Actualitate
STUDIU: Fiecare euro cheltuit în publicitate generează o contribuție de șapte ori mai mare la PIB. Beneficii pentru economie
Fiecare euro cheltuit în publicitate generează o contribuţie de şapte ori mai mare la PIB, încurajează inovaţia, sprijină ocuparea forţei de muncă şi contribuie la finanţarea unor servicii vitale pentru societate, potrivit raportului „Valoarea publicităţii”, realizat de Deloitte și publicat de World Federation of Advertisers.
Folosind modelarea econometrică, studiul a arătat ca publicitatea creează aproximativ șase milioane de locuri de muncă la nivelul Uniunii Europene și generează venituri în valoare de 4,6% din PIB-ul european.
Totodată, studiul independent a identificat trei domenii esenţiale (economic, piața muncii și social) în care publicitatea aduce beneficii directe sau indirecte economiei europene şi cetăţenilor din Uniunea Europeană.
Studiul a demonstrate că publicitatea are o contribuţie mai amplă în economie, stimulând competitivitatea, prin informaţiile oferite consumatorilor despre produse şi servicii. Competiţia, la rândul său, duce la inovaţie, stimulând companiile să creeze produse şi servicii diferenţiate, pentru a face faţă concurenţei nu doar în cadrul UE, ci şi pe plan internaţional.
Studiul estimează că fiecare euro cheltuit în publicitate aduce alţi şapte euro la PIB, ceea ce înseamnă că cele 92 de miliarde de euro cheltuite în publicitate în 2014 au generat un venit de 643 miliarde de euro, adică 4,6% din PIB-ul UE. De asemenea,
În ceea ce privește piața muncii, studiul relevă că publicitatea generează aproximativ şase milioane de locuri de muncă, echivalentul a 2,6% din totalul locurilor de muncă din UE, în trei domenii:
– persoanele implicate direct în realizarea publicităţii (16%)
– locuri de muncă din mass-media şi online, finanţate prin publicitate, inclusiv jurnaliştii, generatori de conţinut, dar şi cei care lucrează în outdoor sau televiziune (10%)
– locuri de muncă generate în economie ca urmare a activităţii publicitare. Acestea acoperă o arie mai largă, de la locurile de muncă în vânzări până la roluri care vin în sprijinul publicităţii în industrii precum cea hotelieră sau în turism. Această categorie include, de asemenea, locurile de muncă generate de cererea de produse şi servicii stimulată prin publicitate. În total, vorbim de 74% din cele 5,8 milioane de locuri de muncă.
Publicitatea are şi beneficii sociale prin faptul că finanţează, cel puţin parţial, mass-media. Astfel, cetăţenii europeni au acces la ştiri, programe de divertisment şi instrumente de comunicare la un cost redus sau chiar gratis. Publicitatea outdoor are, de asemenea, beneficii civice, contribuind la îmbunătăţirea imaginii oraşelor, în vreme ce motoarele de căutare ne ajută să reducem costurile şi timpul necesare pentru a afla informaţii noi. În lipsa publicităţii, finanţarea canalelor de comunicare ar fi mult redusă, ceea ce ar conduce la abonamente TV mult mai scumpe, la restrângerea numărului de ziare şi reviste şi a independenţei acestora. Posturile radio nu ar mai putea transmite programe de ştiri şi divertisment pe tot parcursul zilei. Mai mult, evenimentele sportive şi culturale ar fi nevoite să caute alte surse de finanţare.
Industria europeană de publicitate solicită, potrivit unui comunicat de presă, o amânare (moratoriu) privind noi reglementări pe care Comisia Europeană vrea să le impună în domeniul publicității. Publicitarii invocă nevoia de timp pentru o evaluare completă a impactului noii legislații și arată că industria publicității are un impact economic major în UE.
„În prezent, reprezentanții industriei sunt îngrijorați că revizuirea Directivei privitoare la serviciile mass-media audiovizuale și a celei ce vizează protecția datelor cu caracter personal în online ar putea genera restricții suplimentare, ce vor afecta piața digitală europeană și ar limita potențialul acesteia de a stimula competiția și de a crea noi locuri de muncă”, se arată în comunicatul citat.
sursa: capital.ro, hotnews.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News