Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Schimbări la eliberarea pașaportului temporar. Nu se mai eliberează decât în câteva situații speciale

Publicat

Schimbări la eliberarea pașaportului temporar: aceste documente nu se mai eliberează decât în câteva situații speciale.

Senatul a adoptat, luni, proiectul de lege al Guvernului de modificare a Legii 248/2005 prin care paşaportul simplu temporar se eliberează doar în situaţii de urgenţă.

Aceste situații presupun deplasarea în străinătate sau continuarea călătoriei ori reglementarea şederii/situaţiei juridice a cetăţenilor români aflaţi în străinătate care nu mai posedă documente de călătorie valabile.

Schimbări la eliberarea pașaportului temporar: Datele pot fi utilizate și pentru eliberarea altor documente, potrivit Agerpres.

Vezi și: Modificări la eliberarea pașapoartelor în 2024, pentru cetățenii români. Noile reguli aprobate de Guvern

Actul normativ reglementează posibilitatea ca datele biometrice şi datele cetăţenilor români să fie preluate o singură dată de personalul consular, la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României, dar să poată fi utilizate atât pentru eliberarea paşaportului simplu electronic, cât şi pentru eliberarea titlului de călătorie sau a cărţii electronice de identitate, conform solicitărilor adresate de cetăţenii români.

Prin proiectul de lege se reglementează ca eliberarea succesivă a mai multor paşapoarte simple electronice pentru minori să se efectueze numai dacă în cuprinsul hotărârii judecătoreşti sau al ordonanţei preşedinţiale de suplinire a acordului unuia dintre părinţi, instanţa a stabilit, în mod expres, acest aspect.

Totodată, sunt reevaluate situaţiile excepţionale în care cetăţenii români vor putea deţine, concomitent, fie un paşaport simplu electronic şi un paşaport simplu temporar valabile, fie două paşapoarte simple electronice valabile, precum şi obligaţiile ce le revin acestora.

Actul mai prevede anularea informatică a paşapoartelor eliberate anterior persoanelor care au pierdut cetăţenia română, în situaţia în care acestea nu au respectat obligaţia legală de a preda documentele de călătorie în termen de 5 zile de la data pierderii cetăţeniei.â

Direcţia Generală de Paşapoarte este autoritatea care ţine evidenţa cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate.

Proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Legii 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate va fi dezbătută de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax