Actualitate
Servicii de asistenţă GRATUITE pentru persoanele cu mobilitate redusă, care circulă cu trenul. Trebuie completat un formular cu 48 de ore înainte
Persoanele cu mobilitate redusă pot beneficia gratuit, la cerere de servicii de asistenţă la transportul cu trenul, respectiv rezervarea locurilor speciale, însoțirea în incinta gărilor, asistenţă la urcarea/coborârea în/din tren și asistență la bordul trenului. Pentru aceste servicii, pasagerii trebuie să completeze un formular tip în 48 de ore înainte de plecare. În 29 de gări, printre care şi cea din Alba Iulia şi 82 de trenuri InterRegio care circulă în traficul intern şi internaţional sunt puse gratuit la dispoziţia persoanelor cu mobilitate redusă.
Serviciile de care beneficiază călătorii cu mobilitate redusă presupun:
– îmbarcarea şi debarcarea persoanelor în scaun cu rotile pliabil sau nu, cu sau fără însoţitor, prin soluţii diferite adaptate fiecărui caz în parte;
– însoţirea în incinta gării şi până la îmbarcare şi însoţirea de la coborârea din tren până la ieşirea din gară a persoanelor nevăzătoare, cu deficienţe de vedere sau de auz şi a persoanelor cu probleme neurologice.
Pentru a beneficia de aceste servicii, pasagerii trebuie să completeze un formular tip, cu minimum 48 ore înainte de plecare cu precizarea tuturor detaliilor necesare (date de identificare, dizabilitate, servicii necesare, datele trenului de plecare/sosire şi datele trenului de legătură).
De asemenea, în situaţia în care cererea este depusă sub acest interval de 48 de ore, CFR Călători va încerca să o soluţioneze în măsura posibilităţilor tehnice şi organizatorice.
Formularul de cerere a serviciilor de asistenţă precum şi a rezervărilor de locuri este disponibil atât online pe site cât şi la punctele de vânzare ale CFR Călători.
Categoriile de persoane cu mobilitate redusă care pot solicita acest serviciu sunt: persoane cu dizabilitate motorie în scaun cu rotile, persoane nevăzatoare, persoane cu dizabilitate motorie, persoane cu deficienţe de auz, persoane cu deficienţe de vedere şi persoane cu probleme neurologice.
Informaţii suplimentare se găsesc pe pagina de internet a companiei CFR Călători sau se pot solicita de la Birourile Relaţii cu Publicul sau la telefon 0731990987, de luni până duminică în intervalul orar 8.30 – 19.30.
Citeşte şi CFR Călători: Din 14 iunie, programul estival „Trenurile Soarelui”. Tarife şi trenuri spre staţiunile de pe litoral şi Delta Dunării
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News