Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

REZULTATE Simulare EVALUARE Naţională 2019 în ALBA: Aproape 60% dintre elevi nu au luat 5 la Matematică. 2 medii de 10


Publicat

educatie

Inspectoratul Școlar Județean Alba a centralizat rezultatele înregistrate la sesiunea de Simulare a examenului de Evaluare Naţională 2019. Testările au fost organizate pentru familiarizarea elevilor cu rigorile unei evaluări naționale, iar în premieră, în acest an, au luat parte şi elevi din clasele a VII-a.

Au participat la toate probele 2695 de elevi de clasa a VIII-a (din totalul celor 2.888 de elevi înscriși în clasa a VIII-a), respectiv 29.12 elevi de clasa a VII-a (din totalul celor 3.160 elevi înscriși în clasa a VIII-a).

Clasa a VIII-a

La simularea susținută de elevii claselor a VIII-a, 1.480 de elevi au obţinut medii mai mari sau egale cu 5, ceea ce reprezintă 54,92% dintre elevii prezenți la toate probele (2.695), procent superior celui înregistrat anul trecut (52,63%).

Pe tranşe de medii, se înregistrează următoarea situaţie statistică: 373 de medii între 5 şi 5,99, 394 de medii între 6 şi 6,99, 316 de medii între 7 şi 7,99, 265 de medii între 8 şi 8,99, 131 de medii între 9 şi 9,99, respectiv 1 medie de 10.

În privința disciplinelor de examen, procentul notelor mai mari sau egale cu 5 a fost de 72,01% (67,67% în 2018) la Limba şi literatura română, respectiv de 41,53%(36,94% în 2018) la Matematică. La proba de Limba şi literatura maternă, 86,90%(78,50% în 2018) din elevii prezenți au primit note peste 5.

Ratele de prezență pe discipline au fost următoarele: 94,87% procent înregistrat la Limba și literatura română (2740 de elevi dintr-un total de 2888 de elevi de clasa a VIII-a), un procent de 98,82%la Limba și literatura maternă (84 de elevi dintr-un total de 85 de elevi eligibili) și un procent de 93,97%  la Matematică (2714 elevi din 2888 elevi înscriși). Nu a fost eliminat niciun elev.

Clasa a VII-a

Simularea EN VII susținută pentru prima dată și de elevii claselor a VII-a a relevat o rată a mediilor mai mari sau egale cu 5 de 56,28% (2912 elevi din 3160 elevi prezenți la toate probele).  

Pe tranşe de medii, s-a consemnat următoarea distribuție statistică: 524 de medii între 5 şi 5,99, 504 de medii între 6 şi 6,99, 352 de medii între 7 şi 7,99, 203 de medii între 8 şi 8,99, 55 de medii între 9 şi 9,99, respectiv 1 medie de 10.

Pe discipline, procentul notelor mai mari sau egale cu 5 a fost de 56,28%: la Limba şi literatura română 69,10%, la Matematică 45,82%,la Limba şi literatura maternă 83,18 % note mai mari de 5.

Rata de participare în ansamblu a fost, în medie, de 92,15 %.

Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare. La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog.

Realizând o analiză comparativă a rezultatelor la examenul de simulare între anul școlar 2018-2019 și anul școlar precedent, la nivelul clasei a VIII-a, procentual, situația de prezintă astfel: medii mai mare sau egale cu 5 obținute: un procent  de 2,30% mai ridicat în acest an școlar față de anul școlar precedent; iar pe discipline, la limba română, procentul notelor mai mari de 5 în acest an școlar este cu 4,34% mai ridicat față de anul școlar precedent; la limba maternă se înregistrează o creștere cu 8,4% a notelor mai mari de 5 față de anul școlar precedent, iar la matematică o creștere de 4,59 %.

De asemenea, în acest an școlar s-au obținut 24 de note de 10repartizateastfel: la clasa a VIII-a, 8 note de 10 la limba și literatura română, 16 note de 10 la matematică și o medie generală de 10, la nivelul județului Alba. La clasa a VII-a, s-au obținut 3 note de 10 la limba și literatura română, 7 note de 10 la matematică și o medie generală de 10, la nivelul județului.

Nu s-au înregistrat elevi eliminați.

În perioada 11-13 martie 2019, elevii din clasele VII-VIII au dat testări scrise la Limba şi literatura română, Matematică şi Limba maternă.

Citeşte şi SUBIECTELE şi BAREMELE de la Simulare Evaluare Naţională 2019, clasele a VIII-a şi a VII-a, proba scrisă la ROMÂNĂ

Citeşte şi SUBIECTELE şi BAREMELE la MATEMATICĂ, Simulare Evaluare Naţională 2019, la clasa a VII-a. Ce au avut de rezolvat elevii

Citeşte şi FOTO: SUBIECTELE şi BAREMELE la MATEMATICĂ – Simulare Evaluare Naţională 2019, la clasa a VIII-a. Greu sau ușor?

Vezi Modele de subiecte pentru examenul de Evaluare Naţională 2019

Examenul propriu-zis de Evaluare Naţională pentru clasa a VIII-a în 2019 se desfăşoară în luna iunie.

Prima proba scrisă este programată în 18 iunie, la Limba şi literatura română. Următoarea probă scrisă, la Matematică, se va desfăşura în 20 iunie, iar ultima – de limba şi literatura maternă (pentru elevii care au studiat aceasta disciplină) – în 21 iunie.

Primele rezultate vor fi cunoscute în 25 iunie, iar cele finale, pe 29 iunie.

În perioada 3 – 7 iulie, absolvenţii clasei a VIII-a şi părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a, vor completa opţiunile din fişele de înscriere pentru admiterea la liceu. Vor parcurge aceeaşi procedură şi absolvenţii clasei a VIII-a care doresc să fie admişi în licee din alt judeţ.

Repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a este programata vineri, 12 iulie 2019.

Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenţilor învăţământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la Evaluarea Naţionala (80%) şi media generală de absolvire a claselor V-VIII (20%).



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

SUA vrea să transforme Baza de la Câmpia Turzii într-un „nod” strategic al NATO. În ce investește peste 130 milioane de dolari

Publicat

a

Baza aeriană de la Câmpia Turzii ar putea deveni un nod strategic al NATO pentru operațiunile Forțelor Aeriene ale SUA din sud-estul Europei, în care Pentagonul va roti trupe și aeronave americane de luptă, pentru a descuraja operațiunile militare agresive. În acest sens, Forțele Aeriene SUA solicită Congresului 130,5 milioane de dolari pentru renovarea bazei aeriene, cea mai mare sumă cerută pentru investiții în infrastructura bazelor din Europa, în cadrul bugetului pentru anul fiscal 2021 (care începe în octombrie 2020).

Baza aeriană de lângă Turda, unde se află o parte din avioanele de luptă MiG-21 Lancer ale României, ar putea deveni un „nod” strategic al operațiunilor aeriene desfășurate de Armata SUA în Europa pe flancul de sud-est al NATO, în cadrul programului European Deterrence Initiative (EDI, Inițiativa Europeană de Descurajare), prin care trupe și aeronave americane sunt rotite permanent, cu scopul de a descuraja operațiuni militare agresive ale Rusiei.

Cele 130,5 milioane de dolari solicitate de Pentagon Congresului, în bugetul pentru anul viitor, sunt împărțite în patru mari obiective.

  • Cel mai costisitor este un depozit de tip DABS-FEV (Deployable Air Base Systems – Facilities, Equipment and Vehicles), care necesită 68 de milioane de dolari. Este vorba despre un depozit cu control al umidității aerului, ventilație și încălzire, pentru depozitarea de materiale pentru ridicarea unor baze aeriene mobile și de vehicule și echipamente. Forțele Aeriene americane arată, în proiectul de buget, că vor cere co-finanțare și de la NATO pentru acest depozit de la Câmpia Turzii.
  • O facilitate de depozitare și aprovizionare a aeronavelor cu combustibil care costă 32 de milioane de dolari. Aici, armata SUA descrie, pentru a justifica nevoia unei astfel de facilități, modul în care forțele aeriene românești desfășoară această operațiune, complet diferit de cum o fac americanii și de cum ar trebui să se întâmple în secolul nostru.
  • O platformă de parcare pentru aeronave, în valoare de 19,5 milioane de dolari. Baza are nevoie de capabilități de parcare adiționale, pentru două escadrile de avioane de luptă ale NATO, arată armata SUA.
  • Cel mai puțin costisitor obiectiv pentru 2021 la Câmpia Turzii este o platformă de încărcare/descărcare de transporturi periculoase (muniții, explozibili), în valoare de 11 milioane de dolari. Mai exact: „construcția unei platforme din beton, care să deservească avioane de mare tonaj, încărcate cu transporturi explozibile și materiale periculoase”, inclusiv asfaltarea căilor de acces pentru transportarea de muniții sau autovehicule.

Misiunile de recunoaștere și supraveghere par să devină un punct important al bazei aeriene din județul Cluj. În ianuarie 2020, din Polonia la Câmpia Turzii au fost aduse pentru a doua oară drone MQ-9 Reaper ale Forțelor Aeriene ale SUA în Europa, făcând presa din România să titreze că drona care l-a ucis pe generalul iranian Soleimani a venit în România.

România investește și ea la Câmpia Turzii

Guvernul României a aprobat în 2018 o investiție de 1,6 miliarde de lei (peste 330 de milioane de euro) pentru extinderea și modernizarea bazei aeriene de la Câmpia Turzii, în ideea că acolo vor veni următoarele cinci avioane F-16 pe care România le cumpără din Portugalia. Suma cuprindea și exproprierea a peste 370 de hectare de teren din comuna clujeană Luna, unde se află baza aeriană.

Până în martie 2020, din proiectul de investiții al României la Câmpia Turzii, etapizat pe 5 ani, se realizase doar împrejmuirea noului perimetru al cazarmei 1833 Câmpia Turzii.

sursa: romania.europalibera.org, stripes.com

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Andreea Fechete, adolescenta din Alba Iulia care scrie cărți în engleză. Pasiunea pentru pisici, transformată în literatură

Publicat

Andreea Fechete, o tânără de 13 ani din Alba Iulia, care adoră animalele, stă pe internet, citește cărți și își petrece timpul cu prietenii – profilul normal al unei adolescente. Numai că Andreea este un exemplu pentru cei de vârsta ei și nu numai.

Tânăra are până acum trei cărți scrise și lucrează la a patra, toate în limba engleză și toate inspirate dintr-o serie pe care Andreea a citit-o și recitit-o, în engleză, dar și în română. 

Alba24 a stat de vorbă cu tânăra din Alba Iulia, pentru a afla cum ajunge o elevă de gimnaziu să scrie cărți în limba engleză.

Andreea este elevă la Școala Gimnazială ”Avram Iancu” și în toamnă va trece în clasa a VIII-a. A învățat limba engleză de la școală, de pe internet, dar cel mai mult din cărțile pe care le citește, ”Pisicile Războinice” (Warrior Cats), o serie care urmăresc aventurile unui grup de pisici.

Cărțile sunt scrise de un grup de persoane sub pseudonimul colectiv Erin Hunter. Până acum, tânăra a citit cele 33 de volume în limba engleză și le-a recitit și pe primele 20 de volume traduse și în limba română.

Cum a început să scrie

Inspirată de ”Pisicile Războinice”, de la vârsta de 12 ani, Andreea s-a apucat de scris, în limba engleză, pe platforma de cărți digitale wattpad.com. Într-una dintre cele trei cărți, tânăra din Alba Iulia a luat personajele lui Erin Hunter și le-a reimaginat într-o altă acțiune.

Poți să citești ce scrie Andreea aici, sau aici.

Apoi tânăra și-a format propriul univers, propriile personaje și, cu o imaginație ieșită din comun, le-a creat ”pe foaia” digitală. Așa au rezultat două cărți scrise la 12 și 13 ani.

Mai mult, tânăra nu s-a oprit din scris și ne-a declarat că deja lucrează la a patra carte, tot despre pisici și aventurile lor în universul imaginat de ea.

Teorii, vlog și Youtube

Pe lângă cele trei cărți scrise, Andreea se ocupă și de un canal de Youtube, unde într-un an a publicat peste 100 de clipuri.

Pentru teorii despre pisici poți să accesezi canalul de Youtube al tinerei din Alba Iulia.

În video-urile postate, adolescenta dezbate teorii despre personajele din cărți, le răspunde altor tineri la întrebările pe care le au despre serie sau discută liber despre universul pisicilor războinice.

Cu trei cărți scrise într-o engleză cursivă, cu a patra în finalizare, Andreea reușește la doar 13 ani să depășească barierele imaginației și să dea dovadă de o inteligență peste medie pentru vârsta ei.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Fiecare școală ar putea decide cum va începe cursurile, în toamnă. Soluții pentru întoarcerea elevilor la ore

Publicat

Unităţile de învăţământ din țară ar putea decide singure cum vor începe, la toamnă, anul şcolar, în funcție de evoluția numărului de îmbolnăviri cu noul coronavirus: tradiţional, cu toţi copiii prezenţi în clasă, online, sau hibrid.

Din toamnă, şcolile ar putea primi „mână liberă” că să decidă cum vor începe noul an. Potrivit ministrului Educației, Monica Anisie „se ia în calcul și o astfel de variantă, să descentralizăm decizia chiar mergând până la nivelul unităților de învățământ”.

Astfel, în funcție de situația epidemiologică din zona în care funcționează, fiecare școală va stabili cum va începe anul școlar.

Inspectorii şcolari, directorii, experţii în Educaţie şi asociaţiile de părinţi spun că o astfel de decizie ar fi binevenită şi că Ministerul Educaţiei nu poate aplica un singur scenariu pentru câteva mii de şcoli.

sursa: digi24.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Sportului: Luăm în calcul reluarea unor competiții desfășurate în spații închise. Ce sporturi sunt vizate

Publicat

Ministrul Tineretului şi Sportului, Ionuţ Stroe, a declarat că ia în calcul reluarea unor competiții sportive în cazul sporturilor care se desfășoară în spații închise.

Anunțul a fost făcut după o întrevedere a ministrului cu reprezentanții următoarelor federații sportive: FR Tenis de Masă, FR Scrimă, FR Atletism, FR Judo, FR Gimnastică Ritmică, FR Gimnastică, FR Lupte, FR Kaiac-canoe, FR Haltere, FR Box, FR Tir Sportiv, FR Bob şi Sanie, FR Nataţie şi FR Canotaj, informează Agerpres.

Reprezentanţi acestor sporturi vor discuta, împreună cu Ionuț Stroe, cu oficialii INSP şi Ministerul Sănătăţii, în legătură cu acest subiect.

„Există sporturi precum tenisul de masă, scrima, şahul, tirul sportiv sau halterele, ca să dau doar câteva exemple, unde nu sunt probleme în a asigura distanţarea între participanţi sau alte măsuri de protecţie, astfel încât să minimizăm riscul de infectare”, a spus Stroe.

„Este a treia săptămână consecutivă de dialog cu federaţiile sportive. Am dorit să aflu de la fiecare în parte felul în care decurge pregătirea, cum au reluat antrenamentele, dacă au în plan eventuale competiţii, cu ce probleme se confruntă şi în ce fel poate MTS să ofere asistenţă. O veste importantă pentru sporturile care se desfăşoară în spaţii închise este că luăm în calcul reluarea competiţiilor pentru acele discipline care se pot practica în condiţii de siguranţă pentru toţi participanţii”, a mai declarat ministrul.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate