Connect with us
Publicitate

Educație

Simulare Evaluare Națională 2024. Reguli pentru elevii de clasa a VIII-a. Lucrările, scanate în clase. Cum se corectează

Publicat

Simulare Evaluare Națională 2024. Ministerul Educației a stabilit procedura după care vor fi organizate și susținute probele de simulare a examenului de Evaluare Națională, în februarie 2024.

Simularea Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a va începe pe 5 februarie, cu prima probă dedicată a Limbii și literaturii române.

A doua zi, elevii vor susține proba la Matematică, urmată de proba la Limba și literatura maternă pe 7 februarie.

Rezultatele acestor simulări vor fi comunicate pe 23 februarie, oferind astfel elevilor oportunitatea de a-și evalua performanțele și de a identifica eventualele zone care necesită îmbunătățiri.

Citește și Evaluare Națională 2024: Modele de subiecte la ROMÂNĂ și MATEMATCĂ pentru elevii de clasa a VIII-a

  • 5 februarie – Limba și literatura Română
  • 6 februarie – Matematică
  • 7 februarie – Limba și literatura maternă
  • 23 februarie – Publicarea rezultatelor

Simulare Evaluare Națională 2024. Organizarea probelor scrise

Accesul elevilor în săli va fi până la ora 8.30.

Probele din cadrul simulării naționale încep la ora 9.00. Atunci, în fiecare sală, se deschis plicurile sigilate cu subiectul multiplicat.

La stabilirea sălilor în care se susțin probele scrise și repartizarea elevilor în săli se vor asigura, de regulă, 15 elevi/clasă.

Listele cu repartizarea elevilor în săli se stabilesc cu cel puțin o zi lucrătoare înainte de prima probă de simulare. Se afișează la avizierul unității și pe ușile sălilor.

Elevii sunt repratizați câte unul în bancă, în ordine alfabetică.

Timpul pentru rezolvarea subiectelor este de două ore, din momentul în care s-a încheiat completarea casetei de identificare din broșura de subiecte.

Elevii completează în colțul din dreapta sus a broșurii tipizate datele personale. Au la dispoziție 15 minute.

Colțul lucrării conținând datele personale ale elevului nu se închide și nu se lipește. Secretizarea va fi realizată în platforma destinată evaluării digitalizate după încărcarea acesteia.

Cum se poate corecta o greșeală

Elevii pot solicita pagini suplimentare pentru rezolvarea subiectelor. Broșura se predă la finalul probei. Nu rămâne în posesia elevilor.

Elevul rezolvă itemii obiectivi pe ciornă și scrie răspunsul correct în broșură. Broșura conține la final pagini suplimentare lineate, pe care elevul le poate folosi la finalizarea răspunsurile ce necesită redactare, decă spațiul nu a fost sufficient sau a greșit și dorește să reia rezolvarea.

La proba de română, un răspuns completat în căsuța de răspuns poate fi corectat prin

  • tăierea cu o linie orizontală a literei scrise în căsuță și scrierea în dreapta căsuței a literei associate răspunsului considerat correct

Un răspuns ce constă în marcarea cu x a unei opțiuni poate fi corectat prin

  • tăierea cu o linie orizontală a marcajului x și marcarea cu x a răspunsului considerat correct.

Sunt permise sublinierile pe text cu creion sau stilou/pix de culoare albastră.

În cazul itemilor ce vizează sintaxa frazei, este permisă delimitarea propozițiilor în frază, fără a se considera semn particular.

La Matematică, un răspuns de la Subiectul I sau II poate fi corectat prin

  • tăierea cu o linie orizontală și încercuirea altui răspuns considerat correct

La figurile de la proba de matematică sunt permise marcajele pe figură și completarea figurilor cu creion sau stilou/pix de culoare albastră.

Este permisă realizarea unor figure geometrice (cu creion/pix de culoare albastră) în spațiul pus la dispoziție pentru rezolvarea problemelor.

Lucrările, scanate în clasă

Lucrările vor fi scanate în clasă și corectate pe platforma digitalizată. Acestea vor fi repartizate automat și aleatoriu către profesori evaluatori din alt județ decât județul din care provin candidații.

În fiecare sală de examen (simulare), asistentul desemnat de comisie marchează în platformă elevii neprezentați/ eliminați

  • scanează lucrările scrise ale elevilor
  • încarcă lucrările scrise în platform destinată evaluării digitalizate
  • verifică numărul paginilor fiecărei lucrări scanate

Timpul de rezolvare al subiectelor, de două ore, nu poate fi depășit. La final, trei elevi rămân în clasă până la finalizarea scanării lucrărilor.

După finalizarea scanării tuturor lucrărilor, asistenții le introduc într-un plic, care va fi sigilat de președintele comisiei. Acestea se păstrează în cadrul unității de învățământ până la finalizarea probelor/încărcarea rezultatelor în platforma digitalizată.

Ulterior, asistenții se asigură de ștergerea lucrărilor scanate din calculatoarele din sălile de clasă.

Cum se corectează lucrările

Fiecare lucrare este evaluată de doi profesori evaluatori, selectați, cu prioritate, dintre profesorii care au urmat programul de formare continuă CPEECN

Lucrările scanate și încărcate pe platforma destinată evaluării digitalizate vor putea fi accesate de comisia din centrul zonal de evaluare, după finalizarea încărcării, în fiecare zi e probă.

Profesorii evaluatori primesc conturi de acces pe platformă.

Distribuirea lucrărilor către profesorii evaluatori se face aleatoriu, prin platformă.

Evaluarea lucrărilor se face pe baza baremului de evaluare și notare.

Media aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor acordate de fiecare evaluator este calculată de aplicația informatică de pe platformă.

Dacă diferența între note este mai mare de un punct, lucrarea este transmisă automat și aleatoriu către alți doi evaluatori.

Apoi se calculează media finală (din cele 4 note, dacă este cazul, după eliminarea celor două note extreme) ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire.

Din platformă se generează raportul nominal cu notele finale la disciplină.

Pentru fiecare lucrare evaluată, la nivelul comisiei centrului zonal (pe județ) se generează un formular-tip unde sunt consemnate

  • notele acordate de fiecare evaluator și nota finală a lucrării la fiecare probă scrisă
  • borderoul-tip de notare asociat fiecărei lucrări
  • raportul cu rezultatele pentru fiecare unitate de învățământ/centru de examen

Analizarea rezultatelor

Prezența și rezultatele elevilor la simulări se înregistrează în aplicația informatică SIIR.

Rezultatele obținute nu se afișează și nu sunt făcute publice.

Lucrările scrise ale elevilor se arhivează și păstrează, până la sfârșitul anului școlar următor, în unitatea de învățămând din care provin.

Rezultatele sunt analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ. Acestea leaborează un raport, ce va fi analizat și la nivel de inspectorat. Sunt decise, dacă este cazul, măsuri de monitorizare, control și remediere.

La solicitarea scrisă a elevului/părintelui/tutorelui, notele obținute pot fi trecute în catalog.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate