Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

SIMULARE BACALAUREAT 2019: ASTĂZI, proba obligatorie a profilului – Matematică sau Istorie pentru clasele XI-XII


Publicat

examen

BACALAUREAT 2019: MODELE de SUBIECTE pentru examen. În perioada 18-29 martie, elevii din clasele XI-XII şi XIII participă la simularea examenului de Bacalaureat 2019. Au posibilitatea să-şi testeze competenţele prin testări scrise, înainte de examenul din vară.

Sesiunea de Simulare a examenului de Bacalaureat 2019 continuă miercuri, 20 martie, pentru elevii din clasele XI-XII, cu testări la Matematică sau Istorie, proba obligatorie a profilului. Rezultatele vor fi cunoscute în 29 martie.

Probele la examenul de simulate a Bacalaureatului încep la ora 9:00, moment în care, în fiecare sală, vor fi distribuite subiectele. Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30. Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de trei ore, din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev.

„Subiectele sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), în mod similar cu modelele publicate pe subiecte.edu.ro şi sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacitatea elevilor de a dezvolta temele prevăzute în programa de examen, parcurse până la această dată

Simulare Bacalaureat 2019 – clasa a XII-a – proba de Matematică (Matematică-informatică, Ştiinţele Naturii, Tehnologic) – conţinuturi exceptate:

– capitolul Inele de polinoame cu coeficienţi într-un corp comutativ (Q, R, C, Zp, p prim)

– capitolul Aplicaţii ale integralei definite

Simulare Bacalaureat 2019 – clasa a XII-a – proba de Matematică (Pedagogic) – conţinuturi exceptate – din capitolul Sisteme de ecuaţii liniare:

– sisteme de ecuaţii liniare cu cel mult 3 necunoscute; forma matriceală a unui sistem liniar

– metoda Cramer de rezolvare a sistemelor liniare

– aplicaţii: ecuaţia unei drepte determinate de două puncte distincte, aria unui triunghi si caracterizarea coliniarităţii a trei puncte în plan.

“Simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat național se organizează pentru elevii claselor terminale ale liceului, a XII-a zi și a XIII-a seral/frecvență redusă, la care participă și elevii claselor a XI-a zi și a XII-a seral/frecvență redusă, învățământ de masă”, se arată în ordinal MEN publicat în 28 februarie în Monitorul Oficial.

De asemenea, simulările sunt organizate pentru familiarizarea elevilor cu rigorile unui examen de bacalaureat național și cu scopul de a optimiza rezultatele obținute de către elevii din învățământul preuniversitar la finalul studiilor liceale.

Calendar simulare Bacalaureat 2019:

Luni, 18 martie: Simulare Limba și literatura română – scris

Marţi, 19 martie: Simulare Limba și literatura maternă – scris

Miercuri, 20 martie: Simulare Proba obligatorie a profilului:

Matematică – pentru absolvenții claselor de liceu cu profil real din filiera teoretică, pentru cei care au terminat filiera tehnologică și pentru absolvenții de la profilul militar și profilul pedagogic – specializarea învățători-educatoare, din filiera vocațională

Istorie – pentru absolvenții de la profilul umanist din filiera teoretică și pentru toate profilurile și specializările din filiera vocațională, cu excepția celor de mai sus

Joi, 21 martie: Simulare Proba la alegere a profilului și specializării – doar pentru elevii clasei a XII-a

La această probă, elevii trebuie să aleagă una dintre următoarele materii, pentru examen, în funcție de studiile urmate în liceu:

Fizică, Chimie, Biologie sau Informatică – elevii de la profilul real din filiera teoretică, de la profilul tehnic și profilul resurse naturale și protecția mediului din filiera tehnologică și de la profilul militar din filiera vocațională

Geografie, Filosofie, Logică și argumentare, Economie, Psihologie și, după caz, Sociologie – absolvenții de la profilul umanist din filiera teoretica, de la profilul servicii din filiera tehnologică și din toate profilurile și specializările din filiera vocațională, cu excepția celui menționat mai sus

Vineri, 29 martie: Afișarea rezultatelor.

Examenul propriu-zis de Bacalaureat 2019 începe în 3 iunie, cu evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A. În perioada 5-6 iunie va fi evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B, iar în intervalul 7, 10*-11 iunie 2019: evaluarea competențelor digitale – proba D. Candidații de altă confesiune decât cea ortodoxă, care, în data de 10 iunie 2019, sărbătoresc Rusaliile, pot fi programați pentru susținerea probei D în datele de 7 și 11 iunie 2019. În 12-13 iunie este programată evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C.

Urmează apoi probele scrise: luni, 1 iulie, cu proba de Limba si literatura română – Ea). Proba la Limba si literatura maternă – Eb) este programată marţi, 2 iulie, iar proba Ec) – proba obligatorie a profilului, miercuri, 3 iulie. Ultima probă scrisă – cea la alegere a profilului şi specializării – proba Ed) – se va desfăşura joi, 4 iulie.

Afişarea primelor rezultate este programată pentru data de 8 iulie (până la ora 12:00) şi e urmată de depunerea contestaţiilor (orele 12:00 – 16:00). Între 9 şi 12 iulie vor fi soluţionate contestaţiile, în timp ce afişarea rezultatelor finale este prevăzută pentru data de 13 iulie.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

ZILE LIBERE plătite, pentru părinți, când cursurile sunt suspendate sau limitate în școli. Proiect adoptat de Senat

Publicat

Plenul Senatului a adoptat, luni, un proiect iniţiat de Guvern care prevede acordarea unor zile libere părinţilor pentru supravegherea copiilor în situaţia limitării sau suspendării activităţilor didactice care presupun prezenţa fizică în unităţile de învăţământ şi în unităţile de educaţie antepreşcolară ca urmare a răspândirii coronavirusului.

Proiectul pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 147/2020 îi vizează şi pe părinţii sau reprezentanţii legali ai copilului cu handicap grav neşcolarizat ori care au în îngrijire, supraveghere şi întreţinere persoana adultă încadrată în grad de handicap sau în grad de handicap grav cu asistent personal, în condiţiile limitării sau suspendării serviciilor de zi de care acestea beneficiază.

Indemnizaţia pentru fiecare zi liberă acordată este venit asimilat salariilor şi este în cuantum de 75% din salariul de bază corespunzător unei zile lucrătoare, dar nu mai mult de corespondentul pe zi a 75% din câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat şi se plăteşte din capitolul aferent cheltuielilor de personal din bugetul de venituri şi cheltuieli al angajatorului şi este supusă impozitării şi plăţii contribuţiilor de asigurări, în condiţiile prevăzute de lege, se explică în expunerea de motive a proiectului de act normativ.

Proiectul stipulează acordarea de zile libere pentru părinţii care au copii în vârstă de până la 12 ani sau 26 de ani în cazul copilului sau adultului cu handicap, înscrişi la unităţi de învăţământ, inclusiv antepreşcolar.

„Acordarea zilelor libere plătite se aplică tuturor angajaţilor din sectorul public şi privat, în condiţii de limitare sau suspendare a cursurilor în unitatea de învăţământ sau a activităţii serviciilor de zi destinate persoanelor cu handicap, pe toată perioadă stării de alertă şi după încetarea acesteia, dar nu mai târziu de finalizarea cursurilor anului şcolar 2020-2021”, prevede proiectul.

Dreptul la zile libere se acordă şi părinţilor care au copii cu handicap neşcolarizaţi sau au în întreţinere adulţi cu handicap, numai dacă aceştia beneficiază de servicii de zi a căror activitate este limitată sau suspendată ca urmare a efectelor răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, conform expunerii de motive.

Zilele libere se acordă la cererea părintelui care îndeplineşte cumulativ condiţiile menţionate, solicitare care va fi depusă la angajator. Cererea este însoţită de o declaraţie pe propria răspundere a celuilalt părinte, de copia certificatului de naştere al copilului sau de cea a documentului care atestă calitatea prevăzută de lege, precum şi de copia certificatului de încadrare în grad de tip de handicap, în cazul copilului sau adultului cu handicap.

Senatul este prima Cameră sesizată cu acest proiect de act normativ.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Stimulent financiar de 2.000 de lei pentru profesori și de 1.500 de lei pentru personalul nedidactic. Proiect aprobat la Senat

Publicat

examen profesor

Senatul a adoptat luni propunerea legislativă prin care se acordă în perioada stării de urgenţă şi de alertă stimulente de risc cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar şi universitar de 2.000 de lei lunar şi personalului nedidactic şi auxiliar – 1.500 de lei lunar.

S-au înregistrat 85 voturi „pentru”, 25 împotrivă şi 13 abţineri.

Propunerea legislativă pentru acordarea unui stimulent de risc pentru personalul din învăţământ pe întreaga durată a stării de alertă şi urgenţă, ca urmare a riscului răspândirii coronavirusului SARS-COV 2, a fost iniţiată de parlamentarii PSD Marcel Ciolacu, Paul Stănescu, Alfred Simonis, Robert Cazanciuc şi Radu Preda.

„Cadrele didactice şi personalul didactic auxiliar şi cel nedidactic din învăţământul preuniversitar şi universitar de stat, din învăţământul particular acreditat şi din unităţile de învăţământ preuniversitar înfiinţate în structura instituţiilor de învăţământ superior vor primi un stimulent de risc în cuantum de 2.000 lei lunar, respectiv de 1.500 lei lunar, acordat pe toată durata stării de alertă şi a stării de urgenţă pentru implicarea şi expunerea în faţa riscului răspândirii coronavirusului”, prevede propunerea legislativă amendată în Senat.

Potrivit propunerii legislative, stimulentul de risc nu se cuprinde în baza lunară de calcul al contribuţiei de asigurări sociale, contribuţiei de asigurări sociale de sănătate, respectiv al contribuţiei asigurătorii pentru muncă.

În termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a legii, guvernul va emite normele de aplicare ale legii, se mai arată în proiectul de act normativ.

Liderul grupului PSD din Senat, Radu Preda, a apreciat că personalul din învăţământ merită ajutorul, „pentru că educă şi cresc oameni”.

„Am învăţat în aceste luni că solidaritatea şi respectul pot face diferenţa şi că ei care sunt numiţi eroii zilelor noastre pot şi trebuie să fie recompensaţi. (…) Este un ajutor pe care acest eroi îl merită, pentru că cresc şi educă oameni, dincolo de salarii tăiate sau promisiuni nerespectate. Pentru că azi se vrea ca şcoala să fie un servitor electoral şi un (…) agent de propagandă pentru Guvernul PNL. Repet: România are nevoie de medici buni şi de profesori dedicaţi, dar şi ei, la rândul lor, au nevoie de sprijin şi de recunoştinţă. De aceea, în numele parlamentarilor PSD, le spun ‘Mulţumim că faceţi România bine!'”, a afirmat Preda la dezbaterea proiectului, în plenul Senatului.

Propunerea legislativă va fi dezbătută de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat: Valentin-Cristian Oneț este candidatul PRO România la Primăria din Roșia Montană

Publicat

Născut în 1963, la Câmpeni, Valentin-Cristian Oneț s-a căsătorit în anul 1989 și s-a stabilit definitiv la Roșia Montană. În prezent, este inspector de asigurări iar soția e auditor public intern la Primăria orașului Abrud. Împreună, au două fiice, una arhitect iar cealaltă economist.

A absolvit Școala Superioară de Afaceri București, Filiala Alba Iulia, specializarea Economie și Sociologie Rurală, cu examen de licență susținut la Universitatea „Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca. De asemenea, are un master absolvit la Universitatea de Vest “Vasile Goldiș” Arad, în specializarea Marketing, Audit și Expertiză Contabilă. Până în 2007, a fost director la Casa de Cultură ,,Ion Buteanu” din Abrud.

Principalele sale proiecte, menite să asigure prosperitatea Roșiei Montane, sunt:

1. Elaborarea Planului Urbanistic General și a Planurilor Urbanistice Zonale, fără de care nu se poate face nimic în direcția dezvoltării comunei noastre.

2. Realizarea unei rețele de apă potabilă care să facă posibilă racordarea tuturor locuitorilor comunei, inclusiv a celor din satul Dăroaia.

3. Asigurarea de facilități pentru investitorii care creează locuri de muncă pentru locuitorii din comună.

4. Realizarea unor drumuri de acces în toate satele comunei care să asigure circulația în siguranța al cetățenilor.

5. Repararea podului peste râul Abrudel și a drumului de acces spre satul Dăroaia.

6. Asigurarea transportului gratuit pentru toți cetățenii comunei, la Câmpeni și Abrud în zilele de sâmbătă și luni, cu autobuzul primăriei.

7. Asigurarea transportului gratuit pentru elevi.

8. Acordarea de parcele pentru tinerii din comună, pentru construirea de locuințe.

„Cu ajutorul Bunului Dumnezeu și a votului dumneavoastră doresc să realizăm împreună toate proiectele pe care vi le propun. Deși, la ora actuală, comuna noastră se află pe marginea unei prăpastii, asemenea păsării Phoenix ea poate renaște din propria-i cenușă. ÎMPREUNĂ, UNIȚI, PUTEM RECLĂDI ROȘIA MONTANĂ”, a transmis Valentin-Cristian Oneț.

PE 27 SEPTEMBRIE 2020 VOTAȚI:

poziția 1 pe buletinele de vot pentru Primar

ONEȚ VALENTIN-CRISTIAN

și

poziția 2 pe buletinele de vot pentru Consiliul Local

Candidații Partidului PRO România:

1. ONEȚ VALENTIN-CRISTIAN – inspector de asigurări.

2. LAZEA DANIEL – contabil șef la Liceul „Horea, Cloșca și Crișan” Abrud și președintele composesoratului Roșia Montană.

3. SZEKELY OVIDIU (PIKI) – un mic întreprinzător în zonă.

4. BOBAR EUGEN – fost director al școli din comună, un apreciat profesor si om de caracter.

5. BAR NICOLAE – fost maistru și un bun gospodar.

6. COSMA STEFAN – fost tehnician silvic, un om care păstrează tradiția agricolă a locului în creșterea animalelor.

7. BERINDEIE VASILE ALIN – un tânăr muncitor care dorește prosperitatea comunei noastre.

8. COTEȚ RADU CONSTANTIN – un întreprinzător local în transportul cu TAXI.

9. CORCHEȘ ALINA ELENA – o tânăra șomeră, care își dorește un viitor mai sigur și locuri de muncă pentru tinerii din comună.

10. JURCA LUCIAN NICOLAE – un tânăr electromecanic care dorește relansarea economică a comunei.

COMANDAT DE PRO ROMÂNIA FILIALA ALBA

PUBLICAT / EXECUTAT DE SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro

CUI MANDATAR FINANCIAR COORDONATOR 21200010

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Cum va recupera Ministerul Sănătății banii cheltuiţi pentru decontarea testelor RT-PCR pentru identificarea COVID

Publicat

România va recupera, din fonduri europene, banii cheltuiţi pentru decontarea testelor RT-PCR efectuate la nivel naţional în vederea identificării infecţiilor cu virusul SARS-CoV-2, în cadrul Programului naţional de supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare, informează un comunicat de presă al Ministerului Sănătăţii (MS).

Potrivit sursei citate, Ministerul Sănătăţii a depus spre finanţare 4 proiecte europene în cadrul apelului privind consolidarea capacităţii de gestionare a crizei sanitare COVID-19 lansat în luna mai 2020 de Ministerul Fondurilor Europene prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

Activităţile principale ale proiectelor vizează decontarea din fonduri europene a costurilor cu servicii medicale de testare RT-PCR pentru identificarea infecţiilor active cu virusul SARS-CoV-2 la nivel naţional realizate sau ce se vor realiza în cadrul Programului naţional de supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare în perioada februarie 2020 – ianuarie 2021.

„Am început lupta în această pandemie în condiţii de austeritate şi am fost nevoiţi ca în câteva luni să recuperăm pentru a putea gestiona în condiţii de siguranţă prima etapă. Vom solicita ca banii pe care îi vom recupera în cadrul acestor proiecte retrospective de la UE să fie redirecţionaţi pentru a fi utilizaţi tot în sectorul sanitar”, a declarat Nelu Tătaru, ministrul Sănătăţii, citat în comunicatul de presă.

Proiectele depuse de Ministerul Sănătăţii, atât retrospective, dar şi care privesc cheltuieli viitoare, au ca obiectiv şi creşterea numărului de teste RT-PCR efectuate la persoanele eligibile, la nivel naţional, în vederea identificării infecţiilor active cu virusul SARS-CoV-2 şi controlul evoluţiei sindromului respirator acut cu noul coronavirus (COVID-19). Evaluarea proiectelor va începe după 30 septembrie 2020, estimându-se ca în luna martie să fie aprobată finanţarea.

Bugetele celor patru proiecte însumează aproximativ 949 milioane lei, aproximativ 200 milioane de euro.

Sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate