Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Transavia aniversează 30 de ani de la înființare. Povestea unuia dintre cele mai reputate business-uri de familie românești


Publicat

Transavia, unul dintre cele mai reputate business-uri de familie românești și lider local al industriei de carne de pui, aniversează 30 de ani de la înființare. 30 de ani de exigență considerată normalitate, 30 de ani de dăruire și ambiție, 30 de ani de lucru făcut exact așa cum trebuie. 

Povestea Transavia a început cu 30 de ani în urmă, după viziunea antreprenorului Dr. Ing. Ioan Popa, care a fondat un model de business propriu, bazat pe valori și principii solide. Prin investiții continue, Transavia a devenit liderul pieței de carne de pui din România și un partener de încredere pe piața de export.

Povestea Transavia a fost scrisă în timp, cu răbdare și respect pentru valoarea muncii și cu exigență, considerată normalitate, totul pentru a obține în fiecare zi performanța calității produselor livrate consumatorilor. Bazându-se pe încredere, grijă și responsabilitate, Transavia poate susține promisiunea „Well made in Romania”.

Deschiderea permanentă spre inovație în business a contribuit la succesul de care Transavia se bucură astăzi, clasându-se în topul celor mai valoroase companii din România. Calitatea produselor, precum și performanțele atinse, au adus companiei Transavia titlul onorific de Furnizor al Casei Regale a României în anul 2006, precum și o serie de premii naționale și internaționale.

În prezent, Transavia are peste 2.300 de angajați, peste 400 hale în 28 ferme de creștere a păsărilor si peste 10.000 ha cultivate cu cereale pentru consumul propriu al păsărilor, o fabrică de nutrețuri combinate, 3 abatoare performante de ultimă generație și o fabrică de procesare a cărnii. Fermele Transavia sunt localizate în 8 județe din România, în Alba, Cluj, Sibiu, Brașov, Timiș, Mureș, Harghita și Caraș Severin, unde anual se produc peste 80.000 de tone de carne de pui.

Produsele companiei se ridică la cele mai înalte standarde de calitate și sunt prezente în majoritatea lanțurilor de retail modern prin brandurile Fragedo și Papane.

Companie cu capital 100% românesc, Transavia operează sustenabil cu un model de business integrat vertical pentru a oferi cel mai bun standard de alimentație consumatorilor români și de pretutindeni.

15% la sută din producția anuală a companiei merge pe piața de export, în mai multe țări europene, precum Marea Britanie, Irlanda, Franţa, Olanda, Ungaria, Grecia, Slovacia, Bulgaria, Spania, Croația, Republica Cehă, Italia și continentul african.

 

Istoria Transavia

1991

  • Dr.Ing.Ioan Popa a înființat Transavia, prin achiziția unui fost CAP de vaci și transformarea completă a acestuia în fermă pentru pui de carne.

1996

  • Cinci ani mai târziu, Transavia a pus în funcțiune primul abator propriu.

1997 – 2003

  • În următorii ani au continuat acțiunile de extindere a businessului și a fost dezvoltat sectorul de creștere a păsărilor, prin achiziționarea și modernizarea completă a fermelor de la Oiejdea, Sântimbru, Pâclișa și Galda de Jos (jud. Alba).

2002

  • Transavia începe să își consolideze sistemul de producție integrat prin achiziția Fabricii de Nutrețuri Combinate.

2004

  • Transavia a pus în funcţiune unul dintre cele mai moderne abatoare din SE Europei, cu o capacitate totală de peste 50.000 tone de carne anual.

2005

  • Anul 2005 a însemnat investiţii de peste 7 milioane de euro concretizate în mărirea fermelor de creştere a puilor pentru carne, extinderea Fabricii de Nutreţuri Combinate şi dobândirea autorizaţiei de export pentru produsele Transavia.

2006

  • La 15 ani de la deschiderea, Transavia se bucură de o afacere stabilă și în plină dezvoltare, astfel că în 2006 compania inaugurează încă două ferme de creştere a păsărilor.
    În același an, Transavia a fost prima companie, care a introdus pe piața din România ambalarea produselor în atmosferă controlată, asigurând astfel, cel mai înalt nivel de calitate și siguranță alimentară.

2007

  • Transavia demarează investiţia greenfield a uneia dintre cele mai moderne fabrici de procesare a cărnii, din Europa, cu o suprafaţă utilă de peste 10.000 de mp, extinzându-şi portofoliul cu produse semipreparate, care încep să aibă o cerere tot mai mare pe piața românească.
  • În același an, Transavia lansează brandul propriu Fragedo și campania integrată de comunicare ”Teatru”. Astfel, curând Fragedo devine cel mai cunoscut și apreciat brand de carne de pui de pe piața din România.
  • Un alt moment semnificativ în anul 2007 este preluarea unui jucător important de pe piață, Avicola Braşov, unul dintre producătorii cu tradiţie pe piaţa românească, cu vechime de peste 50 ani in domeniu, consolidându-și astfel poziția de lider în categorie.

2008

  • Un an mai târziu, Transavia acceptă o nouă provocare și inaugurează fabrica de procesare a cărnii, o investiţie totală de peste 17 milioane euro.
  • De asemenea, portofoliul Transavia se mărește cu trei branduri noi de preparate din carne de pui, Papane, Ella Bella și Frateus.

2009

  • 2009 este un an dominat de recesiune economică globală, însă Transavia îşi urmează drumul şi sprijină neîntrerupt promovarea şi calitatea portofoliului său de branduri. Acest fapt ajută compania să crească în continuare, chiar şi în condiţii macroeconomice mai dificile.

2014

  • În 2014 Transavia preia activele Food 2000 din Caraş-Severin, urmând apoi un proces de modernizare a tuturor facilităților înainte de integrarea acestora în flux.

2015

  • Este un an al schimbărilor, fiind construită o nouă fermă de reproducție, la Cristian, jud.Sibiu, o nouă fermă pentru pui de carne, la Jebel, jud. Timiș cât și lansarea în noi activități de business, prin demararea proiectului unui teren de golf și a unui hotel.

2016

  • În 2016, Transavia inaugurează cel mai nou abator din cadrul companiei, la Bocșa, în județul Caraş Severin și construiește una dintre cele mai moderne stații de incubație, cu tehnologii automatizate de ultimă generație.
  • Tot in acest an, cu ocazia aniversării a 25 de ani de existență, Transavia, primește o nouă identitate vizuală ca urmare a unui proces de rebranding si se inaugurează noul sediu al companiei oferind condiții de muncă deosebite angajaților.

2017

  • Inaugurarea Theodora Golf Club, Alba- cel mai mare resort si club de golf din Romania
  • Consolidarea lanțului de producție integrat prin achiziționarea a 2 ferme în județul Caraș- Severin

2018

  • Obținerea certificării internaționale Global GAP- în exclusivitate în România
  • Lansarea noilor sortimente Papane
  • O nouă campanie integrată de comunicare Transavia- spotul TV Transavia: reclama lunii iunie în România
  • Inaugurarea a două ferme noi de creștere păsări în județul Alba
  • Transavia- în TOP 3 – cei mai mari producători de cereale din România
  • Recertificarea Transavia ca furnizor al Casei Regale
  • Premiul pentru cel mai puternic brand la secțiunea produse din carne (Premiile Piața)

2019

  • Proiect pilot – Libertan pui cu crestere lentă
  • Fragedo -noua gamă Vin prietenii la tine – burgeri, cârnăciori și chiftele din carne de pui.

2020

  • Transavia continuă sprijiinirea comunității locale și a sistemului medical în criza sanitară
  • Transavia publică primul raport de sustenabilitate din istoria companiei, o premieră pe plan național
  • O nouă fermă de creștere pui este pusă în funcțiune la Bocșa, județul Caraș-Severin.
  • Demararea construcției unei noi ferme Libertan state-of-the-art, model european pentru standardul de pui crescut lent, la Bocșa, județul Caraș-Severin

sursa: transavia.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Guvernare cu act adițional: DOCUMENT- Principale prevederi din acordul semnat de partidele din coaliție după negocieri

Publicat

Liderii coaliției PNL, USR-PLUS și UDMR au semnat marți seara un act adițional la acordul de guvernare, după două zile de negocieri provocate de nemulțumirea USR-PLUS provocată de revocarea din funcție a ministrului sănătății Vlad Voiculescu.

Liderul PNL Ludovic Orban a anunțat marți seara semnarea unei completări la acordul de coaliție, menită să îmbunătățească mecanismul de funcționare a acesteia.

Citește și VIDEO: PNL și USR-PLUS s-au împăcat: ”Vom face mâine o nouă propunere pentru funcția de ministru al Sănătății”

„Cei ce au pariat că nu ne vom înțelege și-au făcut iluzii”, a spus Orban, care susține că partenerii din coaliție sunt preocupați de guvernare.

Președintele PNL, Ludovic Orban, susține că acordul la care s-a ajuns va duce la creșterea performanței de guvernare.

 Vezi DOCUMENTUL AICI: Textul actului adițional semnat de PNL, USR-PLUS și UDMR

„După două zile de discuții serioase pe care le-am purtat, am convenit să semnăm o completare la acordul de coaliție, o completare care să aducă proceduri și puncte de vedere care să după la creșterea încrederii în parteneri, să ducă la îmbunătățirea mecanismelor de funcționare a coaliției și în mod evident, să crească performanța de guvernare”, a anunțat președintele PNL la finalul discuțiilor de marți seara.

Liderul liberal consideră că alianța funcționează

„Formațiunile politice care au constituit această coaliție sunt conștiente de responsabilitatea pe care o au, de a asigura o bună guvernare României și de a pune în practică programul de guvernare, pentru care ne-am angajat în fața Parlamentului și, de asemenea, să urmărim atingerea obiectivelor acestui program de guvernare.

Cei care au pariat pe faptul că nu ne vom înțelege și-au făcut iluzii.

Suntem o coaliție care cooperează, care este într-un dialog bazat pe respect reciproc, pe încredere, pe solidaritate și suntem preocupați în primul rând de o guvernare care să ducă la o îmbunătățire semnificativă a vieții cetățenilor români”, a precizat Ludovic Orban.

Prevederile din actul adițional de guvernare

  • Cererea de revocare a unui ministru va fi trimisă președintelui de către premier după informarea prealabilă a formațiunii politice care l-a propus pe ministru, pe baza unor argumente cuprinse într-o evaluare făcută de premier.
  • Coaliția, premierul și membrii guvernului își asumă să nu adopte poziții publice care să submineze activitatea și agenda guvernamentală, arată documentul, care invocă susținerea reciprocă și solidaritatea.
  • Performanța ministerială este evaluată periodic având ca reper programul de guvernare votat de Parlament și deciziile de parcurs, ulterioare, ale Coaliției de guvernare, iar performanța guvernului va fi evaluată periodic în cadrul Coaliției de guvernare.
  • Printre prioritățile asumate la nivelul Coaliției se numără programul de vaccinare, reformele în domeniul sănătății, care vor continua, reforma pensiilor speciale pe principiul contributivității până la finalul anului, adoptarea legilor pe justitie până la final de an, cu respectarea principiilor din instrumentele internaționale ratificate de România, precum și cu recomandările formulate în cadrul mecanismelor europene – MCV, GRECO și Comisia de la Veneția.
  • Alte priorități sunt operaționalizarea Comisiei de Cod electoral, în baza unui mandat agreat în Coaliție, un calendar asumat pentru adoptarea poziției politice și implementarea acesteia la nivelul deconcentratelor, precum și înființarea unui grup de lucru permanent pentru eficientizarea funcționării statului.
  • Transparența este o regulă nu o excepție. Toți miniștrii Coaliției trebuie să ia măsuri pentru creșterea accesului la date publice, transparentizarea execuției bugetare, contracte și achiziții publice acolo unde exista.
  • Ședințele de coaliție vor lua în dezbatere agenda politică guvernamentală și agenda politică parlamentară. Pot fi invitați în funcție de subiecte reprezentanți ai grupurilor parlamentare și miniștri.
  • La ședința coaliției participă și reprezentantul grupului parlamentar al minorităților naționale.
  • Agenda guvernului și procesul de prioritizare al actelor normative vor fi decise de prim-ministru împreună cu vicepremierii, în ședință săptămânală ulterioară ședinței pregătitoare de guvern organizată de SGG.
  • Agenda ședinței de guvern va fi agreată la acest nivel și ulterior transmisă ministerelor și în spațiul public

Vezi și DOCUMENT: PROGRAMUL de GUVERNARE 2020-2024 al Alianței PNL USR-PLUS UDMR. Principalele priorități ale Guvernului Cîțu

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ASTĂZI: Acțiune-maraton a Poliției Rutiere Alba pe drumurile din județ. RADARE pentru monitorizarea traficului rutier, 24 de ore

Publicat

politie

Polițiștii rutieri din Alba desfășoară astăzi o acțiune specială pentru depistarea șoferilor care depășesc viteza legală.

Miercuri, 21 aprilie, până la ora 24.00, se derulează acțiunea Speed Marathon, perioadă în care polițiștii acționează neîntrerupt, timp de 24 de ore, pentru respectarea regimului legal de viteză.

Acţiunea se desfăşoară în cadrul săptămânii T.I.S.P.O.L. Speed.

Controalele T.I.S.P.O.L. Speed se desfășoară simultan în toate statele membre ale Uniunii Europene şi au drept scop combaterea accidentelor rutiere produse pe fondul vitezei excesive.

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba reaminteşte:

”Conform Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, viteza maximă admisă în localităţi este de 50 de kilometri / oră, iar pe drumurile naţionale, în afara localităţilor, este de 90 km/h.

De asemenea, trebuie ținut cont de faptul că limita maximă se poate modifica, pentru motive legate de siguranța rutieră, atunci când se circulă în condiții meteo nefavorabile sau pe anumite segmente de drum, acest lucru fiind semnalizat prin indicatoare rutiere.

Depășirea cu mai mult de 50 de kilometri/oră a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv și pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constituie contravenție și se sancționează cu amendă prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni, respectiv de la 9 la 20 de puncte-amendă.

De asemenea, se aplică sancțiunea complementară a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 90 de zile.

Pentru siguranţa dumneavoastră şi a celorlalţi participanţi la trafic, vă recomandăm să nu depăşiţi limita legală de viteză!”

Amplasarea radarelor în data de 21 aprilie:

Drumul Naţional 1: Alba Iulia – Sântimbru –– Oiejdea – Galda de Jos – Teiuş – Aiud – Inoc – limită cu judeţul Cluj

Drumul Naţional 1: Sebeş – Cut – Cunţa – limită judeţul Sibiu

Drumul Naţional 7: Săliştea –– Șibot – limită cu judeţul Hunedoara

Drumul Naţional 67C: Sebeş –Petreşti – Săsciori

Drumul Naţional 74: Ighiu – Zlatna – Feneş – Abrud –– Bucium Cerbu

Drumul Naţional 75: Câmpeni – Gârda – Arieşeni

Drumul Naţional 75: Baia de Arieş – Lupşa

Alba Iulia: Bulevardul Încoronării – Bulevardului Ferdinand I – strada Clujului, strada Regiment V Vânători, Strada Calea Moţilor

Municipiul Sebeş: strada Lucian Blaga, strada Traian

Cugir – strada Victoriei

Ocna Mureş – Războieni – Noşlac

Pot fi amplasate radare și în alte locații, astfel că șoferii sunt atenționați să respecte regulile rutiere pe tot parcursul deplasării. De asemenea, vor putea fi organizate acțiuni și filtre în trafic.

Potrivit Codului Rutier, limitele maxime de viteză sunt de:

– 50 km/oră în localităţi (în unele cazuri, limita este mai mare, dar de maximum 80 km/oră sau mai mică, dar minimum 30 km/oră);

– 90 km/oră pe drumuri naţionale, judeţene, comunale

– 100 km/oră pe drumuri expres sau drumuri naţionale europene

– 130 km/oră pe autostrăzi.

Dacă depăşiţi aceste limite maxime admise de viteză riscaţi sancţiuni, astfel:

– pentru depăşirea limitei cu 10-20 km/oră, se calculează 2 sau 3 puncte-amendă, plus două puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu 21-30 km/oră: 4 sau 5 puncte-amendă plus trei puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu 31-40 km/oră: între 6 şi 8 puncte-amendă, plus patru puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu 41-50 km/oră: între 9 şi 20 puncte-amendă, plus sase puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu mai mult de 50 km/oră: între 9 şi 20 puncte-amendă, dar şi suspendarea permisului pentru 90 de zile.

Conducerea pe drumurile publice a unui vehicul pentru care legea prevede obligativitatea deținerii permisului de conducere de către o persoană care, la momentul prelevării mostrelor biologice, are o îmbibație alcoolică de peste 0,80 g/l alcool pur în sânge se pedepsește cu închisoare de la unu la 5 ani sau cu amendă – art. 336 Cod Penal.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Femeile care se trezesc în timpul nopții au un risc crescut de boli cardiovasculare. Studiul efectelor ”Veghei inconștiente”

Publicat

insomnie

Femeile sunt de aproape două ori mai predispuse să sufere de probleme cardiace grave atunci când au în mod regulat de tulburări de somn.

Aceasta este concluzia unui studiu efectuat pe o perioadă de 6-11 ani pe un eșation de 8000 de bărbați și femei.

Cercetările efectuate de Universitatea Adelaide din Australia și Centrul Medical al Universității Maastricht din Olanda au examinat impactul „veghei inconștiente” asupra riscului unei persoane de a muri din cauza bolilor cardiovasculare, potrivit Sky News.

Astfel experții celor două universități au realizat un studiu pe un eșantion de 8.000 de femei și bărbați.

Scopul a fost analizarea stării de veghe inconștientă din timpul somnului, pe care o experimentează orice individ, un stadiu cunoscut și sub denumirea de non-REM.

Micile zvâcniri din timpul somnului fac parte din mecanismul de apărare al organismului împotriva unor factori cu potențial periculos, cum ar fi: durerea, zgomotul, temperatura și luminile.

Apneea, care cauzează dificultăți ale respirației și este responsabilă pentru sforăit, constituie un alt element ce cauzează trezirea bruscă din timpul somnului.

8000 de persoane observate o perioadă de 6-11 ani

Cercetătorii australieni consideră că dacă aceste simptome persistă perioade mai lungi de timp, pot contribui la creșterea tensiuni arteriale.

În timpul studiului, somnul participanților a fost monitorizat și au fost măsurate perioadele de timp în care aceștia au stat treji și perioadele în care au dormit.

Cei 8.000 de voluntari s-au aflat sub observație pe o perioadă de șase până la unsprezece ani.

Una dintre concluzii a fost că femeile se trezesc de mai puține ori în timpul nopții decât bărbații.

Somnul agitat și insuficient afectează mai mult femeile

Experții au mai notat că un somn întrerupt le afectează mai mult pe femei, acestea prezintă un risc între 60% și 100% mai mare de boli cardiovasculare din cauza unui somn agitat și insuficient.

Studiul a 8.000 de bărbați și femei a constatat că femeile care se confruntă cu starea de veghe inconștientă cel mai des și pentru perioade mai lungi au avut aproape dublu riscul de a muri din cauza unei probleme cardiace.

În general, riscul de a muri din orice cauză a fost de 21% în rândul femeilor din populația generală, care a crescut la 31,5% în rândul femeilor cu o povară de excitare de peste 6,5%.

„Din punctul meu de vedere ca medic, un somn agitat ajută la identificarea pacienților care au un risc crescut de boli cardiovasculare.

Sfătuim pacienții să aibă grijă de somnul lor și să practice o igienă bună a somnului”, a declarat profesorul în cardiologie de la Universitatea din Maastricht, Dominik Linz.

Sursa: Skynews

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

FOTO VIDEO REPORTAJ Incursiune în fostul Cinema Columna: Groapa de gunoi cu acoperiș din centrul municipiului Alba Iulia

Publicat

La nici o sută de metri, în spatele Primăriei Alba Iulia, în centrul orașului, fosta clădire a cinematografului Columna a devenit în timp o veritabilă ”groapă de gunoi cu acoperiș”.

Vremurile în care tinerii se întâlneau în fața cinematografului sunt istorie și au rămas doar amintiri.

La fel s-au dus și vremurile în care, în locul cinematografului a funcționat un club de noapte, club în fața căruia scandalurile și bătăile erau ceva obișnuit weekend de weekend. 

Mai mult, în ultimii ani clădirea a devenit adăpost pentru o familie fără locuință, care timp de câteva ierni s-a adăpostit înăuntru alături de mai mulți copii.

În 2020, fostul viceprimar, Voicu Paul, în plină campanie electorală declara că a reușit ce nu putut fostul primar Hava: să preia de la RADEF „România Film” clădirea, iar planurile erau să o transforme într-o parcare.

Acum noua administrație vrea același lucru: să demoleze clădirea și să amenajeze o parcare, însă la fel, demolarea ține de birocrație.

Am intrat în interiorul clădirii pentru a vedea ce s-a ales de fostul cinematograf

Toate intrările au fost sudate sau acoperite cu gratii de către angajații primăriei pentru a bloca aceesul oamenilor străzii în interior.

Încă de la intrarea în clădire ești ”întâmpinat” de un morman de haine, gunoaie și un miros la care și cel mai puternic stomac se întoarce pe dos.

Culoarul care pe vremuri ducea în sala de vizonare adăpostește o imagine dezolantă: un cărucior de copii stă părăsit într-un colț, printre resturi de moloz și gunoaie. Familia care se adăpostea în cinematograf obișnuia își plimba copiii prin centrul orașului, în timp ce adulții apelau la mila trecătorilor.

La nici 10 metri, încălțămintea unui copil stă părăsită pe o bucată de beton.

Scările nu se mai disting unele de altele, fiind acoperite de moloz.

Însă momentul în care devii șocat de ceea ce a ajuns cinematograful este cel în care ajungi în sala de vizionare: spațiul uraș, tipic comunist, a ajuns într-o stare imensă de degradare.

O parte a tavanului s-a prăbușit la un moment dat, iar o altă parte acum atârnă de armături.

Locul scaunelor pentru spectatori a fost luat de „munți” de moloz, presărați cu gunoaie.

De a lungul timpului oamenii străzii au depozitat în clădire tot ce au găsit la tomberoanele de gunoi care flanchează fostul cinema: pet-uri, bucăți de mobilă, saltele, cutii de carton.

În timp ce urci scările către sala de proiecție și spațiile anexe ale cinematografului, mirosul devine din ce în ce mai puternic.

Într-o cameră, oamenii străzii și-au amenajat un spațiu de dormit: un pat, un dulap pe care erau mai multe lumânări ce reprezentau sursa de lumină și o saltea, înconjurate de haine și gunoaie.

Pe pereți erau lipite mai multe postere, dar și câteva icoane. Astfel arată locul în care au dormit cei care s-a adăpostit în clădire.

Mai mult de atât, între două uși și-au improvizat și o frânghie pentru întins rufele.

Camera de proiecție a devenit între timp WC-ul celor care și-au făcut veacul în vechiul cinematograf.

Când ar putea fi demolată clădirea

După câștigarea alegerilor locale, Gabriel Pleșa declara că demolarea ar putea demara la începutul primăverii, însă acest lucru nu s-a întâmplat.

Acum, Gabriel Pleșa, a declarat pentru alba24.ro, că primăria trebuie să realizeze o serie de documentații pentru deomolare. Momentan trebuie realizată documentația pentru planul urbanistic de detaliu (PUD), pentru care trebuie realizată o achiziție.

Apoi, trebuie realizată o achiziție pentru demolarea propriu zisă. În total procedura de demolare a clădirii ar costa undeva la 200 de mii de lei, bani din bugetul local.

Demolarea, cel mai probabil ar începe undeva în lunile iunie, iulie ale anului în curs.

Simpaticul Domn R

Perioada de glorie a cinematografului a fost în anii comunismului. Pe 22 februarie 1980, la Alba Iulia se inaugura modernul Cinema Columna, cu o capacitate de 500 de locuri.

Cinema Columna, pe vremea regimului comunist. sursă foto: Direcția Județeană Alba a Arhivelor Naționale

Primul film proiectat în noua sala de cinematograf, în clădirea din centrul orașului, a fost ”Simpaticul Domn R”, un film românesc din anul 1969, regizat de Ștefan Traian Roman.

Un video reportaj realizat de Cristian Panu și Raul Baciu.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate