Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

SIMULARE BACALAUREAT 2020: Reguli pentru testările de la sfârșitul lunii martie. Ce trebuie să știe elevii


Publicat

examen

Inspectoratele școlare au primit de la Ministerul Educației procedura de derulare a sesiunii de Simulare a examenului de Bacalaureat 2020, ce se va desfășura în perioada 23-26 martie. Testările încep de la ora 9.00 și durează trei ore.

Prima testare este în 23 martie la ora 9:00, moment în care în fiecare sală se deschid plicurile cu subiectele, însă elevii trebuie să fie în clase până cel târziu la ora 8:30.

Citește și SIMULARE BACALAUREAT 2020: Modele de subiecte și calendarul testărilor. Detalii și pentru elevii de clasa a XI-a

Procedura care va fi respectată de toate unitățile de învățământ în organizarea simulării de Bacalaureat a fost transmisă de Ministerul Educației, pe 25 februarie, către inspectoratele școlare, potrivit edupedu.ro

Președintele comisiei de organizare a simulării la nivelul unității de învățământ, vicepreședintele, secretarul și membrii comisiei trebuie să fie prezenți în școală în intervalul orar 7:00-7:30, asistenții care îi supraveghează pe elevi la simulare trebuie să fie în școală la ora 8:00, iar evaluatorii la ora 14:00.

Transmiterea subiectelor pentru simulările naționale este realizată de Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE), instituția din subordinea Ministerului Educației care concepe subiectele pentru toate examenele naționale. La simulări, ștampila-tip este ștampila școlii.

Fiecare lucrare de la simulare este evaluată de 2 profesori evaluatori. “În situația în care nu sunt suficienți profesori de specialitate în unitatea de învățământ, există posibilitatea evaluării și de către un profesor din afara unității de învățământ”, prevede procedura stabilită de Ministerul Educației.

Notele obținute de elevi la simulare nu se contestă.

Prezența și rezultatele elevilor la simulări se înregistrează în aplicația informatică SIIIR. Rezultatele sunt analizate la nivelul fiecărei clase, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și în consiliul profesoral, pentru adoptarea unor măsuri care să ducă la îmbunătățirea performanțelor școlare, se arată în procedură.

Conținuturile pentru simulare și competențele asociate acestora sunt cele prevăzute în programa pentru Examenul de bacalaureat național, în vigoare.

Conținuturi exceptate pentru simularea probelor scrise ale examenului de Bacalaureat național în anul școlar 2019-2020

Limba și Literatura Română:

– reguli ale monologului, reguli și tehnici de construire a dialogului, stiluri funcționale adecvate situației de comunicare, rolul elementelor verbale, paraverbale și nonverbale în comunicarea orală – conținuturi asociate competenței specifice 1.1

– textul dramatic postbelic – conținut asociat competentei specifice 2.3;

– limbajul literaturii, limbajul cinematografic, limbajul picturii, limbajul muzicii – conținut asociat competenței specifice 2.5;

– perioada postbelică – conținut asociat competenței specifice 3.2;

– autorii canonici: Marin Preda, Nichita Stănescu, Marin Sorescu.

Matematică – programa M mate-info (conținuturile pentru simulare și competențele asociate acestora sunt cele prevăzute în programa pentru Examenul de bacalaureat național -2015, aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale nr. 4.430/2014 privind organizarea și desfășurarea examenului de bacalaureat național -2015, cu modificările și completările ulterioare, M mate-info)

Pentru simulare sunt exceptate următoarele teme:

– capitolul Inele de polinoame cu coeficienți într-un corp comutativ (Q, R, C, Zp,p prim);

– capitolul Aplicații ale integralei definite

Matematică – programa M_șt-nat (sunt exceptate următoarele teme):

– capitolul Inele de polinoame cu coeficienți într-un corp comutativ (Q, R, C, Zp,p prim)

– capitolul Aplicații ale integralei definite

Matematică – programa M_tehnologic (sunt exceptate următoarele teme):

– capitolul Inele de polinoame cu coeficienți într-un corp comutativ (Q, R, C, Zp,p prim)

– capitolul Aplicații ale integralei definite

Matematică – programa M_pedagogic (sunt exceptate următoarele teme):

Din capitolul Sisteme de ecuații liniare:

– sisteme de ecuații liniare cu cel mult 3 necunoscute; forma matriceală a unui sistem liniar

– metoda Cramer de rezolvare a sistemelor liniare

– aplicații: ecuația unei drepte determinate de două puncte distincte, aria unui triunghi și caracterizarea coliniarității a trei puncte în plan

Istorie – domenii de conținut / conținuturi (clasa a XII-a)

A. Popoare și spații istorice

1. Romanitatea românilor în viziunea istoricilor.

B. Oamenii, societatea și lumea ideilor

1. Secolul XX – între democrație și totalitarism. Ideologii și practici politice în România și în Europa.

2. Constituțiile din România.

C. Statul și politica

1. Autonomii locale și instituții centrale și în spațiul românesc (secolele IX-XVIII).

2. Statul român modem: de la proiect politic la realizarea României Mari (secolele XVIII-XX).

Biologie

– varianta Bl. Biologie vegetala și animala – clasele a IX-a și a X-a: toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat;

– varianta B2. Anatomie și fiziologie umană, genetică și ecologie umană – clasele a XI-a și a XII-a: toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

Pentru simulare este exceptată tema Ecologie umană.

Fizică – toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

Chimie – toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

Informatică – toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

Geografie

A. Europa și România – elemente geografice de bază

1. Spațiul românesc și spațiul European

2. Elemente fizico-geografice definitorii ale Europei și ale României:

– relieful major (trepte, tipuri și unități majore de relief)

– clima (factorii genetici, elementele climatice, regionarea climatică)

– hidrografia – aspecte generale; Dunărea și Marea Neagră

– învelișul biopedogeografic

– resursele natural

3. Elemente de geografie umană ale Europei și ale României

– harta politică a Europei; România ca stat al Europei

– populația și caracteristicile ei geodemografice

– sistemul de orașe al Europei

– activitățile economice – caracteristici generale

– sisteme de transport

4. Mediu înconjurător și peisaje

5. Regiuni geografice în Europa și în România:

– caracteristici ale unor regiuni geografice din Europa și din România

– studiu de caz al unei regiuni geografice – Carpații

6. Țările vecine României

Logică, argumentare si comunicare – toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

Psihologie – toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

Sociologie – toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

Economie – toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

Filosofie – conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

Pentru simulare sunt exceptate următoarele conținuturi:

– Teorii politice modeme și contemporane;

– Drepturile omului;

– Cunoașterea;

– Filosofia.

Calendar Simulare Bacalaureat 2020:

23 martie 2020 Proba E) a) – probă scrisă – Limba şi literatura română

24 martie 2020 Proba E) c) – probă scrisă – proba obligatorie a profilului

25 martie 2020 Proba E) b) – probă scrisă – Limba şi literatura maternă

26 martie 2020 Proba E) d) – probă scrisă – proba la alegere a profilului şi specializării

3 aprilie 2020 comunicarea rezultatelor



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Când vor primii elevii cele 250.000 de tablete. Pregătiri pentru școala online, din toamnă

Publicat

Ministerul Educației a stabilit 10 septembrie ca dată limită pentru livrarea celor 250.000 de tablete și laptopuri achiziționate prin licitație, către elevii și profesorii fără acces la tehnologie pentru școala online.

În această perioadă, se desfășoară cursuri pentru pregătirea cadrelor didactice astfel încât să poată preda online din data de 14 septembrie, dacă se va continua școala de acasă, potrivit edupedu.ro.

”Am pus termenul limită 10 septembrie. Acum, este și o rugăminte din partea Ministerului Educației către Oficiul Național de Achiziții Centralizate să urgenteze achiziția și să ajungă acele tablete la copii în momentul în care vom începe școala”, a spus ministrul Monica Anisie.

Potrivit sursei citate, formarea cadrelor didactice a început din luna mai; casele corpului didactic organizează cursuri de formare pentru profesori în sistem online.

În același timp, sunt în pregătire ghiduri metodologice pentru profesori.

”Ministerul Educației pregătește niște ghiduri metodologice pentru a veni în sprijinul cadrelor didactice și în același timp pentru a veni în sprijinul elevilor, având în vedere că există această posibilitate de recuperare a materiei în perioada de recapitulare la începutul anului școlar. Avem prevăzute în aceste ghiduri metodologice și activități remediale și așteptăm să finalizăm la nivelul grupurilor de lucru la Centrul Național pentru Politici în Evaluare și Educație, le vom prezenta foarte curând. Pentru un draft al acestor ghiduri, termenul este chiar astăzi, 15 iulie, urmând ca ele să fie finalizate până la 15 august”, a precizat ministrul.

sursă: edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Președintele, premierul și membrii Guvernului se întâlnesc miercuri pentru a decide cu privire la prelungirea stării de alertă

Publicat

Preşedintele Klaus Iohannis se întâlnește miercuri la Palatul Cotroceni, cu prim-ministrul Ludovic Orban, viceprim-ministrul Raluca Turcan, ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, şi şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat.

Aceștia se întâlnesc înaintea ședinței extraordinare de guvern în care urmează să fie decisă prelungirea stării de alertă cu încă 30 de zile, pe întreg teritoriul României, care va începe tot miercuri, la ora 17:30.

Tot astăzi are loc și o reuniune a Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, la ora 16:00.

Citeste mai mult
Publicitate

ZLATNA

Accident pe DN 74 la Poiana Ampoiului. Căruță răsturnată în afara șoselei, după ce a fost lovită de o mașină

Publicat

Un bărbat a fost rănit într-un accident rutier petrecut marți pe DN74 Alba Iulia – Zlatna, la Poiana Ampoiului. O căruță s-a răsturnat în afara drumului, după ce a fost lovită de o mașină. Conducătorul atelajului nu a dat prioritate la ieșirea de pe un drum secundar.

Potrivit IPJ Alba, marți, în jurul orei 6.30, polițiștii din Zlatna au intervenit pentru soluționarea unui accident rutier produs pe DN 74, pe raza localității Poiana Ampoiului.

Din primele cercetări efectuate de polițiști a rezultat un bărbat de 44 de ani, din Poiana Ampoiului, în timp ce circula cu o căruță trasă de cal pe un drum secundar, nu s-a asigurat la pătrunderea în drumul național, împrejurare în care atelajul a fost acroșat de un autoturism condus de un bărbat de 38 de ani, din comuna Almașu Mare.

În urma impactului, căruța s-a răsturnat în afara carosabilului, iar căruțașul a suferit leziuni corporale ușoare la un braț și a fost transportat la spital.

Atât conducătorul auto cât și căruțașul au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ în ambele situații.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

A spart ecranul unui aparat de jocuri de noroc și a plecat din local. Tânăr din Zlatna, cercetat pentru distrugere

Publicat

sala jocuri de noroc

Un tânăr din Zlatna este cercetat de polițiști pentru distrugere. A lovit ecranul unui aparat de jocuri de noroc și plecat din localul aflat în municipiul Alba Iulia, încercând să scape de răspundere.

Potrivit IPJ Alba, la data de 14 iulie 2020, polițiștii din Alba Iulia au fost sesizați cu privire la faptul că la un local public din municipiu, un client a distrus ecranul unui aparat de jocuri de noroc și a plecat.

În urma investigațiilor efectuate, polițiștii l-au identificat pe un tânăr de 32 de ani, din Zlatna, care ar fi lovit cu pumnii ecranul aparatului, provocând un prejudiciu care a fost evaluat de reprezentanții localului la 200 de lei.

Față de tânăr, cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de distrugere.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate