Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Statutul cadrelor militare, modificat. Ce se schimbă în noua legislație, în vigoare din luna mai


Publicat

militari

Statutul cadrelor militare a fost modificat prin Legea 101/2019, ce a intrat în vigoare din 16 mai. Potrivit acesteia, reglementări privind participarea la misiuni, dreptul la transport gratuit, concediu și pensie, calculul stagiului minim în grad.

Detalii din lege:

– gradele cadrelor militare în ordinea lor ierarhică în Ministerul Apărării Naţionale sunt: A. subofiţeri; A1. maiştri militari; B. ofiţeri (ofițeri cu grade inferioare, ofițeri cu grade superioare, generali și amirali)

– calitatea de cadru militar în activitate se menține și pe timpul suspendării din funcţii, alături de celelalte situaţii existente deja în lege

– la cerere, militarul poate fi exceptat de la obligaţia de a participa la misiuni în afara ţării, dacă se află în una din situaţiile prevăzute de lege. De exemplu, dacă “unul sau ambii părinți sunt invalizi de gradul I sau II, indiferent de vârstă, și nu mai are alți frați sau surori majori, apți de muncă, ori mai are frați sau surori, dar aceștia nu pot contribui la întreținerea părinților deoarece sunt elevi sau studenți (fără limitarea anterioară, doar pentru cei aflaţi în instituţiile militare de învăţământ), sunt invalizi de gradul I sau II ori execută o pedeapsă privativă de libertate”.

– cadrele militare au dreptul la transport gratuit, în condiţiile stabilite prin hotărâre a Guvernului (a fost eliminată limitarea, doar pentru efectuarea concediului de odihnă sau în cazul mutării dintr-o garnizoană în alta)

– cadrele militare trecute în rezervă sau direct în retragere au dreptul la pensie militară de stat, potrivit legii

– dreptul la concediu fără plată: cadrele militare în activitate confirmate în serviciul medical pot beneficia, suplimentar, de concedii fără plată, pe o durată de cel mult 4 ani, pentru formare profesională, cu obligaţia instituţiei de a reîncadra cadrul militar, din oficiu, pe funcția de pe care a fost suspendat, prin rezervarea acesteia

– cadrele militare în activitate au dreptul, anual, la un concediu pentru formare profesională, plătit, de până la 15 zile lucrătoare, a cărui durată nu poate fi dedusă din durata concediului de odihnă anual și este asimilată unei perioade de muncă efectivă în ceea ce privește drepturile cuvenite personalului militar

– cadrele militare în activitate, din cadrul MApN, pe timpul cât se află în concediu de odihnă, concediu paternal, incapacitate temporară de muncă și în permisie beneficiază de solda de funcție, solda de grad, gradații și, după caz, solda de comandă, indemnizațiile, compensațiile, sporurile, primele, majorările și alte drepturi salariale cu caracter permanent cuvenite pentru perioada respectivă.

– cadrele militare în activitate au dreptul la concediu și indemnizație pentru îngrijirea copilului bolnav, concediu de acomodare, concediu paternal, concediu și indemnizație pentru creșterea copilului

– la stabilirea stagiului în gradul pe care îl au cadrele militare se ia în calcul întreaga durată a concediului pentru situaţiile menţionate anterior

– la declararea stării de război sau a mobilizării, precum și în situații deosebite stabilite de ministrul apărării naționale, concediile de odihnă, fără plată, paternal, de acomodare, pentru creșterea copilului, de studii, vacanțele și permisiile se suspendă, cadrele militare în activitate fiind obligate să se prezinte la unitățile militare de care aparțin, în cel mai scurt timp posibil

– cadrele militare în activitate numite în prima funcție, mutate în interesul serviciului, detașate și/sau împuternicite într-o altă garnizoană decât cea în care își au domiciliul și care nu dețin locuință proprietate personală în acea garnizoană, nici ei și nici soțiile sau soții acestora, în situația în care nu li se poate asigura spațiu de locuit corespunzător, au dreptul la o compensație lunară pentru chirie de până la 50% din solda lunară, la propunerea comandanților sau a șefilor cadrelor militare respective. Cadrele militare care îndeplinesc condițiile de acordare a compensației lunare pentru chirie și care contractează un credit ipotecar/imobiliar destinat achiziționării unei locuințe sau încheie un contract de vânzare-cumpărare cu plata în rate a unei locuințe beneficiază de compensația lunară pentru chirie, pe o perioadă ce nu poate depăși durata de derulare a creditului sau contractului de vânzare-cumpărare cu plata în rate, respectiv pentru plata ratei sau a unei fracțiuni din rata aferentă creditului sau contractului de vânzare-cumpărare cu plata în rate. În această situație, compensația lunară pentru chirie se acordă în cuantumul prevăzut la alin. (1), dar nu poate depăși rata lunară plătită pentru creditul ipotecar/imobiliar sau pentru contractul de vânzare-cumpărare cu plata în rate. Compensația lunară pentru chirie se acordă pentru o singură locuință achiziționată pe timpul carierei.

– cadrele militare în activitate, mutate sau detașate și/sau împuternicite pot beneficia de compensație lunară pentru chirie într-o singură garnizoană; membrii familiilor cadrelor militare în activitate beneficiază gratuit, între altele, de transport, atunci când ofițerii, maiștrii militari sau subofițerii sunt mutați în interes de serviciu dintr-o garnizoană în alta.

– copiii cadrelor militare în activitate, decedate în timpul și din cauza serviciului, ca urmare a unor acțiuni militare, accidente, catastrofe sau a unor acte de devotament excepțional ori a unor misiuni în cadrul forțelor internaționale destinate menținerii păcii ori constituite în scopuri umanitare, pot fi transferați la liceele militare sau în instituțiile militare de învățământ care formează maiștri militari, subofițeri ori ofițeri, pe baza unui test de aptitudini, a rezultatelor la învățătură obținute în instituțiile civile de învățământ și potrivit normelor aprobate de ministrul apărării naționale.

sursă: legestart.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Sebeș: Acces gratuit în 1 Decembrie la Muzeul Municipal „Ioan Raica” Sebeș și Casa Memorială  „Lucian Blaga” Lancrăm

Publicat

Muzeul Municipal „Ioan Raica” Sebeș și Casa Memorială  „Lucian Blaga” Lancrăm vor avea program cu publicul, în data de 1 Decembrie, în intervalul orar 10.00 – 16.00.

Accesul vizitatorilor este gratuit, cu respectarea tuturor măsurilor de siguranţă pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS CoV-2, transmite primăria.

Vezi și Sebeș: PROGRAMUL manifestărilor culturale dedicate Zilei Naționale a României

În onoarea Zilei Naționale a României, Muzeul Municipal „Ioan Raica” Sebeș a realizat expoziția documentară „Sebeșenii și Unirea de la 1 Decembrie 1918”.

Casa Zápolya – sediul Muzeului Municipal „Ioan Raica” Sebeș

Casa Zápolya este cea mai veche și mai valoroasă casă edificată de timpuriu din materiale durabile, piatră și cărămidă, din Sebeș. Este un mic palat în care a locuit pentru o perioadă de timp, și a și murit în anul 1540, Ioan Zápolya, ultimul voievod al Transilvaniei și rege al Ungariei. Clădirea a servit de-a lungul timpului ca spaţiu de găzduire a reprezentanţilor puterii, când aceştia se aflau în trecere la Sebeş, şi tot aici s-au desfăşurat ocazional lucrările dietei Transilvaniei. La aspectul actual al clădirii îşi aduc contribuţia elemente de volumetrie şi decorative caracteristice stilurilor gotic şi Renaştere.

Casa Zápolya adăpostește Muzeul Municipal „Ioan Raica” Sebeș, o instituție cu peste 70 de ani de experiență, care pune la dispoziția publicului valoroase obiecte și colecții, într-o manieră de etalare modernă și atractivă. Înfiinţat încă din anul 1951, muzeul din Sebeş şi-a îmbogăţit treptat patrimoniul, prin achiziţii, donaţii şi cercetări de teren, deţinând în prezent peste 20.000 de bunuri culturale grupate pe domenii: arheologie, istorie, numismatică, etnografie, artă plastică, documente şi carte veche şi ştiinţele naturii, cu piese valoroase, între care se evidențiază tablourile pictorului Sava Henţia şi colecţia de etnografie africană a lui Franz Binder. Bunurile care alcătuiesc colecţiile muzeului sunt puse la dispoziţia publicului, în primul rând, prin expoziţia permanentă, care în ultimele două decenii a fost reorganizată la fiecare cinci ani, pentru a aduce periodic un element de noutate în prezentarea istoriei comunităţii locale. Deosebit de apreciate de public sunt Sala „Sava Henția” și expoziția de Științele Naturii, recent reorganizate și modernizate.

Citește și Paradă militară, concerte, spectacol cu drone de 1 Decembrie la Alba Iulia. PROGRAM COMPLET de Ziua Națională a României 2021

Casa Memorială „Lucian Blaga” Lancrăm, parte a Centrului Cultural „Lucian Blaga” Sebeș

Casa Memorială „Lucian Blaga” este situată în Lancrăm, pe Ulița Veche. Casa în care s-a născut Lucian Blaga (1895-1961) este una dintre cele mai vizitate atracții turistice din zonă. “Casa părintească din Lancrăm, sat situat între orăşelul Sebeş-Alba şi cetatea Bălgradului (Alba Iulia) era o clădire destul de masivă în asemănare cu celelalte case dimprejur. Ne rămase de la moşul Simion Blaga, care fusese pe vremuri, până pe la 1870, preot în sat.” (Lucian Blaga, „Hornicul şi cântecul vârstelor”)

Parte a Centrului Cultural „Lucian Blaga” Sebeș din anul 2000, casa memorială prezintă vizitatorilor, pe lângă bunuri care au aparținut marelui poet și filosof, manuscrise și ediții princeps ale operelor sale. Cu prilejul Zilei Naționale a României, în sala de conferință a casei memoriale, fosta șură țărănească, vă invităm să descoperiți expoziția de carte „Hronicul și cântecul vârstelor și temeiurile unui alt timp. Trăiască România Dodoloață!”.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Curs gratuit de resuscitare și salvare, la Alba Iulia. Povestea tragică a unor părinți care și-au pierdut copilul salvează vieți

Publicat

Un curs de resuscitare, defibrilare în caz de stop cardio-respirator și salvare în caz de înec va fi organizat în Alba Iulia în data de 8 decembrie, de la ora 17. 

Cursul este dedicat adulților, durează 4 ore și este susținut de Vasile Vlașin, fondator al Asociației Părinți Salvatori, membru și instructor acreditat al Consiliului European de Resuscitare.

Instruirea va fi structurată pe 3 module:

  • modul teoretic – Suport Vital de Bază (ediția 2021, Consiliul European de Resuscitare)
  • modul emoțional – gestionarea reacțiilor psiho-emoționale, având în vedere că cel mai important moment al unei intervenții este depășirea șocului emoțional
  • modul practic – se exersează cu 11 manechine diferite (adulți, copii, sugari), veste de exercițiu, defibrilator automat, simulator de victimă etc.

Cursul, în valoare de 350 de lei de persoană, este oferit fără taxă, în memoria lui #Lucaiubit, un băiețel care a murit înecat la doar doi ani, sub ochii părinților lui.

Vezi și: Manevra Heimlich poate salva viața celor dragi. Ce trebuie să faci dacă cineva se îneacă cu un obiect

Participanții au posibilitatea însă să facă o donație, pentru a susține costurile organizării cursului.

Înscrierile se fac online, AICI. Locația va fi anunțată ulterior.

Povestea unui curs salvator, apărut după o tragedie

În 2015, Luca Vlașin, în vârstă de 2 ani și jumătate, s-a înecat cu mâncare. Deși cel mic a ajuns la spital, medicii nu i-au putut elibera căile respiratorii. Nu aveau un echipament numit video-bronhoscop.

Luca a încetat din viață 49 de zile mai târziu, după zile chinuitoare în care a stat în comă. După tragedie, părinții micuțului au strâns bani și au dotat spitalul unde a murit Luca cu aparatul lipsă, cel care ar fi putut salva viața fiului lor.

Nu s-au oprit și au început să organizeze cursuri de prim ajutor.

”În România, rata de supraviețuire în caz de stop cardio-respirator este de doar 1,8%.

Această realitate arată, de fapt, că peste 98% din cei aflați în stop cardio-respirator nu supraviețuiesc mai ales din cauza că nu știm să oferim primul ajutor. Iar cei mai predispuși sunt copiii mici, care se pot îneca, involuntar, în cele mai banale moduri.

În situațiile în care martorii intervin imediat, rata de succes a resuscitării este situată între 60% și 80%!

Noi am susținut până în prezent peste 975 de sesiuni de CURSURI GRATUITE de resuscitare și salvare în caz de înec!
Peste 27.000 de adulți au fost pregătiți să devină salvatori.

Peste 18.000 de copii au asistat la seminarii despre prevenție și au învățat despre importanța cunoașterii manevrelor salvatoare de viață” se arată pe siteul celor de la Părinți Salvatori.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Șeful Moderna avertizează: Vaccinurile actuale nu sunt la fel de eficiente împotriva Omicron precum sunt față de varianta Delta

Publicat

Șeful producătorului de vaccinuri Moderna a avertizat că este puțin probabil ca actualele vaccinuri Covid-19 să fie la fel de eficiente împotriva variantei Omicron precum sunt față de versiunea Delta. Această știre a alarmat marți piețele financiare, transmite Reuters.

Preţul futures al ţiţeiului a pierdut peste un dolar, moneda australiană a ajuns la cel mai scăzut nivel din ultimul an iar indicele Nikkei al bursei japoneze a pierdut creșterea înregistrată marți, după declarația lui Stéphane Bancel, care a provocat temeri că rezistența virusului la vaccinare ar putea provoca mai multe îmbolnăviri și spitalizări, astfel prelungind pandemia.

„Nu există o lume, cred, în care (eficiența) să fie la același nivel … pe care l-am avut cu Delta”, a declarat Bancel, directorul general al Moderna, într-un interviu pentru Financial Times.

„Cred că va fi o scădere materială. Nu știu cu cât pentru că trebuie să așteptăm datele. Însă toți oamenii de știință cu care am vorbit .. .spun <asta nu va fi bine>”, a spus Bancel.

Varianta Omicron, despre care OMS spune că are un risc „foarte mare” de creștere a numărului de infectări, a declanșat o alarmă globală, iar închiderea granițelor pune în pericol redresarea economică după doi ani de pandemie.

Informațiile despre apariția variantei Omicron au șters vineri aproape două trilioane de dolari din valoarea acțiunilor la nivel global, deși investitorii au mai fost calmați săptămâna aceasta, în contextul în care așteaptă mai multe date privind caracteristicile Omicron.

sursa: digi24.ro, reuters.com

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

LIVE VIDEO: S-a DESCHIS Lotul 2 de pe autostrada A10 între Alba Iulia și Aiud. Se circulă fără întrerupere între Sibiu și Cluj

Publicat

Ultimul tronson din A10 Sebeș-Turda a fost dat în circulație, marți chiar dacă nu toate lucrările sunt finalizate.

Este vorba despre un tronson de 24 de kilometri pe care se va circula cu restricţii până anul viitor, dar care va face legătura fără întrerupere între Sibiu și Cluj (Florești). 

În jurul orei 15.00, zeci de mașini erau prezente la nodul rutier Alba Iulia Nord. În scurt timp a fost formată o coloană, pe două benzi, în spatele mașinilor de poliție, în așteptarea deschiderii oficiale a circulației.

Deschiderea traficului s-a făcut fără oficialități și fără tăiere de panglică. ”Ar fi fost rușinoș să fie prezent vreun ministru pentru a da drumul la circulație”, a spus un șofer prezent în coloană.

Se va circula cu o restricție de viteză la 100 de kilometri la oră pe toți cei 24,25 km ai lotului pentru că gardul de protecție este instalat doar pe aproximativ 50% din suprafață.

Constructorul are la dispoziție două săptămâni pentru a finaliza această lucrare, pentru a se putea merge cu 130 de kilometri la oră.

Restricțiile se vor păstra însă în zona alunecării de teren de la Oiejdea, unde circulația se va desfășura pe un singur fir cel puțin până la primăvară.

Antreprenorul general, asocierea condusă de Aktor va executa până în primăvară soluția de stabilizare a versantului.

În aceste condiții se va circula fără întrerupere între Sibiu și Cluj. Traficul spre Cluj-Napoca se va face în continuare prin Florești, singura legătură a orașului cu autostrada.

În plus, rămâne problema podului de la Turda, aflat în reparații. Traficul este deviat prin Turda și asta va pune în continuare probleme șoferilor care doresc să ajungă în zona centrală și la aeroportul din Cluj-Napoca, din cauza timpilor lungi de așteptare mai ales pe direcția Aiud-Turda-Cluj.

A10 – prima autostradă finalizată complet de după Revoluție. Are 70 de kilometri

De Ziua Naţională, România va da în circulație prima autostradă terminată în întregime după Revoluție. Are doar 70 de kilometri, dar face legătura între două autostrăzi importante, care încă sunt neterminate.

E vorba de Autostrada 10 care ne va permite să ajungem de la Sibiu la Cluj-Napoca în două ore. Şapte ani a durat construcţia, iar probleme au fost la fiecare pas.

Pe Lotul 2 al Autostrăzii Sebeş – Turda, între Alba Iulia și Aiud a fost mobilizare generală în ultimerle zile. S-a asfaltat pe ploaie, s-a montat parapetele, s-a trasată marcaje.

Autorităţile vor ca pe 1 Decembrie să  se circule pe porţiunea de 24 de kilometri de şosea de mare viteză care leagă Alba-Iulia de Aiud ceea ce va face ca A10 Sebeș- Turda să devină prima autostradă complet finalizată din România de la Revoluție.

Deschiderea acestui lot le permite şoferilor să circule pe autostradă de la Sibiu până dincolo de Cluj-Napoca, la Nădășelu. Sunt aproape 200 de kilometri de autostradă fără întrerupere, dar cu multe restricții.

Problemele încep pe A1, între Sibiu și Sebeș unde sunt restricții în fiecare zi pe segmentele în care apar crăpături pe asfalt și unde, în 2014, autostrada s-a stricat imediat după construire și a stat închisă ani de zile.

Pe sectorul de autostradă de 22 de kilometri, de la Cunța, la scurt timp de la inaugurare au început să apară probleme în structura de rezistență a drumului din cauză că mi fost construite drenaje care să preia apele din rețeaua subterană. Astfel, la scurt timp, drumul s-a rupt iar un tronsonul de 200 de metri a luat-o la vale.

A10 Sebeș – Turda: 70 de kilometri construiți în șapte ani, iar problemele încă nu s-au terminat

Chiar şi după inaugurare, un punct critic al autostrăzii rămâne la kilometrul 20, unde, de aproape un an, constructorul se confruntă cu o mare alunecare de teren. Pe o porţiune de câteva sute de metri, şoferii vor fi nevoiţi să încetinească şi să circule din ambele direcţii doar pe un singur sens.

Cristian Pistol, director general CNAIR a declarat că lotul care se va da în circulație din 1 decembrie nu va fi și recepționat:

”Cum bine aţi spus dumneavoastră, noi dăm în circulaţie. Deci lotul de autostradă nu va fi recepţionat. Recepţia se va face după ce toate lucrările sunt finalizate. Noi estimăm că lucrările vor fi finalizate în jurul lunii aprilie a anului viitor.”

Alunecarea de teren de lângă Oiejdea nu va fi singura problemă nerezolvată la momentul deschiderii circulaţiei. Şoferii care vor circula pe autostradă şi vor avea nevoie la toaletă…trebuie să se abţină, pentru că cele două spaţii de servicii sunt departe de a fi finalizate. Si nu se va întâmpla acest lucru mai devreme de luna aprilie a anului viitor.

70 de kilometri construiți în 7 ani. A 10 – cea mai scumpă după Autostrada Bechtel (A3)

În ciuda neajunsurilor, Autostrada Sebeş – Turda este prima pe care România o construiește și o dă în circulație cap-coadă, de la Revoluţie încoace.

În 2012, A10 a fost proiectată să lege două autostrăzi pe atunci inexistente și are o lungime de 70 de kilometri.

Șapte ani pentru 70 de kilometri. În cei şapte ani cât a durat construirea ei, A10 s-a împiedicat aproape la fiecare kilometru. Că a fost vorba de alunecări de teren, de lipsa culoarelor de trecere pentru animalele sălbatice, de morminte antice descoperite pe traseu – toate acestea, plus exproprierile greoaie, au întârziat lucrările și au mărit costurile.

În actele iniţiale, fiecare kilometru urma să coste 6 milioane de euro. Cumva, a ajuns cea mai scumpă bucată de autostradă construită până acum în România, după lotul Bechtel. În medie, 10 milioane de euro am plătit pentru fiecare kilometru al şoselei dintre Sebeş şi Turda.

Greșeli de proiectare care au mărit costurile

Bogdan Ciprian s-a trezit cu un zid în dreptul porţii. A cerut în instanţă oprirea lucrărilor la autostradă, dar nu a obţinut decât drum de acces făcut de constructor. Acum e singurul om din Alba care are propriul său pasaj, pe sub un drum judeţean.

Bogdan Sandu Ciprian, proprietar pentru ObservatorNews: Mă va afecta foarte tare din partea autostrăzii că nu au pus panouri fonice în paralel cu casa mea, plus acest zid în faţa proprietăţii, care mi-a închis total accesul.

Nu a fost singura surpriză descoperită abia după începerea lucrărilor. O bretea de coborâre în nodul rutier Alba Iulia Sud a fost proiectată să treacă, aparent fără să ştie nimeni, prin mijlocul fostei gropi de gunoi a oraşului. Greşeala de proiectare nu doar ca a întârziat lucrările, dar a şi ridicat costurile, prin ecologizare, cu peste 1,2 milioane de euro.

Graba cu care s-a făcut studiul de fezabilitate a făcut ca la un moment dat autostrada să se împiedice în câţiva stâlpi de înaltă tensiune. Constructorul ceruse mutarea lor, pentru că erau fix în mijlocul căii de rulare. 4 ani a durat până când problema a fost rezolvată.

Proiectele Aiudului blocate din cauza întârzierii execuției lotului 2

În tot acest răstimp, Aiudul a stat cu marile proiecte de infrastructură blocate. În conturile oraşului zac nefolosite milioane de euro, fonduri europene, destinate înlocuirii sistemului de canalizare sau reparaţiei unor poduri. Lucrările nu s-au putut executa, pentru că oraşul ar fi fost complet paralizat din cauza traficului.

Oana Badea, primar Aiud: Contracte cu executantul care nu au putut fi puse în aplicare pentru că politia rutieră nu ne-a dat voie ar fi adus un prejudiciu şi mai mare traficului.

Au fost 7 ani în care drumul de la Sibiu la Cluj-Napoca s-a făcut şi în 4-5 ore. În cei 70 de kilometri care despart Sebeşul de Turda au apărut, între timp, 37 de cruci noi. Alţi 118 oameni au fost schilodiţi în accidente grave.

Iar România a ajuns pe primul loc în topul ţărilor cu cei mai mulţi morţi pe şosele. Cu lotul ce va fi inaugurat la 1 decembrie, vom avea 936 de kilometri de autostradă.

La cum arată planurile, abia în 2023 ne vom putea lăuda că depăşim 1000 de kilometri de şosele de mare viteză. Ungaria, o ţară cu o suprafaţă de două ori şi jumătate mai mică decât România, are peste 1500 de kilometri de autostradă.

Kilometri de autostradă pe care autoritățile au anunțat că le vor finaliza în 2021

A10 Sebeș – Turda, Lot 2 – 24,2 km ( anunțat că va fi dat în circulație în primele 6 luni)
A10 Sebeș – Turda, Lot 1 (rămas de finalizat) – 2 km
A3 Chețani – Câmpia Turzii – 15,7 km
A3 Târgu Mureș – Ungheni – 4,5 km (+ 4,7 km drum de legătură)
DX12 Craiova – Pitești, lotul 2 – 40 km

Total: 86,4 km de șosea de mare viteză

Autostrăzile din România, kilometri reali aflați în exploatare:

  • A1: București-Pitești – 110 km
  • A1: Sibiu-Sebeș-Orăștie-Simeria-Deva-Ilia 175 km
  • A1: Margina-Timișoara-Arad-Nădlac – 160 km
  • A2: București-Cernavodă-Medgidia-Constanța – 203 km
  • A3: București-Ploiești – 62,8 km
  • A3: Rășnov Cristian – 6,3 km
  • A3: Ungheni (Aeroport Tg. Mureș) – Iernut – Chețani – 31,7 km
  • A3: Câmpia Turzii – Nădășelu – 61,3 km
  • A3: Biharia – Borș – 5,3 km
  • A4: Centura Constanța – 22,2 km
  • A6: A1-Centura Lugoj – 11,4 km
  • A7: VO Bacău – 16 km
  • A10: Turda – Aiud Sud – 28,7 km *aproximativ 4 km (între nod Aiud și limita cu lotul 2) nu pot fi folosiți
  • A10: Sebeș – Alba Iulia Nord – 15 km
  • A11: Parte din Centura Arad – 2 km
    ———————————————————————
    TOTAL KM REALI ÎN EXPLOATARE: 910,7 km

Evoluția kilometrilor de autostradă deschiși circulației în ultimii 14 ani:

  1. 2004 – 97,2 km
  2. 2007 – 50,7 km
  3. 2009 – 42 km
  4. 2010 – 28 km
  5. 2011 – 57 km
  6. 2012 – 139 km
  7. 2013 – 108 km
  8. 2014 – 28,2 km
  9. 2015 – 46,6 km
  10. 2016 – 22,1 km (Lotul 3 Cunța – Săliște din A1 Sibiu – Orăștie – 22,11 km – a fost deschis inițial în noiembrie 2014, dar a fost închis în 2015 pentru reparații capitale pe o bucată. Întreg lotul a fost redeschis definitiv în octombrie 2016)
  11. 2017 – 15 km
  12. 2018 – 58,4 km
  13. 2019 – 42 km
  14. 2020 – 60,6 km

A 10 Sebeș – Turda – 4 loturi,  termen de finalizare anul 2016

Autostrada A10 face legătura dintre Autostrada A1 si Autostrada A3, pe traseul Sebes – Turda. Licitațiile au fost făcute în 2013, iar lucrările au început în 2014

Tronsonul Sebes-Turda a fost împărțit în patru loturi:

Lot 1 – 17,00 km de la intrarea pe autostrada în Sebes până la Pârâul Iovului,

constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL.

Cost: 541.739.137 lei fara TVA

Lot 2 – 24,25 km de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud; constructori:

asocierea Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL.

Cost: 549.332.494 lei fără TVA.

Lot 3 – 12,45 km de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea,

constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A.

Cost: 420.511.921 lei fără TVA

Lot 4 – 16,30 km de la nodul Decea până în Turda,

constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH.

Cost: 470.004.894 lei fără TVA

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate