Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ACTUALITATE

Spitalele de stat vor putea oferi servicii private, contra cost. Noile prevederi intră în vigoare din aprilie

avatar

Publicat

Spitalele de stat vor putea oferi servicii private de sănătate, conform noilor prevederi din Contractului cadru de asistență medicală, care va intra în vigoare de la 1 aprilie. Ministrul sănătății, le-a transmis managerilor de spitale, în cadrul unei videoconferințe, că acest nou contract cadru conține modificări care permit unităţilor sanitare să obţină fonduri suplimentare la contractarea serviciilor cu casele de asigurări.

Citește și SALARIILE din SĂNĂTATE, din martie 2018. Unele venituri vor depăşi 4000 de euro, altele vor scădea

Singura condiție pe care trebuie să o îndeplinească spitalul de stat este să aibă ambulatoriu de specialitate, sau să poată efectua analize și investigații care nu sunt decontate de bugetul asigurărilor de stat.

“Tot în ambulatoriul de specialitate pentru specialităţile clinice, medicii care au obținut competență/atestat de studii complementare pentru îngrijiri paliative, certificați de Ministerul Sănătății, şi care lucrează exclusiv în această activitate, vor putea încheia contracte cu casele de asigurări de sănătate pentru acordarea de astfel de îngrijiri în ambulatoriu. Se pot acorda până la patru consultaţii/trimestru/asigurat pentru îngrijiri paliative”, conform  comunicatului CNAS.

Prin noul Contract-cadru se introduc tarife unitare pentru consultaţiile de urgenţă la domiciliu şi activităţile de transport sanitar neasistat, iar pentru furnizorii de servicii de îngrijiri medicale şi/sau paliative la domiciliu se introduce valoarea de contract.

De asemenea, în noul contract se prevede că asiguraţii vor putea obţine medicamentele cu şi fără contribuţie personală de la oricare farmacie din ţară aflată în contract cu sistemul asigurărilor sociale de sănătate.

Actuala reglementare, conform căreia farmacia trebuie să fie în contract cu aceeaşi casă de asigurări de sănătate ca şi medicul prescriptor, va mai fi aplicată doar pentru medicamentele care fac obiectul contractelor cost-volum-rezultat.

Investigaţiile paraclinice recomandate de medicii aflaţi în contract cu sistemul asigurărilor sociale de sănătate vor putea fi efectuate de la 1 iulie a.c.  la oricare furnizor de profil din ţară, indiferent cu ce casă de asigurări de sănătate se află acesta în relaţii contractuale.

Conform comunicatului Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, în pachetul de bază de servicii medicale, vor fi introduse noi măsuri ce vor fi luate de medicii de familie:

  • eliberarea adeverinţei pentru încadrarea în muncă a persoanelor aflate în şomaj
  • eliberarea fişei sintetice pentru copilul încadrat sau care urmează să fie încadrat în grad de handicap
  • administrarea de medicamente intramuscular, subcutanat, intradermic, intravenos sau perfuzabil.

În nou contract cadru au fost introduse și prevederi referitoare la documentația trimisă de medicii de familie caselor de sănătate, precum și altele privind debirocratizarea unor proceduri de contractare pentru medicii care dau rețete.

Vedeți mai jos comunicatul CNAS:

”Contractul-cadru pe anul 2018 a fost aprobat prin Hotărâre de Guvern în cadrul şedinţei executivului de astăzi şi urmează să intre în vigoare pe data de 1 aprilie a.c., după publicarea în Monitorul Oficial. Actul normativ urmează să fie postat şi pe site-ul CNAS (www.cnas.ro).

Faţă de Contractul-cadru pe anul 2017 (a cărui aplicabilitate a fost prelungită şi pentru trimestrul I al anului 2018), noul act normativ cuprinde o serie de prevederi care vizează creşterea accesului persoanelor asigurate la medicamente şi servicii medicale, debirocratizarea şi transparentizarea activităţii furnizorilor de servicii medicale, dar şi disciplina contractuală a acestora.

Astfel, actul normativ prevede că începând cu data de 1 iulie 2018 asiguraţii vor putea obţine medicamentele cu şi fără contribuţie personală de la oricare farmacie din ţară aflată în contract cu sistemul asigurărilor sociale de sănătate. Actuala reglementare, conform căreia farmacia trebuie să fie în contract cu aceeaşi casă de asigurări de sănătate ca şi medicul prescriptor, va mai fi aplicată doar pentru medicamentele care fac obiectul contractelor cost-volum-rezultat.

Similar, şi investigaţiile paraclinice recomandate de medicii aflaţi în contract cu sistemul asigurărilor sociale de sănătate vor putea fi efectuate de la 1 iulie a.c. la oricare furnizor de profil din ţară, indiferent cu ce casă de asigurări de sănătate se află acesta în relaţii contractuale.

Pachetele de servicii medicale – minimal şi de bază – se reorganizează într-o modalitate schematică, sub forma unei structuri generale în Hotărârea de Guvern, urmând ca detalierea serviciilor medicale acordate, a condiţiilor acordării şi a documentelor eliberate să fie stabilită prin normele metodologice de aplicare.

În pachetul de servicii medicale de bază pentru asiguraţi se introduc noi servicii ce vor fi oferite de medicul de familie, cum ar fi eliberarea adeverinţei pentru încadrarea în muncă a persoanelor aflate în şomaj şi eliberarea fişei sintetice pentru copilul încadrat sau care urmează să fie încadrat în grad de handicap. De asemenea, se clarifică modul de acordare a altor servicii, cum ar fi administrarea de medicamente intramuscular, subcutanat, intradermic, intravenos sau perfuzabil.

În ambulatoriul de specialitate pentru specialităţile clinice se introduc serviciile medicale în scop diagnostic – caz. Acestea sunt servicii de spitalizare de zi care se pot acorda în ambulatoriu, dar numai de furnizorii care îndeplinesc condiţii suplimentare de eligibilitate.

Tot în ambulatoriul de specialitate pentru specialităţile clinice, medicii care au obținut competență/atestat de studii complementare pentru îngrijiri paliative, certificați de Ministerul Sănătății, şi care lucrează exclusiv în această activitate, vor putea încheia contracte cu casele de asigurări de sănătate pentru acordarea de astfel de îngrijiri în ambulatoriu. Se pot acorda până la patru consultaţii/trimestru/asigurat pentru îngrijiri paliative.

Pentru accesul asiguraţilor la servicii medicale în cadrul cabinetului medical din asistența medicală primară și la cabinetul din ambulatoriu pentru specialitățile clinice s-a precizat că programul de activitate de 35 de ore pe săptămână se asigură în minim 5 zile pe săptămână, iar programul de activitate pentru medicii dentişti cu integrare clinică a fost stabilit la 3 şi 1/2 ore pe zi (1/2 normă).

Pacienții cu diagnostic oncologic confirmat, aflați în Programul național de oncologie, se vor putea prezenta fără bilet de internare pentru spitalizarea continuă.

Asiguraţii vor putea transmite casei de asigurări de sănătate și prin poștă documentele necesare pentru aprobarea unui dispozitiv medical.

Pentru debirocratizarea activităţii furnizorilor de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, în proiectul noului Contract-cadru unele obligații contractuale sunt eliminate sau revizuite, iar procesul de contractare este simplificat prin eliminarea unora din documentele solicitate în prezent şi trecerea la transmiterea documentelor numai în format electronic.

Totodată, se prevede obligația existenței semnăturii electronice extinse/calificate pentru toți medicii care furnizează servicii în relație contractuală cu casa de asigurări de sănătate. Pentru medicii care își desfășoară activitatea în unități sanitare în contract cu o casă de asigurări de sănătate s-a introdus o normă tranzitorie, aceștia având obligația să dețină semnătura respectivă până cel târziu la 30 aprilie 2018.

Medicii prescriptori vor avea obligaţia generală să respecte protocoalele terapeutice de prescriere a medicamentelor. Pentru medicamentele care necesită prescriere pe bază de protocol terapeutic, dar acesta nu a fost aprobat prin Ordin al Ministrului Sănătății și al Președintelui CNAS, până la elaborarea și aprobarea protocolului în condițiile legii, prescrierea se face cu respectarea indicațiilor, dozelor și contraindicațiilor din rezumatul caracteristicilor produsului (RCP), în limita competenței medicului prescriptor.

Începând cu 1 iulie 2018, medicii prescriptori vor trebui să respecte avertizările Sistemului Informatic al Prescripției Electronice (SIPE), precum și informațiile puse la dispoziție pe pagina web a CNAS referitoare la faptul că medicamentul respectiv se prescrie cu respectarea protocoalelor terapeutice sau, după caz, că este un produs biologic.

Au fost revizuite sancţiunile aplicabile furnizorilor, în sensul diminuării/extinderii gradualităţii, pentru o mai bună corelare cu gravitatea neîndeplinirii obligaţiilor contractuale. Totuşi, s-au introdus şi sancţiuni noi.

Astfel, spitalul care nu eliberează prescripţia medicală necesară la externarea asiguratului va fi sancţionat cu reţinerea sumei de 200 de lei pentru fiecare caz externat la care s-a constatat nerespectarea obligației. O sancţiune similară se aplică şi în cazul furnizorilor din asistența medicală ambulatorie pentru specialități clinice, inclusiv celor de medicină fizică și de reabilitare.

Totodată s-a modificat şi modul de recuperare a sumelor imputate furnizorilor de servicii medicale, în sensul că aceasta se va face prin plată directă sau prin executare silită.

Prin noul Contract-cadru se introduc tarife unitare pentru consultaţiile de urgenţă la domiciliu şi activităţile de transport sanitar neasistat, iar pentru furnizorii de servicii de îngrijiri medicale şi/sau paliative la domiciliu se introduce valoarea de contract.

Modul de derulare a activităţii furnizorilor de îngrijiri medicale şi/sau paliative la domiciliu în relaţie contractuală cu CAS a fost revizuit, introducându-se o serie de condiţii suplimentare de calitate şi de transparenţă, dar şi dispoziţii tranzitorii vizând adaptarea la noile condiţii. Spre exemplu, aceşti furnizori vor avea obligația de a transmite zilnic caselor de asigurări de sănătate contravaloarea serviciilor de îngrijiri efectuate în ziua anterioară, în relație contractuală cu acestea.

Totodată, pentru furnizorii de dispozitive medicale, casele de asigurări de sănătate vor avea obligația de a publica pe pagina web proprie sumele decontate lunar, pe categorii și tipuri de dispozitive.

Pentru medicii de familie, s-a reglementat dreptul la vacanţă anuală, iar pentru medicii nou-veniţi într-o localitate, va fi dublată perioada de susţinere din partea casei de asigurări de sănătate, până la constituirea listei minime de pacienţi, respectiv de la 6 la 12 luni.”

surse: legestart.ro, CNAS

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

ACTUALITATE

ANCOM propune păstrarea numărului de telefon fix și la portarea dintr-un județ în altul. PROIECT

avatar

Publicat

Abonații la telefonia fixă își vor putea porta numerele de telefon dintr-un județ într-altul, conform unui proiect supus dezbaterii publice de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).

ANCOM propune într-un proiect de decizie lansat în consultare publică ca numerele geografice fixe de telefon să poată fi folosite şi în afara ariei geografice în care au fost alocate.

„Pentru a beneficia pe deplin de avantajele oferite de noile tehnologii, furnizorii de telefonie vor putea oferi propriilor abonaţi noi servicii inovative, cum ar fi portarea numărului fix dintr-un judeţ în altul”, a declarat Sorin Grindeanu, Președintele ANCOM. Această reglementare nu va conduce la modificarea numerelor de telefon sau la apariţia altei categorii de numerotaţie.

Sfera de aplicare

Renunțarea la semnificația geografică se va aplica numerelor geografice de 9 cifre alocate pentru furnizarea de servicii de telefonie fixă. În cazul acestor numere, indicativul de arie geografică din componența numărului (prefixul) nu va mai trebui să corespundă neapărat cu aria geografică în care este situat punctul terminal.

De exemplu, un număr de telefonie fixă instalat acum în București, de forma 21xxxxxxx (care se apelează prin formarea prefixului național ”0” urmat de cele 9 cifre), va putea fi portat în orice județ.

Implementare 

Pentru a fi posibilă utilizarea numerelor geografice în alte arii decât cele inițiale, fiecare operator trebuie să implementeze măsuri premergătoare, precum: modificări tehnice în echipamente, revizuirea arhitecturilor de interconectare etc. Complexitatea și amploarea acestora diferă mult de la operator la operator, în funcție de tehnologiile utilizate.

Prin urmare, ANCOM propune ca prevederile proiectului de decizie supus consultării publice să intre în vigoare la data de 1 iulie 2019, considerând că, astfel, toți furnizorii care vor decide să ofere utilizatorilor posibilitatea de utilizare a numerelor geografice în afara ariei corespunzătoare vor avea timp suficient pentru pregătirea acestei măsuri.

sursa: ancom.org.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Consilierii de probațiune din județul Alba intră de joi în GREVĂ GENERALĂ pe perioadă nedeterminată

avatar

Publicat

Consilierii de probațiune din județul Alba vor intra de joi, 19 iulie în grevă generală pe  perioadă nedeterminată. Aceștia se alătură colegilor din țară care au intrat în grevă de miercuri dimineață. Ei protestează față de nerezolvarea problemelor de natură salarială dar și pentru condițiile improprii de lucru. 

Consilierii de probațiune din județul Alba intră de joi 19 iulie în grevă generală pe o perioadă nedeterminată. Ei se alătură colegilor din țară care au intrat în grevă de miercuri dimineață.

În județ își desfășoară activitatea 11 consilieri de probațiune.Ei supraveghează persoanele care au primit o condamnare fără privare de libertate din partea instanței de judecată, persoanele care au fost obligate să presteze muncă în folosul comunității și mai ales lucreză cu minorii care au fost ce au fost condamnați pentru o infracțiune.

Motivele care au dus la intrarea în grevă sunt problemele salariale cu care se confruntă consilerii, slaba comunicare cu Direcția Națională de Probațiune și activtatea care se desfășoară în condiții improprii.

Cei 11 consilieri din Alba nu au spațiul necesar să își desfășoare activitatea în biroul din cadrul Tribunalului Alba, locul fiind prea mic, ceea ce a obligat pe 6 dintre ei să îți desfășoare activitatea la Aiud chiar dacă cazurile lor sunt în Alba Iulia.

O altă mare problemă este lipsa fondurilor pentru consumabile, de multe ori se ajunge ca materialele necesare lucrului să fie achiziționate din bani proprii.

În timpul grevei generale pe perioadă nedeterminată în județul Alba se vor lucra doar cazurile urgente, declară surse din cadrul consilierilor de probațiune.

La nivel de țară  potrivit unui comunicat de presă transmis miercuri, au intrat în grevă consilierii de probațiune din Bucuresti și județele Arad, Brasov, Cluj, Galați, Ilfov, Timiș și Vrancea.

De asemenea, consilierii de probațiune din alte 12 județe intenționează să declanșeze grevă generală în cursul zilelor de joi sau vineri. Joi au anuntat grevă județele Alba, Botoșani, Dâmbovița, Harghita, Maramureș, Satu Mare și Sălaj, iar vineri – Arges, Bistrița-Năsăud, Iași, Mureș și Teleorman.

Consilierii de probațiune protestează astfel față de nerezolvarea problemelor de natură salarială pe care le-au semnalat în ultimii ani către conducerea Direcției Naționale de Probațiune, respectiv a Ministerului Justiției, și care s-au acumulat în timp, culminand cu calculul incorect al salariilor tuturor angajaților din sistemul de probațiune începand cu luna ianuarie 2018, odată cu intrarea în vigoare a noii Legi cadru de salarizare unitară în sistemul bugetar.

Numeroasele încercari ale angajaților de a obține rezolvarea acestor probleme pe calea dialogului au eșuat și au condus în cele din urmă la decizia acestora de a intra în grevă.

Consilierii de probațiune la nivel de țară cer Ministerului Justiției:

– calcularea corecta a salariilor conform formulei de calcul stabilită de Legea cadru de salarizare unitară în sectorul bugetar și confirmată de Ministerul Muncii;

– plata efectivă a sumelor de bani rezultate din calcularea incorectă a salariilor, în baza unei formule de calcul eronate, din luna ianuarie 2018 până în prezent;

– elaborarea și emiterea Ordinului Ministrului Justiției comun și calcularea imediată a salariului având la bază Valoarea de Referința Sectorială (VRS) de 463,5 lei, conform adresei emise de Ministrul Justiției în luna mai 2018, în vederea emiterii OMJ individuale cu VRS 463,5 lei;

– plata efectiva a drepturilor salariale în conformitate cu OMJ individuale; aducerea la îndeplinire a OMJ 542/05.02.2018 prin plata efectivă a drepturilor salariale restante pentru perioada decembrie 2016 – noiembrie 2017;

– punerea în executare a hotărârilor judecatorești definitive și irevocabile pronunțate în favoarea consilierilor de probațiune.

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

TVA de 9% pentru serviciile de alimentare cu apă şi de canalizare, de la 1 ianuarie 2019

avatar

Publicat

Apa, robinet

Începând cu data de 1 ianuarie 2019, în cazul serviciilor de alimentare cu apă şi de canalizare se va aplica o cotă de TVA de 9%. Legea nr. 175/2018 pentru modificarea și completarea Codului fiscal care introduce în lista prestărilor de servicii/livrărilor de bunuri asupra cărora se aplică TVA de 9% serviciile de alimentare cu apă şi de canalizare a fost publicată în Monitorul Oficial marți, 17 iulie.

Actul normativ face referire şi la livrarea apei pentru irigații în agricultură, la ora actuală pentru aceste servicii fiind prezentă şi sintagma “apă potabilă”, ce va fi eliminată prin reformularea literei g) de la art. 291 alin. (2) din Codul fiscal.

Astfel, de la 1 ianuarie 2019, lista completă a prestărilor de servicii și/sau livrărilor de bunuri pentru care se aplică cota redusă de TVA de 9% va fi următoarea:

  • livrarea de proteze și accesorii ale acestora, definite prin normele metodologice conform legislației specifice, cu excepția protezelor dentare scutite de taxă;
  • livrarea de produse ortopedice;
  • livrarea de medicamente de uz uman și veterinar;
  • cazarea în cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu funcție similară, inclusiv închirierea terenurilor amenajate pentru camping;
  • livrarea următoarelor bunuri: alimente, inclusiv băuturi, cu excepția băuturilor alcoolice, destinate consumului uman și animal, animale și păsări vii din specii domestice, semințe, plante și ingrediente utilizate în prepararea alimentelor, produse utilizate pentru a completa sau înlocui alimentele;
  • serviciile de restaurant și de catering, cu excepția băuturilor alcoolice, altele decât berea care se încadrează la codul NC 22 03 00 10;
  • livrarea apei pentru irigații în agricultură
  • livrarea de îngrășăminte și de pesticide utilizate în agricultură, semințe și alte produse agricole destinate însămânțării sau plantării, precum și prestările de servicii de tipul celor specifice utilizate în sectorul agricol, prevăzute prin ordin comun al ministrului finanțelor publice și al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale;
  • serviciile de alimentare cu apă și de canalizare.

sursa: legestart.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Ajutorul social încetează în cazul refuzului unui loc de muncă. Legea, promulgată de Iohannis

avatar

Publicat

Preşedintele Klaus Iohannis a semnat, miercuri, decretul privind promulgarea Legii pentru modificarea şi completarea Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, a informat Administraţia Prezidenţială prin intermediul unui comunicat de presă.

Pe 20 iunie, deputaţii au adoptat proiectul de lege prin care dreptul la ajutor social încetează în cazul refuzului unui loc de muncă oferit. Decizia a fost luată cu 274 de voturi „pentru”, 4 „împotrivă” şi 2 abţineri.

Refuzul unui loc de muncă oferit sau refuzul de a participa la serviciile pentru stimularea ocupării forţei de muncă şi de formare profesională oferite de agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă atrage încetarea dreptului la ajutorul social”, prevede iniţiativa pentru modificarea şi completarea Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat.

Proiectul mai prevede că, în situaţia pierderii dreptului la ajutor social, familia sau persoana singură poate solicita un nou drept după o perioadă de 12 luni de la data deciziei de încetare a acestui drept.

Iniţiativa legislativă stipulează că pentru sumele acordate ca ajutor social, una sau mai multe persoane majore apte de muncă, raportat la cuantumul ajutorului social din familia beneficiară, au obligaţia de a presta lunar, la solicitarea primarului, acţiuni sau lucrări de interes local, fără a se putea depăşi regimul normal de lucru şi cu respectarea normelor de securitate şi igienă a muncii.

În situaţia în care persoana nominalizată să efectueze acţiunile sau lucrările de interes local se află în incapacitate temporară de muncă sau şi-a pierdut total ori parţial capacitatea de muncă, obligaţia de a presta acţiunile sau lucrările de interes local (…) se transferă celorlalte persoane apte de muncă din familie, cu acordul primarului”, se mai arată în proiect.

În cazul în care, după o verificare, se constată că familia sau persoana singură a realizat venituri din alte surse şi acestea nu au fost declarate de titular, se dispune încetarea dreptului la ajutor social.

Iniţiativa legislativă stabileşte şi obligaţii pentru primari în scopul valorificării forţei de muncă locale. Astfel, aceştia au obligaţia de a întocmi planul de activităţi sezoniere pe baza solicitărilor primite de la persoane juridice, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale sau întreprinderi familiale care au nevoie de forţă de muncă şi funcţionează pe raza unităţii administrativ-teritoriale. Planul de acţiune se aprobă prin dispoziţie a primarului, se afişează la sediul primăriei şi cuprinde activităţile sezoniere, beneficiarii de lucrări, precum şi repartizarea persoanelor din familiile beneficiare de ajutor social pentru desfăşurarea activităţilor sezoniere.

Potrivit proiectului, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei neîndeplinirea de către primar a obligaţiilor.

Proiectul stabileşte că repartizarea activităţilor sezoniere se realizează de către primar, după efectuarea de către beneficiarii de ajutor social a orelor de muncă stabilite, iar planul de acţiune se transmite agenţiilor teritoriale în luna următoare aprobării.

Refuzul repetat de două ori al persoanelor apte de muncă din familiile beneficiare de ajutor social de a efectua activităţile sezoniere conduce la încetarea dreptului. Fac excepţie (…) persoanele care au acceptat un loc de muncă oferit sau participă la serviciile pentru stimularea ocupării forţei de muncă şi de formare profesională oferite de agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă, după aprobarea listei”, se mai prevede în iniţiativa legislativă.

sursa: digi24.ro

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Anul şcolar 2018-2019 începe în 10 septembrie. Când sunt programate vacanţele şi noutăţi pentru elevi

avatar

Publicat

elevi clasa pregatitoare

Vacanţa de vară se încheie pe 9 septembrie, iar din 10 septembrie începe noul an şcolar, 2018-2019. Următoarea vacanţă pentru elevi ca fi din 22 decembrie, cea de iarnă.

Structura anului şcolar 2018-2019, potrivit ordinului semnat de ministrul Educaţiei (include 168 de zile lucrătoare, adică 34 de săptămâni, fiind împărţit în două semestre):

Semestrul I (10 septembrie 2018 – 1 februarie 2019):

Cursuri: luni, 10 septembrie 2018 – vineri, 21 decembrie 2018

Vacanţă pentru clasele din învăţământul primar şi grupele din ânvăţământul preşcolar: 27 octombrie – 4 noiembrie 2018

Vacanţa de iarnă: sâmbătă, 22 decembrie 2018 – duminică, 13 ianuarie 2019

Cursuri: luni, 14 ianuarie 2019  vineri, 1 februarie 2019

Vacanţa intersemestrială: sâmbătă, 2 februarie 2019 – duminică, 10 februarie 2019

Semestrul al II-lea (11 februarie 2019 – 14 iunie 2019):

Cursuri: luni, 11 februarie 2019- vineri, 19 aprilie 2019

Vacanţa de primăvară: sâmbătă, 20 aprilie 2019 – duminică, 5 mai 2019

Cursuri: luni, 6 mai 2019 – vineri, 14 iunie 2019.

Vacanţa de vară: sâmbătă, 15 iunie – duminică, 15 septembrie 2019.

Pentru clasele terminale din invatamantul liceal, anul şcolar se încheie în data de 31 mai 2019, iar pentru clasa a VIII-a, în data de 7 iunie 2019, potrivit MEN.

Programul naţional „Şcoala altfel” are o durată de 5 zile consecutive lucrătoare pe parcursul anului şcolar şi poate fi derulat în perioada 1 octombrie 2018 – 31 mai 2019, pe baza unei planificări decise de şcoli.

Desfăşurarea programului „Şcoala altfel” nu coincide cu perioada alocată susţinerii tezelor semestriale. Acestea vor avea loc, de regulă, la finalul semestrelor, după parcurgerea programei şcolare, cu cel putin trei săptămâni înainte de finalul semestrului. Etapele naţionale ale olimpiadelor şcolare se organizează, în general, în perioada vacanţei de primăvară, potrivit unui calendar specific.

Unităţile de învăţământ şi inspectoratele şcolare vor marca prin manifestări specifice ziua de 5 octombrie – Ziua internaţională a educaţiei şi ziua de 5 iunie – Ziua învăţătorului, în măsura în care, prin contractul colectiv de muncă aplicabil, nu sunt instituite ca zile nelucrătoare.

Stagiile de pregătire practică pentru care au optat absolvenţii ciclului inferior al liceului, filiere tahnologică, cuprind 720 de ore, ce se desfăşoară în perioada propusă de unitatea de învăţământ organizatoare şi aprobată de inspectoratul şcolar, cu respectarea vacanţelor.

surse: edu.ro, hotnews.ro

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate