Actualitate
Scandalul Volkswagen nu a ajuns la Alba Iulia. Nu există mașini blocate în reprezentanțe
Scandalul Volkswagen nu a atins reprezentanțele de mașini din Alba Iulia, potrivit Protos și Skoda. Ministrul Transporturilor, Iulian Matache a declarat în această săptămână că au fost eliberate cărţi de identitate pentru 105.000 autovehicule ale grupului Volkswagen, iar pe stoc, la dealerii grupului se află circa 300 de autovehicule ce nu vor mai putea fi vândute până la rezolvarea problemelor. Se pare că la Alba Iulia nu se află blocate mașini ale grupului VAG.
Reprezentanții Volkswagen și Skoda, Nicolae Fechetea respectiv Lucian Mânzat, din Alba Iulia spun că nu au resimțit în niciun fel problemele dezvăluite la mașinile producătorului german. Aceștia au declarat că au trecut deja la vânzarea mașinilor Euro 6, iar probleme fiind la cele Euro 5 nu au mașini blocate în reprezentanțe. Lucian Mânat spune că de 8 luni se mai au mașini cu Euro 5.
Ministrul Iulian Matache a precizat, pentru a elimina presupunerile privind numărul de astfel de autovehicule ce au fost înmatriculate în România,că au fost eliberate cărți de identitate pentru un număr de 105.000 autovehicule, din care 56.000 noi la data înmatriculării și 49.000 aveau statut de vehicul utilizat, adică second-hand.
„De asemenea, se află pe stoc, nevândute, la dealerii Volkswagen, un număr de circa 300 autoturisme pentru care nu vor mai fi eliberate cărți de identitate până la rezolvarea problemelor. Aceste autovehicule nu vor mai putea fi vândute”, a spus Matache.
În cazul în care modelele Volkswagen vor fi rechemate în service, cheltuielile vor fi suportate de producător. Un proprietar al uneia dintre mărcile Audi, Volkswagen, Skoda sau Seat poate afla dacă autoturismul său este echipat cu softul care păcălește testele antipoluare adresându-se dealer-ului auto de la care a achiziționat modelul.
Grupul auto german Volkswagen este implicat într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forțat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche, una dintre cele 12 mărci care aparțin Volkswagen.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News