Actualitate
Regulile pentru utilizarea spaţiilor de la Galeriile de Artă din Alba Iulia, respinse de consilierii locali. Artiştii plastici din Alba nu doresc folosirea spaţiilor de alte persoane
![](https://alba24.ro/wp-content/uploads/2013/09/DSCF3715.jpg)
În raportul de specialitate se arată că după soluţionarea de către instanţă a proceselor aflate pe rol, privind funcţionarea Galeriilor de Artă, se va propune punerea în valoare a acestor spaţii prin închiriere sau transmitere în folosinţă gratuită.
În urma şedinţei de consiliu local, proiectul privind utilizarea Galeriilor de Artă din Alba Iulia a picat la vot. Din totalul de 20 de consilieri prezenţi la şedinţă, doar 10 au votat „pentru” folosirea acestor spaţii, 9 fiind „împotrivă” şi o abţinere. Au fost necesare 11 voturi pentru ca acest proiect să fie aprobat.
![](https://alba24.ro/wp-content/uploads/2025/01/Tobimar-Angajari.gif)
În ciuda faptului că Galeriile de Artă se află în administraţia Primăriei Alba Iulia, membrii Uniunii Artiştilor Plastici Alba susţin că de-a lungul anilor au investit bani şi acum nu este corect să vină alţii „să profite”. Aceştia au propus încheierea unui contract de comodat între Primăria Alba Iulia şi Uniunea Artiştilor Plastici din România, condusă de Petru Lucaci. Viceprimarul Paul Voicu a declarat că „în prezent nu se poate încheia un contract de comodat”.
Propunerea înaintată consilierilor viza posibilitatea ca Galeriile de Artă să fie utilizate pentru organizarea de expoziţii colective sau personale ale artiştilor plastici, conferinţe, simpozioane, lansări de carte şi alte manifestări culturale asemănătoare. De asemenea, persoanele care doreau să organizeze astfel de manifestări culturale în spaţiile amintite trebuiau să întocmească şi să depună la Primăria municipiului Alba Iulia, până la data de 25 decembrie a anului în curs, pentru anul următor, programul anual al desfăşurării acestor manifestări. Programul conţinea denumirea manifestării, tipul de activităţi ce se vor desfăşura (expoziţii, lansări de carte etc), datele la care vor avea loc aceste manifestări.
În textul proiectului se mai arată că în cazul în care se dorea organizarea de manifestări culturale necuprinse în programul anual sau de către persoane fizice ori juridice care desfăşoară ocazional astfel de activităţi, solicitarea se depunea la Primăria municipiului Alba Iulia cu cel puţin 50 de zile înainte de data la care evenimentul în cauză urma să aibă loc.
![](https://alba24.ro/wp-content/uploads/2025/02/artinstall4.gif)
Dacă una sau mai multe persoane fizice sau juridice doreeau să organizeze la aceeaşi dată acelaşi tip de manifestări sau manifestări diferite, avea prioritate cel care şi-a înregistrat primul solicitarea la Primăria municipiului. Dacă persoanele în cauză cădeau de acord privind desfăşurarea evenimentelor în acelaşi timp, acest lucru era acceptat, însă trebuiau să prezinte la primărie înţelegerea scrisă dintre aceste persoane privind modalitatea de desfăşurare în comun a evenimentelor.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
![](https://alba24.ro/wp-content/uploads/2021/09/sigla_alba24_300-x-92-1.png)
Pingback: UPDATE: Şedinţă ordinară la Consiliul Local Alba Iulia, cu 20 de puncte pe ordinea de zi şi cinci suplimentare. Vezi proiectele aprobate | Alba24