipa condusă de Hampshire a analizat rezultatele obţinute de 84.285 de persoane, în urma rezolvării testului numit „Great British Intelligence Test”. Constatările, care nu au fost încă revizuite de alţi experţi, au fost publicate online pe site-ul MedRxiv.

Aceştia au remarcat un deficit cognitiv „de dimensiuni substanţiale”, mai ales în rândul pacienţilor internaţi în urma îmbolnăvirii de COVID-19. În cele mai grave cazuri se remarcă efecte echivalente „declinului mediu al performanţelor generale pe o perioadă de 10 ani, la persoane cu vârste cuprinse între 20 şi 70 de ani.”

Oamenii de ştiinţă care nu au fost implicaţi direct în cercetare susţin, însă, că rezultatele studiului ar trebui analizate prudent şi că testele trebuie continuate pentru a obţine date concludente.

„Funcţiile cognitive ale participanţilor nu au fost evaluate înainte de COVID-19, iar rezultatele nu reflectă recuperarea pe termen lung”, spune Joanna Wardlaw, profesor de neuroimagistică aplicată la Universitatea din Edinburgh. „Astfel, orice efect poate fi pe termen scurt”.

sursa: digi24.ro, reuters.com

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate