Connect with us
Advertisement

Blaj

Varianta ocolitoare a municipiului Blaj: A fost lansată o nouă licitație pentru construirea șoselei de 6,8 km. Cât va costa

Publicat

O nouă licitație pentru construirea variantei ocolitoare a municipiului Blaj a fost lansat recent de Primărie. Drumul va avea o lungime de peste 6,8 kilometri și va traversa teritoriul municipiului de la Vest la Est, prin Nord. Valoarea investiției este estimată la peste 150 de milioane de lei, iar lucrările ar urma să fie gata în anul 2025.

Primăria Blaj a lansat, pe 17 august, o nouă licitație pentru realizarea documentației tehnice, elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor pentru obiectivul „Varianta ocolitoare a municipiului Blaj (conectivitate cu Drum Transregio Blaj – Teiuș – A10).

Valoarea totală estimată a contractului este de 150.249.389,50 de lei, fără TVA.

Reamintim faptul că prima licitație a fost lansată pe 9 martie. Procedura a fost însă anulată după ce au fost depuse numai oferte inacceptabile și/sau neconforme. În cadrul licitației au fost depuse două oferte, respectiv RETTER Projectmanagement și asocierea Dimex-2000 Company (Leader), OPR Asfalt, Dacia Faber SRL, Prenis SRL, Explan SRL.

Potrivit documentației, realizarea variantei ocolitoare va contribuit la:

  • scoaterea traficului greu și de tranzit  din interiorul municipiului;
  • descongestionarea și sporirea considerabilă a capacităţii de circulaţie;
  • fluidizarea traficului;
  • reducerea degradării şi a uzurii arterelor existente datorită suprasolicitărilor cauzate de  traficul greu;
  • reducerea semnificativă a poluării mediului prin reducerea noxelor si zgomotului;
  • realizarea legăturilor între reţelele de transport care atrag fluxuri de mărfuri;
  • reducerea consumului de carburanți

Care sunt avantajele realizării variantei ocolitoare

Varianta ocolitoare a municipiului Blaj va prelua o parte din traficul care în prezent se desfăşoară pe reţeaua de drumuri existente. Principalele fluxuri atrase de proiect sunt cele de pe rutele Teiuș – Copșa Mică și retur, Teiuș – Târnăveni și retur, Copșa Mică – Târnăveni și retur.

La acestea se mai adaugă și rutele care include transportul greu și au ca destinație zone opuse din municipiul Blaj, în vederea evitării zonei centrale. În acest sens, după darea în folosință a variantei ocolitoare se vor putea introduce restricții de tonaj pentru zona centrală a municipiului.

Un alt avantaj al implementării proiectului îl reprezintă viteza crescută a traficului prin folosirea sectorului de variantă ocolitoare dimensionată corespunzător, cu vitezele legale şi medii aferente, în locul unor sectoare de drum naţional, drumuri județene și străzi. Acest lucru conduce la reducerea costurilor de călătorie, atât pentru pasageri, cât şi pentru transportul de marfă.

Nu în ultimul rând, realizarea proiectului va duce la creşterea calităţii vieţii locuitorilor localităţilor deservite de drumurile din zonă, ca urmare a reducerii poluării aerului şi a zgomotului printr-o circulaţie mai fluentă şi în special prin preluarea unui volum important de trafic din municipiu.

Cum va arăta varianta ocolitoare a municipiului Blaj

Varianta ocolitoare, în lungime totală de 6,845 km, începe și se termină în partea sudică, din DN 14B, intersectează DJ 107 în partea nordică, traversând teritoriul administrativ al municipiului Blaj de la Vest la Est prin Nord.

Traseul propus pentru varianta ocolitoare începe din DN 14B km 22+230 partea stângă,  se desfășoară în zona de versant al luncii Târnavei Mici, traversează în aval de podul de la Petrisat, printr-un viaduct râul Târnava Mică, drumul comunal  DC 21 la km 1+498 și linia CF 320 Blaj – Praid la km 1+565,5, urmărește în paralel linia CF Blaj – Praid după care urcă pe platoul din partea de nord a municipiului Blaj.

Traseul intersectează drumul  județean  DJ 107 la km 53+669 și prelungirea străzii Izvorului după care coboară pe zona de versant și intersectează drumul DN 14B la km 26+900.

Lăţimea părţii carosabile urmează să fie de 2 X 3,5 m, în aliniament cu acostamente de 1 m. Se vor realiza benzi de încadrare de 2 x 0,50 m.

Platforma va avea o lățime de 9 m (2 x 3,5 m + 2 x 1 m) pentru deblee și minim 10 m (2 x 3,5 m + 2 x 1 m + 2 x w) pentru zona de rambleu incluzând în elemente de scurgerea apelor și un spațiu suplimentar.

Viteza de proiectare s-a ales de 60km/h, iar pe sectoare izolate de 40, respective 50 km/h.

Lucrări pentru amenajarea intersecțiilor

Amenajarea intersecției cu drumul național DN 14B

Intersecția varianta ocolitoare cu DN14B se va realiza la nivel cu sensuri giratorii respectiv:

  • „Girație 1” la km 22+230 prin realizarea bretelelor de racord pe sectorul DN14B (bretele girație 1) între km 22+130 și km. 22+293
  • „Girație 4” la km 26+900 prin realizarea bretelelor de racord pe sectorul DN14B (bretele girație 4) între km 26+600 și km. 27+700

Amenajarea intersecției cu drumul județean DJ 107

Varianta ocolitoare se intersectează la km 3+743 drumul cu DJ 107, km 53+669. Intersecția se realizează denivelată cu pasaj peste VO la km 53+660 pe DJ 107.

Traficul din varianta ocolitoare spre și dinspre drumul județean se va devia prin intersecția giratorie „Girație 2”. Traficul din drumul județean spre și dinspre varianta ocolitoare se va devia prin intersecția giratorie “Girație 3” . Astfel traficul direct pe varianta ocolitoare și DJ107 va fi separat, neîncărcându-se intersecțiile.

Lucrări iluminat public

Pentru creșterea confortului optic în zonele intersecțiilor și pe pasaje se propune realizarea iluminatului public cu lămpi cu încărcare solară indepente de rețeaua de energie electrică.

Lucrări pentru siguranța circulației

Se vor realiza marcaje longitudinale şi transversale împreună cu semnalizarea verticală cu table indicatoare. S-au reglementat din punct de vedere al semnalizării verticale; elementele de traseu cu restricțiile în plan vertical si orizontal, priorităţile în intersecţii. S-au proiectat indicatoarele.

Toate indicatoarele vor fi din aluminiu cu folie reflectorizantă de dimensiuni normale pe stâlpi metalici.

Pe rampe se va monta parapet metalic cu protecție ridicată H1,H2,H3/H4b respectiv parapet deformabil semigreu.

Pe zona de proximitate cu calea ferată CF 320 Blaj – Praid se vor monta parapeți direcționali cu grad de protecție H2 dotați cu dispozitive antiorbire.

Pe zona de proximitate cu zonele locuite se vor monta panouri fonoabsorbante.

Lucrări pasaje – viaduct

Viaduct Petrisat

Potrivit proiectului, se va realiza un viaduct la Petrisat, la km 1+518, cu o lungime de 327 metri, între km 1+513 și km 1+840.

Acesta s-a proiectat cu 7 deschideri cu travei de 30,5 m + 30,5 m + 30,5 m + 55.4 m + 57.80 m + 57.80 m + 55.4 m.

Acesta va supratraversa:

  • în traveea 1 conducte aeriene transport gaze naturale,
  • în traveele 4, 5 și 6 albia majoră a râului Târnava Mică, și în traveea 7, drumul comunal DC 21 și linia CF 320

Pasaje rutiere

Se vor realiza 7 pasaje peste racordurile la drumurile de exploatare, cu o lungime de 8 metri și lumina de 6,4 metri. Acestea se vor realiza tip cadru din beton armat monolit cu radier, elevații culei și placă.

Înălțimea elevațiilor va fi diferită pentru fiecare pasaj în functie de terenul de fundare și înălțimea rambleului.

De asemenea, se va realiza un pasaj peste varianta pcolitoare la km 3+723, în lungime de 32 metri.

Un alt pasaj peste varianta ocolitoare al drumului județean DJ 107 este la km 53+660 cu oblicitate stânga de 400. Acesta va asigura o lumină de 13 m și o înălțime liberă de minim 5,5 m (gabarit pentru varianta ocolitoare).

Lucrări canalizare pluvială

Sistemul de canalizare proiectat este de tip separativ, numai pentru colectarea apelor pluviale.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement