Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Se poate consuma alcool înainte de vaccinare? Ministerul Sănătății: Dacă beți 1-3 unități, nu amânați și mergeți să vă vaccinați


Publicat

În rândul populației există multe întrebări legate de vaccinare, de ce este indicat să facem sau să nu facem înainte să ne fie administrat serul împotriva COVID dar și după. Printre acestea se află și întrebarea „Se poate consuma alcool înainte de vaccinare?”.

Ministerul Sănătății a făcut noi precizări și a venit cu un răspuns și la această dilemă: este în regulă să mergi la vaccinare chiar dacă ai consumat „1-3 unități de alcool”.

Deși nu există studii care să arate cum alcoolul interacționează cu vaccinul anti-COVID-19, Ministerul Sănătății recomandă evitarea consumului de băuturi alcoolice, în special cu 24 de ore înainte de vaccinare. Motivul este acela că alcoolul slăbește sistemul imunitar, mai când e consumat excesiv.

Cu toate acestea, „dacă se întâmplă să beți 1-3 unități de alcool, este bine să nu amânați și să mergeți să vă vaccinați conform programării”, se arată într-o campanie de informare susținută de minister.

Totodată, Ministerul Sănătății a făcut mai multe precizări menite să informeze populația în legătură cu ce este de făcut înainte de vaccinare dar și după.

Ce trebuie să fac înainte de vaccinare?

– Dormiți bine în noaptea dinaintea vaccinării. Un somn odihnitor și liniștit ajută sistemul imunitar;

– Nu este recomandat să luați paracetamol sau ibuprofen înainte de vaccinare pentru prevenirea eventualelor efecte adverse ale vaccinului;

– Pacienții care iau paracetamol sau ibuprofen pentru boli pre-existente nu trebuie să întrerupă tratamentul înainte de vaccinare.

Ce trebuie să fac după vaccinare?

– Puteți să mâncați și să beți apă după ce v-ați vaccinat;

– Deși nu este contraindicat, pentru o eficiență cât mai mare a vaccinului, se recomandă să evitați consumul de băuturi alcoolice, mai ales în cantități excesive, timp de două săptămâni de la vaccinare.

– În cazul în care vă doare brațul în care vi s-a administrat vaccinul, aplicați un prosop curat, umezit în apă rece pe zona injectării. De asemenea, efectuarea de exerciții cu brațul ajută la ameliorarea durerii.

– Dacă aveți stare febrilă, beți multe lichide.

– Puteți lua paracetamol sau ibuprofen pentru ameliorarea disconfortului cauzat de eventuala apariție a unei stări febrile și / sau dureri de cap.

– Contactați doctorul dacă efectele adverse nu dispar în câteva zile.

Pot să mă întorc la lucru după ce m-am vaccinat?

Da, după vaccinare vă puteți întoarce la lucru atâta timp cât vă simțiți bine. Dacă vă doare tare brațul în care vi s-a făcut injecția, puteți întâmpina dificultăți în ridicarea obiectelor grele. Dacă vă simțiți foarte obosit, este recomandat să evitați să conduceți. În general, efectele adverse dispar în câteva zile de la administrarea vaccinului.

sursa: Facebook (Ministerul Sănătății – România)



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Primarul din Vințu de Jos, Ioan Barbu, CERCETAT în stare de libertate. Poziția conducerii PNL Alba

Publicat

Primarul comunei Vințu de Jos, liberalul Petru Ioan Barbu, va fi cercetat în stare de libertate, cu măsura controlului judiciar pe o perioadă de 60 de zile, au decis magistrații Judecătoriei Alba Iulia.

Aceeași măsură a fost luată și pentru administratorul unei firme, cercetat în același dosar.

Reamintim că primarul este cercetat de autorități după ce ar fi creat un prejudiciu în valoare de peste 400.000 de lei, în urma achitării unor expertize și studii de fezabilitate fictive, care ar fi trebuit să fie realizate în scopul extinderii rețelei de alimentare cu apă potabilă a unei comune.

În prealabil, Barbu a fost reținut de polițiști, după ce aceștia au efectuat o percheziție la sediul primăriei, pentru documentarea activității infracționale a unor persoane bănuite de săvârșirea de infracțiuni de delapidare, uz de fals, fals în înscrisuri sub semnătură privată și complicitate la delapidare. Alături de Barbu a fost reținut și patronul firmei în cauză.

Ce decizie ar putea lua PNL Alba

Reprezentații Partidului Național Liberal Alba, au declarat pentru alba24.ro, că în cazul în care cererea procurorilor de arestare, va fi admisă de instanță, PNL Alba îl va demite din funcția de președinte a filialei Vințu de Jos. În urma acestui demers Petru Ioan Barbu va rămâne doar cu calitatea de membru de partid.

Ce spun anchetatorii

Potrivit IPJ Alba, din cercetări a rezultat bănuiala rezonabilă că, în luna decembrie a anului 2020, instituția, prin reprezentantul legal, ar fi încheiat 5 contracte de prestări servicii cu administratorul unei societăți comerciale, din municipiul București, reprezentată de un bărbat de 69 de ani, din București, pentru întocmirea de studii de fezabilitate, expertiză tehnică și studii de specialitate (topografic, geotehnic, hidrologic), în scopul extinderii rețelei de alimentare cu apă potabilă, pe raza unei comune, contra sumei de 427.805 lei.

CITEȘTE ȘI: Primarul din Vințu de Jos și un administrator de firmă, REȚINUȚI. Ar fi achitat expertize și studii de fezabilitate fictive

Ulterior, cu toate că studiile nu au fost realizate, la nivelul instituției publice ar fi fost întocmite documente fictive de predare – primire și ar fi fost achitată întreaga sumă contractată.

Cu ocazia percheziției efectuate la sediul instituției, au fost identificate și ridicate documente care privesc posibila activitate infracțională a persoanelor vizate de anchetă.

CITEȘTE ȘI:  Ce firmă și ce contracte sunt vizate de anchetatori

Primăria comunei Vințu de Jos a încheiat, în 16 decembrie 2020, prin achiziție directă pe platforma SEAP, cinci contracte cu firma Dani Building SRL din București.

Contractele și valoarea lor:

Studiu hidrologic – Realizare studiu hidrologic – întocmire SF alimentare cu apă potabilă – 21.000 de lei, fără TVA
Întocmire Studiu de Fezabilitate – realizare Studiu de fezabilitate alimentare cu apă potabilă – 130.000 de lei, fără TVA

Întocmire expertiză tehnică – întocmire documentație de expertizare tehnică pentru rețele edilitare existente în vederea realizării unei extinderi de alimentare cu apă potabilă – 48.000 de lei, fără TVA

Studiu geotehnic rețele edilitare – realizare studiu geotehnic suport studiu fezabilitate/documentație de avizare a lucrărilor de intervenții – 36.000 de lei, fără TVA

Studiu topografic – trama stradală – realizare studiu topografic suport studiu de fezabilitate/ documentație de avizare a lucrarilor de intervenții în vederea realizarii rețea canalizare ape uzate menajere și stație de epurare/ alimentare cu apa potabilă/ modernizare drumuri de interes local/ infrastructură rutieră – 124.500 de lei, fără TVA.

Valoarea celor 5 contracte este de 359.500 de lei, fără TVA.

Ce au transmis procurorii Parchetului Judecătoriei Alba Iulia, miercuri 24 februarie

Punerea în mişcare a acţiunii penale față de inculpații:

BARBU PETRU IOAN, primar al comunei Vințu de Jos din jud. Alba, pentru săvârșirea infracţiunilor de:
– delapidare prev. de art. 295 alin. 1 C.pen.,
– fals intelectual prev. de art. 321 alin. 1 C.pen.,
– uz de fals prev. de art. 323 C.pen.,
fiecare cu aplicarea art. 35 alin. 1 C.pen. (5 acte materiale), totul cu aplicarea art. 38 alin. 1 C.pen.,

2. P.N., administrator al unei societăți comerciale, pentru săvârșirea infracţiunilor de:
– complicitate la delapidare prev. de art. 48 alin. 1 C.pen. raportat la art. 295 alin. 1 C.pen.,
– fals în înscrisuri sub semnătură privată prev. de art. 322 alin. 1 C.pen.,
fiecare cu aplicarea art. 35 alin. 1 C.pen. (5 acte materiale), totul cu aplicarea art. 38 alin. 1 C.pen.

Procurorul a dispus luarea măsurii controlului judiciar faţă de inculpați pe o durată de 60 zile, perioadă în care inculpaţii trebuie să respecte:

obligaţiile impuse de art. 215 alin. 1 C.proc.pen. Suplimentar, pe durata controlului judiciar, procurorul a stabilit și următoarele obligații:

– inculpații să nu depăşească limita teritorială a României, decât cu încuviinţarea prealabilă a procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia;

– inculpații să nu se apropie de anumite persoane (coinculpați și martori) sau de membrii familiilor acestora şi să nu comunice cu aceste persoane direct sau indirect, pe nicio cale;

– inculpatul BARBU PETRU IOAN să nu desfăşoare activitatea de primar al comunei Vinţu de Jos în exercitarea căreia a săvârşit faptele.

Procurorii au mai transmis că:

”La data de 17.12.2020, Primăria Comunei Vințu de Jos, prin reprezentant primar BARBU PETRU IOAN, a încheiat prin achiziție directă un număr de 5 contracte de prestări servicii cu o societate comercială, reprezentată prin administrator P.N., prin care aceasta din urmă s-a obligat să întocmească studii de fezabilitate, expertiză tehnică și studii de specialitate (topografic, geotehnic, hidrologic) privind obiectivul de investiție „Extindere Rețea de Alimentare cu Apă Potabilă în Comuna Vințu de Jos, județul Alba”, în schimbul sumei totale de 427.805 lei.

La data de 28.12.2020, între UAT Comuna Vințu de Jos reprezentată prin inculpatul BARBU PETRU IOAN, în calitate de primar și o societate comercială, reprezentată de inculpatul P.N., în calitate administrator, s-au întocmit 5 procese-verbale fictive de predare-primire, care au fost înregistrate la Primăria Comunei Vințu de Jos și potrivit cărora, UAT Comuna Vințu de Jos a primit documentațiile: studiu de fezabilitate, expertiză tehnică, studiu topografic, studiu geotehnic și studiu hidrologic privind obiectivul de investiție „Extindere Rețea de Alimentare cu Apă Potabilă în Comuna Vințu de Jos, județul Alba”. În baza acestor procese-verbale, la data de 30.12.2020, UAT Comuna Vințu de Jos a achitat către societatea comercială prin 5 ordine de plată suma totală de 427.805 lei, reprezentând contravaloarea acestor studii, care în realitate nu au fost efectuate și nu au fost predate beneficiarului”, au mai transmis reprezentații Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia, într-un comunicat de presă, transmis miercuri, 24 februarie.

Precizăm că punerea în mişcare a acţiunii penale şi luarea măsurii controlului judiciar sunt etape procesuale reglementate în Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual necesar pentru administrarea probatoriului, iar aceste acte şi măsuri de urmărire penală nu pot în nicio situaţie să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Naveta elevilor NU poate fi încă decontată, deși banii există. Cîmpeanu: Guvernul pregătește o OUG pentru a rezolva problema

Publicat

elevi scoala ghiozdan

Elevii care fac naveta sunt puși în dificultate din cauza faptului că această cheluială pentru transportul la și de la școală nu poate fi decontată.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a precizat că această problemă va fi rezolvată printr-o Ordonanță de Urgență.

Naveta elevilor nu poate fi decontată, deoarece face obiectul unei legi privind transportul nereglementat a precizat ministrul Educației.

Pentru rezolvarea problemei, care poate face diferența între participarea sau neparticiparea la ore a unui elev, Guvernul pregătește, însă, o Ordonanță de Urgență.

Transport gratuit pentru elevi, dar nu și naveta

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat, marți, la Antena 3, că elevii beneficiară de gratuitatea integrală a transportului, însă cei care fac naveta sunt, deocamdată, puși în dificultate.

„Naveta face obiectul legii 226, care nu a putut fi pusă în aplicare pentru că se referă la transportul nereglementat și dacă este nereglementat este greu să îl introduci în cadrul legal (…), deci nu poate fi decontat.

Naveta elevilor: OUG-ul salvator

Avem în lucru în acest moment o OUG care să reglementeze naveta elevilor în regim de urgență pentru ca sumele sunt deja prevăzute în bugetul Ministerului Educației”, a spus Sorin Cîmpeanu.

În proiectul de buget, Ministerului Educației are cuprinsă suma de 100 de milioane de lei, bani ce pot fi utilizați de îndată ce bugetul va fi aprobat.

„Ne dorim clarificarea acestei chestiuni pentru a nu se întârzia decontarea efectivă a navetei elevilor, pentru că este un element extrem de important.

Pentru foarte mulți dintre ei această posibilitate de decontare face diferența între a putea merge la școală și a nu putea merge la școală. Sumele există în buget, gratuitatea este totală.

Este vorba de o procedură care să coreleze cu legea această posibilitate de decont.

Noi avem în atenție cu maximă urgență pentru a putea deconta de îndată ce legea bugetului va fi aprobată”, a mai spus ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Peste 2000 de elevi navetiști în Alba

Potrivit datelor transmise de ISJ Alba la finalul anului 2019 în evidența instituției erau 2.284 de abonamente pentru transport rutier destinate elevilor, la care se adaugă 52 pentru transport CFR.

De asemenea, mai erau și 194 de bilete pentru transport auto/CFR pentru elevii care făceau naveta.

În Alba peste 2000 de elevi sunt nevoiți să parcurgă distanțe mai mari până la școlile la care învață.

În medie, elevii din Alba fac naveta 20-25 km. Dar sunt și 10 cazuri în care naveta se face pe o distanță de 50 km.

Sursa: Mediafax, Antena 3

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Lucrătorii străini au părăsit în masă Marea Britanie. Cei născuţi în Uniunea Europeană reprezintă majoritatea celor plecaţi

Publicat

Aproape un milion de străini au părăsit Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord în anul 2020, în contextul în care pandemia de coronavirus pare să fi determinat cel mai mare exod de lucrători străini înregistrat până acum.

Conform datelor oficiale prezentate marţi de Oficiului naţional de statistică (ONS) sugerează că în ultimele trei luni ale lui 2020 în Marea Britanie erau cu 795.000 de lucrători străini mai puţini decât cu un an mai devreme şi cu aproape un milion mai puţini rezidenţi născuţi în străinătate cu vârsta peste 16 ani, potrivit Agerpres, care citează Reuters.

Aceasta în condiţiile în care Marea Britanie a înregistrat cel mai mare bilanţ al deceselor atribuite coronavirusului de tip nou din întreaga Europă şi a fost afectată în plan economic în mai mare măsură decât orice altă economie majoră.

Impactul s-a resimţit mai ales în unele sectoare unde lucrau un mare număr de străini, cum este industria ospitalităţii.

Cifrele difuzate marţi provin dintr-un sondaj oficial privind piaţa muncii din Marea Britanie şi nu se referă la principalele statistici privind imigraţia, care a fost suspendată din cauza pandemiei, iar Oficiul de statistică a atenţionat că trebuie „folosite cu prudenţă” din mai multe motive.

Mai întâi, metoda de raportare a răspunsurilor la numărul total de britanici porneşte de la premiza că populaţia generală a Regatului Unit a continuat să crească în acelaşi ritm ca înainte de pandemie, ceea ce generează un punct de pornire potenţial eronat.

De asemenea, studiul nu ţine cont de fluxurile migraţiei, iar pandemia a determinat înlocuirea interviurilor realizate de Oficiu cu discuţii telefonice, deci este mai greu de spus dacă scăderea numărului de respondenţi străini reflectă într-adevăr o modificare a eşantionului.

În orice caz, potrivit lui Johathan Portes, profesor de economie şi politici publice la King’s College din Londra şi fost responsabil al Departamentului britanic pentru muncă şi pensii, se poate conchide că a avut loc realmente o migraţie în masă.

„Nu am nicio îndoială că am fost martorii celui mai mare exod din Marea Britanie, fără precedent în istoria recentă”, a afirmat Portes, menţionând că e greu de spus dacă aceşti lucrători vor mai reveni după terminarea pandemiei.

De exemplu, cetăţenii Uniunii Europene care nu şi-au făcut formalităţile pentru a se asigura că îşi păstrează dreptul de rezidenţă în Marea Britanie după Brexit s-ar putea confrunta cu dificultăţi legale.

Lucrătorii născuţi în UE reprezintă majoritatea celor plecaţi din Regatul Unit în ultimul an, potrivit cifrelor Oficiului de statistică britanic, iar modul în care calculează ONS face posibil ca cifrele avansate să fie subestimate, a mai remarcat profesorul Portes.

În opinia acestuia, alte evoluţii sugerate de datele ONS, cum ar fi întoarcerea din străinătate a peste 1 milion de britanici, nu sunt plauzibile.

Sursa: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Angajații din învățământ vor fi vaccinați prioritar de miercuri, 24 februarie. Cum se face programarea

Publicat

Președintele Comitetului Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea, medicul Valeriu Gheorghiță, a anunțat marți că procesul de vaccinare pentru angajații din învățământ începe de miercuri, 24 februarie.

Potrivit sursei citate, până în 10 martie, cadrele didactice ar urma să fie vaccinate cu prima doză.

Programarea nu se va face prin platforma informatică; unitățile de învățământ vor face liste cu personalul care dorește să se vaccineze, listele vor fi transmise către inspectorate, iar de acolo către DSP.

Autoritățile estimează că aproximativ 60.000 de angajați din învățământ vor să se vaccineze. În jur de 42.000 de angajați din domeniu s-au vaccinat deja.

Alte date prezentate de CNCAV:

– peste 800 de mii de români s-au vaccinat până acum cu prima doză de vaccin și peste 500 de mii cu ambele doze

– 3.969 de români (0,44% din totalul celor vaccinați) au fost testați pozitiv cu virusul SARS-CoV2 după ce s-au vaccinat cu prima doză de vaccin; media perioadei dintre momentul vaccinării și momentul testării pozitive a fost de 7 zile (persoanele fie nu au apucat să dezvolte anticorpi după vaccinare, fie intraseră deja în contact cu virusul înainte de a fi vaccinați)

– 446 de români vaccinați cu cea de-a doua doză de vaccin au fost testați pozitiv cu virusul SARS-CoV2 după momentul vaccinării; media perioadei dintre momentul vaccinării și momentul testării pozitive a fost de 4 zile. Valeriu Gheorghiță: „Beneficiile vaccinării ating valoarea maximă la cel puțin 7-10-14 zile după momentul vaccinării”

– la acest moment sunt în stoc peste 400 de mii de doze de vaccin; nu mai este pe stoc vaccinul Moderna, dar miercuri ajung în România 79.000 de doze din acest vaccin, ce va fi folosit pentru rapel

– peste 6.300 de pacienți dependenți de dializă din totalul de peste 11.000 de persoane s-au vaccinat; 70% dintre acești pacienți și-au exprimat intenția de a se vaccina împotriva COVID-19

sursă: hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate