Blaj
Varianta ocolitoare a municipiului Blaj: A fost lansată licitația pentru construirea drumului de 6,8 km. Valoarea investiției
Varianta ocolitoare a municipiului Blaj: licitația pentru construirea șoseleia fost lansată de Primărie. Drumul va avea o lungime de peste 6,8 kilometri și va traversa teritoriul municipiului de la Vest la Est, prin Nord.
Valoarea investiției este estimată la peste 150 de milioane de lei, iar lucrările ar urma să fie gata în anul 2025.
Primăria Blaj a lansat joi, 9 martie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru execuția lucrărilor la varianta de ocolire a municipiului Blaj (conectivitate cu Drum Transregio Blaj-Teius -A10). Proiectul include și realizarea documentației tehnice pentru autorizația de construire și elaborarea proiectului tehnic.
Valoarea totală este estimată la 150.249.389,5 de lei, fără TVA.
Potrivit documentației, realizarea variantei ocolitoare va contribuit la:
- scoaterea traficului greu și de tranzit din interiorul municipiului;
- descongestionarea și sporirea considerabilă a capacităţii de circulaţie;
- fluidizarea traficului;
- reducerea degradării şi a uzurii arterelor existente datorită suprasolicitărilor cauzate de traficul greu;
- reducerea semnificativă a poluării mediului prin reducerea noxelor si zgomotului;
- realizarea legăturilor între reţelele de transport care atrag fluxuri de mărfuri;
- reducerea consumului de carburanți
Care sunt avantajele realizării variantei ocolitoare
Varianta ocolitoare a municipiului Blaj va prelua o parte din traficul care în prezent se desfăşoară pe reţeaua de drumuri existente. Principalele fluxuri atrase de proiect sunt cele de pe rutele Teiuș – Copșa Mică și retur, Teiuș – Târnăveni și retur, Copșa Mică – Târnăveni și retur.
La acestea se mai adaugă și rutele care include transportul greu și au ca destinație zone opuse din municipiul Blaj, în vederea evitării zonei centrale. În acest sens, după darea în folosință a variantei ocolitoare se vor putea introduce restricții de tonaj pentru zona centrală a municipiului.
Un alt avantaj al implementării proiectului îl reprezintă viteza crescută a traficului prin folosirea sectorului de variantă ocolitoare dimensionată corespunzător, cu vitezele legale şi medii aferente, în locul unor sectoare de drum naţional, drumuri județene și străzi. Acest lucru conduce la reducerea costurilor de călătorie, atât pentru pasageri, cât şi pentru transportul de marfă.
Nu în ultimul rând, realizarea proiectului va duce la creşterea calităţii vieţii locuitorilor localităţilor deservite de drumurile din zonă, ca urmare a reducerii poluării aerului şi a zgomotului printr-o circulaţie mai fluentă şi în special prin preluarea unui volum important de trafic din municipiu.
Cum va arăta varianta ocolitoare a municipiului Blaj
Varianta ocolitoare, în lungime totală de 6,845 km, începe și se termină în partea sudică, din DN 14B, intersectează DJ 107 în partea nordică, traversând teritoriul administrativ al municipiului Blaj de la Vest la Est prin Nord.
Traseul propus pentru varianta ocolitoare începe din DN 14B km 22+230 partea stângă, se desfășoară în zona de versant al luncii Târnavei Mici, traversează în aval de podul de la Petrisat, printr-un viaduct râul Târnava Mică, drumul comunal DC 21 la km 1+498 și linia CF 320 Blaj – Praid la km 1+565,5, urmărește în paralel linia CF Blaj – Praid după care urcă pe platoul din partea de nord a municipiului Blaj. Traseul intersectează drumul județean DJ 107 la km 53+669 și prelungirea străzii Izvorului după care coboară pe zona de versant și intersectează drumul DN 14B la km 26+900.
Lăţimea părţii carosabile urmează să fie de 2 X 3,5 m, în aliniament cu acostamente de 1 m. Se vor realiza benzi de încadrare de 2 x 0,50 m.
Platforma va avea o lățime de 9 m (2 x 3,5 m + 2 x 1 m) pentru deblee și minim 10 m (2 x 3,5 m + 2 x 1 m + 2 x w) pentru zona de rambleu incluzând în elemente de scurgerea apelor și un spațiu suplimentar.
Viteza de proiectare s-a ales de 60km/h, iar pe sectoare izolate de 40, respective 50 km/h.
Lucrări pentru amenajarea intersecțiilor
Amenajarea intersecției cu drumul național DN 14B
Intersecția varianta ocolitoare cu DN14B se va realiza la nivel cu sensuri giratorii respectiv:
- „Girație 1” la km 22+230 prin realizarea bretelelor de racord pe sectorul DN14B (bretele girație 1) între km 22+130 și km. 22+293
- „Girație 4” la km 26+900 prin realizarea bretelelor de racord pe sectorul DN14B (bretele girație 4) între km 26+600 și km. 27+700
Amenajarea intersecției cu drumul județean DJ 107
Traficul din varianta ocolitoare spre și dinspre drumul județean se va devia prin intersecția giratorie „Girație 2”. Traficul din drumul județean spre și dinspre varianta ocolitoare se va devia prin intersecția giratorie “Girație 3” . Astfel traficul direct pe varianta ocolitoare și DJ107 va fi separat, neîncărcându-se intersecțiile.
Lucrări iluminat public
Pentru creșterea confortului optic în zonele intersecțiilor și pe pasaje se propune realizarea iluminatului public cu lămpi cu încărcare solară indepente de rețeaua de energie electrică.
Lucrări pentru siguranța circulației
Se vor realiza marcaje longitudinale şi transversale împreună cu semnalizarea verticală cu table indicatoare. S-au reglementat din punct de vedere al semnalizării verticale; elementele de traseu cu restricțiile în plan vertical si orizontal, priorităţile în intersecţii. S-au proiectat indicatoarele.
Toate indicatoarele vor fi din aluminiu cu folie reflectorizantă de dimensiuni normale pe stâlpi metalici.
Pe rampe se va monta parapet metalic cu protecție ridicată H1,H2,H3/H4b respectiv parapet deformabil semigreu.
Pe zona de proximitate cu zonele locuite se vor monta panouri fonoabsorbante.
Lucrări pasaje – viaduct
Viaduct Petrisat
Acesta s-a proiectat cu 7 deschideri cu travei de 30,5 m + 30,5 m + 30,5 m + 55.4 m + 57.80 m + 57.80 m + 55.4 m.
Acesta va supratraversa:
- în traveea 1 conducte aeriene transport gaze naturale,
- în traveele 4, 5 și 6 albia majoră a râului Târnava Mică, și în traveea 7, drumul comunal DC 21 și linia CF 320
Pasaje rutiere
Se vor realiza 7 pasaje peste racordurile la drumurile de exploatare, cu o lungime de 8 metri și lumina de 6,4 metri. Acestea se vor realiza tip cadru din beton armat monolit cu radier, elevații culei și placă.
Înălțimea elevațiilor va fi diferită pentru fiecare pasaj în functie de terenul de fundare și înălțimea rambleului.
De asemenea, se va realiza un pasaj peste varianta pcolitoare la km 3+723, în lungime de 32 metri.
Un alt pasaj peste varianta ocolitoare al drumului județean DJ107 este la km 53+660 cu oblicitate stânga de 400. Acesta va asigura o lumină de 13 m și o înălțime liberă de minim 5,5 m (gabarit pentru varianta ocolitoare).
Lucrări canalizare pluvială
Sistemul de canalizare proiectat este de tip separativ, numai pentru colectarea apelor pluviale.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News