Actualitate
Unu din patru elevi e umilit, constant, la şcoală. “Opriţi Bullying-ul sau desfiinţaţi recreaţiile”
Unul din patru copii din şcolile româneşti este victimă a bullying-ului, fiind umilit constant, în recreaţii. Salvaţi Copiii România derulează o campanie pentru a preveni un fenomen de amploare, în acest sens.
“În 10 minute, un copil poate să îşi piardă încrederea în sine şi în ceilalţi, iar consecinţele pe termen lung asupra dezvoltării emoţionale şi integrării sociale să fie extrem de grave. Sunt cele 10 minute de pauză, în care unu din patru copii din şcolile româneşti este victimă a bullying-ului, în mod repetat”, precizează reprezentanţii organizaţiei.
România se situează pe locul 3 în clasamentul celor 42 de ţări în care a fost investigat fenomenul, potrivit unul raport al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), cu 17% dintre copiii de 11 ani care au recunoscut că au agresat alţi elevi cel puţin de trei ori în luna anterioară, procentajul celor de 13, respectiv 15 ani, fiind de 23%. Cele mai noi date procesate la nivelul Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN) pentru anul şcolar 2014-2015 vorbesc despre 18.783 de cazuri de violenţă la nivel naţional.
Bullying-ul are feţe ascunse şi se manifestă sub forma a numeroase comportamente, a căror intenţie este să provoace suferinţă. Există lovituri care se văd, răni care pot fi pansate, dar există şi lovituri insinuante, răni care nu ştiu să strige după ajutor, potrivit surselor citate.
În campania “Opriţi Bullying-ul sau desfiinţaţi recreaţiile”, Salvaţi Copiii România propune următoarele:
– conştientizarea nivelului crescut de manifestare a comportamentelor de bullying între copii, precum şi a consecinţelor negative dramatice pe care bullying-ul îl are asupra sănătăţii şi dezvoltării armonioase a copiilor;
– conştientizarea faptului că indiferent de rolul asumat într-o situaţie de bullying, toţi copiii sunt victime;
– conştientizarea nevoii de intervenţie integrată şcoală – familie, cadru didactic – copil – părinte, pentru gestionarea corectă şi sănătoasă a comportamentelor de bullying;
– creşterea capacităţii de răspuns a şcolilor în situaţii de bullying între elevi;
– promovarea unor metode pozitive şi eficiente de educare socio-emoţională a copiilor, în spiritul valorilor de toleranţă, respect, protecţie şi curaj;
– promovarea de proceduri şi politici clare de intervenţie specifică în situaţie de bullying, în colaborare cu Ministerul Educaţiei.
Potrivit organizaţiei, se urmăreşte prevenirea unui fenomen de amploare, pe care instituţiile de învăţământ nu îl identifică, nu îl gestionează, în condiţiile în care statistica spune că doar 38% dintre şcoli beneficiază de consilier şcolar, preponderent în mediul urban.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News