Actualitate
Top motive abandon cumpărături online – studiu Promocodius (P)
Reducerile la cumpărături, cupoanele și voucherele cu discounturi și ofertele promoționale au devenit parte integrantă a consumatorului modern. Conform studiului derulat de Promocodius, peste 70% dintre cumpărători sunt interesați de reducerile bazate pe cupoane, iar 60% dintre aceștia abandonează coșul de cumpărături online dacă nu beneficiază de discounturi.
Conform Alisei Sklyarova, Project Manager al companiei, pentru a contracara abandonul coșurilor de cumpărături este necesară combinarea strategiei bazate pe cupoane cu alte acțiuni promoționale de către vânzători. Lipsa codurilor de reduceri nu este singurul motiv pentru care oamenii abandonează coșul de cumpărături online. Există și alte argumente pentru care consumatorii nu își mai doresc să continue cumpărăturile.
Ce înseamnă abandonul coșului de cumpărături pentru magazinele online?
Valoarea cumpărăturilor abandonate la nivel global se cifrează în jurul sumei de 18 miliarde de dolari. Nivelul de abandon este de 69.75% pe desktop, de 80.74% pe tablete și de 85.65% pe telefoanele mobile. Luna din an cu cel mai ridicat nivel al abandonului coșului de cumpărături în mediul online este decembrie.
Spaniolii ocupă primul loc în topul cumpărătorilor care își abandonează coșul, cu o rată de 86.15%. La polul opus se situează olandezii, unde rata de abandon este de numai 65.49%. România înregistrează o rată a abandonului la coș care variază între 60% și 80%.
Top motive de abandon la coșul de cumpărături online
Printre motivele invocate de cumpărători pentru a justifica rata de abandon la coș se numără costul ridicat al comenzii finale (55%). Conform promocodius.com, pentru 34% dintre cumpărători solicitarea plasării comenzii printr-un cont înregistrat constituie un motiv suficient de solid pentru a renunța la cumpărături.
Verificările derulate de comercianți (check-out) și prelungirea perioadei de procesare a comenzii îi determină pe 26% dintre cumpărători să își reconsidere poziția și să abandoneze comanda. Diferențele de preț reprezintă un alt motiv pentru ca 21% dintre potențialii cumpărători să renunțe la comenzile lor.
Un procent de 17% dintre cumpărători renunță la comanda aflată în curs de finalizare pentru că nu consideră magazinul ca fiind de încredere. Lista motivelor de abandon este completată și de achiziționarea produsului la un preț mai avantajos de la un alt comerciant online și plasarea produselor în coș fără intenția de achiziționare.
Cum poate fi scăzută rata de abandon la cumpărăturile online?
Comercianții trebuie să ofere opțiunea de achiziționare fără cont, să ofere discounturi și cupoane de reducere și să extindă portofoliul cu metode de plată. De asemenea, transportul gratuit, îmbunătățirea politicii de returnare a produselor, checkout-ul cu un singur click și notificările prin email despre comenzile nefinalizate scad rata de abandon la coșul de cumpărături online.
Despre Promocodius
Platformă online cu vouchere, cupoane, coduri de reduceri și oferte promoționale la mii de comercianți. Fondată în 2016 și operațională în SUA, România, Cehia, Finlanda, Mexic, Ucraina, Spania, Turcia, Slovacia, Danemarca, Polonia, Norvegia și Suedia.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News