Connect with us
Publicitate

Actualitate

Situaţie dificilă la Prebet Aiud. A intrat în pierdere din cauza încasărilor creanţelor cu întârziere. Conducerea caută soluţii pentru redresare

Publicat

Unul dintre cei mai mari producători din ţară de prefabricate din beton pentru căi feroviare, rutiere şi de comunicaţii, Prebet Aiud, se confruntă cu o situaţie dificilă, intrând în pierdere după o lungă perioadă de profit. De altfel, semnele de blocaje pe piaţă au fost resimţite şi de alte firme din judeţul Alba, care se confruntă cu datorii din cauza lipsei de încasări.

Citeşte şi Peste 1.500 de firme mijlocii şi mici din judeţul Alba, cu datorii de 206,5 milioane lei, la sfârşitul lunii iulie. Majoritatea, în executare silită

În cazul “Prebet” Aiud, după cum constată reprezentanţii companiei, intrării pe pierdere a fost dată de ”încasarea cu întârziere a creanţelor, datorită lipsei de disponibilităţi băneşti a beneficiarilor”.

Compania a avut profit de 300.000 de lei în 2013 şi de 1,2 milioane de lei în 2012. Exerciţiul financiar pentru prima jumătate a anului 2014 indică pierderi de 890.511 lei, la o cifră de afaceri de 7,5 milioane de lei, cu peste 3 milioane de lei mai puţin decât în perioada similară a anului 2013.

“Se constată o accentuare a blocajului financiar din economie, duarat medie de încasare a creanţelor crescând. De asemenea, se constată o creştere a numărului de firme cu incidente bancare şi a celor care au intrat în insolvenţă”, se mai afirmă în analiza realizată de reprezentanţii societăţii din Aiud.

Situaţia dificilă a avut urmări şi asupra personalului: 100 din cei 300 de angajaţi au ajuns în şomaj la începutul lunii iulie. Jumătate dintre aceştia au fost disponibilizaţi cu plăţi compensatorii, în timp ce 50 ar urma să fie reangajaţi din 1 septembrie. Valoarea creanţelor la 30 iunie era de 6,7 milioane de lei.

Prebet este singura mare societate care mai funcţionează pe fost platformă industrială de stat din Aiud. Metalurgica SA, cealaltă mare companie din oraş, este în faliment. Acţionarii societăţii sunt Liviu Hagea (30,38%) – preşedintele consiliului de administraţie, Asociaţia PAS Prebet 98 (17,87%) SIF Banat Crişana (9,81%), Palmer Capital Emerging Europe (5,09%) şi alte persoane fizice şi juridice care deţin un procent de 36,84%.

În şedinţa AGA din 29 august, punctul principal va fi alegerea administratorilor societăţii, cu aplicarea metodei votului cumulativ. Totodată, se propune reorganizarea societăţii şi prezentarea unei situaţii financiare detaliate la sfârşitul lunii iulie.

Actuala societate este construită pe amplasamentul unei uzine de impregnat traverse de lemn pentru construirea reţelei de cai ferate, iar existenţa unei activităţi tradiţionale legate de construcţia cailor ferate este documentată încă din anul 1904

În anii 1950-1951, pe lângă impregnarea traverselor din lemn, întreprinderea a preluat impregnarea stâlpilor utilizaţi în dezvoltarea reţelei de telecomunicaţie şi telegrafie. În anul 1951 s-a preluat impregnarea stâlpilor necesari electrificării localităţilor rurale şi pentru transportarea energiei electrice la mare distanţă. În anul 1966 Întreprinderea de Impregnare Traverse Aiud s a transformat în Întreprinderea de Prefabricate din Beton. Transformarea s-a datorat în principal creşterii cererii de traverse pentru căile ferate şi imposibilităţii acoperirii acestei cereri cu masă lemnoasă de esenţă tare necesară obţinerii traverselor.

În anul 1973 au fost achiziţionate şi puse în funcţiune utilaje şi linii tehnologice pentru fabricarea traverselor de linii de cale ferată din beton, prefabricate precomprimate (grinzi de poduri şi podeţe) şi elemente pentru structuri în construcţii. În prezent societatea dispune de capacităţi de producţie însumând un volum de 126.400 mc prefabricate pe an, capacitate ce acoperă necesarul de traverse pentru infrastructură reţelei de cale ferată pe regionalele Cluj, Timiş, Braşov, Iaşi şi o parte de la Galaţi, precum şi elementele de structuri pentru construcţii cai de comunicaţie al Administraţiei Naţionale de Drumuri şi Regii Autonome judeţene de drumuri şi poduri.

foto: arhivă

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate