Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Turcan cere demisia lui Cîțu împreună cu echipa de negociere cu PSD care s-au „milogit” să „prindă un colț de pâine”

Publicat

Mesaj dur transmis de prim-vicepreședintele PNL Raluca Turcan către conducerea partidului. Aceasta a afirmat că Florin Cîțu ar trebui să-și depună demisia, împreună cu echipa de negociere cu PSD, care s-au „milogit” la Marcel Ciolacu să prindă un colț de pâine.

Într-o comunicare către colegii din BPN, citată de G4Media.ro, Raluca Turcan îl acuză pe Florin Cîțu că este dispus să joace la poker până și banii de pensii, precizând că de o lună îi spune că din 26 noiembrie nu mai sunt bani de pensii și alocații.

Raluca Turcan le transmite colegilor din BPN că nu va participa la ședință, pentru că i-a fost deturnat votul o dată și nu vrea să se mai întâmple acest lucru.

„Consider că echipa de negociere nu a purtat o negociere pentru PNL, ci a pregătit o garnitura și o foaie de parcurs pentru predarea la cheie a PNL către PSD. În primul rând s-a plecat la drum cu o minciună. Și un vot manipulat ordinar. Nu, nu mă refer la Congres, ci la votul pentru a încerca negocieri și cu unii și cu alții. Votul meu si al altora a fost folosit doar pentru a negocia cu PSD. Și doar în folosul unui grup extrem de restrâns. A fost o fraudă asupra votului colegilor”, afirmă Turcan.

Raluca Turcan susține că „este puțin spus că s-a negociat în genunchi” cu PSD.

„Mandatul lui Florin Cîțu nu a fost decât un șir de minciuni, greșeli și jocuri personale. As spune ca e de domeniul patologicului. Florin, iti imaginezi ca nimeni nu se prinde de minciunile tale? Toti se prind, îți garantez. Nimic din ce ai spus până acum, tu, președintele partidului, nu a fost adevărat! Doar un șir de minciuni. Și nu numai de minciuni dar și de lipsa de responsabilitate! Florin, ești dispus să joci la poker până și banii de pensii. De mai bine de o lună mă țin de capul tău și-ți spun repetat că de vineri (26 nov) nu mai sunt bani de pensii și de alocații pt că i-ai luat la rectificare doar ca să dai tu bine la cifre în postările de pe facebook”, afirmă Raluca Turcan, ministru al Muncii în Guvernul Cîțu.

Aceasta amintește că toți colegii i-au reproșat lui Ludovic Orban modul în care a negociat cu USR.

„Când am fost convinsă ca negocierea lui Ludovic cu USR e proastă, m-am ridicat de la masă. La fel și Rares, și Robert, și ceilalți mi-ati dat dreptate. Cum arată negocierea făcută de voi, comparativ cu negocierea lui Orban? Eu atunci m-am ridicat și am plecat. Voi ce ați făcut acum? V-ati milogit la Ciolacu să prindeți un colț de pâine. Vă cer să ieșiti voi acum public, sa spuneti ca ati negociat mai bine ca Orban! În aceste negocieri, președintele partidului a negociat doar pentru el. Atât. Nimic altceva!!! Motivele? O să le aflăm, cu siguranță! Dar cu un preț prea mare plătit de partid. Nu a existat niciun criteriu obiectiv pentru formarea propunerilor de miniștri. Niciunul. Ați ignorat până și cel mai important criteriu, cel referitor la rezultatele în alegeri (pe care PSD-ul, spre deosebire de voi, nu l-a ignorat)”, afirmă Turcan.

Prim-vicepreședintele PNL susține că „momentul acesta este o rusine pentru PNL”, iar președintele partidului, Florin Cîțu și echipa de negociere ar trebui să demisioneze.

Raluca Turcan încheie precizând că votul ei este împotriva guvernului cu PSD.

Florin Roman sare în apărarea lui Cîțu: Reacție la acuzațiile ministrului Raluca Turcan

”Infirm categoric cele spuse de Raluca Turcan. Există banii pentru pensii și alocații. Mai mult, de la 1 ianuarie, noul guvern și-a asumat creșteri de pensii, alocații”, a declarat luni la Antena 3 Florin Roman, propus ministru al Digitalizării în guvernul Ciucă.

”Probabil că are o supărare excesivă, a fost nemulțumită că nu a fost numită ministru în noul guvern”, a mai spus Florin Roman, adăugând că ”a fost o colectare mai bună, sunt bani. Noi am reușit să fiscalizăm sistemul de colectare de la ANAF”.

”Nu există niciun fel de problemă în plata pensiilor şi alocaţiilor. La fiecare sfârşit de an, este o procedură uzuală, atunci când se constată că sunt mai puţini bani pentru acest capitol, se face rectificarea şi banii se completează cu suma necesară pentru acest lucru.

Vreau să infirm categoric orice posibilitate de neplată a pensiilor şi alocaţiilor. Banii respectivi există”, a spus Florin Roman și la emisiunea Talk News de la Profit TV.

El a afirmat că ministrul Raluca Turcan se plângea şi luna trecută că nu ar fi bani pentru pensii şi pentru alocaţii şi controlul de la Corpul de Control i-a arătat că are acolo suma de 300 de milioane necesară pentru efectuarea plăţilor.

Roman a mai spus că premierul Florin Cîţu a trimis Corpul de Control la Ministerul Muncii. Întrebat dacă este o răzbunare din partea liderului PNL, în urma criticilor aduse de Raluca Turcan, Roman a spus: ”Nu, a fost un semnal al ministrului Muncii şi premierul a dispus de urgenţă verificarea celor sesizate de doamna ministru. Concluzia este că există banii necesari pentru plasa pensiilor şi a alocaţiilor”.

Roman a comentat şi faptul că Raluca Turcan care nu a mai primit un minister în noul Cabinet Ciucă: ”Probabil pentru că nu a primit încrederea colegilor domniei sale. Niciunul nu suntem puşi în funcţii pe viaţă (..) În momentul când vii într-o funcţie publică, te gândeşti la un moment dat că trebuie şi să pleci din acea funcţie”, a spus el.

Despre tensiunile din şedinţa PNL, Florin Roman a spus că atmosfera este una vie, aşa cum fost mereu în partid.

”Colegii noştri îşi exprimă opiniile în mod liber şi se votează liber. Întotdeauna când au fost decizii importante în partid, au existat şi dezbateri şi a existat asumare prin vot. Doi dintre colegi nu au participat la această şedinţă, am văzut doar opinii exprimate în afara partidului”, a spus el despre criticile aduse de mai mulţi liberali, precum Raluca Turcan, Dan Motreanu şi Adrian Oros.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

sursa: g4media.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

3 Comentarii

3 Comentarii

  1. Petru

    luni, 22.11.2021 at 14:55

    Ăsta nu are un pic de demnitate.Ar linge pe jos numai să rămână la ciolan. Nu se uită în oglindă dimineața poate așa v-a fii satisfăcut că-l mai salută și pe el cineva.

  2. Sclava

    luni, 22.11.2021 at 16:47

    Alta care scuipa unde pupa nu de mult. Vezi fa, ca astia,,stie,, sa trada pe roata sclavii care ,,vorbeste,, in contre. Ai pierdut vreun ciolacu de craciun ?

  3. Mihai

    luni, 22.11.2021 at 21:33

    Dacă a rămas fără ciolan… Ce să facă și ea. După cum citesc Florinel R. Îl apară pe Câțu, că el a primit un os de ros. Să vezi de acum nemulțumiri la ăștia galbeni-portocali(pNL+PD). Cine a primit roade liniștit cine nu a primit latră precum Raluca…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat deputatul Radu Tuhuț: PSD nu este de acord cu așa-zisa „taxă pe soare”

Publicat

Partidul Social Democrat nu este de acord cu introducerea unei taxe pentru energia auto-produsă din surse regenerabile.

Pe cale de consecință, atunci când ordonanța de urgență va ajunge în dezbaterea parlamentară, PSD va depune amendamente pentru înlăturarea prevederilor care descurajează investițiile din acest sector și va solicita o dezbatere în regim de urgență, astfel încât modificările să fie aprobate înainte de expirarea termenului  în care trebuie emise normele de aplicare!

O astfel de măsură, chiar dacă s-ar aplica din 2026, ar avea ca efect descurajarea investițiilor în acest domeniu, ceea ce contravine obiectivelor României de a dezvolta surse alternative de energie electrică.

PSD consideră că, în actualul context economic, statul trebuie să încurajeze gospodăriile și IMM-urile care pot face investiții în sisteme de producție de energie regenerabilă, pentru  acoperirea consumului propriu și, eventual, pentru livrarea surplusului în sistemul energetic național.

PSD subliniază că Directiva Europeană 2018/2021, care a stat la baza Ordonanței de urgență, nu are un caracter imperativ în privința taxării prosumatorilor. Această măsură este lăsată la latitudinea statelor membre, deci nu poate fi invocată ca obligație pentru introducerea unei astfel de reglementări în România.

De altfel, proiectul pus în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Energiei nu conținea noțiunea de taxare a prosumatorilor la Art. 19, alin. (3) – modificarea fiind făcută de această instituție cu puțin timp înainte de introducerea actului normativ în ședința de guvern.

Deputat PSD de Alba,

Radu Marcel Tuhuț

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Se schimbă taloanele de pensii de la 1 ianuarie. Procesul de tipărire începe după 15 decembrie. Alternativă: talonul electronic

Publicat

Taloanele de pensie vor fi modificate, pentru că autoritățile doresc să tipărească pe ele o serie de informații legate de ajutoarele pentru pensionari

„Sumele vor fi înscrise separat pe cuponul de pensie, astfel încât seniorii României să regăsească aceste sume acolo și să le fie simplu de identifica”, a precizat Marius Budăi.

Preşedintele Casei Naţionale de Pensii, Daniel Baciu, a spus că aproximativ cinci milioane de cupoane de pensii trebuie tipărite rapid, pentru ca pensionarii să își primească banii din ianuarie.

Procesul de tipărire va începe pe la jumătate lunii decembrie.

Alternativă: talonul electronic

Alternativa la talonul clasic de pensie, este talonul electronic. Pensionarii îl pot obține încă de la începutul acestui an, dar, cu toate acestea, doar puțin peste 11.000 de persoane l-au solicitat.

Procentul este infim: nici măcar 1% dintre cei care își primesc pensia pe card nu au cerut talonul electronic.

Acest talon electronic, ar trebui să fie primul pas spre digitalizarea sistemului național de pensii.

Ține loc vechiului talon de pensie și, în plus, conține un cod QR pe care pensionarul îl poate prezenta la medicul de familie, la spital sau în călătoriile cu trenul.

Ce prevede legea talonului mov

Cei care au optat să-și încaseze drepturile prin bancă pot primi talonul mov prin e-mail.

Trebuie să facă o cerere la Casa Naţională de Pensii Publice.

Aceasta transmite, în format electronic, pe e-mail sau în contul on-line deschis în portalul CNPP, documentul de informare cu privire la suma plătită.

Opțiunea este pentru cei care primesc pensia în cont curent sau în cont de card.

Documentul de informare se transmite în format electronic începând cu luna următoare înregistrării cererii, în maximum 48 de ore de la efectuarea plăţii drepturilor în cont curent sau cont de card.

Talonul în format electronic produce efecte juridice identice cu talonul clasic, transmis lunar la domiciliu sau, după caz, la reşedinţă prin serviciul de corespondenţă standard.

Talonul în format electronic este acceptat ca document valid în relaţia cu toate instituţiile şi autorităţile publice.

Instituţiile şi autorităţile publice care îl solicită nu vor condiţiona oferirea de informaţii sau de servicii de prezentarea documentului în format fizic.

Talonul în format electronic conţine toate elementele de identificare unică de pe talonul mov.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Vodafone scumpește abonamentele din luna ianuarie 2023. Care vor fi noile tarife aplicate clienților

Publicat

Vodafone România, unul dintre cei mai mari operatori de telecomunicații de pe piața locală, și-a notificat clienții că va modifica unilateral contractele, pentru a opera o serie de scumpiri începând cu luna ianuarie 2023, din cauza inflației ridicate care i-au crescut costurile.

„Stimate client, ca o consecință a majorării costurilor legate de furnizarea serviciilor mobile (cum ar fi costurile legate de chirii, întreținere, mentenanță, combustibil etc) te informăm asupra următoarelor modificări ale contractului tău de servicii”, se arată în notificare.

Potrivit acesteia, începând cu luna ianuarie, prețul lunar al abonamentului de servicii mobile va crește cu 1,2 euro (TVA inclus) fără modificarea perioadei minime contractuale.

Tariful pentru factura tipărită va fi de 1 euro (TVA inclus) pentru fiecare factură emisă în format tipărit. Acest tarif nu se va aplica celor care au optat pentru factura electronică.

În cazul suspendării serviciilor pentru neplată, după achitarea restanțelor, se aplică un tarif de reconectare în valoare de 3 euro (TVA inclus). „Acesta se va regăsi pe factura următoare reconectării. Poți accesa oricând situația facturilor tale în secțiunea Factura Ta din contul tău My Vodafone sau apelând *222 și solicitând „vreau datele facturii” ghidului interactiv Andreea”, se mai arată în notificare.

„Pentru că inflația este un factor esențial în mecanismul de creare a prețurilor pentru toate bunurile și serviciile, contractul se completează cu o clauză de indexare anuală a prețului serviciilor în conformitate cu indicele armonizat al prețurilor de consum (IAPC), respectiv rata inflației, stabilite pentru România de către Eurostat, Oficiul de Statistică al Comunităților Europene, fără a putea depăși, însă, un procent de 3% pe an din valoarea serviciilor”, se menționează în document.

Se modifică și tarifele

Tarifele standard naționale de voce, SMS și date se modifică astfel : 0,2 euro/ minut si 0,05 euro/ SMS către orice rețea națională; 5 euro/ 5GB internet pe mobil național (indiferent de traficul consumat din totalul de 5 GB); tarifele conțin TVA.

Tarifele sunt aplicabile pentru abonamentele cu beneficii limitate, în cazul C2 General depășirii limitei de beneficii incluse și, de asemenea, pentru politica de utilizare rezonabilă în roaming în cazul tarifării serviciilor de roaming reglementate in Spațiul Economic European.

Tarifele de roaming în țările din afara Spațiului Economic European (non SEE) se modifică în conformitate cu informațiile din tabelul de mai jos. Pentru traficul de internet pe mobil și apelurile de voce primite și efectuate tarifarea se face pe bază de pachet. Tariful se aplică de la prima inițiere a unei sesiuni de date, respectiv apel de voce până la epuizarea pachetului. După epuizarea unui pachet se activează automat unul nou.

sursa: stiripesurse.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Obligația pentru restaurante de a detalia informațiile din meniuri, amânată. Precizări de la Protecția Consumatorului

Publicat

Aplicarea ordinului prin care restaurantele sunt obligate să detalieze informaţiile din meniuri a fost amânată.

După consultări cu reprezentanţii din HoReCa s-a decis ca noile prevederi să fie amânate până în 15 martie 2023, a anunțat Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

„În urma consultărilor realizate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) cu structurile asociative şi patronatele din HoReCa, cu privire la termenul de aplicare a prevederilor Ordinului Preşedintelui ANPC nr. 201/2022, conducerea instituţiei a decis amânarea acestuia pentru data de 15 martie 2023.

Prevederile actului administrativ se referă la completarea listelor meniu din restaurante sau locaţii de alimentaţie publică, precum şi adăugarea, pe site-urile operatorilor economici care primesc astfel de comenzi online, a detaliilor referitoare la ingredientele produselor alimentare şi valorile lor nutriţionale, astfel încât consumatorul să fie foarte exact informat referitor la preparatele comandate”, se arată într-un comunicat al ANPC remis Agerpres.

Termenul inițial era 20 decembrie.

Motivul amânării

Potrivit reprezentanţilor instituţiei, decizia de amânare a termenului de afişare a acestor informaţii în listele meniu fizice sau virtuale a fost luată pentru a da timpul necesar operatorilor economici să pregătească elementele corecţiilor de informare, prevăzute în Ordin cu atenţie şi rigurozitate.

Totodată, în perioada următoare, vor fi concepute îndrumare practice de exemplificare pentru fiecare tipologie de meniu, care urmează să constituie subiectul unor întâlniri periodice ale grupului de lucru format din specialişti ANPC şi reprezentanţi ai structurilor asociative din HoReCa.

Potrivit sursei citate, acestea le sunt necesare operatorilor economici, pentru ca adăugirile de informaţii din listele meniu, conform prevederilor actului administrativ să fie realizate „într-un mod unitar, profesionist şi clar”, până la termenul stabilit.

Elemente esenţiale pentru sănătatea consumatorilor

ANPC precizează că Ordinul nr. 201/2022 al Preşedintelui ANPC conţine elemente esenţiale pentru sănătatea consumatorilor, considerate de specialiştii instituţiei a fi deosebit de importante, în beneficiul consumatorilor, ţinând cont că, în conformitate cu Regulamentul UE nr. 1169/2011, există obligativitatea prezentării tuturor datelor legate de ingredientele produselor alimentare şi valorile lor nutriţionale, tot aşa este normal să se regăsească acelaşi tip de informaţii care să descrie un preparat culinar servit într-o locaţie de alimentaţie publică.

„În acest fel, consumatorii pot lua decizia în cunoştinţă de cauză, atunci când aleg, într-o astfel de unitate, un produs sau altul”, mai susţin reprezentanţii ANPC, potrivit Agerpres.

Ordinul prevede inserarea obligatorie a informațiilor referitoare la tipul și cantitatea ingredientelor ce depășesc o cantitate de 20g în cadrul produsului finit sau al preparatului furnizat de unitățile de alimentație.

Concret, toate unitățile de alimentație publică vor trebui să afișeze, în dreptul fiecărui preparat sau produs servit, informații privind tipul și cantitatea ingredientelor care depășesc o pondere de 20 de grame în componența acestuia, care sunt eventualii aditivi folosiți și care sunt valorile nutriționale.

Declarație nutrițională

Restaurantele trebuie să ofere informații precum:

  • Valoarea energetică
  • Cantitățile de grăsimi
  • Acizi grași saturați
  • Zaharuri
  • Sare

Aditivi

Aditivii se înscriu în lista ingredientelor cu denumirea categoriei, urmat de codul numeric UE (adică E-urile și indicativul lor) sau denumirea specifică (ex.: acid citric) exact ca în cazul produselor ambalate.

Exemplu ANPC:  „Acidifiant: E 330 sau Acidifiant: acid citric; potentator de aromă: E621 sau potențator de aromă: glutamate de sodiu (Lista aditivilor se regăsește în Regulamentul (CE) nr.1333/2008 privind aditivii alimentari)”.

Pentru a veni în sprijinul consumatorilor, aceste informații trebuie afișate la loc vizibil, fără a fi acoperite de imagini sau alte materiale scrise, șterse sau greu de citit.

Informațiile trebuie să fie accesibile, usor de citit, de neșters, lângă produs, pe un panou sau pe lista de meniu.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate


Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax