EDITORIAL
Săracu’ Dumitrel, directorașii cei șmecheri traseră preșu de sub el
Trebuie să recunosc că m-am inspirat pentru titlu dintr-un slogan de campanie electorală, pentru același Ion Dumitrel. Numai că sloganul inițial suna puțin diferit: „Super-Dumitrel trage drumul după el” și era ilustrat printr-o poză prelucrată pe computer cu președintele Consiliului Județean Alba în chip de Superman, trăgând după el o „pătură” de asfalt peste un drum de țară. Era modul inspirat în care echipa de campanie constituită din angajați cu imaginație din Consiliul Județean arăta electoratului că Dumitrel merită încă un mandat în care să asfalteze, să tragă canalizare și apa în județ, lucruri la care chiar se pricepe.
Între timp, ”echipa prezidențială” s-a cam dus. Oamenii își văd de business-urile colaterale jobului de la stat, unii au ambiții mai mari și trag ocheade către postul lui Dumitrel, unii s-au blazat în asemenea hal încât nu-i mai interesează nimic, iar pe alții nu-i duce capul, pur și simplu. Așa se face că Dumitrel nu doar că a cam rămas singur, dar mai are pe lângă el și pe unii care se bucură pe la spate de orice eșec al președintelui.
Urmările se văd: Consiliul Județean pierde procese cu transportatorii, este urmărit în justiție de cei care au făcut groapa ecologică de la Galda, care cer despăgubiri de multe milioane, iar evenimentele care erau altădată mândria județului și instituției se zbat în mizerie și mediocritate din cauza bugetelor micșorate de la an la an.
Capacul peste această oală cu presiune care a devenit CJ Alba a fost pus de recenta descoperire făcută de Alba24, faptul că instituția a plătit aproape 12.000 de euro fără TVA unei firme fără site propriu pentru niște amărâte de postări nesponsorizate pe rețele de socializare, adică o chestie pe care fiică-mea de 10 ani o face cu o singură mână de pe telefonul mobil.
Acum, ca să fim sinceri, CJ Alba nu a excelat vreodată la capitolul comunicare. Asta și pentru că nu are un compartiment specializat în acest domeniu, ci are doar un purtător de cuvânt / consilier personal al președintelui, om care o fi bun la organizarea distribuției flyerelor PNL, dar nu are nici o treabă în privința comunicării instituționale. Așa poate fi explicată în vreun fel această gafă monumentală începută în iulie 2017 cu atribuirea directă a infamului contract și încheiată apoteotic cu dezastrul de imagine ce a urmat materialului publicat de noi. Consiliul Județean Alba nu a avut parte de o asemenea expunere mediatică de când există! Hotnews, Antena 1 și Antena 3, B1 TV, Europa FM, ziare.com, Libertatea, Jurnalul.ro, ce mai… aproape toată presa națională a preluat articolul nostru și l-a întors pe toate fețele. Televiziunile naționale l-au sunat pe președintele Dumitrel, care a avut neinspirația de a intra “ live” cu moderatorii, fără o minimă pregătire (Georgică, ce păziși?) și a fost făcut praf și pulbere.
Muicăăăă, ce mi-l tăvăliră moderatorii ca pe puiul oltenesc la ceaun prin mujdei! Dumitrel săracu a mâncat cea mai mare rușine din cariera sa de politician în direct prin telefon, fără să aibă măcar o replică decentă. Că nu știe, că nu era în localitate, că a semnat unul din vicepreședinți dar nu știe care (bre, sunt numai doi, cum să nu știi care dintre ei ??!!), că i-a mâncat câinele caietul de teme… cam așa decurgeau interviurile, de parcă Dumitrel era după o damigeană de zaibăr.
Ce o fi urmat în Consiliu, în spatele ușilor, nu știm, dar cu siguranță nu le-a fost moale artizanilor contractului.
Cum s-a ajuns la asta ne-a șoptit nouă o păsărică pe surse și vă zicem și vouă: cică la o mică întâlnire informală cineva a zis că, domle’, CJ Alba stă prost cu “riciu’ în social midia” , adică nema imagine pe Facebook, Instagram, Twitter și alte asemenea platforme la modă. Altcineva de la masă, nu spui cine… persoană importantă din Primăria Alba Iulia, ar fi zis că știe el “un băiat” extraordinar care se poate ocupa de treaba asta ce putea fi făcută, de fapt, de un singur angajat al consiliului. Și cum nici unul dintre cei din CJ nu a văzut ridicolul situației, treaba a mers mai departe.
“Băiatul”, care absolut întâmplător este soțul unei angajate a Primăriei Alba Iulia, a venit în Consiliu și poate chiar a contribuit la scrierea caietului de sarcini, cu largul concurs al unui director absolut tabula rasa în domeniul comunicării. Numai așa a putut ieși o mândrețe de contract adjudecat prin atribuire directă exact (!) la prețul estimat de autoritatea contractantă, adică fix 52.000 de lei plus TVA pentru 5 luni de campanie. Acum, dacă firma respectivă ar fi făcut o treabă corectă, targetând audiența și sponsorizând postările (adică plătind la Facebook și ceilalți pentru ca mesajul să fie distribuit cât mai multor persoane pe niște criterii de audiență stabilite astfel încât să atragă exact segmentul de turiști pe care îl vrem în județ), nu ar fi fost chiar așa mare problemă. Însă oamenii au băgat banii în buzunar și au postat ca niște elevi de clasa a 4-a pe varianta gratuită a platformelor de socializare.
Rezultatul a fost pe măsură: sub 100 de postări pe Facebook, mai puține pe Instagram și chiar mai puține pe Pinterest, toate acumulând câteva mii de like-uri/distribuiri. Din experiența noastră, vă spun că rezultatele respective se pot atinge cu 2-300 de euro într-o săptămână, dacă îți faci bine temele. Dar, să ne înțelegem bine, nu firma aia e de vină! De vină e un beneficiar care a spart niște bani publici pe o pungă goală frumos prezentată. Sau poate pe un parandărăt substanțial.
Cât va fi de afectată cariera lui Dumitrel, nu știu. E un om politic cu mare experiență și cu realizări în spate, deci e posibil să se redreseze. Va rămâne însă cu siguranță cu gustul amar al trădării celor care ar fi trebuit să-l protejeze de astfel de mizerii. Multă vreme de acum înainte.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
pilu
joi, 05.04.2018 at 19:36
Apai si asta a inmoiat-o ca si alalalt batran cu nume de Hava. Ba, v-a trecut vremea, sunteti uzati si (cum spunea buna) dabalazati. E nevoie de sange proaspat in instalatie, ca voua v-a trecut vremea. Doamne, auzi-ma !
Cretu Miron
joi, 05.04.2018 at 23:01
Alo!!! Alba 24 …. a fost licitatie. De ce nu v-ati inscris si voi ??? Ca sa latrati acu, ca si cainele la stana ??? HAAA
moderatorul de serviciu
vineri, 06.04.2018 at 11:12
Nu a fost nicio licitatie. A fost atribuire directa. Decat sa ne inscriem la asa ceva, mai bine scriem. Stai linistit ca mai urmeaza cateva dezvaluiri care vor confirma ceea ce am scris.