Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

UPDATE: Şedinţă la Consiliul Judeţean ALBA. Programul de 1 Decembrie şi reparaţii la noul sediu al Direcţiei Copilului


Publicat

sediul CJ, prefectura AB

Prefectura, CJ  AlbaConsilierii judeţeni s-au reunit miercuri, în şedinţă ordinară, cu 7 proiecte pe ordinea de zi. Au votat aprobarea şi finanţarea programului de 1 Decembrie, rectificare de buget, destinaţia imobilului restaurant din Sîncrai şi reparaţii la noul sediu al Direcţiei Copilului.

UPDATE:  Toate proiectele de pe ordinea de zi au fost aprobate de consilierii judeţeni. În plus, a mai fost introdus şi aprobat un proiect privind măsuri de urgență pentru asigurarea continuității serviciului de transport public județean de persoane prin curse regulate.

Proiectul ordinii de zi cuprinde:

1. Proiect de hotărâre pentru prelungirea aplicării prevederilor Hotărârii Consiliului Judetean Alba nr. 241/2011 privind darea în administrare Agenţiei Naţionale Antidrog a bunului – spaţiu în suprafaţă utilă totală de 154 mp, situat la etajul 1 al Corpului de clădire „A”, aparţinător imobilului din Municipiul Alba Iulia, Str. Unirii nr. 1-3, proprietate publică a Judeţului Alba (se prelungeşte până la 28 decembrie 2015)

2. Proiect de hotărâre pentru aprobarea Programului activităţilor omagiale dedicate Zilei Naţionale a României – 1 Decembrie 2014.

3. Proiect de hotărâre privind modificarea Organigramei, Statului de funcţii şi a Regulamentului de organizare şi functionare ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba.

4. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2014 al Societăţii Comerciale APA-CTTA S.A. Alba.

5. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Judeţean Alba nr. 4/ 2007 privind stabilirea indemnizaţiilor de hrană pentru membrii Salvamont Alba (De la 1.12.2014, indemnizația de hrană pentru membrii formației Salvamont Alba se acordă în cuantum de 40 lei/zi/persoană, pe perioada efectuării serviciului de patrulare, de salvare şi de participare la forme de pregătire profesională. Indemnizaţia de hrană echivalentă cu baremul sportivilor de performanţă pentru perioada efectuării serviciului de patrulare, de salvare şi de participare la forme de pregătire profesională, în cuantum de 40 lei/zi /persoană se acordă pentru acţiunile a căror durată este de minim 8 ore/zi. Această sumă va fi plătită pe baza pontajului întocmit de şeful formației de salvare şi avizat de şeful Serviciului Public Judeţean Salvamont Alba și numai cu condiţia încadrării în limitele bugetului aprobat.)

Suplimentar pe ordinea de zi:

6. Proiect de hotărâre privind stabilirea destinaţiei imobilului situat în Sîncrai, Str. Andrei Mureşanu nr. 100, Municipiul Aiud, Judeţul Alba, reabilitat şi restaurat. Imobilul construit în anul 1805, cunoscut sub denumirea de ”Castelul din Sâncrai”, a aparținut familiei nobiliare Bamffy din Transilvania. Dată fiind valoarea arhitecturală a construcției precum și potențialul deosebit al acesteia, s-a intervenit cu lucrări de reabilitare și restaurare, în perioada mai 2011 – octombrie 2014. Prin valoarea arhitecturală și calitatea restaurării, Castelul de la Sâncrai este potrivit pentru evenimente culturale cu rol educativ și/sau divertisment, festivaluri, concursuri, târguri, seminarii și altele, expoziții temporare și permanente, activități de promovare a turismului cultural, alte activități cu specific cultural.

7. Proiect de hotărâre privind aprobarea efectuării de către Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba a unor lucrări de reparaţii pentru amenajarea imobilului din Municipiul Alba Iulia, Bd. 1 Decembrie 1918 nr. 68, proprietate publică a Judeţului Alba, aflată în administrarea acestei instituţii. Imobilul nu dispunea de o suprafață de teren suficientă pentru utilizarea clădirii, nu dispunea de teren suficient pentru amenajarea de spații de parcare sau pentru construirea de garaje sau rampe. În anul 2013, prin Consiliul Județean Alba s-a achiziționat în favoarea domeniului public al județului Alba trei parcele de teren în suprafață totală de 2.204 mp, amplasate în jurul acestui imobil. Având în vedere că proprietarul imobilelor pe care Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba le are în administrare este județul Alba, aceasta propune CJ Alba acordul pentru efectuarea unor lucrări de reparații șarpante, rampe de acces pentru persoane cu handicap, împrejmuire, procurare și montare lift în casa scării.

8. Proiect de hotărâre privind aprobarea unor măsuri de urgență pentru asigurarea continuității serviciului de transport public județean de persoane prin curse regulate, având în vedere Sentința civilă nr. 16711 din 17.12.2013, pronunțată de către Tribunalul Cluj, în cauza ce formează obiectul Dosarului nr. 10400/117/2013.

 


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


TOP articole in ultimele zile

Publicitate

EVENIMENT

Scrisoare deschisă: Mai multe medicale din țară, cer pensie de urmaș pentru copiii lor, dacă vor muri la datorie

Publicat

Într-o scrisoare deschisă adresată autorităților, ONG-ul Alianța Medicilor cere o lege prin care copiii cadrelor medicale să beneficieze de pensie de urmaș, în cazul în care, aceștia vor muri la datorie, în lupta cu noul coronavirus.

De asemenea, în scrisoarea respectivă, cadrele medicale, mai arată că bonusul de 500 de euro, promis de președintele țării, Klaus Iohannis, nu va rezolva problema, ci că au nevoie de echipamente de protecție, circuite corecte și camere de decontaminare.

” Scrisoare deschisă pentru toți decidenții,

Dacă nu ni se vor da asigurări și o lege clară, potrivit căreia copiii noștri (indiferent de vârsta acestora, aflați la studii sau încă sugari) vor avea asigurată toată viața pensie de urmaș în caz de deces (din cauza COVID-19), ne rezervăm dreptul de a demisiona.

Suntem foarte mulți în situația soț-soție care lucrează în domeniul sănatății (medic – medic; asistent – asistent; medic – asistent; asistent – infirmieră și toate celelalte relații posibile).

Nu avem nevoie de bani în plus ca să muncim și să ne facem datoria!

Este revoltător! Avem nevoie de echipamente de protecție, de circuite corecte, de camere de decontaminare la ieșirea din zona roșie și, mai ales, avem dreptul să ne știm copiii la adăpost, în caz de îmbolnăvire.

Echipament corespunzător de protecție înseamnă:

1) Pentru ATI și specialități chirurgicale: mască ffp2/ffp3, viziere, bonetă, PPE, cizme de cauciuc, două perechi de mănuși chirurgicale;
2) Pentru restul personalului din specialitățile medicale: măști ffp2/ ffp3, vizieră, bonetă, halat chirurgical impermeabil, două perechi de mănuși și botoși lungi.

Subliniem că toți cei care lucrăm în spitale, de la portar, brancardier și până la medicii cei mai expuși – ATI-iști, ORL-iști, infectioniști, chirurgi – ne dorim să muncim în condiții de deplină siguranță pentru că, odată infectați, reprezentăm un pericol pentru pacienții noștri, colegi și pentru toți cei cu care venim în contact.

Pericolul de a ne transforma în vectori este mare și un singur infectat în spital ne poate infecta pe toți, iar cei infectați nu pot folosi nimănui, nici măcar celor pe care ar trebui să îi trateze.

Ne întrebăm: rezolvă cei 500 de euro promiși problemele personalului medical? Evident, nu. Ei se adresează unei presupuse nevoi financiare care nu există. Toți am cerut echipamente de protecție, teste, circuite, protocoale și nu am primit decât foarte puțin. Și le cerem nu pentru că ne e teamă pentru noi, ci pentru că odată infectați suntem un pericol, o bombă cu ceas pentru pacienți, pentru colegi și, nu în ultimul rând, pentru familiile noastre. Asta vrem: siguranță pentru toată lumea!

Nu este admisibil să avem protocoale pentru cei decedați și nicio asigurare pentru urmașii personalului din sănătate ce poate fi afectat de pandemie .
Nu suntem datori numai față de pacienți, ci si față de urmașii noștri.
Găsiți soluții viabile pentru ca toți cei ce lucrăm în domeniul sanitar să o putem face protejați, în condiții de siguranță și, dacă se poate, sustineți-ne cu tot ce puteți ca să ne putem trata pacienții și să fim sănătoși!

În cazul în care se va ajunge la primirea celor 500 de euro, fără posibilitate de refuz, donarea lor către o cauză pe care o susținem este de dorit, în contextul în care nu acesta este sprijinul pe care îl solicităm!”, se arată în scrisoarea postată pe pagina Alianța Medicilor.

Scrisoarea este semnată de doctor Bogdan Tănase, președinte al ONG-ului, Alianța Medicilor.

Alianţa Medicilor pentru Modernizarea Sistemului Medical este o organizaţie nonprofit constituit dintr-o mişcare spontană pe Facebook, la care au participat în jur de 30.000 de cadre medicale şi membrii ai societăţii civile din toată ţara. Alianţa Medicilor pledează pentru o creştere a finanţării sistemului medical, venituri comparabile cu cele din ţările Uniunii Europene, militează împotriva managementului defectuos al sistemului medical şi promovează eforturile deosebite ale corpului medical pentru un act medical responsabil şi de calitate.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Câte persoane se află în izolare și în carantină în județul Alba. Amenzi de peste 250.000 de lei date de autorități în 24 de ore

Publicat

În județul Alba se află 345 persoane în carantină şi 1.298 persoane izolate la domiciliu. Au ieşit din carantină 94 de persoane, iar din izolare la domiciliu 2.582 persoane, potrivit celor mai recente date transmise de reprezentanții Prefecturii Alba.

Polițiștii din Alba continuă să acționeze integrat, împreună cu celelalte structuri teritoriale cu atribuții în domeniul ordinii și siguranței publice, pentru impunerea normelor legale în timpul stării de urgență prin verificarea persoanelor și societăților comerciale, fluidizarea traficului rutier și escortarea autovehiculelor care tranzitează județul nostru cu persoane care revin din afara granițelor țării.

În ultimele 24 de ore, 236 de polițiști din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Alba au desfășurat misiuni specifice în contextul prevenirii și combaterii răspândirii COVID – 19.

Astfel, s-a verificat modul de respectare a măsurii de izolare în cazul a 1.555 de persoane, iar echipaje mixte de polițiști, jandarmi, polițiști locali și lucrători MApN au intensificat activitățile pentru asigurarea unui climat optim de siguranță publică, care a avut ca scop verificarea respectării măsurilor dispuse prin Ordonanțele Militare.

Ca urmare a acțiunii au fost aplicate 211 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 256.100 lei, pentru nerespectarea dispozițiilor Ordonanțelor Militare.

De la debutul epidemiei, polițiștii din Alba au aplicat 2.260 sancțiuni contravenționale, în valoare de 1.985.450 de lei.

În ultimele 24 de ore, 123 de efective din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Alba au desfășurat misiuni specifice în contextul prevenirii și combaterii răspândirii COVID – 19, astfel:

Misiuni de escortare a convoaielor auto
Asigurarea măsurilor de ordine publică în zona centrelor de carantină
Misiuni desfășurate în vederea verificării modului de respectare a prevederilor ordonanțelor militare.
În urma acțiunilor specifice au fost aplicate desfășurate de echipajele de jandarmi, au fost aplicate 5 sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 500 de lei, pentru nerespectarea prevederilor ordonanțelor militare.

sursă foto: Prefectura Județului Alba, imagine de arhivă, rol reprezentativ.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Proiect: Permisele de conducere reținute de Poliție nu vor mai fi predate personal de către șoferi

Publicat

politia-rutiera

Un proiect de ordonanță de urgență prevede că șoferii nu vor mai fi obligați să predea personal permisele de conducere, în situația în care polițiștii rutieri au dispus suspendarea acestora.

Actul de modificare a Codului Rutier propune ”derogarea de la obligativitatea contravenientului de a preda permisul de conducere personal ori prin reprezentant convenţional, în termen de 30 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti prin care instanţa a respins plângerea împotriva procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei şi reglementarea predării acestuia exclusiv prin servicii de curierat, cu aviz de primire”.

De asemenea, ”permisul de conducere reţinut se restituie titularului la adresa de corespondenţă precizată cu ocazia transmiterii dovezii înregistrării plângerii contravenţionale”.

Derogările ar urma să fie aplicate în perioada stării de urgență, pentru a evita prezenţa conducătorilor de autovehicule, de tractoare agricole sau forestiere ori de tramvaie la sediul poliţiei rutiere.

Cererile de restituire, la încetarea cauzelor pentru care au fost reţinute, ar urma să fie transmise prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului şi confirmarea primirii acestora, precum fax, e-mail, curier rapid, iar restituirea documentelor să se realizeze la adresa de corespondenţă precizată de către titular în cuprinsul cererii.

”În cazul contestării procesului-verbal de constatare și sancționare a contravenției la regimul rutier, contravenientului îi revine obligația de a prezenta la unitatea de poliție din care face parte agentul constatator, personal sau prin reprezentant convențional, dovada înregistrării plângerii la judecătoria în a cărei rază de competență a fost constatată fapta. Astfel, este necesară stabilirea unei derogări, pe întreaga durată a stării de urgență, în sensul că dovada înregistrării plângerii contravenționale se realizează printr-un document emis de către instanța de judecată sau printr-un extras de pe portalul instanțelor de judecată w.w.w.portal.just.ro, iar transmiterea la unitatea din care face parte agentul constatator să se realizeze prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, precum fax, e-mail, curier rapid. Subsecvent, permisul de conducere reținut se restituie titularului la adresa de corespondență precizată cu ocazia transmiterii dovezii înregistrării plângerii contravenționale”, se mai arată în nota de fundamentare a proiectului.

AICI, proiectul integral.

AICI, nota de fundamentare.

surse: digi24.ro, mai.gov.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

DSP Alba: În județul Alba nu există focare de coronavirus, ci doar cazuri izolate de infectare

Publicat

dsp alba directia de sanatate publica

În județul Alba nu există momentan focare de coronavirus, ci doar cazuri izolate. Mai mult, la ora actuală nu există cazuri de infectare intraspitalicești, a declarat directorul DSP Alba, Alexandru Sinea.

” În toate cazurile confirmate pozitiv COVID-19 identificate în judet, medicii epidemiologi ai DSP Alba au demarat anchete epidemiologice privind stabilirea contactilor.

Conform procedurii, contactii direcți ai unei persoane depistate pozitiv se izolează, contactii direcți care prezintă simptomatologie specifica COVID-19 se testează și după caz se transporta la unități sanitare. Cadrele medicale care au întrat în contact cu bolnavi COVID-19 și prezintă simptome vor fi testate cu prioritate, folosirea materialelor de protecție fiind obligatorie.

Spitalele din județ dețin materiale de protecție pe care sunt obligate sa le pună la dispoziția cadrelor medicale.

Acestea sunt protocolale naționale, iar DSP Alba nu face altceva decât sa le respecte și sa le pună în aplicare. Nu se fac teste la cerere, respectam regulamentul întocmai și ne facem datoria”, a declarat Alexandru Sinea.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate