Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

SUBIECTELE la Evaluarea Națională, pentru clasa a VI-a. Limbă și Comunicare – Text despre Tom și Jerry, mirosuri sau colecții de cărți


Publicat

elevi

Elevii de clasa a VI-a au susținut joi Evaluarea Națională, proba la Limbă și Comunicare. Aceștia au avut de rezolvat un test în limba română și engleză, respectiv română și franceză sau română și germană.

Aceștia au participat joi la proba de Limbă și Comunicare, iar vineri elevii vor da proba la Matematică și Științele Naturii. Subiectele au fost redactate de Ministerul Educației și sunt similare cu testele internaționale primite de elevi. Notele nu se trec în catalog, ci vor fi analizate în interiorul școlilor, de către cadre didactice și părinți.

Unul dintre subiectele de limba engleză le-a pus în față elevilor un text despre Tom și Jerry și mai multe întrebări și exerciții de comprehensiune de text dar și de limbă. La limba franceză și germană, ei au primit texte despre mirosuri sau despre capitala București.

Vedeți mai jos SUBIECTELE.

Limba și comunicare engleza – 1

Limba și comunicare franceza – 1

Limba și comunicare germana – 1

Limbă și comunicare engleză – 2

Limbă și comunicare franceză – 2

Limbă și comunicare germana – 2

Proba de limbă și comunicare le pune în față elevilor un test compus din 10 exerciții în limba română și engleză, respectiv română și franceză. Aceștia au de răspuns la întrebări de comprehensiune de text, de formulat enunțuri în cele două limbi, de extras idei prin texte, dar și de explicat mesaje cuprinse în textele date.

Citește și EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014: Modele de teste pentru elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, publicate de Ministerul Educației

Rezultatele elevilor nu se trec în catalog, ci reprezintă o evaluare a gradului de asimilare a cunoştinţelor ce va folosi copiilor, părinţilor şi profesorilor pentru anii viitori.

În urma testărilor, va fi realizat un raport tip PISA la nivel naţional, cu evaluări pe fiecare competentă, pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, ce va sta la baza măsurilor ce vor trebui adoptate pentru remedierea deficienţelor.

Evaluările la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a urmează modelul testelor internaţionale şi reprezintă un sistem de pregătire a elevilor, pentru a-i obişnui cu examenul de la finalul ciclului gimnazial.

Elevii au avut aproape o lună la dispoziţie să se familiarizeze cu noile tipuri de teste, după modelul internaţional, Ministerul Educaţiei amânând evaluarea în acest sens.

Din 5 iunie, încep testările şi pentru elevii de clasa a VI-a, după următorul calendar:

5 iunie 2014: Clasa a VI-a – Limbă şi comunicare

6 iunie 2014: Clasa a VI-a – Matematică şi Ştiinţe ale naturii.

Pentru elevii de clasa a VIII-a, cursurile se vor încheia în 13 iunie 2014, iar în perioada 16-18 iunie va avea loc înscrierea la Evaluarea Naţională.

Examenele propriu zise de Evaluare Naţională pentru elevii de clasa a VIII-a încep în 23 iunie. Ordinul privind organizarea evaluării naționale pentru absolvenţii clasei a VIII-a în anul școlar 2013-2014 prevede că exemenele vor începe cu proba scrisă la Limba si literatura română, iar pe 1 iulie vor fi afișate rezultatele finale. Examenul va fi supravegheat video și în 2014, iar camerele vor fi instalate și în sălile în care se descarcă subiectele, precum și în sălile în care se evaluează lucrările scrise.

Calendarul Evaluării Naţionale 2014

Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a: 13 iunie
Înscrierea la Evaluarea Naţională: 16 – 18 iunie
Limba si literatura română – proba scrisă: 23 iunie
Limba și literatura maternă – proba scrisă: 24 iunie
Matematică – proba scrisă: 25 iunie
Afişarea rezultatelor (până la ora 16.00): 27 iunie
Depunerea contestațiilor (orele 16.00 – 20.00): 27 iunie
Rezolvarea contestațiilor: 28 iunie – 30 iunie
Afișarea rezultatelor finale după contestaţii: 1 iulie



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Doar jumătate dintre cadrele didactice s-au vaccinat. Ministrul Educației este nemulțumit, dar nu vrea constrângerea lor

Publicat

Ministrul Educației a spus că rata de vaccinare este de peste 50 la sută în rândul cadrelor didactice și a trecut de 44 la sută pe ansamblul personalului din învățământ (personal didactic, personal nedidactic și personal didactic auxiliar).

Sorin Cîmpeanu recunoaște că este nemulțumit de ritmul vaccinărilor în rândul personalului din școli, dar spune, pe de altă parte, că învățământul românesc nu-și permite să renunțe la cadrele didactice ca formă de sancțiune.

În același timp, școala este obligată să asigure predarea online în cazurile întemeiate medical, a arătat ministrul educației, miercuri seara, la Digi24.

„Trebuie să recunosc, de o lună de zile, progresul (în cazul vaccinărilor – n.r.) există, dar este foarte lent, de ordinul a 200-300 de persoane vaccinate pe zi (…), or în luna martie aveam peste 6.000 de persoane vaccinate pe zi”, a menționat ministrul.

Pe de altă parte, soluția ca profesorii nevaccinați să intre doar online nu este fezabilă.

„Atât timp cât în țară avem învățământ simultan, în care în aceeași clasă sunt elevi de clasa a II-a cu elevi de clasa a III-a, cu elevi de clasa a V-a și cu elevi de clasa a VII-a, pentru că avem învățământ simultan și cu patru clase simultane și nu avem profesori calificați, apreciați și singuri care este posibilitatea să fie înlocuiți profesorii care nu sunt vaccinați: zero!

Este nevoie de profesori în școală. De asta ne dorim să convingem colegii cadre didactice să se vaccineze și nu să mergem cu constrângeri de genul înlocuire sau interdicție de a intra în clasă”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Radu Tuhuț: Apel către Guvern pentru includerea proiectelor de modernizare a drumurilor din Apuseni în Planul de Redresare (P)

Publicat

Deputatul PSD, Radu-Marcel Tuhuț a făcut o solicitare către Guvernul României prin care a cerut ca executivul să includă proiectele de modernizare, asfaltare și reparare a drumurilor din Munții Apuseni, în Planul Național de Redresare și Reziliență.

„Am solicitat Guvernului României să includă proiectele de modernizare, asfaltare și reparare a drumurilor din Munții Apuseni, DN74, DN74A și DN75, în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), având în vedere că în această perioadă documentul trebuie refăcut și înaintat, din nou, Comisiei Europene, pentru aprobare.

De asemenea, i-am amintit ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, prin intermediul unei întrebări parlamentare, de amendamentul pe care l-am depus la dezbaterea privind legea bugetului pe anul 2021 pentru modernizarea drumurilor din Munții Apuseni.

Acesta prevedea o alocare financiară consistentă pentru continuarea reabilitării tuturor tronsoanelor naționale.

La momentul respectiv, atât domnia sa, cât și ceilalți parlamentari din coaliția de guvernare, au votat împotrivă, fără să țină cont că aceste șosele deservesc sute de mii de oameni din județele Alba, Cluj, Bihor și Hunedoara.

Cele aproape 30 de miliarde de euro, prevăzute în PNRR pentru depășirea efectelor economice și sociale cauzate de pandemie, sunt eligibile inclusiv pentru proiecte de infrastructură rutieră.

Dacă Guvernul României a refuzat să aloce suficiente finanțări din bugetul de stat, pe anul 2021, pentru drumurile din Apuseni, am speranța că acestea vor beneficia de modernizări din fonduri europene.

Pentru corecta informare a opiniei publice trebuie să menționez că primele mari proiecte de infrastructură din Munții Apuseni, ce au constat în lucrări de turnare de covor asfaltic pe mai multe tronsoane, au început în anul 2018 când premierul social-democrat de atunci al României a primit un memoriu semnat de peste 20 de primari din zonă care solicitau și deopotrivă fundamentau această necesitate din punct de vedere economic, social și turistic.

S-au organizat licitații și contractele încheiate de guvernul PSD au continuat și pe vremea guvernării de dreapta.

Îmi doresc ca lucrările ample de asfaltare să continue și în acest an, însă nu cred că acest lucru se va întâmpla, de vreme ce amendamentul meu, privind finanțarea de la bugetul de stat, a fost respins fără explicații.

Lucrările sezoniere, peticirile și plombările, derulate de CNAIR, nu sunt suficiente!

PNRR este, acum, o șansă foarte mare de dezvoltare a României de care țara noastră trebuie să profite.

Din păcate, Guvernul României a înregistrat eșec după eșec, documentul fiind respins de Comisia Europeană în formele prezentate.

Nu în ultimul rând vreau să îi felicit pe moți, pe toți locuitorii din Munții Apuseni, care au luat atitudine și solicită prin toate mijloacele democratice și civice posibile reabilitarea drumului național 75 care leagă municipiul Turda din județul Cluj și orașul Câmpeni din județul Alba”, a transmis Radu-Marcel Tuhuț, deputat PSD.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

A condus o motocicletă neînmatriculată, fără permis. Minor din județul Mureș, cercetat de polițiștii din Blaj

Publicat

Un minor din județul Mureș a fost depistat  miercuri de polițiștii din Blaj în timp ce conducea o motocicletă neînmatriculată, fără să posede permis de conducere. 

Potrivit IPJ Alba, la data de 5 mai 2021, în jurul orei 14.00, polițiștii Secției 5 Poliție Rurală Blaj au depistat un minor de 17 ani, din comuna Daneș, județul Mureș, în timp ce circula cu o motocicletă, pe Drumul Județean 107 F, fără să posede permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule și fără ca motocicleta să fie înmatriculată în circulație.

Față de minor, cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de conducere fără permis și conducerea, pe drumurile publice, a unui autovehicul neînmatriculat.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Autoritățile din România au avizat primul autotest antigen COVID-19. Cum se face testarea

Publicat

Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România a validat, oficial, primul autotest antigen COVID-19, pentru uz personal, comercializat și dezvoltat de DDS Diagnostic pentru diagnosticarea COVID-19.

Testele au o acurateţe de peste 98% și se pot face în orice moment al zile, fără supraveghere medicală.

Testele sunt non-invazive.

Cum se face testarea

Tamponul nazal se introduce 2-3 cm în nas.

Procesul de recoltare este identic cu acela prin care, cu un tampon, “se curăţă” interiorul nării.

Nu creează niciun fel de neplăcere persoanei care se testează.

Testarea rapidă rămâne principala metodă de limitare a infectărilor cu SARS-CoV-2.

“Demersul de certificare oficială a testului rapid produs de noi ca Autotest s-a făcut cu scopul de a susţine şi uşura procesul de testare în masă şi în România, aşa cum au făcut şi alte ţări europene, precum Germania, Franţa, Austria, prin validarea testelor pentru uz personal.

Autotestarea permite deblocarea rapidă a multor domenii de activitate importante, cum sunt Educaţia, Cultura, HoReCa.

Cel mai mare avantaj este faptul că, prin acest produs, testarea nu mai este condiţionată de prezenţa personalului medical autorizat, ceea ce permite evaluarea simplă, eficientă şi la scară largă a infecţiilor cu SARS-CoV-2 în rândul elevilor, a personalului HoReCa, şi a celorlalte categorii socio-profesionale blocate de mai bine de un an din cauza pandemiei”, a declarat fondatorul şi liderul echipei de cercetare DDS Diagnostic, Dana Stan.

Testele produse de DDS Diagnostic pot fi achiziţionate online şi în reţelele de farmacii şi magazinele partenere.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate