Eveniment
Târgul de Turism al României: „Atracţia” standului Primăriei Alba Iulia, Legiunea XIII-a Gemina. Jocuri antice şi atelier de bătut monede
Municipiul Alba Iulia este prezent şi în acest la Târgul de Turism al României. Cea de-a XXXII a ediţie a Târgului de Turism de la Bucureşti şi-a deschis joi porţile pentru următoarele trei zile. Astfel că în perioada 12-15 martie, Primăria Alba Iulia participă pentru a cincea oară.
Anul acesta, atracţia principală a standului Primăriei Alba Iulia este Legiunea XIII-a Gemina.
Mai exact, vizitatorii care vor trece pragul standului vor avea ocazia să încerce jocurile antice pe care soldaţii romani le-au pregătit pentru târg. De asemenea, în cadrul Târgului de Turism de la Bucureşti, o altă surpriză pentru vizitatori este atelierul de bătut monede.
(P) Haine și pantofi sport pentru excursii și drumeții pe FashionSport.ro . Peste 40.000 de articole de la 50 de branduri, la prețuri incredibil de mici
Municipiul Alba Iulia promovează din nou frumuseţile şi atracţiile oraşului la cea de-a XXXII a ediţie a Târgului de Turism de la Bucureşti, care şi-a deschis joi porţile. Dacă anul trecut Primăria Alba Iulia a participat la târg cu tulnicărese şi salve de tun, în acest an „atracţia” standului sunt soldaţii romani de la Legiunea a XIII-a Gemina.
Citeşte şi FOTO | Târgul de Turism al României: Cetatea Alba Carolina și Apusenii, atracţia judeţului. Tunurile, transportate degeaba la Bucureşti
Vizitatorii care vor ajunge pe „teritoriul” standului din Alba Iulia au ocazia să vadă pe viu cum se bat monedele, în cadrul unui atelier organizat de reprezentanţii judeţului. De asemenea pot lua parte şi la jocurile antice, din vremea străbunilor noştri, pe care soldaţii romani le vor încerca la târg.
La Târgul de Turism al României va ajunge vineri şi primarul Mircea Hava.
Târgul de Turism este deschis în perioada 12-15 martie, la Romexpo, iar Primăria Alba Iulia arată pentru al cincilea an consecutiv întregii țări și lumii că oraşul nostru are un cuvânt de spus pe harta turismului.
UPDATE: Primăria Alba Iulia a transmis mai multe detalii, într-un comunicat de presă:
“După ce, în urmă cu cinci ani, era o prezență “exotică” la evenimentele de gen, fiind printre puținele municipalități care au avut curajul să parieze pe turism și au ales să joace cartea promovării, Alba Iulia nu mai trebuie să demonstreze, ci doar să confirme că aici, în Cetate, istoria se traiește pe viu, la prezent, iar “Cealaltă Capitală” este una dintre destinațiile turistice de top ale României.
Divers de fiecare dată și orientat mereu spre așteptările turiștilor, români sau straini, standul Municipiului Alba Iulia iese din tipare și în acest an, prin latura sa creativă.
Una dintre cele mai “gustate” atracții turistice locale, proiectul de reenactment coordonat de Muzeul Unirii din Alba Iulia, “Legiunea a XIII-a Gemina și Lupii Apoulonului”, are rezevată o parte importantă din standul municipalității.
Aici, trei dintre “romanii” cu care turiștii se pot întâlni în fiecare săptămână în sezonul turistic în Cetatea Alba Carolina, și-au amenajat un atelier antic de bătut monede romane. Tot aici, cei mici au rezervat un colțișor al lor în care pot ieși pentru câteva minute din era wi-fi și pot încerca jocuri unice, din aceeași perioadă romană, recreate fidel de echipa muzeului. Mola, echivalentul antic al “moarei” de azi și ludus latrunculi, un joc unic, specific roman, i-au ținut ore în șir concentrați pe cei care au acceptat provocarea romană lansată la standul Municipiului Alba Iulia.
Toți cei care trec pe la stand au la dispoziție, la fel ca și la edițiile precedente, și un tur virtual al Cetății Alba Carolina, singurul de acest gen din cadrul târgului. Un prim pas realist pentru cei care vor să vadă și să trăiască schimbările din Cetate. O colecție vibrantă de fotografii de la evenimentele anului trecut din Alba Iulia, completează latura “tehnică” a prezenței la TTR.
Dincolo de prezentarea live a atracțiilor turistice locale, prezența echipei Municipiului Alba Iulia la TTR înseamnă și o continuare a întâlnirilor de la târgurile de turism din ianuarie, la Viena și de săptămâna trecută, din Berlin, cu tour-operatorii și agențiile de incoming, pentru construirea unor colaborări durabile și sustenabile, care să aduca turiști în Cetatea Alba Carolina.
TTR, ajuns la ediția cu numarul XXXIII, est cel mai important eveniment din sfera turismului din România și unul dintre cele mai importante din această parte a Europei. Ediția de primăvară a târgului din acest an, se desfășoară între 12 și 15 martie, reunește peste 260 de expozanți, de la mari tour-operatori până la ambasade și autorități locale. Organizatorii estimează, pentru acest an, o prezență record, de peste 30.000 de vizitatori, susținuți de cifrele anilor trecuți. Ediția de primavară a TTR este preferata turiștilor aflați în căutare de vacanțe și destinații.
Promovarea Cetății din Alba Iulia la TTR este încă o etapă din faza de sustenabilitate a proiectului “Respiră Aerul Istoriei” implementat și derulat de municipalitatea locală pe o perioadă de 7 ani”.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News