Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Românii cu pensii între 1601 – 2199 lei, excluși de la ”a 13-a pensie”. Ministrul Muncii: de ce s-a ales pragul de 1.600 de lei


Publicat

Românii cu pensii cuprinse între 1601 – 2199 lei nu beneficiază de ajutorul prin care guvernanții au anunțat că ” niciun pensionar nu va avea mai puțin de 2200 de lei în buzunar în luna ianuarie 2022”.

În luna ianuarie 2022, pensionarii care primesc pensii mai mici sau egale cu 1.600 lei vor primi din partea Guvernului un ajutor ce le va crește pensia la 2.200 de lei. Cu toate acestea, pentru oamenii care au pensii cuprinse între 1601 – 2199 lei, ajutorul nu se aplică.

Ministrul Muncii, Marius Budăi, a explicat despre ajutorul acordat pensionarilor cu pensii mai mici sau egale cu 1.600 lei, în exclusivitate pentru DCNews.

Cum a fos ales pragul de 1600 lei la ajutorul pentru pensionarii cu venituri mici

Ministrul Muncii, Marius Budăi, a explicat cum s-a ales pragul de 1.600 de lei și câți pensionari vor beneficia de acest ajutor de la stat.

„Am spus că niciun pensionar care are pensia mai mică sau egală cu 1.600 de lei nu va primi o pensie mai mică de 2.200 de lei în luna ianuarie. Adică cei 2,45 milioane de pensionari care se încadrează aici.

Pragul de 1.600 de lei nu a fost ales aleatoriu. 1.600 de lei este pensia medie pe luna decembrie 2021 și ne-am dus îi a-i sprijini pe cei cu pensii până la pensia medie.

Tot timpul s-a spus și s-a cerut să-i ajutăm pe cei cu pensii mici. Nu poți să faci majorare de pensii diferențiate, că atunci este neconstituțional, dar poți să intervii cu anumite măsuri de sprijin punctual, atunci când este nevoie, pentru cei de la baza de jos.

Și gândiți-vă că sunt jumătate dintre pensionari, 2,45 milioane de oameni, care vor primi acest sprijin”, a declarat Marius Budăi la DC News.

Astfel, 2,45 milioane de pensionari au pensia egală sau sub 1.600 de lei, în contextul în care, numărul total al pensionarilor din sistemul public de pensii era, la sfârşitul lunii iunie 2021, de 4.882.192 persoane.

Ce spunea ministrul Muncii înainte  de aprobarea ajutorului pentru pensionari

Potrivit acestuia, măsura vine să creeze „un scut în jurul celor mai nevoiași părinți și bunici ai noștri pentru a fi apărați în fața acestui val uriaș de scumpiri”.

Nu va exista, practic, în luna ianuarie, nicio persoană care încaseze ca venituri cumulat pensie plus sprijin 2.200 de lei”, afirma  cu puțin înainte de adoptarea ordonanței ministrul Muncii.

Potrivit acestuia, este vorba de 2,5 milioane de români care vor încasa acest sprijin în luna ianuarie.

„Măsura vine să îi sprijine pe cei mai nevoiași dintre părinții și bunicii noștri. 2.500.000 de suflete din România nu vor avea în luna ianuarie un venit mai mic de 2.200 de lei”, a spus atunci ministrul Muncii.

Impactul bugetar este de 2,56 miliarde de lei şi este va fi asigurat din bugetul de stat, potrivit ministrului.

Cum se acordă ajutorul de iarnă pentru pensionarii cu venituri mici ( a 13-a pensie)

Oricine are pensia cuprinsă între 1.000 şi 1.600 de lei trebuie să să ajungă la venituri de 2.200 de lei în luna ianuarie.

– Cine are pensia de 1.000 de lei va primi un ajutor de 1.200 de lei.

-Cine are pensia de 1.001 va primi un ajutor de 1.199 de lei.

-Cine are pensia de 1.002 lei va primi un ajutor de 1.198 de lei

Ajutorul va scădea pe măsură ce pensia este mai mare.

Astfel că persoanele cu 1.600 de lei pensie vor primi 600 de lei

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

9 Comentarii

9 Comentarii

  1. Ss

    luni, 03.01.2022 at 17:56

    Marius Budigai, stai jos, esti ….. de bubui !
    Vai de … voastra, cu asemenea conducatori !

  2. Ignat Ioan

    luni, 03.01.2022 at 17:58

    Sunt pensionari în familie care în luna ianuarie iau o pensie de 4400 de lei asai legea ,la mine in familie suntem 2 persoane numai unul cu pensie de 1991de lei. Întrebare de ce nu li sa dat și la ce-i fără pensie ajutor pentru că și aceste persoane consuma ;curent gaze mâncare și mai grav medicamente. Poate cineva să-mi de-a un răspuns

  3. Pensionar amarit

    luni, 03.01.2022 at 21:52

    Domnu ministru a ti facut cea mai mare greseala toti traim dintr o amarita de pensie si toti pensionarii am contribuit la fondu de pensie unii mai mult altii mai putin,iar in ziua de azi toti platim facturi,cumparam medicamente,iar alimente se cumpara din putinu care mai ramine daca mai ramine.
    De ce faceti diferenta intre pensionari?
    Cind am contribuit la fondu de pensii noua astia intre 1600 si 2199 ne a oprit mai mare suma,iar acum va bateti joc de noi,unde este respectul pensionarului?care a muncit chinuit toata viata iar acum se chinue ca sa poata trai la limita nu mi se pare corect cum procedati,ori dati la toti suma egala ori la nici unu,rusineeee,rusineee

  4. Angela

    marți, 04.01.2022 at 12:21

    Domnilor guvernanți, unde este dreptatea? Am muncit 45 ani, am contribuit la fondul de pensii, am o pensie oribila de 1644 lei, consider că mi s-a făcut o nedreptate, acum din nou continuați cu aceasta nedreptate, de ce nu am și eu dreptul să primesc în luna ianuarie 2022, suma de 2200 lei?
    Persoanele care primesc acest „ajutor”, majoritatea sunt fără vechime în munca, au ieșit la pensie pacalind statul,ca fiind bolnavi (sunt sănătoși tun, muncesc cu ziua, primesc bani la negru), în concluzie tot ei sunt privilegiați.
    De ce nu faceți controale în fiecare comună să constatați câți merită acele pensii cu adevărat, pe care le măriți mereu pe nedrept.
    Ne umiliți, ne jigniți, tot pe cei care am muncit, am fost corecți, am contribuit la stat, am primit niște pensii batjocoritoare.
    Așteptăm toți cei nedreptățiți sa ne faceți și noua în al 99-lea ceas dreptate.

  5. Elisabeta

    marți, 04.01.2022 at 12:50

    Faceți odată dreptate și calculați pensiile după contribuția fiecăruia la fondul de pensii.Favorizati pe cei care au obținut pensii prin diferite mijloace frauduloase.Persoane care au contribuit pentru o pensie de câțiva lei și primesc 1000 lei Verificați cupoanele de pensii și să vedeți cum, și cu ajutorul cui(prin șpagă)au obținut pensii.

  6. Span carmen

    marți, 04.01.2022 at 19:17

    Corect…toată lumea să primească 2200 lei în ianuarie Fără discriminare!!!rușine guvernanților

  7. Spa

    marți, 04.01.2022 at 19:18

    Corect…toată lumea să primească 2200 lei în ianuarie Fără discriminare!!!rușine guvernanților

  8. Bobulisteanu Elvira

    marți, 04.01.2022 at 20:11

    Sint pensionara si primesc o pensie lunara de 1461 lei menzione ca sint vaduva, si cum din ianuarie se maresc pensiile cu 10 % iar pensia mea dupa calculele mele o sa fie 1607 lei voi primi ajutor sau nù

  9. Mirela Vizitiu

    marți, 04.01.2022 at 22:48

    … Dar mă întrebam, oare pentru cei cu pensie de invaliditate categoria 3, nu se poate adăuga nimic, nu am auzit vorbindu-se, de câțiva ani este cantonat la suma de 375 de lei, chiar și acel 10% este ceva infim.. Este o rușine și nici o explicație..

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Noile prețuri plafonate la gaze și energie electrică. Acord în Coaliția de guvernare. Măsurile se aplică din 1 februarie

Publicat

Coaliția de guvernare a decis luni seara ca prețurile la energie și gaze naturale să fie plafonate. Decizia va fi luată prin OUG.

Premierul Nicolae Ciucă a anunțat, luni seara, noile prețuri plafonate. Acestea vor fi aplicate de la 1 februarie.

„Am reușit să ajungem la un acord, astfel încât plafonul la energia electrică scade de la 1 leu la 0,8 lei per kilowatt, iar limita de consum crește de la 200 kilowați la 500 de kilowați, pentru care se calculează compensarea. Va însemna că la consumatori se va percepe 0,68 lei per kilowatt.

Pentru consumatorii non-casnici, prețul va fi plafonat la un leu pe kilowatt.

La gaz plafonul va scădea de la 0,37 la 0,31 lei/kwh, iar limita de consum pentru cinci luni va crește de la 1000 la 1500 kilowați. Se va aplica și un discount de 40%, de la 33% la 40%, cu un preț de 0,221 lei/kwh. Pentru IMM, școli, spitale, biserici, industria alimentară se va asigura preț de 0,37 lei/kwh.

Am luat decizia ca toate facturile emise greșit să fie stornate și retrimise, fără ca oamenii să fie debranșați sau să plătească penalități.

Plafonarea se aplică de la 1 februarie până la 31 martie, urmând ca în această perioadă să venim cu o analiză și să luăm decizii în continuare”, a declarat premierul.

Nicolae Ciucă a precizat că impactul bugetar pentru plafonare este de aproximativ 3 miliarde lei.

De asemenea, a mai spus că este vorba despre o plafonare a prețurilor, nu se renunță la liberalizarea pieței.

Au fost peste 1 milion de facturi greșite.

Premierul a precizat că ordonanța de urgență privind plafonarea prețurilor nu va întârzia mai mult decât săptămâna viitoare pentru a putea fi aplicate.

Care au fost variantele inițiale

Membrii Coaliției de guvernare s-au reunit luni seara în ședință pentru a decide măsuri care să ducă la stoparea creşterii facturilor la energie electrică şi gaze.

Varianta PNL a fost revenirea la preț reglementat pentru o perioadă de până la șase luni pentru consumatorii casnici și variante de compensare de la buget pentru companii.

PSD a propus plafonarea prețului la energie și gaz la o valoare mai mică decât cea stabilită anul trecut, dublarea volumului pentru care prețul este compensat și reducerea TVA la 5%.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Mesaje-capcană în mediul online. Atenție ce link-uri deschideți după ce primiți mesaje pe rețele social media

Publicat

Au revenit atacurile cu link-uri malițioase care se propagă prin intermediul mesajelor pe rețelele social media, a atenționat Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC).

Este vorba despre o campanie de transmitere a unor astfel de mesaje-capcană cu textul ‘seamănă cu tine’, ‘apari în acest video’ sau ‘tu ești în videoclip’. Aceasta a mai fost semnalată și anul trecut.

Potrivit DNSC, mesajele primite de utilizatorii români sunt în română sau engleză și conțin de regulă un link malițios, pe care expeditorul pretinde a fi un video sau o poză în care apare persoana căreia i-a transmis mesajul. Este doar o metodă de a stârni curiozitatea utilizatorului și a-l determina să dea click.

De obicei, accesarea acelui link nu afișează nimic pe dispozitiv, dar poate duce la pierderea accesului pe contul de social media folosit în acel moment.

Ce trebuie să faceți dacă ați dat click pe acel link sau vedeți că din contul dvs s-au transmis astfel de mesaje

1. Schimbați imediat parola contului de Facebook și să activați autentificarea în 2 pași (2FA)

2. Vă asigurați că nu au fost acordate permisiuni unor aplicații terțe din Facebook. Pentru asta, este necesar să vă logați în contul de Facebook și să navigați la categoria Settings & Privacy (Setări și Confidențialitate) și apoi Settings (Setări). Ulterior, mergeți către categoria Permissions (Permisiuni) și apăsați pe Apps and Websites (Aplicații și Site-uri), pentru a verifica la ce aplicații ați oferit acces.

Eliminați acele aplicații pe care le considerați suspecte. Apăsați pe aplicația respectivă, apoi pe butonul de Remove (Elimină) pentru a vă proteja contul de accesul neautorizat la aplicații terțe suspecte.

3. Verificați aplicațiilor instalate pe dispozitiv, pentru a vă asigura că nu au fost adăugate unele noi, necunoscute.

4. Verificați setările de confidențialitate, pentru a vă asigura că nu există modificări, acordând atenție sporită aplicației Facebook și locațiilor pe care nu le recunoașteți, unde contul dvs. de social media apare ca fiind logat.

5. Scanați dispozitivul cu o soluție de securitate (antivirus).


 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Vești bune pentru românii care locuiesc la bloc. Se vor putea cere bani de la stat pentru mai multe lucrări de renovare

Publicat

Autoritățile vor să introducă noi tipuri de lucrări de intervenții/activități pe lista celor eligibile, în cadrul programului privind creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe.

Astfel, pe lângă lucrările de reabilitare termică, se vor putea primi bani de la stat și pentru lucrări de reabilitare a instalațiilor de iluminat din spațiile comune ale blocului, pentru montarea sau înlocuirea sistemelor de ventilație și pentru înlocuirea ascensoarelor sau a instalațiilor electrice și de apă. 

Citește și Românii vor primi bani de la stat pentru lucrări care reduc factura la energie. Lista programelor anunțate de Ministrul Mediului

De asemenea, toate cheltuielile legate de elaborarea documentelor necesare vor putea primi finanțare și prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a publicat în data de 7 ianuarie un proiect de OG pentru modificarea și completarea OUG nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe.

Vezi AICI proiectul.

Prin actul normativ se urmărește eficientizarea Programului național multianual privind creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe, prin introducerea în lista cheltuielilor eligibile a unor lucrări de intervenție care să conducă la o renovare, cel puțin, moderată, precum și a cheltuielilor necesare elaborării documentației tehnico-economice.

„Modificările aduse programului multianual pentru creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe vor conduce la creșterea nivelului de ambiție în ceea ce privește renovarea energetică a acestora, prin obținerea a cel puțin 30% economii de energie primară, prin stabilirea unei liste actualizate a listei de cheltuieli eligibile pentru renovare moderată sau aprofundată și prin creșterea nivelului de ambiție a indicatorilor de performanță pentru proiectele depuse în cadrul programului”, se precizează în nota de fundamentare.

Pentru a crește rata de renovare a blocurilor, se propune în cadrul proiectului de act normativ finanțarea din fonduri de la bugetul de stat sau din alte surse legal constituite a cheltuielilor necesare pentru elaborarea documentațiilor tehnico- economice.

De asemenea, se va avea în vedere revizuirea/completarea listei de intervenții eligibile, dar și introducerea unor indicatori de performanță pentru proiectele depuse în cadrul programului pentru monitorizarea economiilor de energie.

Astfel, suplimentar față de lista de lucrări de intervenție/activități pentru creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe, eligibile, prevăzute în legislația în vigoare, se propun:

– lucrări care au ca scop asigurarea calității aerului interior prin montarea/repararea/ înlocuirea instalației de ventilare (inclusiv a spațiilor comune), respectiv prevederea de soluții de ventilare mecanică cu recuperare de căldură cu performanță ridicată, centralizată sau cu unități individuale cu comandă locală sau centralizată;

– lucrări de reabilitare/modernizare a instalațiilor de iluminat în spațiile de utilizare comună ale clădirii;

– montarea de sisteme de management energetic integrat pentru clădiri și alte activități care conduc la realizarea scopului proiectului;

– implementarea sistemelor de reglare și automatizare a clădirilor/sistemelor de management a energiei clădirilor (BEM), inclusiv a sistemelor de răcire, care permit gestionarea eficientă a energiei pentru utilizatorii finali;

– acolo unde este posibil, să se treacă la înlocuirea ascensoarelor, a instalațiilor electrice și de apă, de scurgere și de canalizare cu sisteme mai moderne și mai eficiente;

– pentru clădirile rezidențiale supuse unei renovări majore, cu mai mult de 10 locuri de parcare, instalarea infrastructurii de cablare, respectiv conducte pentru cabluri electrice, pentru fiecare loc de parcare care să permită instalarea, într-o etapă ulterioară, a punctelor de reîncărcare a vehiculelor electrice.

Față de lista de lucrări de reabilitare termică a anvelopei, se propune suplimentar introducerea următoarelor lucrări eligibile:

– izolarea termică a fațadei – partea vitrată, prin înlocuirea tâmplăriei exterioare existente, inclusiv a celei aferente accesului în blocul de locuinţe, cu tâmplărie termoizolantă cu performanță ridicată pentru îmbunătăţirea performanţei energetice a părţii vitrate;

– izolarea termică a planșeelor sau a pereților dintre spațiul încălzit și alte spații comune neîncălzite;

– asigurarea unui nivel ridicat de etanșeitate la aer a anvelopei clădirii, atât prin montarea adecvată a tâmplăriei termoizolante în anvelopa clădirii, cât și prin aplicarea de tehnologii adecvate de reducere a permeabilității la aer a elementelor de anvelopă opace și asigurarea continuității stratului etanș la nivelul anvelopei clădirii.

Față de lista de lucrări de reabilitare termică a sistemului de încălzire, se propune suplimentar introducerea următoarelor lucrări eligibile:

– lucrări care au ca scop asigurarea calității aerului interior prin:

a) prevederea unui concept rezonabil de ventilare naturală sau mecanică care poate include dispozitive/fante/grile pentru aerisirea controlată a spațiilor ocupate și evitarea apariției condensului pe elementele de anvelopă, sau

b) prevederea de soluții de ventilare mecanică cu recuperare de căldură cu performanță ridicată, centralizată sau cu unități individuale cu comandă locală sau centralizată.

– montarea de sisteme de management energetic integrat pentru clădiri şi alte activităţi care conduc la realizarea scopului proiectului:

a) montarea unor sisteme inteligente de contorizare, urmărire și înregistrare a consumurilor energetice şi/sau, după caz, instalarea unor sisteme de management energetic integrat, precum sisteme de automatizare, control şi/sau monitorizare, care vizează şi fac posibilă economia de energie la nivelul sistemelor tehnice ale clădirii;

b) montarea echipamentelor de măsurare a consumurilor de energie din clădire pentru energie electrică şi energie termică;

c) realizarea lucrărilor de racordare/branşare/rebranşare a clădirii la sistemul centralizat de producere şi/sau furnizare a energiei termice;

d) realizarea lucrărilor de înlocuire a instalației de încălzire interioară cu distribuție orizontală la nivelul apartamentelor și modul de apartament inclusiv cu reglare și contorizare inteligentă;

e) implementarea sistemelor de management al consumurilor energetice: achiziționarea şi instalarea sistemelor inteligente pentru gestionarea energiei.

– lucrări de înlocuire a cazanului din centrala termică de bloc/scară, în scopul creşterii randamentului şi al reducerii emisiilor de CO2, cu cazane pe gaz în condensație, compatibile cu combustibilii gazoși regenerabili.

Se propune suplimentar introducerea unor lucrări eligibile de reabilitare/modernizare a instalațiilor de iluminat în spațiile de utilizare comună ale clădirii, astfel:

a) reabilitarea/modernizarea instalației de iluminat prin înlocuirea circuitelor de iluminat deteriorate sau subdimensionate;

b) înlocuirea corpurilor de iluminat fluorescent și incandescent cu corpuri de iluminat cu eficiență energetică ridicată și durată mare de viață, inclusiv tehnologie LED;

c) instalarea de corpuri de iluminat cu senzori de mişcare/prezenţă, acolo unde acestea se impun pentru economie de energie.

„Cu privire la indicatorii de performanță care urmează a fi stabiliți pentru a atinge pragul unei renovări aprofundate, este necesară modificarea prevederilor din OUG nr. 18/2009 referitoare la încadrarea consumului anual specific de energie calculat pentru încălzirea locuințelor sub valoarea 100 kWh/m² arie utilă, în condiții de eficiență economică, prin definirea de valori limită pentru consumul specific de energie primară pe utilități relevante (adică cele pentru care există sisteme/instalații prin care se consumă energie), dar și pentru indicatorii parțiali de performanță energetică pentru anvelopa clădirii (valori U/rezistențe termice corectate) și pentru instalații/echipamente.

Valorile vor fi stabilite în funcție de indicatorii prevăzuți în metodologia de calcul a performanței energetice a clădirilor (aflată în fază finală de revizuire), preconizată a fi aprobată la finalul anului în curs, și vor fi fundamentate pe baza rezultatelor aplicării ghidului de bună practică privind atingerea nivelurilor optime, din punct de vedere al costurilor, al cerințelor minime de performanță energetică a diverselor categorii de clădiri (aflat în fază finală de redactare), urmărindu-se tranziția către nivelurile stabilite pentru nZEB la renovarea energetică a clădirilor existente”, se mai precizează în nota de fundamentare a proiectului.

De asemenea, proiectul stabilește că realizarea auditului energetic, a expertizei tehnice, proiectarea lucrărilor de intervenție, precum și verificarea documentațiilor tehnice pentru autorizare sau realizarea certificatelor energetice la finalizarea lucrărilor vor putea fi finanțate integral din fondurile aferente PNRR.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Angajări la SRI în 2022: Ce condiții trebuie să îndeplinească candidații. GHID pentru cei care vor o carieră în domeniu

Publicat

sri

Serviciul Român de Informații a pus la dispoziția celor interesați Ghidul candidatului pentru o carieră în domeniu.

Potrivit SRI, Ghidul Candidatului aduce răspunsuri și clarificări pentru cele mai comune dintre întrebările pe care le-a primit în ultimii ani de la candidați.

Angajări în SRI: Serviciul secret din România caută oameni inteligenți, discreți și isteți

Serviciul Român de Informații desfășoară activități de culegere și valorificare a informațiilor privind securitatea națională în mai multe modalități, din care rezultă și multitudinea de specializări din instituție.

SRI este o instituție publică, dar bună parte din activitate este secretă.

”Credem în oameni inteligenți, bine pregătiți, discreți și integri. Corectitudinea, seriozitatea și responsabilitatea sunt valori pe care SRI le cultivă în fiecare zi și pe care le caută la viitorii săi ofițeri”, potrivit SRI.

Profilul angajatului la SRI

Criteriile generale pentru angajarea la SRI sunt următoarele:

  • cetățenie română și domiciliul stabil în România;
  • să nu fii în curs de cercetare, urmărire sau judecată sau să nu fi fost condamnat penal;
  • să nu faci parte din partide, formațiuni sau organizații politice, din momentul încadrării în SRI;
  • să nu participi ca asociat unic sau direct la administrarea ori conducerea unei organizații sau societăți comerciale, din momentul încadrării în SRI;
  • să fii absolvent de studii universitare, cu licență, al unei instituții de învățământ superior acreditată; pentru anumite posturi sunt necesare și studii post-universitare, iar pentru altele se cer doar studii liceale;
  • să nu fii consumator de substanțe stupefiante, psihotrope sau susceptibile a avea efecte psihoactive ori dopante, aflate sub control național ori prevăzute în convențiile internaționale la care România este parte sau să nu fi desfășurat activități ilegale cu astfel de produse; SRI precizează că, în interviurile de selecție și de securitate, sunt evaluate punctual și cu atenție interacțiunile anterioare cu astfel de substanțe. Lipsa sincerității cu privire la orice aspect, pe parcursul oricărei etape de selecție, reprezintă motivul principal al respingerii candidaturilor.
  • să fii dispus ca, după încadrare, să desfășori activități în orice zonă a României, potrivit nevoilor instituției.

Agajări în SRI: Criterii specifice pentru selecția candidaților

În raport cu fiecare tip de post vacant, candidații trebuie să facă dovada, pe parcursul procesului de selecție, că îndeplinesc anumite criterii specifice:

  • pregătire profesională într-un domeniu de interes actual pentru Serviciu (experiența efectivă de lucru în domeniul respectiv reprezintă, după caz, un avantaj sau o cerință obligatorie), inteligență peste medie, nivel de cultură generală peste medie și competențe lingvistice, interes pentru dezvoltare continuă și capacitate ridicată de învățare, o stare de sănătate, atât fizică, cât și psihică, bună (apt medical și psihologic, conform baremelor stabilite de SRI).
  • anumite posturi necesită abilități ridicate de relaționare și comunicare, de analiză și sinteză, adaptare, creativitate, spontaneitate, responsabilitate, rezistență crescută la condiții de stres.
  • alte posturi specializate implică deținerea unei pregătiri universitare/postuniversitare strict în domeniul corespunzător postului, a unor atestate de liberă practică care permit exercitarea unor profesii și/sau a unor certificări care indică atestarea competențelor specifice într-un anumit domeniu.

SRI face angajări: Categorii de posturi

Ofițer operativ

Ofițerul operativ identifică persoanele, relațiile sau organizațiile ce pot genera vulnerabilități pentru securitatea națională și își creează acces în aceste medii. La baza activității se află abilitatea de a dezvolta și menține relații validate de încredere, pentru a gestiona surse secrete umane (agenți) deja existente sau de a recruta unele noi.

Pentru a performa în această activitate trebuie să dai dovadă de inteligență socială și comunicațională superioară, atenție distributivă, calm, echilibru, curiozitate, creativitate, atenție la detalii, cunoaștere a limbajul non-verbal și o înțelegere fină a psihologiei umane.

Ofițer analist

Ofițerul analist privește lumea, îi înțelege tendințele, îi descifrează relațiile de cauzalitate și îi anticipează evoluțiile. Mai exact, analistul evaluează datele culese de ofițerii operativi ori din alte surse secrete sau deschise, din perspectiva relevanței lor, sesizează schimbări și tendințe în manifestarea amenințărilor, schițează scenarii alternative de evoluție, evidențiază implicații și îi informează pe beneficiarii legali în raport cu fiecare scenariu prognozat, astfel încât să se prevină manifestarea riscurilor să se adopte măsuri adecvate pentru gestionarea acestora.

Pentru a performa în această activitate trebuie să ai o inteligență peste medie, o capacitate dezvoltată de înțelegere, gândire critică și creativitate, capacitatea de a identifica ușor esențialul, relevantul, dar și o foarte bună cunoaștere și înțelegere a domeniului analizat.

Dacă ești interesat să ocupi un post de ofițer operativ sau ofițer analist trebuie să îndeplinești condițiile de încadrare în Serviciul Român de Informații și să promovezi toate etapele specifice de selecție. După ce vei promova toate probele de selecție, vei susține examen de admitere pentru a urma cursurile de licență, master profesional sau cursuri postuniversitare de formare și dezvoltare continuă organizate de către Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul”, care îți vor asigura formarea competențelor specifice rolului pentru care ai optat.

Specialist IT&C

Ofițerul specialist IT&C are misiunea de a identifica, în funcție de rolul pe care îl îndeplinește, soluții pentru o serie de provocări tehnologice, de la dezvoltarea unor instrumente software, a sistemelor informatice enterprise și oferirea de soluții bazate pe platforme hardware, până la proiectarea, administrarea și întreținerea rețelelor de comunicații în conformitate cu cele mai noi standarde existente pe piață.

Se lucrează în echipe mixte constituite din dezvoltatori, administratori de infrastructuri, specialiști în securitate IT&C și beneficiari, pentru toate liniile de activitate ale Serviciului, precum și pentru parteneri externi.

Pentru că tehnologia la nivel mondial evoluează într-un ritm alert, ofițerul specialist IT&C se adaptează și inovează permanent, contribuția lui fiind vitală într-un angrenaj sofisticat și eficient, așa cum este Serviciul Român de Informații, cu implicații directe în protejarea securității naționale

Specialist lingvist

Resurse importante în activitatea de securitate națională, specialiștii lingviști își folosesc cunoștințele valoroase și curiozitatea prin implicarea în activități de analiză a unor evenimente, culturi și tradiții sau activități de traducere a unor materiale (audio, video, scrise) dintr-o limbă străină în limba română. În plus, după caz, oferă suport lingvistic colegilor din alte structuri.

Dacă cunoști la nivel minim B2 o limbă străină de interes (așa cum este indicat pe site-ul oficial) și tot la nivel minim B2 o limbă străină de circulație internațională, ai absolvit studii superioare cu diplomă de licență sau ești absolvent de studii medii și îndeplinești condițiile de încadrare în Serviciul Român de Informații, poți opta pentru încadrare directă ca lingvist (ofițer sau subofițer).

Luptător antiterorist

SRI este autoritate națională în prevenirea și combaterea terorismului, iar luptătorul antiterorist are misiunea de a proteja România de amenințările teroriste, asigurând următoarele componente:

  • securitatea aeroportuară a aviației civile din România;
  • intervenția antiteroristă pentru reducerea/eliminarea vulnerabilităților factorilor umani și materiali, prin desfășurarea unor activități specifice de prevenire și combatere a acțiunilor teroriste;
  • intervenție antiteroristă/contrateroristă pirotehnică ce presupune control tehnic antiterorist, investigarea, ridicarea, securizarea și neutralizarea dispozitivelor explozive improvizate.

Activitatea luptătorului antiterorist presupune, pe lângă excelente abilități de natură acțională, și un efort psihologic intens. Dacă îți dorești să îndeplinești acest rol, trebuie să fii o persoană activă, dinamică, determinată și rezistentă, cu un autocontrol comportamental dezvoltat și cu o capacitate de mobilizare și adaptare rapidă la diverse situații. Mai mult, trebuie să deții abilități de comunicare dezvoltate, autocontrol al stărilor emoționale, toleranță la stres, responsabilitate și să dovedești spirit de echipă și dorință de autoperfecționare.

Poți opta pentru încadrarea ca luptător antiterorist dacă:

  • ai absolvit minim studiile liceale cu diplomă de bacalaureat
  • ai vârsta maximă 29 ani
  • practici sau ai practicat sport de performanță
  • ai înălțimea de minim 165 cm, dacă ești femeie, și minim 175 cm, dacă ești bărbat.
Personal care îndeplinește atribuții administrative (ofițeri, subofițeri, salariați civili)

Personalul care îndeplinește atribuții administrative este încadrat în compartimente specializate, cu rol de a asigura suport dedicat misiunilor de bază ale instituției. Astfel, în structurile administrative avem specialiști în domeniile: financiar-logistic, juridic, resurse umane, psihologie, medical, transport.

Încadrarea în zona administrativă se realizează punctual în funcție de nevoile instituției, pe baza unor criterii specifice ce vizează nivelul de competență profesională în domeniul respectiv, fiind obligatorii deținerea unei pregătiri universitare/postuniversitare strict în domeniul corespunzător postului, experiență profesională pe roluri similare și, după caz, deținerea unor atestate de liberă practică care permit exercitarea profesiei sau deținerea unor certificări care indică validarea competențelor specifice domeniului.

Angajări la SRI prin încadrare directă

  • încadrare directă, pentru unul din posturile publicate în lista de mai jos. Această posibilitate se adresează persoanelor care dețin competențe tehnice căutate de Serviciu, au absolvit studii superioare cu diplomă de licență, îndeplinesc condiţiile de încadrare în Serviciul Român de Informaţii și promovează toate etapele specifice de selecţie.
  • Specialişti IT&C

Procesul durează aproximativ 6-9 luni și presupune parcurgerea mai multor etape:

  • evaluare cv
  • interviuri de selecție
  • evaluarea cunoștințelor și/sau aptitudinilor
  • evaluarea psihologică
  • examinarea medicală
  • verificări de securitate

Angajare la SRI – procesul de selecție

Toți candidații care îndeplinesc cumulativ criteriile stabilite pot parcurge etapele procesului de selecție. Fiecare post se ocupă în sistem concurențial.

Cum aplici?

Informațiile legate de nevoile de încadrare ale instituției sunt postate pe site-ul SRI (www.sri.ro) și popularizate pe paginile oficiale de LinkedIn, Facebook, Instagram.

Pe site-ul instituției, la secțiunea Cariere, vei găsi o listă a posturilor disponibile, actualizată periodic, cu detaliile aferente fiecăruia.

Candidatura ta va fi evaluată și vei fi contactat doar în situația în care profilul tău este potrivit funcției vizate și organizației.

Ce probe de selecție trebuie să parcurgi și de ce?

Pentru ocuparea oricărui post în organizație, vei parcurge un proces de selecție complex, care poate cuprinde, în funcție de tipul postului, următoarele probe:

  • evaluarea candidaturii
  • interviuri de selecție (interviu telefonic, video interviu, interviu de selecție)
  • probe psihologice
  • probe de evaluare a cunoștințelor de cultură generală, a cunoștințelor de limbă străină, evaluarea competențelor profesionale, evaluarea aptitudinilor
  • evaluare medicală
  • verificări de securitate.

În situația în care postul vizat se ocupă prin încadrare directă, la finalul procesului de selecție rezultatele obținute de toți candidații care au parcurs procesul pentru acel post sunt analizate și ierarhizate iar angajatorul stabilește care candidat corespunde în cea mai mare măsură cerințelor postului.

Pentru candidatul care face obiectul încadrării pe acel post, conform deciziei finale a beneficiarului, se formulează propunerea de chemare în activitate la Serviciul Român de Informații.

În situația în care procesul de selecție s-a derulat pentru un post de ofițer operativ sau ofițer analist, fapt care presupune parcurgerea unui program dedicat de formare a competențelor anterior debutului în activitate (studii de licență, master sau curs postuniversitar), la finalul procesului, în perioada stabilită de Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul” și publicată în oferta de școlarizare, doar candidații care au promovat acest proces de selecție susțin examen de admitere pe locurile scoase la concurs.

AICI, GHIDUL candidatului SRI (integral).

sursă: sri.ro

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate