Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO UPDATE: Un nou PROTEST al grefierilor din Alba. ”Nu mai primim arestati decât de luni până vineri”


Publicat

Activitatea instanțelor de judecată din Alba, Sibiu și Hunedoara va fi blocată vineri, 20 decembrie, între orele 11.30 – 12.30. Blocajul se datorează unui nou protest al grefierilor care activează pe raza Curții de Apel Alba Iulia.

De data aceasta grefierii ies în stradă pentru a trage un semnal de alarmă față de intenția Guvernului de a reduce sporul pentru condiții periculoase şi vătămătoare.

Personalul auxiliar din instanțele de judecată amenință că ”după reluarea activității instanțelor și parchetelor în ianuarie 2020 să fie întreruptă activitatea pe perioadă nedeterminată.”

Reamintim că personalul auxiliar al instanțelor de judecată a ieșit și miercuri în stradă, pentru a protesta față de proiectul de lege care privește abrogarea penisiilor de serviciu.

”Constatăm, din nou, lipsa de interes a Guvernului pentru dialog social atunci când se pun în discuție drepturile salariaților din sistemul de Justiție, măsurile nefiind discutate cu organizațiile sindicale și profesionale din sistem, cu atât mai mult, nu deținem nicio informație referitoare la draftul proiectului de act normativ.

Văzând declarațiile reprezentanților Guvernului privind intenția de a reduce sporul pentru condiții periculoase şi vătămătoare, ne opunem vehement unei astfel de intenții în cazul în care va fi aplicabilă şi salariaților din sistemul de Justiție, aceasta conducând la reducerea valorii nete a acestui spor și, implicit, diminuări salariale cu sume cuprinse între 250 și 1000 lei, la salariul net.

Precizăm faptul că, în prezent, deși sporurile de care beneficiază categoria noastră profesională sunt calculate prin raportare la salariul de bază/indemnizația de încadrare, prin OUG nr. 114/2018 au fost deja plafonate la nivelul lunii decembrie 2018. Mai mult, Guvernul nu face vorbire dacă sporul pentru condiții de muncă grele, vătămătoare sau periculoase va fi exceptat de la aplicarea art. 25 din Legea nr. 153/2017 care limitează suma sporurilor, compensațiilor, adaosurilor, primelor, premiilor şi indemnizațiilor, inclusiv cele pentru hrană şi vacanță, acordate cumulat pe total buget pentru fiecare ordonator de credite la 30%.

În această situație, pierderea nu ar fi doar prin plafonarea acestui spor la 25% din salariul minim brut garantat în plată, ci și prin acordarea celorlalte două sporuri ale personalului din justiție în procent de doar 5% – spor suprasolicitare neuropsihică și spor confidențialitate (în prezent fiind plătite în procent de 15%, deși prin lege sunt recunoscute în procent de 30%), deci, o dublă scădere a salariului net cu alte sume cuprinse între 250 și 1000 lei.

Totodată, celelalte măsuri fiscal bugetare mențin starea de discriminare între categoriile profesionale din sistemul bugetar, fiind prevăzută acordarea anumitor drepturi discreționar și nu unitar (cum este cazul plății orelor suplimentare efectuate, de exemplu), față de alte inechități salariale nesoluționate până la momentul de față – acordarea neunitară a cuantumului total al sporurilor și calculul greșit al coeficienților de ierarhizare prevăzuți în grila anexă la Legea nr. 153/2017 pentru personalul auxiliar.

Prin urmare, Având în vedere intenția Executivului de a-și asuma răspunderea pe acest proiect de lege, luni, 23 decembrie 2019, acordarea acestui „cadou de Crăciun” salariaților din sistemul de Justiție va conduce la blocarea efectivă a activității în instanțe și parchete, nu doar la proteste spontane sau pe perioadă determinată.

Luând act de protestul spontan al colegilor personal auxiliar de specialitate din instanțele și parchetele din București de azi, 19 decembrie 2019, În virtutea dreptului constituțional la liberă exprimare și în urma deciziei luate de organele de conducere ale organizațiilor noastre sindicale și profesionale, Față de locul și rolul categoriei noastre profesionale în înfăptuirea actului de justiție, informăm public că dacă Guvernul României își va asuma răspunderea pe proiectul legii bugetului de stat și a proiectului de modificare și completare a OUG nr. 114/2018 fără o dezbatere reală cu partenerii de dialog social, sistemul judiciar va fi blocat definitiv.

Corpul personalului auxiliar de specialitate din cadrul instanțelor judecătorești şi al parchetelor de pe lângă înțelege să declanșeze altă formă de PROTEST, vineri, 20 decembrie 2019, începând cu ora 11:30 – ieşire în faţa instanţelor şi a parchetelor în timpul întâlnirii cu Ministrul Justiției, închiderea arhivelor și a registraturilor și suspendarea ședințelor de judecată.

Aceasta reprezintă a doua formă de protest, urmând ca după reluarea activității instanțelor și parchetelor în ianuarie 2020 să fie întreruptă activitatea pe perioadă nedeterminată” au decmarat într-un comunicat de presă, reprezentanții grefierilor din Alba dar și din țară. 

Foto: arhivă Alba24.ro

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

3 Comentarii

3 Comments

    Lasă un comentariu

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


    Publicitate

    EDUCAȚIE

    ZILE LIBERE plătite, pentru părinți, când cursurile sunt suspendate sau limitate în școli. Proiect adoptat de Senat

    Publicat

    Plenul Senatului a adoptat, luni, un proiect iniţiat de Guvern care prevede acordarea unor zile libere părinţilor pentru supravegherea copiilor în situaţia limitării sau suspendării activităţilor didactice care presupun prezenţa fizică în unităţile de învăţământ şi în unităţile de educaţie antepreşcolară ca urmare a răspândirii coronavirusului.

    Proiectul pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 147/2020 îi vizează şi pe părinţii sau reprezentanţii legali ai copilului cu handicap grav neşcolarizat ori care au în îngrijire, supraveghere şi întreţinere persoana adultă încadrată în grad de handicap sau în grad de handicap grav cu asistent personal, în condiţiile limitării sau suspendării serviciilor de zi de care acestea beneficiază.

    Indemnizaţia pentru fiecare zi liberă acordată este venit asimilat salariilor şi este în cuantum de 75% din salariul de bază corespunzător unei zile lucrătoare, dar nu mai mult de corespondentul pe zi a 75% din câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat şi se plăteşte din capitolul aferent cheltuielilor de personal din bugetul de venituri şi cheltuieli al angajatorului şi este supusă impozitării şi plăţii contribuţiilor de asigurări, în condiţiile prevăzute de lege, se explică în expunerea de motive a proiectului de act normativ.

    Proiectul stipulează acordarea de zile libere pentru părinţii care au copii în vârstă de până la 12 ani sau 26 de ani în cazul copilului sau adultului cu handicap, înscrişi la unităţi de învăţământ, inclusiv antepreşcolar.

    „Acordarea zilelor libere plătite se aplică tuturor angajaţilor din sectorul public şi privat, în condiţii de limitare sau suspendare a cursurilor în unitatea de învăţământ sau a activităţii serviciilor de zi destinate persoanelor cu handicap, pe toată perioadă stării de alertă şi după încetarea acesteia, dar nu mai târziu de finalizarea cursurilor anului şcolar 2020-2021”, prevede proiectul.

    Dreptul la zile libere se acordă şi părinţilor care au copii cu handicap neşcolarizaţi sau au în întreţinere adulţi cu handicap, numai dacă aceştia beneficiază de servicii de zi a căror activitate este limitată sau suspendată ca urmare a efectelor răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, conform expunerii de motive.

    Zilele libere se acordă la cererea părintelui care îndeplineşte cumulativ condiţiile menţionate, solicitare care va fi depusă la angajator. Cererea este însoţită de o declaraţie pe propria răspundere a celuilalt părinte, de copia certificatului de naştere al copilului sau de cea a documentului care atestă calitatea prevăzută de lege, precum şi de copia certificatului de încadrare în grad de tip de handicap, în cazul copilului sau adultului cu handicap.

    Senatul este prima Cameră sesizată cu acest proiect de act normativ.

    sursă: Agerpres

    Citeste mai mult
    Publicitate

    EDUCAȚIE

    Stimulent financiar de 2.000 de lei pentru profesori și de 1.500 de lei pentru personalul nedidactic. Proiect aprobat la Senat

    Publicat

    examen profesor

    Senatul a adoptat luni propunerea legislativă prin care se acordă în perioada stării de urgenţă şi de alertă stimulente de risc cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar şi universitar de 2.000 de lei lunar şi personalului nedidactic şi auxiliar – 1.500 de lei lunar.

    S-au înregistrat 85 voturi „pentru”, 25 împotrivă şi 13 abţineri.

    Propunerea legislativă pentru acordarea unui stimulent de risc pentru personalul din învăţământ pe întreaga durată a stării de alertă şi urgenţă, ca urmare a riscului răspândirii coronavirusului SARS-COV 2, a fost iniţiată de parlamentarii PSD Marcel Ciolacu, Paul Stănescu, Alfred Simonis, Robert Cazanciuc şi Radu Preda.

    „Cadrele didactice şi personalul didactic auxiliar şi cel nedidactic din învăţământul preuniversitar şi universitar de stat, din învăţământul particular acreditat şi din unităţile de învăţământ preuniversitar înfiinţate în structura instituţiilor de învăţământ superior vor primi un stimulent de risc în cuantum de 2.000 lei lunar, respectiv de 1.500 lei lunar, acordat pe toată durata stării de alertă şi a stării de urgenţă pentru implicarea şi expunerea în faţa riscului răspândirii coronavirusului”, prevede propunerea legislativă amendată în Senat.

    Potrivit propunerii legislative, stimulentul de risc nu se cuprinde în baza lunară de calcul al contribuţiei de asigurări sociale, contribuţiei de asigurări sociale de sănătate, respectiv al contribuţiei asigurătorii pentru muncă.

    În termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a legii, guvernul va emite normele de aplicare ale legii, se mai arată în proiectul de act normativ.

    Liderul grupului PSD din Senat, Radu Preda, a apreciat că personalul din învăţământ merită ajutorul, „pentru că educă şi cresc oameni”.

    „Am învăţat în aceste luni că solidaritatea şi respectul pot face diferenţa şi că ei care sunt numiţi eroii zilelor noastre pot şi trebuie să fie recompensaţi. (…) Este un ajutor pe care acest eroi îl merită, pentru că cresc şi educă oameni, dincolo de salarii tăiate sau promisiuni nerespectate. Pentru că azi se vrea ca şcoala să fie un servitor electoral şi un (…) agent de propagandă pentru Guvernul PNL. Repet: România are nevoie de medici buni şi de profesori dedicaţi, dar şi ei, la rândul lor, au nevoie de sprijin şi de recunoştinţă. De aceea, în numele parlamentarilor PSD, le spun ‘Mulţumim că faceţi România bine!'”, a afirmat Preda la dezbaterea proiectului, în plenul Senatului.

    Propunerea legislativă va fi dezbătută de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz.

    sursă: Agerpres

    Citeste mai mult
    Publicitate

    ACTUALITATE

    Comunicat: Valentin-Cristian Oneț este candidatul PRO România la Primăria din Roșia Montană

    Publicat

    Născut în 1963, la Câmpeni, Valentin-Cristian Oneț s-a căsătorit în anul 1989 și s-a stabilit definitiv la Roșia Montană. În prezent, este inspector de asigurări iar soția e auditor public intern la Primăria orașului Abrud. Împreună, au două fiice, una arhitect iar cealaltă economist.

    A absolvit Școala Superioară de Afaceri București, Filiala Alba Iulia, specializarea Economie și Sociologie Rurală, cu examen de licență susținut la Universitatea „Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca. De asemenea, are un master absolvit la Universitatea de Vest “Vasile Goldiș” Arad, în specializarea Marketing, Audit și Expertiză Contabilă. Până în 2007, a fost director la Casa de Cultură ,,Ion Buteanu” din Abrud.

    Principalele sale proiecte, menite să asigure prosperitatea Roșiei Montane, sunt:

    1. Elaborarea Planului Urbanistic General și a Planurilor Urbanistice Zonale, fără de care nu se poate face nimic în direcția dezvoltării comunei noastre.

    2. Realizarea unei rețele de apă potabilă care să facă posibilă racordarea tuturor locuitorilor comunei, inclusiv a celor din satul Dăroaia.

    3. Asigurarea de facilități pentru investitorii care creează locuri de muncă pentru locuitorii din comună.

    4. Realizarea unor drumuri de acces în toate satele comunei care să asigure circulația în siguranța al cetățenilor.

    5. Repararea podului peste râul Abrudel și a drumului de acces spre satul Dăroaia.

    6. Asigurarea transportului gratuit pentru toți cetățenii comunei, la Câmpeni și Abrud în zilele de sâmbătă și luni, cu autobuzul primăriei.

    7. Asigurarea transportului gratuit pentru elevi.

    8. Acordarea de parcele pentru tinerii din comună, pentru construirea de locuințe.

    „Cu ajutorul Bunului Dumnezeu și a votului dumneavoastră doresc să realizăm împreună toate proiectele pe care vi le propun. Deși, la ora actuală, comuna noastră se află pe marginea unei prăpastii, asemenea păsării Phoenix ea poate renaște din propria-i cenușă. ÎMPREUNĂ, UNIȚI, PUTEM RECLĂDI ROȘIA MONTANĂ”, a transmis Valentin-Cristian Oneț.

    PE 27 SEPTEMBRIE 2020 VOTAȚI:

    poziția 1 pe buletinele de vot pentru Primar

    ONEȚ VALENTIN-CRISTIAN

    și

    poziția 2 pe buletinele de vot pentru Consiliul Local

    Candidații Partidului PRO România:

    1. ONEȚ VALENTIN-CRISTIAN – inspector de asigurări.

    2. LAZEA DANIEL – contabil șef la Liceul „Horea, Cloșca și Crișan” Abrud și președintele composesoratului Roșia Montană.

    3. SZEKELY OVIDIU (PIKI) – un mic întreprinzător în zonă.

    4. BOBAR EUGEN – fost director al școli din comună, un apreciat profesor si om de caracter.

    5. BAR NICOLAE – fost maistru și un bun gospodar.

    6. COSMA STEFAN – fost tehnician silvic, un om care păstrează tradiția agricolă a locului în creșterea animalelor.

    7. BERINDEIE VASILE ALIN – un tânăr muncitor care dorește prosperitatea comunei noastre.

    8. COTEȚ RADU CONSTANTIN – un întreprinzător local în transportul cu TAXI.

    9. CORCHEȘ ALINA ELENA – o tânăra șomeră, care își dorește un viitor mai sigur și locuri de muncă pentru tinerii din comună.

    10. JURCA LUCIAN NICOLAE – un tânăr electromecanic care dorește relansarea economică a comunei.

    COMANDAT DE PRO ROMÂNIA FILIALA ALBA

    PUBLICAT / EXECUTAT DE SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro

    CUI MANDATAR FINANCIAR COORDONATOR 21200010

    Citeste mai mult
    Publicitate

    ACTUALITATE

    Cum va recupera Ministerul Sănătății banii cheltuiţi pentru decontarea testelor RT-PCR pentru identificarea COVID

    Publicat

    România va recupera, din fonduri europene, banii cheltuiţi pentru decontarea testelor RT-PCR efectuate la nivel naţional în vederea identificării infecţiilor cu virusul SARS-CoV-2, în cadrul Programului naţional de supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare, informează un comunicat de presă al Ministerului Sănătăţii (MS).

    Potrivit sursei citate, Ministerul Sănătăţii a depus spre finanţare 4 proiecte europene în cadrul apelului privind consolidarea capacităţii de gestionare a crizei sanitare COVID-19 lansat în luna mai 2020 de Ministerul Fondurilor Europene prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

    Activităţile principale ale proiectelor vizează decontarea din fonduri europene a costurilor cu servicii medicale de testare RT-PCR pentru identificarea infecţiilor active cu virusul SARS-CoV-2 la nivel naţional realizate sau ce se vor realiza în cadrul Programului naţional de supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare în perioada februarie 2020 – ianuarie 2021.

    „Am început lupta în această pandemie în condiţii de austeritate şi am fost nevoiţi ca în câteva luni să recuperăm pentru a putea gestiona în condiţii de siguranţă prima etapă. Vom solicita ca banii pe care îi vom recupera în cadrul acestor proiecte retrospective de la UE să fie redirecţionaţi pentru a fi utilizaţi tot în sectorul sanitar”, a declarat Nelu Tătaru, ministrul Sănătăţii, citat în comunicatul de presă.

    Proiectele depuse de Ministerul Sănătăţii, atât retrospective, dar şi care privesc cheltuieli viitoare, au ca obiectiv şi creşterea numărului de teste RT-PCR efectuate la persoanele eligibile, la nivel naţional, în vederea identificării infecţiilor active cu virusul SARS-CoV-2 şi controlul evoluţiei sindromului respirator acut cu noul coronavirus (COVID-19). Evaluarea proiectelor va începe după 30 septembrie 2020, estimându-se ca în luna martie să fie aprobată finanţarea.

    Bugetele celor patru proiecte însumează aproximativ 949 milioane lei, aproximativ 200 milioane de euro.

    Sursă: Agerpres

    Citeste mai mult
    Publicitate
    Publicitate
    Publicitate
    Publicitate
    Publicitate
    Publicitate
    Publicitate
    Publicitate
    Publicitate
    Publicitate