Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Spitalele din Aiud, Cugir și Sebeș au unităţi de transfuzie sanguină NEAUTORIZATE. Alte peste 100 de unităţi din țară, în aceeași situație


Publicat

donare sange, centru de transfuziiÎn România funcţionează 108 unităţi sanitare publice şi 34 private fără unităţi de transfuzie sanguine autorizate, a transmis miercuri Ministerul Sănătăţii într-un comunicat de presă, în contextul cazurilor de transfuzii de sânge greşite. Pe listă se află și spitalele municipale din Aiud, Cugir și Sebeș.

„Ministerul Sănătății a realizat o centralizare a situației autorizării unităților de transfuzii din spitalele românești publice și private. Pe de-o parte, ministerul a cerut situațiile de la Direcțiile de Sănătate Publică(DSP) din toate județele, iar pe de altă parte a comparat aceste rezultate cu unitățile care primesc sânge și produse sanguine de la Institutul Național de Hematologie și Centrele de Transfuzii. Rezultatul arată că 108 unități publice și 34 private funcționează fără unități de transfuzii autorizate de DSP-uri”, transmite Ministerul Sănătăţii, în comunicat.

Ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu, apreciază că situația în care aceste unități au fost ignorate ani la rând nu este acceptabilă și a decis o serie de măsuri de urgență, potrivit sursei citate.

În perioada 2-12 august, departamentele de supraveghere din DSP-uri vor verifica toate unitățile de transfuzii neautorizate. Vor fi investigate motivele pentru care aceste unități de transfuzii nu au autorizație. DSP-urile vor stabili planuri de conformare în vederea autorizării cu termen de maximum trei luni.

În această perioadă, unitățile neautorizate se vor supune unui plan de tranziție care va stabili cum se vor desfășura transfuziile până la îndeplinirea normelor în vigoare.

De exemplu, vor fi luate în considerare asigurarea serviciilor de către un alt spital cu UTS autorizată sau de către CTS judeţean, redirecţionarea pacienţilor cu intervenţii chirurgicale care nu reprezintă urgenţe către alte unităţi sanitare sau alte măsuri.

Termenul nenegociabil este data de 1 noiembrie. Dacă vor exista unități de transfuzii care nu îndeplinesc planul de conformare, atunci ministerul va cere Institutului Național de Hematologie să nu mai livreze sânge și produse sanguine acestor unități. Atunci vor fi luate în considerare și alte posibile măsuri.

În același timp, ministerul lucrează deja la un plan național de reducere a riscurilor atașate transfuziilor. Documentul este în curs de finalizare și va fi publicat în cel mai scurt timp, mai precizează Ministerul Sănătății.

Vezi LISTA SPITALELOR care au unităţi de transfuzie sanguină neautorizate.

JUDET / SPITAL/Status/UTS Autorizat/A primit sange in 2016

Alba/Spitalul Municipal Aiud/public/nu/da

Alba/Spitalul Municipal Sebeş/public/nu/da

Alba/Spitalul Orasenesc Cugir/public/nu/da

Arad/SC Terapeutica SA Sf. Gheorghe/privat/nu/da

Arad/Gennesys Medical Clinic SRL/privat/lipsa date DSP/da

Arges/Spitalul Costesti/public/lipsa date DSP/da

Arges/Muntenia Hospital Pitesti/privat/lipsa date DSP/da

Bacau/S.C. Clinica Palade SRL Bacau/privat/nu/lipsa date INHT

Bihor /Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Oradea/public/nu/da

Bihor /Spitalul Clinic Municipal „Dr Gavril Curteanu” Oradea/public/nu/da

Bihor /Spitalul Orasenesc Alesd/public/nu/da

Bihor /Spitalul Municipal Salonta/public/nu/da

Bihor /Spitalul Pelican /privat /public/nu/da

Bihor /Spitalul Municipal Ep N Popovici Beius/public/nu/da

Bihor /Spitalul Clinic CF Oradea/public/nu/da

Bihor /Spitalul o/g Euclid /privat /public/nu/da

Bihor /Spitalul Municipal „Dr. Pop Mircea” Marghita/public/nu/da

Bistrita/Nasaud/SC Clinica Sanovil SRL/privat/nu/da

Bistrita/Nasaud/Clinica particulara „Sanovil” Bistrita/privat/lipsa date DSP/da

Bistrita/Nasaud/SC Diaverum Romania SRL Centrul de Dializa/privat/nu/lipsa date INHT

Brasov/Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Brasov/public/nu/da

Brasov/Spitalul Clinic de Copii Brasov/public/nu/da

Brasov/Spitalul de Boli Infectioase Brasov/public/nu/da

Brasov/Spitalul Municipal Fagaras/public/nu/da

Brasov/Spitalul de Pneumoftiziologie Brașov/public/lipsa date DSP/da

Brasov/Spitalul Orășenesc Rupea/public/lipsa date DSP/da

Brasov/Spitalul CT Sparchez Zărnești/public/lipsa date DSP/da

Brasov/SC Policlinica de Diagnostic Rapid SA/privat/lipsa date DSP/da

Bucuresti/Institutul de Urgenta pentru Boli Cardiovasculare CC Iliescu/public/nu/da

Bucuresti/Spitalul Clinic de Urgenta Chirurgie Plastica, Reparatorie si Arsi/public/nu/da

Bucuresti/Institutul de Pneumoftiziologie Marius Nasta/public/nu/da

Bucuresti/Spitalul Clinic de Copii Dr. V. Gomoiu/public/nu/da

Bucuresti/Institutul National de Neurologie și Boli Neurovasculare/public/lipsa date DSP/da

Bucuresti/Spitalul Universitar de Urgență Elias/public/lipsa date DSP/da

Bucuresti/Spitalul Clinic CF 2/public/lipsa date DSP/da

Bucuresti/Spitalul Sfantul Ștefan/public/lipsa date DSP/da

Bucuresti/Spitalul Constantin Angelescu/public/lipsa date DSP/da

Bucuresti/Spitalul de Chirurgie Oro Maxilo Facială/public/lipsa date DSP/da

Bucuresti/Smart Medical Center/privat/lipsa date DSP/da

Bucuresti/LMS Plastic Surgery/privat/lipsa date DSP/da

Bucuresti/Dynamic Medical/privat/lipsa date DSP/da

Bucuresti/Centrul Medical Medas/public/lipsa date DSP/da

Bucuresti/Proestetica/privat/lipsa date DSP/da

Bucuresti/Spitalul Sf. Lucia/public/lipsa date DSP/da

Bucuresti/Fundația Dr. Victor Babeș/privat/lipsa date DSP/da

Bucuresti/Spitalu Oxxygene/privat/lipsa date DSP/da

Bucuresti/Sapitalul Provita/public/lipsa date DSP/da

Buzau/Spitalul Judetean de Urgenta Buzau/ sectia ATI Maternitate/public/nu/da

Buzau/Spitalu Nehoiu/public/lipsa date DSP/da

Calarasi/Spitalul Orasenesc Lehliu Gara/public/nu/da

Caras Severin/Spitalul Municipal de Urgenta Caransebes/public/nu/da

Cluj/Spitalul Clinic CF Cluj/public/nu/lipsa date INHT

Cluj/Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Cluj sectia chirurgie I/public/nu/da

Cluj/Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Cluj compartiment ATI o/t /public/nu/da

Cluj/Institutul Regional de Gastroenterologie si Hepatologie „Prof.Dr.Octavian Fodor” Cluj/public/nu/da

Cluj/Institutul Clinic de Urologie si Transplant Renal/public/nu/da

Cluj/Spitalul Clinic de Urgenta pt. Copii Cluj/public/nu/da

Cluj/Spitalul Clinic de Boli Infectioase/public/nu/da

Cluj/Spitalul Clinic de Recuperare Cluj/public/nu/da

Cluj/Spitalul Municipal Turda/public/nu/da

Cluj/Spitalul Municipal Gherla/public/nu/da

Cluj/SC GYNIA SRL/privat/nu/da

Cluj/SC NOVOGYNPRO SRL/privat/nu/da

Cluj/SC HIPOCRATE IMPEX SRL/privat/nu/da

Cluj/SC ART ESTET SRL/privat/nu/da

Cluj/SC INTERSERVISAN SRL/privat/nu/da

Cluj/SC LUKMED SRL/privat/nu/da

Cluj/SC VANIMED SRL/privat/nu/da

Cluj/SC KYNETICX SRL/privat/lipsa date DSP/da

Constanta/Spitalul Municipal Mangalia/public/nu/da

Constanta/Rocomedicor SRL Constanta/privat/lipsa date DSP/da

Covasna/Spitalul Municipal Tg. Secuiesc/public/nu/da

Covasna/Spitalul Orașenesc Covasna/public/lipsa date DSP/da

Dolj/Spitalul Clinic CF Craiova/public/nu/da

Dolj/Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Craiova/public/nu/da

Dolj/Spitalul Clinic de Boli Infectioase „V. Babes”/public/nu/da

Dolj/Spitalul Municipal Calafat/public/nu/da

Dolj/SC ONCOLAB SRL/privat/nu/da

Dolj/SC Centrul de Oncologie „Sf. Nectarie” SRL/privat/nu/da

Dolj/SC ONCOLIFE CENTER SRL/privat/nu/da

Dolj/SC EIFFELMED SRL/privat/nu/da

Dolj/Spitalul Clinic Căi Ferate/public/nu/da

Dolj/Spitalul Municipal „Prof. Dr. Irinel Poescu” Bailesti/public/lipsa date DSP/da

Galati/Spitalul Clinic de Urgenta pt. Copii Galati/public/nu/da

Galati/Spitalul General CF Galati/public/nu/da

Harghita/Spitalul de Urgenta Miercurea Ciuc/public/nu/da

Harghita/Spitalul Municipal Odorheiul Secuiesc/public/nu/da

Harghita/Spitalul Municipal Gheorghieni/public/nu/da

Harghita/Spitalul Municipal Toplita/public/nu/da

Hunedoara /Spitalul Municipal Orastie/public/nu/da

Hunedoara /Spitalul Municipal Brad/public/nu/da

Iasi/Spitalul Clinic de Urgenta „Sf. Spiridon” Iasi/public/nu/da

Iasi/Spitalul Clinic  de Pneumoftiziologie Iasi/public/nu/da

Iasi/Spitalul Clinic o/g „Elena Doamna” Iasi/public/nu/da

Iasi/Spitalul Clinic de Urgenta „Prof.Dr. N. Oblu” Iasi/public/nu/da

Iasi/Institutul de Boli cardiovasculare „Prof.Dr. G.I.M. Georgescu” Iasi/public/nu/da

Iasi/SC Arcadia Hospital Iasi/privat/nu/da

Iasi/Spitalul Clinic de o/g „Cuza Voda” Iasi/public/nu/da

Iasi/Spitalul General CF Pascani/public/nu/da

Iasi/Spitalul Clinic CF Iasi/public/nu/da

Iasi/Spitalul Clinic de Boli Infectioase „Sf. Paraschieva” Iasi/public/nu/da

Maramures/Spitalul Municipal Sighetul Marmatiei/public/nu/da

Maramures/Spitalul Orasenesc Viseul de Sus/public/nu/da

Mehedinti/Spitalulu Clinic CFR Drobeta Turnu Severin/public/nu/da

Mures/S.C. Cosamext SRL / Centrul Medical Puls Targu Mures/privat/lipsa date DSP/da

Olt/Spitalul Municipal Caracal /public/nu/da

Olt/Spitalul Orasenesc Corabia /public/nu/da

Olt/Spitalul Orasenesc Bals/public/nu/da

Prahova/Spitalul Municipal Ploiesti/public/nu/da

Prahova/Spitalul Orasenesc Sinaia/public/nu/da

Prahova/Spitalul o/g Ploiesti/public/nu/da

Salaj/Spitalul Orasenesc „Prof.dr. I. Puscas” Simleul Silvaniei/public/nu/da

Satu Mare/Spitalul Judetean de Urgenta Satu Mare/public/nu/da

Satu Mare/Spitalul de Pneumoftiziologiue Satu Mare/public/nu/da

Satu Mare/Clinica GYNOPRAX SRL/privat/nu/da

Satu Mare/Spitalul Boli Infecțioase Satu Mare/public/lipsa date DSP/da

Satu Mare/Spitalul Tășnad/public/lipsa date DSP/da

Sibiu/Spitalul Clinic  Judetean de Urgenta Sibiu/public/nu/da

Sibiu/Spitalul Municipal Medias/public/nu/da

Sibiu/Spitalul de Pediatrie Sibiu/public/nu/da

Sibiu/Spitalul general Cf Sibiu/public/nu/da

Sibiu/SC Minsan Med SRL Sibiu/privat/lipsa date DSP/da

Suceava/Spitalul Municipal Falticeni/public/nu/da

Suceava/Spitalul Municipal Vatra Dornei/public/nu/da

Suceava/Spitalul Privat Bethesda Succeava/public/lipsa date DSP/da

Timis/Spitalul Clinic CF Timișoara/public/nu/da

Timis /Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Timisoara/public/nu/da

Timis /Spitalul Clinic Boli Infectioase si Pneumof. „Dr. V. Babes” Timisoara/public/nu/da

Timis /Spitalul Clinic de Urgenta pt. Copii „Luis Turcanu” Timisoara/public/nu/da

Timis /Spitalul Municipal Lugos/public/nu/da

Timis /Spitalul Orasenesc Sinicolau Mare/public/nu/da

Timis /Spitalul Orasenesc Deta/public/nu/da

Timis /Spitalul Orasenesc Faget/public/nu/da

Timis /SC Materna Care SRL/privat/nu/da

Timis /Centrul Medical „Sf. Maria” SRL/public/nu/da

Timis /SC Brol SRL/privat/nu/da

Timis /Cordisment SRL/privat/nu/da

Vaslui /Spitalul Judetean de Urgenta Vaslui/public/nu/da

Vaslui /Spitalul Municipal de Urgenta „Elena Beldiman” Barlad/public/nu/da

Vaslui /Spitalul Municipal „Dimitrie Castroian” Husi/public/nu/da

Vrancea/Spitalul Sfantul Pantelimon Focsani /public/nu/da

Vrancea/Spitalul Municipal Adjud/public/nu/da

UPDATE: Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj-Napoca a făcut următoarele precizări: “Spitalul Clinic Județean de Urgență Cluj-Napoca, fiind structurat în sistem pavilionar, a organizat mai multe unități de transfuzie sanguină (UTS), în conformitate cu Legea 282/ 2015, care au arondate secțiile spitalului. Patru UTS-uri au primit autorizație de funcționare.

Următoarele UTS-uri sunt autorizate de către Direcția de Sănătate Publică a Județului Cluj, în conformitate cu Ordinul Ministerului Sănătății nr. 607/ 2013: Secția Clinică Obstetrică-Ginecologie I (autorizația nr. 50.722 din 26.04.2016), Secția Clinică Obstetrică-Ginecologie III (autorizația nr. 50.725 din 26.04.2016), Secția Clinică Chirurgie Generală I (autorizația nr. 50.724 din 26.04.2016), Secția Clinică Neurochirurgie (autorizația nr. 50.723 din 26.04.2016).

UTS-ul din cadrul Secției Clinice Chirurgie Generală II nu a fost autorizată, conform Notificării privind neîndeplinirea criteriilor de autorizare, nr. 2037/ 21.04.2016, deoarece nu există un spațiu adecvat unității de transfuzie sanguină și nu asigură un număr suficient de spații frigorifice.

Pentru UTS-ul de la Chirurgie Generală II, care nu a primit autorizația, spitalul a luat măsuri de redistribuire a secțiilor arondate acesteia, conform adresei 12.403 din 23/06/2016, către celelalte UTS-uri autorizate.

UTS-ul din cadrul Compartimentului ATI Ortopedie-Traumatologie nu a primit autorizație de funcționare, din cauza spațiului prea mic, conform Notificării de asistență de specialitate de sănătate publică a conformității, nr. 4365/ 39541. UTS-ul aferent a fost arondat Secției Clinice Obstetrică-Ginecologie III.

Activitatea din unitățile de transfuzie sanguină se desfășoară conform legislației în vigoare, atribuțiile medicilor și ale asistenților medicali sunt trecute în fișele de post. Pregătirea asistenților medicali pentru a efectua transfuzii de sânge se face conform Ordinului 1214 din 05.10.2006. Astfel, „programele de educație continuă sunt structurate în programe de pregătire inițială și programe de pregătire continuă în domeniul transfuziei sanguine”, iar „pregătirea inițială în domeniul transfuziei sanguine se efectuează în mod obligatoriu în primele șase luni de la implicarea în activitatea de transfuzie sanguină”.

În vederea obținerii autorizațiilor necesare conform Ordinului Ministerului Sănătății nr. 607/ 2013, pe lângă amenajarea spațiilor, au fost făcute investiții, la sfârșitului anului 2015 și începutului anului 2016, care au constat în dotarea UTS-urilor cu cinci încălzitoare de sânge și plasmă, în valoare totală de 66.000 lei (cu TVA) și trei centrigufe, în valoare totală de 6.840 lei (cu TVA). Toate secțiile spitalului sunt dotate cu termostate.

Problema majoră a acestor UTS-uri o reprezintă deficitul de personal. În afară de UTS-ul de la Chirurgie I, unde este angajat un singur asistent medical licențiat, celelalte UTS-uri funcționează cu medicii și asistenții medicali din secția ATI, care, pe lângă atribuțiile de pe secțiile clinice, îndeplinesc și atribuții de UTS”.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

LISTA FIRMELOR care beneficiază de ajutoare de stat prin schema HoReCa. 180 de firme din Alba primesc peste 23 milioane de lei

Publicat

Peste 8000 de firme din domeniul HoReCa, din care 180 din județul Alba primesc ajutoare de stat prin schema destinată acestui domeniu. Ministerul Economiei le-a trimis contractele de finanțare încă din 26 noiembrie.

Ajutoarele financiare prin schema HoReCa se acordă ca o compensație pentru scăderea activității de anul trecut, față de anul anterior, pe fondul pandemiei.

În total, lista cuprinde 8369 de firme din România. Suma totală aprobată pentru finanțare este de 2.144.115.349 lei, potrivit Ministerului Economiei.

Din aceasta, suma ce le revine celor 180 de firme din Alba este de 23.187.379 lei.

LISTA: Firmele din Alba care primesc ajutoare de la stat prin schema HoReCa

Într-o primă etapă, statul va putea plăti aproximativ jumătate din suma aprobată pentru fiecare firmă, având în vedere bugetul aflat la dispoziția Guvernului în acest an pentru plăți.

În total, suma medie aprobată pentru firme este de 250.000 de lei, însă sumele variază de la 163 lei (o firmă din Călărași) la 3.940.800 lei (72 de firme) – plafonul maxim este de 800.000 de euro.

Ce pot achita beneficiarii din banii primiți de la guvern

Perioada de aplicare pentru schema de ajutor a firmelor HoReca, prin care se acordă o compensare de 20% din diferenţa dintre cifrele de afaceri din 2019 şi din 2020, fost deschisă în data de 29 iunie 2021. Este vorba despre firme din domeniul turismului, alimentaţiei publice şi organizării de evenimente, a căror activitate a fost afectată de pandemie.

Din grantul acordat, beneficiarii pot achita obligaţii fiscale şi alte creanţe bugetare care se înregistrează la plată după data acordării ajutorului de stat şi până la expirarea perioadei de 6 luni, respectiv 12 luni de la data primei plăţi.

DOCUMENT: LISTA DOSARE APROBATE HORECA

Beneficiarii schemei de ajutor de stat au obligaţia menţinerii activităţii pentru care au obţinut finanţare pentru cel puţin 6 luni sau 12 luni de la data primei plăţi, în cazul în care valoarea grantului este mai mare de echivalentul în lei al sumei de 200.000 de euro, dacă prin acte normative nu se instituie restricţii de natură a impune suspendarea ori întreruperea activităţii comerciale.

Perioada de suspendare ori întrerupere a activităţii comerciale nu se ia în calcul la determinarea termenului de 6 luni, respectiv 12 luni de la data primei plăţi (anterior, beneficiarii erau obligați să mențină activitatea pentru care au primit finanțarea cel puțin 12 luni de la data plății, respectiv 24 de luni în cazul celor care au luat granturi de peste 200.000 de euro).

DOCUMENT- lista firme din județul Alba:lista beneficiari Horeca

Schema de sprijin pentru HoReCa este finanţată de Guvernul României, prin Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, cu un credit de angajament de 2,5 miliarde de lei, creditul bugetar acordat schemei prin Legea Bugetului 2021 fiind de un miliard de lei.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Sporuri ILEGALE la IPJ Alba: Mai mulți polițiști aveau licențe obținute la o ”fabrică de diplome”. Cum au fost descoperiți

Publicat

sediu ipj

Patru polițiști ai Inspectoratului Județean de Poliție Alba au primit ani de zile sporuri salariale pentru studii superioare, deși nu aveau o diplomă de licență valabilă. 

Diplomele prezentate de către cei patru ar fi trebuit să fie verificate de către colegii lor, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Din cauza faptului că diplomele nu au fost verificate, cei patru au primit timp de mai bine de 13 ani sporuri pentru care nu se calificau. 

Problemele au fost descoperite abia după ce un fost polițist, Viorel Rașcovici, a fost propus de USR pentru funcția de subprefect de Alba. La scurt timp după propunere au apărut primele speculații că diploma acestuia obținută la Universitatea Internațională Deschisă „Tehnoeconomia Europeană”, Academia de Tehnoeconomie și Cooperare Româno-Americană, nu ar fi valabilă. 

Tribunalul Alba a stabilit că diploma de licență nu este valabilă deoarece facultatea nu este acreditată.

Șeful IPJ Alba a cerut un control intern și abia atunci au fost descoperiți încă trei polițiști care au prezentat o diplomă de licență de la universitatea în cauză și care au beneficiat de sporuri pentru studii superioare. 

Între timp Viorel Rașcovici a fost numit subprefect, dar la scurt timp și-a dat demisia, iar apoi a fost scos afară din partid. De asemenea, în urma anchetei interne, IPJ Alba a anulat sporul de 25% din salariu, primit în perioada 1 iunie 2005 și 9 decembrie 2016, potrivit unei motivări a Tribunalului Alba.

CITEȘTE ȘI: Fostul subprefect de Alba, Rașcovici, NU are diplomă de licență acreditată. Spor din salariul de polițist, primit pe nedrept

Însă, sursele alba24.ro au precizat că Viorel Rașcovici nu ar fi singurul polițist care a prezentat o diplomă de licență de la universitatea din București, fapt care s-a adeverit.

Patru polițiști descoperiți în urma controlului intern

La solicitarea reporterilor alba24.ro, reprezentanții IPJ Alba au transmis că în urma controlului intern au fost descoperite patru situații în care polițiști ai inspectoratului au depus diplome de licență obținute la  Universitatea Internațională Deschisă „Tehnoeconomia Europeană”, Academia de Tehnoeconomie și Cooperare Româno-Americană.

Mai exact, pe lângă Rașcovici au mai adus diplome similare încă trei polițiști.

Reprezentații IPJ Alba au precizat pentru alba24.ro că este vorba despre ”doi polițiști care ocupă funcții de șef de post, unul de ajutor șef de post, iar unul își desfășoară activitatea, în prezent, în cadrul altei unități din cadrul MAI.

Trei dintre ei au beneficiat de spor între anii 2009 și 2021, iar unul în perioada 2017 – 2019 (dată de la care nu mai activează la IPJ Alba)”, au transmis aceștia.

Prejudiciul total cauzat de cei patru a fost stabilit la 15.381 lei. După controlul intern, oferirea sporurilor a fost sistată și IPJ Alba a demarat procedurile pentru recuperarea banilor acordați pe nedrept.

Cum s-a ajuns în această situație

După ce Rașcovici a fost propus pentru funcția de subprefect din partea USR Alba, au apărut primele semne de întrebare referitoare la diploma sa de licență, obținută în 2005 la Universitatea Internațională Deschisă „Tehnoeconomia Europeană”, Academia de Tehnoeconomie și Cooperare Româno-Americană, Facultatea de Drept.

În urma mediatizării cazului, șeful IPJ Alba, Florin Dogaru, a ordonat un control intern și a solicitat informații de la Ministerul Educației. În urma anchetei interne, IPJ Alba a anulat sporul de 25% din salariu, primit în perioada 1 iunie 2005 și 9 decembrie 2016.

Între timp, Rașcovici a fost demis din USR, dar a fost numit consilier județean, unde și pentru postul respectiv a avut un proces cu partidul.

CITEȘTE ȘI: Viorel Rașcovici, numit subprefect de Alba din partea USR. Guvernul a ignorat neclaritățile din CV-ul acestuia

Toate detaliile despre cum a obținut fostul subprefect de Alba și actual consilier județean, timp de 11 ani, sporuri pentru studii superioare sunt detaliate într-o motivare a Tribunalului Alba.

Este vorba despre decizia instanței, după ce Viorel Rașcovici a dat în judecată IPJ Alba și Ministerul Educației. Motivul: IPJ i-a retras sporul de 25% din salariu.

Ce s-a întâmplat

Viorel Rașcovici a fost, timp de 25 de ani, polițist în cadrul IPJ Alba, din 1991 până în 2016, când s-a pensionat. Acesta a ocupat funcții precum agent șef principal în cadrul Secției nr. 5 Poliţie Rurală Blaj și organ de cercetare penală al poliției judiciare, în perioada 2005 – 2016.

Perioada 2005-2016 este și cea în care a primit sporuri lunare de 25% din salariu, după ce a prezentat o diplomă de licență prin care atesta că este absolvent de studii superioare.

Totul a mers bine până în primăvara anului 2021, când, din poziția de președinte USR Cergău, a fost propus pentru funcția de subprefect. Deși problemele referitoare la diploma de licență au fost mediatizate, Guvernul a ignorat cu desăvârșire detaliile și a acceptat propunerea.

CITEȘTE ȘI: Probleme în CV-ul subprefectului propus de USR în Alba. Rașcovici, fost polițist, a absolvit o ”universitate” închisă de ANPC

Despre diploma de licență, Viorel Rașcovici a declarat la momentul scandalului, pentru alba24.ro, următoarele: ”Am fost de bună credință mergând la acea facultate. Universitatea nu a fost închisă niciodată, am susținut examenele, existau profesori, nu am avut cunoștință de așa ceva. Funcționează și în prezent”.

Tot atunci, acesta a adăugat că diploma obținută la instituția respectivă de învățământ i-a fost recunoscută de Ministerul Afacerilor Interne și i-a fost acceptată la Universitatea ”Babeș-Bolyai” (UBB) din Cluj-Napoca, unde a urmat un curs postuniversitar.

Despre cursul postuniversitar de la ”Babeș-Bolyai” citiți mai jos.

Ce clarificări a cerut conducerea IPJ Alba de la Ministerul Educației

IPJ Alba a cerut ministerului să clarifice dacă universitatea în cauză este acreditată să emită diplome de licență.

”Existând anumite suspiciuni cu privire la acreditarea pentru emiterea de diplome de licență de către instituția mai sus amintită, s-au solicitat clarificări Ministerului Educației și Cercetării, care ne comunică faptul că:

”În concluzie, având în vedere cele menționate anterior, vă comunicăm faptul că înscrisul ”Diplomă de licență” cu nr. (…) a domnului Rașcovici Viorel nu este act de studii și nu este echivalent cu diplomele de licență întocmite și eliberate în conformitate cu prevederile legale în vigoare de către instituțiile de învățământ superior acreditate, parte a sistemului național de învățământ superior.

Prin urmare, acest înscris nu atestă studii de învățământ superior efectuate și titluri sau calități dobândite, întrucât nu este obținut în urma finalizării unui program de studii autorizat să funcționeze provizoriu / acreditat, organizat de o instituție de învățământ superior autorizată să funcționeze provizoriu / acreditată și nu respectă nici prevederile legale privind formatul și conținutul tipizatelor actelor de studii”, se arată în motivarea instanței.

CITEȘTE ȘI: Fost subprefect de Alba cu probleme la diploma de licență, exclus din USR PLUS. Între timp a devenit consilier județean

”În consecință, a susținut pârâtul I.P.J. Alba că Universitatea Internațională Deschisă <Tehnoeconomia Europeană>, Academia de Tehnoeconomie și Cooperare Româno-Americană nu a fost și nu este acreditată sau autorizată să funcționeze provizoriu ca instituție de învățământ superior, persoană juridică de drept privat și de utilitate publică, parte a sistemului național de învățământ, prin urmare diplomele eliberate de aceasta nu sunt recunoscute de către stat ca fiind acte de studii care atestă finalizarea de studii universitare”, mai este stipulat în motivare.

Program postuniversitar ”Psihologie judiciară” la UBB

Cu diploma de licență în cauză, Viorel Rașcovici a participat și la un program universitar, de ”Psihologie judiciară”.

Între timp, potrivit avocatului care l-a reprezentat pe Rașcovici în instanță, și diploma emisă de UBB a fost anulată de instituția de învățământ, se mai arată în motivarea instanței.

De asemenea, Rașcovici a dat în judecată și UBB și contestă anularea diplomei postuniversitare. Un dosar a fost înregistrat pe rolul Tribunalului Cluj, iar o primă ședință va avea loc în data de 12 decembrie.

”(…) în ceea ce privește diploma postuniversitară a reclamantului, care a fost și aceasta anulată de către Universitatea Babeș-Bolyai, reclamantul formulând și o contestație, care se află pe rolul Tribunalului Cluj, iar în acel dosar Ministerul Educației a depus această adresă, în care precizează că nu este competentă să analizeze daca o diplomă este sau nu valabilă, ci doar instanța de judecată este cea care poate să soluționeze această inadvertență”, se mai arată în motivarea instanței.

Cum arată diploma emisa de Universitatea Internațională Deschisă „Tehnoeconomia Europeană”, pe numele lui Viorel Rașcovici
”Analizând înscrisul anexat de dumneavoastră intitulat „Diploma de licență (…)”, se observă că acesta nu respectă modelul actelor de studii eliberate de către instituțiile de învățământ superior care fac parte din sistemul național de învățământ din următoarele motive:

– din antet lipsește denumirea Ministerului Educației

– din subsol lipsesc codul diplomei și denumirea furnizorului care a tipărit actul de studii

– din analiza Stemei României aplicată pe formular se observă că acvila desenată pe scutul mare are capul orientat spre stânga și nu spre dreapta așa cum este prevede art. 1 din Legea nr. 102/1992 privind stema țării și sigiliul statului, valabilă la momentul eliberării formularului respectiv.

CITEȘTE ȘI: Consilierul județean nedorit de USR PLUS Alba, Viorel Rașcovici, a depus jurământul. Cum a fost șicanat de conducerea partidului

În concluzie, având în vedere cele menționate anterior, vă comunicăm faptul că înscrisul „Diploma de licență” (…) a domnului Rașcovici Viorel nu este act de studii și nu este echivalent cu diplomele de licență întocmite și eliberate în conformitate cu prevederile legale în vigoare de către instituțiile de învățământ superior acreditate, parte a sistemului național de învățământ superior.

Ce a decis Tribunalul Alba

Magistrații Tribunalului Alba au precizat că ”Universitatea Internațională Deschisă Tehnoeconomia Europeană, Academia de Tehnoeconomie și Cooperare Româno-Americană nu este o instituție de învățământ superior, nu face parte din sistemul național de învățământ superior și nu are calitatea de a elibera acte de studii”, se arată în motivarea instanței.

”De asemenea, în consecință, înscrisul „Diploma de licență” emisă pe numele reclamantului Rașcovici Viorel nu este act de studii și nu este echivalent cu diplomele de licență întocmite și eliberate în conformitate cu prevederile legale în vigoare de către instituțiile de învățământ superior acreditate, parte a sistemului național de învățământ superior”, au mai precizat magistrații.

Drept urmare, magistrații au respins cererea lui Viorel Rașcovici, de anulare a dispoziției prin care i-a fost anulat sporul de polițist cu studii superioare.

Decizia din 5 noiembrie nu este definitivă și poate fi atacată în termen de 15 zile de la comunicare.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Încă un caz suspect de infectare cu Omicron în România. Precizări de la Ministerul Sănătății

Publicat

Ministerul Sănătății a anunțat că, în cazul sportivului din Baia Mare, este foarte probabil ca acesta să fie infectat cu varianta Omicron.

„În urma rezultatelor parțiale ale secvențierii tulpinii provenind de la sportivul din județul Maramureș, este foarte probabil ca aceasta să fie similară (OMICRON) cu cele identificate la alți doi pasageri din cursa din Africa de Sud”, arată ministerul.

Totuși, potrivit sursei citate, diagnosticul va fi finalizat în cursul săptămânii.

Persoana se află în izolare, cu stare de sănătate bună, au precizat reprezentanții Ministerului Sănătății.

Sportivul echipei de rugby CSM Ştiinţa Baia Mare a fost repatriat săptămâna trecută din Africa de Sud. Acesta este vaccinat și nu manifestă simptome.

Reamintim că varianta Omicron a coronavirusului a fost identificată la alți doi pasageri din cursa din Africa de Sud – o femeie în vârstă de 48 de ani din județul Brașov și un bărbat în vârstă de 59 de ani din județul Vaslui.

29 de români repatriați din Africa de Sud în 30 noiembrie

Săptămâna trecută au fost repatriați din Africa de Sud și au ajuns la Baia Mare 29 de sportivi Aceștia au fost testați și li s-au asigurat condițiile pentru carantinare. Echipa de rugby CSM Ştiinţa Baia Mare a fost repatriată din Africa de Sud, în cursul nopţii de 30 noiembrie spre 1 decembrie, cu o cursă specială TAROM şi a intrat în carantină.

Cele 29 de persoane au aterizat în noaptea de marţi spre miercuri cu o cursă TAROM pe Aeroportul Internaţional Maramureş. Ele au fost testate şi s-au recoltat probe RT-PCR în Africa de Sud, Kenya, dar şi la sosirea pe aeroport de către personal medical din cadrul Direcţiei de Sănătate Publică Maramureş.

Alți 46 de cetăţeni români şi 24 de cetăţeni străini repatriaţi din Africa de Sud au aterizat, marţi după-amiază, cu o aeronavă a companiei TAROM, la Baza Aeriană 90. Toți cetățenii români reveniți din Africa de Sud au fost testați.

Trei dintre ei – sportivul de la echipei de rugby CSM Ştiinţa Baia Mare și doi cetățeni din Brașov și Vaslui – au avut teste pozitive la întoarcerea în țară și s-a trecut la secvențiere pentru varianta Omicron.

În cazul celor doi cetățeni din Brașov și Vaslui s-a confirmat infecția cu varianta Omicron, iar în cazul sportivului de la Stiința Baia Mare se așteaptă în continuare rezultatul final al secvențierii.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Mircea Hava: Nivelul scăzut de colectare a TVA în România poate duce la amânarea sau pierderea unor proiecte de dezvoltare

Publicat

Acum câteva zile, Comisia Europeană a publicat un raport din care reiese că statele membre ale UE au înregistrat, în 2019, o pierdere de circa 134 de miliarde de euro în venituri, din taxa pe valoarea adăugată.

Experții spun că principalele cauze sunt: frauda și evaziunea, practicile de evitare și optimizare a TVA, falimenteși insolvențe financiare, dar și erori de calcul sau administrative. Din păcate, datele la nivel european ne arată că România este, și la acest capitol, pe primul loc din coada clasamentului.

Țara noastră a înregistrat cel mai mare deficit de încasare a TVA la nivel național, cu o pierdere de 34,9 % din veniturile din TVA, urmată de Grecia (25,8 %) și Lituania (23,5 %). Cele mai mici deficite au fost înregistrate în Croația (1,0 %), Suedia (1,4 %) și Cipru (2,7 %).

TVA – resursă de bază pentru obligațiile de plată ale Guvernului

Trebuie spus că TVA reprezintă și o resursă de bază pentru obligațiile de plată ale guvernului, astfel că se impune îmbunătățirea colectării acestor bani cu care, în mare măsură, se pot  finanța investiții promise și asumate. Așa se asigură contribuția României la bugetul Uniunii Europene sau partea de cofinanțare din sectoare de investiții finanțate cu bani europeni.

Un procent scăzut de colectare a TVA poate duce la amânarea sau pierderea unor proiecte de dezvoltare

Indiscutabil, un procent scăzut de colectare a TVA poate duce în derivă sau amâna, chiar pierde, multe dintre proiectele de dezvoltare la nivelul administrațiilor publice locale sau județene. Vestitele cote defalcate din TVA, sau impozit, sunt, practic, banii cu care lucrează primăriile. O slabă colectare se resimte la toate capitolele de investiții, iar sensul dezvoltării se schimbă spre bătut pasul pe loc. Chiar dacă situația s-a îmbunătățit în ultimii ani, e greu de sperat că într-o perioadă scurtă vom putea implementa măsuri care să reducă cu adevărat acest deficit.

Cum acționăm

Problema care se pune este cum acționăm. În opinia mea, cea mai mare greșeală ar fi aceea de a porni o prigoană asupra companiilor, inclusiv a bunilor platnici sau să creștem această taxă. Deși este clar că, azi, baza de impozitare și aplicare este mică – un exemplu ar fi decontarea multor cheltuieli, iar prin asta reducerea TVA de plată, ar fi imposibil ca acest fenomen să fie corectat doar de inspectorii fiscali. Sunt prea puțini iar soluția nu este să se angajeze mai mulți.

O abordare o reprezintă întărirea mecanismului de prevenire a fraudelor prin sisteme informatice interconectate. Pornind de la introducerea facturilor și până la butonul de alarmă ce s-ar aprinde în cazul unor tentative evidente de fraudă. Conectarea caselor de marcat, centralizat, la ANAF, e un prim exemplu. Să nu uităm că în economii dezvoltate, ca cea a Germaniei de exemplu, marii contribuabili au atașat un inspector fiscal care poate monitoriza în timp real fluxul tranzacțiilor financiare.

La fel de bine s-ar putea corecta și o altă realitate economică ce creează o dublă măsură: achizițiile intracomunitare ce anulează o bună parte din TVA de colectat. De foarte multe ori marfa nu pleacă din țara de unde s-a declanșat achiziția. Lucru care nu e tocmai normal, la deducerea TVA.

CE: pierderile de venituri din TVA – impact negativ

Comisia Europeană atrage atenția asupra faptului că pierderile de venituri din TVA au un impact extrem de negativ asupra cheltuielilor pe care administrațiile publice le alocă bunurilor și serviciilor publice de care depindem cu toții, cum ar fi școlile, spitalele și transporturile. Exact domeniile în care România a fost și este pe un podium negativ, dacă vreți, al Europei.

Așadar avem nevoie, cât mai repede cu putință, de o politică fiscală coerentă, o simplificare a legislației și de o colectare eficientă a banilor care trebuie să meargă în visteria statului.

Mircea Hava – eurodeputat PNL

Membru al PPE

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate