Eveniment
Un nou pas pentru varianta ocolitoare a municipiului Blaj. Primăria cumpără servicii de supervizare a proiectării și execuției
Primăria Blaj a lansat vineri, 5 mai, în SEAP, o licitație pentru servicii de supervizarea proiectării și execuției pentru obiectivul de investiții „Varianta ocolitoare a municipiului Blaj (conectivitate cu drum transregio Blaj – Teiuș – A10)”.
Valoarea totală este estimată la 1.702.182,14 de lei, fără TVA.
Citește și Varianta ocolitoare a municipiului Blaj: A fost lansată licitația pentru construirea drumului de 6,8 km. Valoarea investiției
Varianta ocolitoare a municipiului Blaj: licitația pentru construirea șoseleia fost lansată în luna martie de Primăria Blaj. Drumul va avea o lungime de peste 6,8 kilometri și va traversa teritoriul municipiului de la Vest la Est, prin Nord.
Valoarea investiției este estimată la peste 150 de milioane de lei, iar lucrările ar urma să fie gata în anul 2025.
Varianta ocolitoare Blaj va prelua o parte din traficul care în prezent se desfăşoară pe reţeaua de drumuri existente. Indiferent de orizontul de perspectivă, principalele fluxuri atrase de proiect sunt cele de pe rutele Teiuș – Copșa Mică și retur, Teiuș – Târnăveni și retur, Copșa Mică – Târnăveni și retur.
La acestea se mai adaugă și rutele care include transportul greu și au ca destinație zone opuse din municipiul Blaj, în vederea evitării zonei centrale. În acest sens după darea în folosință a variantei ocolitoare se vor putea introduce restricți de tonaj pentru zona centrală a municipiului.
Principalul avantaj al implementării acestui proiect îl reprezintă viteza crescută a traficului prin folosirea sectorului de variantă ocolitoare dimensionată corespunzător, cu vitezele legale şi medii aferente, în locul unor sectoare de drum naţional, drumuri județene și străzi. Acest lucru conduce la reducerea costurilor de călătorie, atât pentru pasageri, cât şi pentru transportul de marfă.
De asemenea, condiţiile de siguranţă ale traficului sunt în mod vizibil îmbunătăţite. În final, dar nu mai puţin importantă, este creşterea calităţii vieţii locuitorilor localităţilor deservite de drumurile din zona de influenţă a variantei ocolitoare Blaj, ca urmare a reducerii poluării aerului şi a zgomotului printr-o circulaţie mai fluentă şi în special prin preluarea unui volum important de trafic din municipiu.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
- construirea unei variante ocolitoare, drum clasa tehnica III cu două benzi de circulație;
- economii estimate din reducerea timpului de călătorie pentru pasageri şi din reducerea timpului de călătorie pentru mărfurile transportate, în primul an integral de operare;
- economii din reducerea timpului de călătorie pentru pasageri şi din reducerea timpului de călătorie pentru mărfurile transportate, pe perioada de operare a investiţiei considerată în analiză (2025 – 2044)
Lăţimea părţii carosabile în aliniament s-a proiectat de 2 x 3,5 m în aliniament cu acostamente de 1 m. Se vor realiza benzi de încadrare de 2 x 0,5 m cu aceeași structură ca în carosabil. În aliniament profilul transversal are o pantă de 2.5%.
Platforma va avea o lățime de 9 m (2 x 3,5 m + 2 x 1 m) pentru deblee și min 10 m (2 x 3,5 m + 2 x 1 m + 2 x w) pentru zona de rambleu incluzând în elemente de scurgerea apelor și un spațiu suplimentar pentru parapetele direcționale.
Viteza de proiectare s-a ales de 60km/h iar pe sectoare izolate de 40, respective 50 km/h.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News