Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

TOP localități din Alba după incidența cazurilor COVID înregistrate în ultimele 14 zile. Situația actualizată în 3 decembrie


Publicat

Direcția de Sănătate Publică Alba a prezentat joi, 3 decembrie, situația actualizată a incidenței cazurilor de COVID-19 în județ, pentru perioada 19 noiembrie – 2 decembrie.

Este situația cazurilor noi în intervalul ultimelor 14 zile, raportate la mia de locuitori.

Vezi și ALBA: 129 de cazuri COVID înregistrate în ultimele 24 de ore. LISTA localităților din care provin. 7 decese noi

La nivelul județului Alba, incidența cazurilor noi de COVID-19 în ultimele 14 zile este de 4,38 (anterior 4,61), potrivit DSP.

În perioada 19 noiembrie – 2 decembrie, în județ s-au înregistrat 1.663 infectări noi cu coronavirus (anterior 1.747).

Situația pe orașe:

Cea mai mare incidență a cazurilor noi este la Blaj – 7,94 (anterior 8,08), urmat de Alba Iulia –  7,39 (anterior 7,57), Câmpeni – 5,48 (anterior 6,01), Cugir – 5,41 (anterior 5,65).

Sebeș are incidența 4,57 (anterior 4,91), Baia de Arieș  – 4,16 (anterior 4,16).

Aiud are 3,68 (anterior 4,34), Abrud3,01 (anterior 3,20), Teiuș2,33 (anterior 2,46), Ocna Mureș   2,13 (anterior 2,21) și Zlatna – 1,25 (anterior 1,50).

TOP localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile (județul Alba):

Mediul urban:

Localitate – cazuri în perioada 19 noiembrie-2 decembrie – incidența cazurilor COVID-19

Blaj – 165 cazuri – 7,94 (anterior 8,08)

Alba Iulia – 567 cazuri – 7,39 (anterior 7,57)

Câmpeni – 41 cazuri – 5,48 (anterior 6,01)

Cugir – 140 cazuri – 5,41 (anterior 5,65)

Sebeș – 151 cazuri – 4,57 (anterior 4,91)

Baia de Arieș – 16 cazuri – 4,16 (anterior 4,16)

Aiud – 94 cazuri – 3,68 (anterior 4,34)

Abrud – 16 cazuri – 3,01 (anterior 3,20)

Teiuș – 17 cazuri – 2,33 (anterior 2,46)

Ocna Mureș – 30 cazuri – 2,13 (anterior 2,21)

Zlatna – 10 cazuri – 1,25 (anterior 1,50)

Mediul rural

Localitate – cazuri în perioada 19 noiembrie-2 decembrie – incidența cazurilor COVID-19

Ciugud – 29 cazuri –  8,88 (anterior 9,49)

Mihalț – 28 cazuri – 8,43 (anterior 8,13)

Bucium – 10 cazuri – 6,96 (anterior 6,96)

Șona – 27 cazuri – 6,15 (anterior 6,15)

Cenade – 6 cazuri – 6,01 (anterior 10,01)

Horea – 11 cazuri – 5,61 (anterior 6,12)

Cricău – 11 cazuri – 5,45 (anterior 4,96)

Valea Lungă – 16 cazuri – 5,01 (anterior 4,70)

Pianu – 17 cazuri – 4,74 (anterior 4,18)

Cergău – 7 cazuri – 4,29 (anterior 4,29)

Crăciunelu de jos – 9 cazuri – 4,19 (anterior 3,73)

Albac – 8 cazuri – 3,99 (anterior 4,49)

Ighiu – 25 cazuri – 3,53 (anterior 4,38)

Meteș – 10 cazuri – 3,53 (anterior 4,24)

Vințu de Jos – 19 cazuri – 3,44 (anterior 4,16)



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

ITM Alba: Amenzi de peste 7000 de lei și zeci de avertismente, după controale la firme din județ. Nereguli constatate

Publicat

sediul ITM Alba

ITM Alba a dat amenzi în valoare de peste 7000 de lei și zeci de avertismente în urma controalelor desfășurate la firme din județ, săptămâna trecută.

În perioada 18 –23 ianuarie, în domeniul relaţiilor de muncă au fost controlați 54 de agenți economici, cu un număr total de 567 de angajați. Inspectorii de muncă au constatat 146 de nereguli și au dat 5 amenzi în valoare de 7.600 lei și 6 avertismente.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • netransmiterea în termenul legal a elementelor referitoare la încadrarea în muncă a salariaților;
  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă, anuale;
  • neplata drepturilor salariale la termenul prevăzut în contractul individual de muncă;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;
  • netransmiterea în termenul legal în Revisal a modificarilor intervenite in executarea contractelor individuale de muncă.

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, au fost verificate 42 de unități, constatate 91 deficiențe și aplicate 21 de avertismente.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor
  • lipsa evaluării riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate
  • lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR
  • lipsa instruirii periodice a lucrătorilor
  • organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006
  • lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate
  • desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor

În perioada amintită, inspectorii de muncă ai ITM Alba, împreună cu cadre ale IPJ Alba au controlat  29 unități pentru prevenirea răspândirii virusului Sars-Cov.2 pe raza județului Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Schimbarea furnizorului de energie electrică. La ce trebuie să fie atenți consumatorii când încheie un contract

Publicat

curent

InfoCons atenționează consumatorii să acorde atenție unor detalii în momentul în care doresc să schimbe furnizorul de energie electrică și să încheie alt contract.

Începând cu data de 1 ianuarie 2021, piața de energie electrică pentru clienții casnici s-a liberalizat. ANRE recomandă clienților casnici încheierea unui contract în piața concurențială cu oricare furnizor de energie electrică licențiat.

Potrivit InfoCons, procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică este gratuit și nu implică modificări de ordin tehnic.

Contracte energie electrică: atenționări și recomandări InfoCons:

  • În derularea procesului de schimbare a furnizorului nu există niciun risc de deconectare;
  • În scopul încheierii unui nou contract de furnizare a energiei electrice trebuie să luați legătura cu orice furnizor de energie electrică, să alegeți cea mai bună ofertă accesând „Comparatorul de oferte-tip” de pe site-ul ANRE sau să așteptați acasă o informare privind procesul de liberalizare, precum și un Formular de selecție ofertă de la furnizorul actual;
  • Până la data încheierii noului contract, dar nu mai târziu de 30 iunie 2021, clienții casnici vor primi din partea furnizorului actual o reducere comercială care să acopere diferența dintre prețul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 și prețul din oferta concurențială cu valoarea cea mai mică la data de 20 ianuarie 2021;
  • Formularul de selecție ofertă transmis de furnizorul actual conține oferta concurențială cu valoarea cea mai mică, o ofertă concurențială alternativă și oferta de serviciu universal, oferte aplicabile în semestrul I 2021, precum și valoarea reducerii comerciale acordate și perioada de aplicare;
  • Pentru încheierea unui contract nou cu actualul furnizor nu mai este necesară deplasarea la sediile centrelor de relații cu publicul ale furnizorului;
  •  Prin completarea acestui Formular de selecție ofertă clientul poate alege direct oferta concurențială din cele două propuse, iar transmiterea formularului prin selecția unei oferte constituie acordul de contractare și, implicit, obligația contractuală pentru ambele părți;
  • Furnizorul are obligația ca, după cel puțin 5 zile de la data primirii Formularului de selecție ofertă completat, să transmită clientului final, odată cu prima factură, o copie a contractului de furnizare semnat;

Nu există un termen limită pentru a trece în piața concurențială. Toţi clienţii casnici au dreptul oricând să îşi schimbe furnizorul/contractul de energie electrică în termen de 21 de zile calendaristice de la data solicitării.

InfoCons a lansat numărul 021-9615 număr cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele, numar dedicat consumatorilor care intampina o problema in schimbarea furnizorului de energie electrica.

La acest număr consumatorii pot solicita consiliere, informare și  pot depune o sesizare în domeniul protecției consumatorilor.

Înainte de semnarea unu nou contract consumatorii trebuie să fie atenți la:

  1. – prețul energiei electrice, fix sau variabil, inclus în prețul de furnizare;
  2. – facturarea unei componente fixe stabilită în lei/zi sau lei/lună;
  3. – perioada pentru care urmează a se aplica prețul menționat în ofertă;
  4. – perioada pentru care urmează a se încheia respectivul contract;
  5. – comisioane de încetare a contractului înainte de ajungerea la termen a acestuia;
  6. – termenele, modalitățile și condițiile privind plata facturilor;
  7. – modalități de transmitere a facturii și a documentelor anexate acesteia;
  8. – drepturile și obligațiile părților;
  9. – condițiile privind reînnoirea/prelungirea/rezilierea/ denunțarea unilaterală anticipată a contractului de furnizare;
  10. – garanțiile solicitate, după caz.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Peste 2000 de persoane legitimate de polițiștii din Alba. Controalele pentru respectarea măsurilor anti-Covid, continuă în județ

Publicat

Inspectoratul de Poliție Județean Alba a continuat activitățile de verificare a modului în care se respectă prevederile Legii nr 55 din 2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, au anunțat reprezentanții instituției.

În ultimele 24 de ore, la activitățile desfășurate au participat, 150 de polițiști și polițiști locali, alături de jandarmi, lucrători din alte instituții cu atribuții în domeniul verificări modului de respectare a normelor de prevenire a răspândirii noului coronavirus și au fost controlate 64 de societăți comerciale/persoane fizice autorizate, 75 de mijloace de transport, din care 27 mijloace de transport în comun și au fost legitimate 2.084 de persoane.

De asemenea, au fost verificate 64 de obiective de interes precum restaurante, fastfood-uri, hoteluri, pensiuni, cabane și alte spații de cazare.

Echipele de control au depistat și sancționat 84 de persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală și 4 care nu a respectat restricțiile de deplasare.

De exemplu, cu ocazia unei acțiuni cu efective suplimentare, organizată Blaj, au fost legitimate 108 persoane, au fost verificate 53 de autovehicule și au fost aplicate 16 sancțiuni pentru nerespectarea regulilor de protecție sanitară.

Acțiunile de control vor continua, spun polițiștii.

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Comuna Meteș, în scenariul roșu. Măsurile ce trebuie respectate din această noapte. Hotărârea CJSU Alba

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a decis luni măsuri de respectat în comuna Meteș. Acestea intră în vigoare de marți, 26 ianuarie, ora 00.00.

Comuna intră în scenariul roșu.

HOTĂRÂREA nr. 18 din 25.01.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire  a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza comunei Meteș

HOTĂRÂREA NR. 18 – CJSU ALBA

Art. 1 (1) La nivelul comunei Meteș, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este de peste 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 26.01.2021, ora 00.00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23.00-05.00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie.

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

n) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unității administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate